op zoek naar een curly wegens allergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julu72
Berichten: 261
Geregistreerd: 19-08-12
Woonplaats: Overdinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:42

bigone schreef:
Dus veertig % kans dat het wel lukt en je de rest van je leven happy door de stal kunt hobbelen en elk paard kunt kopen zonder restricties, ik zou het dus absoluut wel proberen.


Precies! En er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Inderdaad geen symptoombestrijding (al kan dat best handig zijn op bepaalde momenten), maar aanpakken bij de oorzaak. Had je ook al gekeken bij kinesiologie?

Clck_Ability
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:42

Er staat net een curly te koop, kijk maar bij de advertenties.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:44

hmm wat jammer dat je allergisch bent! Ik was het vroeger ook, maar ben eroverheen gegroeid. Hoe erg heb je er last van? Want als je wat snotterig bent is het natuurlijk anders dan als je niet meer kan ademen. ;) Als het nog te overzien valt zou ik het paardje wel lekker bij de anderen zetten. Het is sneu dat door jouw allergie het paard niet paard kan zijn.

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 13:45

Clck_Ability schreef:
Er staat net een curly te koop, kijk maar bij de advertenties.


bij deze hebben we al geïnformeerd :)
Helaas is het in Drenthe, wat voor ons 4 uur rijden is enkel al heen in totaal dus 8 uur in de auto, een dag uitstap :(
Maar als het helemaal besproken is en we vinden er geen andere zal dat waarschijnlijk voordehandliggende optie zijn /3

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:02

Ik weet niet hoe dicht je bij de grens woont maar wat bij mijn allergieën het beste werkt zijn de anti histamine van de Kruidvat.
Ben je altijd allergisch voor paarden of alleen in de rui periode?

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 14:09

voor paarden, honden, katten,.... het hele jaar door :(
en het Kruidvat hebben ze ook in België hoor ;)

FemkeUtah

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:30


MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:31

johannacurly schreef:
voor paarden, honden, katten,.... het hele jaar door :(
en het Kruidvat hebben ze ook in België hoor ;)

oh nou helemaal mooi, probeer die pilletjes eens.
De ergste klachten nemen dan wel af.
Als je erg last van je ogen krijgt dan helpen oogdruppels het beste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:35


emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:35

johannacurly schreef:
Clck_Ability schreef:
Er staat net een curly te koop, kijk maar bij de advertenties.


bij deze hebben we al geïnformeerd :)
Helaas is het in Drenthe, wat voor ons 4 uur rijden is enkel al heen in totaal dus 8 uur in de auto, een dag uitstap :(
Maar als het helemaal besproken is en we vinden er geen andere zal dat waarschijnlijk voordehandliggende optie zijn /3

Ik vrees dat je voor een curly en het budget wat je hebt er een dag uitstap sowieso voor over moet hebben.

Julu72
Berichten: 261
Geregistreerd: 19-08-12
Woonplaats: Overdinkel

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:39

Ik zou er toch voor kiezen om niet aan symptoombestrijding te doen, maar de oorzaak proberen aan te pakken. Deze kan soms heel vreemd zijn en bijv. uit een angst ontstaan....

FemkeUtah

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:10


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:04

Ik vind het argument van 4 uur heen en 4 uur terug eigenlijk niet goed op zn plaats in jou geval.
Wij hebben voor onze friesche ruin ook een dag rijden opgeofferd (3,5 uur rijden enkele reis naar het puntje van limburg) maar we hadden het er voor over. Nu nog steeds geen spijt, want hij is dan wel een ras en geslacht dat je door heel nederland vind, maar zijn karakter (en vraagprijs) is precies wat we zochten.

Voor een zeldzaam ras zou ik zelfs een weekendje weg overhebben mocht het mijn droompaard zijn. ;)

Ik vind overigens wel, net als de rest hier, dat ook een hypo-allergeen paard gewoon met soortgenoten moet kunnen staan. Ook op stal niet geïsoleerd.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:27

johannacurly schreef:
het is ook buiten maar vooral in de stal waar dus minder verluchting is, mijn vader speelt tegenwoordig voor groom... maar het zou wel leuk zijn als ik zelf eens een paard kon poetsen...
vandaar mijn zoektocht naar een curly. /3


Rijd je wel op de andere paarden?

