Kinderen met autisme met paarden hulp nodig! (omg,drenthe)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:56

Ik zie in dit topic heel veel equitherapie voorkomen maar weinig coaching met paarden.

De post van Sting legt het verschil al uit.
In het heel kort: bij equitherapie zit je op het paard en gaat het voornamelijk om de bewegingen die het paard maakt. Equitherapeuten hebben ook een speciale opleiding gevolgd.

Bij coaching met paarden zit je niet op het paard maar sta je ernaast. Er verschillende "standaard vormen". Paard als spiegel waarbij de reacties van het paard beschreven worden door de coach en vervolgens geïnterpreteerd door de coach of coachee. Systemisch werken met paarden waarbij het paard meedoet in een opstelling. En "freestyle" waarbij de coachee opdrachten uitvoert met het paard.

En dan heeft natuurlijk iedere coach zijn/haar eigen manier van werken. Paardencoaching is een vrij beroep. Ik zou er op letten of de coach ook ervaring heeft in het werken met mensen.

Als ik jouw beginpost lees denk ik dat werken vanaf de grond beter aansluit bij wat jij zoekt.
Dat paarden een fantastische toevoeging zijn aan therapie, zeker voor mensen met autisme/asperger, staat voor mij als een paal boven water.
Contact maken met een dier is vaak makkelijker dan met een mens wat je over jezelf leert in de omgang met dieren kun je weer gebruiken in het contact met mensen zoals je zelf ook al zegt.

Werken met paarden bevordert ook de hartcoherentie en het limbisch evenwicht (evenwicht in denken-voelen-doen).

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Kinderen met autisme met paarden hulp nodig! (omg,drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 14:41

Oké dankjewel! Ik ook echt dat naast de grond het meeste effect gaat hebben! :j

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Kinderen met autisme met paarden hulp nodig! (omg,drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:49

Hallo TS,

Je zou eens kunnen kijken bij www.demusa.nl
Denise is een stalgenoot van mij en geeft Equicoaching vanaf de grond. Ze begeleidt meer kinderen die een vorm van autisme hebben. Haar bedrijf zit in De Groeve op de rand van Drenthe (vlakbij Zuidlaren). Ik kan haar van harte aanbevelen.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:52

Is Zwolle te ver? Bij ons op stal is Paardkrachtig. Pb anders maar voor meer info :)

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:52

ik weet in groningen wel 1 XD

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:53

In onze straat wil iemand hier mee bezig gaan.
Volwassen vrouw met meerdere welsch ponnies.
Omg. Emmen.

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Kinderen met autisme met paarden hulp nodig! (omg,drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 14:56

Oké dankjullie wel! :D ik zal als ik thuis ben eens even rustig kijken! :)