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 12:14

Naskapower schreef:
johannacurly schreef:
het is ook buiten maar vooral in de stal waar dus minder verluchting is, mijn vader speelt tegenwoordig voor groom... maar het zou wel leuk zijn als ik zelf eens een paard kon poetsen...
vandaar mijn zoektocht naar een curly. /3


Rijd je wel op de andere paarden?


mijn vader :) op de ene en de ander is er pas 2

BananaAnouk
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-02-15

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:09

Hoe erg is je allergie? Ik heb zelf zo'n erge allergie dat het zelfs mijn dood kan worden, alleen heel vroeger wel eens gereden, maar toen ik laatst weer mee wilde met een vriendin merkte ik meteen al dat het niet goed zat, ik ben snel weggegaan en uit een test is gebleken dat ik een erg extreme allergie heb opgebouwd, dus pas alsjeblieft op!

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 17:06

zo erg is het niet ;) gelukkig maar!!

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:10

Hup hup gauw in de auto naar drenthe, straks is de curly verkocht en mis je je kans!

paardenstuff
Berichten: 65
Geregistreerd: 05-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:34

Wie zegt dat er een paard bij moet staan , ken genoev mensen die er gewoon een schaap bij hebben gezet werkt prima en ze spelem ook gewoon

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:42

Ik vind wel dat mensen hier heel heftig reageren op het feit dat er een lijntje tussen komt. Hengsten staan eigenlijk altijd apart, ik hoor nooit iemand klagen dat dit zielig is en hypocriet omdat die alleen moeten staan 'alleen maar' omdat iemand er mee wil fokken. Op sommige grote pensionstallen krijgt ieder zijn eigen landje en staan alle paarden dus 'alleen'. Daarnaast zijn er nog paarden die te agressief zijn om met anderen te staan en dus ook alleen staan.

Het is geen perfecte situatie, maar of een lijntje er tussen nu zo'n grote ramp is zal per paard verschillen.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:30

ZoZenn schreef:
Ik vind wel dat mensen hier heel heftig reageren op het feit dat er een lijntje tussen komt. Hengsten staan eigenlijk altijd apart, ik hoor nooit iemand klagen dat dit zielig is en hypocriet omdat die alleen moeten staan 'alleen maar' omdat iemand er mee wil fokken. Op sommige grote pensionstallen krijgt ieder zijn eigen landje en staan alle paarden dus 'alleen'. Daarnaast zijn er nog paarden die te agressief zijn om met anderen te staan en dus ook alleen staan.

Het is geen perfecte situatie, maar of een lijntje er tussen nu zo'n grote ramp is zal per paard verschillen.


Maar omdat het veel gebeurd wil nog niet zeggen dat het ideaal is? Hier staan hengsten samen met ruinen of hengsten met hengsten en dat gaat al jaren prima. Als er genoeg ruimte is zodat ze elkaar kunnen ontlopen als dat nodig is, is er meestal niks aan de hand. Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat de haren door de rondte vlogen om het maar zo te zeggen ;)

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:38

Misschien een idee om een merrie te kopen en daar een veulentje bij te fokken , staat ze in de toekomst niet alleen :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:45

Vaak ben je allergisch voor huidschilfers en die heeft een curly ook, zou sonde zijn als je er een koopt en alsnog allergisch bent voor hem. Dat zou ik dus eerst uit gaan zoeken.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:49

Vriendin van mij is ook allergisch. Ze heeft pilletjes van de HA en ze heeft een normaal paard. Ze komt dan wel niet aan haar ogen als ze bezig is met haar paard. Daarna wast ze haar handen. Ik weet niet of dit voor jou een optie is?

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:04

ZoZenn schreef:
Hengsten staan eigenlijk altijd apart, ik hoor nooit iemand klagen dat dit zielig is


dan lees je zeker niet genoeg topics op bokt :+