op zoek naar een curly wegens allergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:08

Dus je wilt een Curly voor een klein prijsje, je wilt er geen 4 uur voor heen en weer rijden en t beest kan niet met soortgenoten staan. Sorry dat ik het zeg, maar vind je zelf ook niet dat je misschien ietsjes teveel aan jezelf denkt, en te weinig aan dat desbetreffende paard?

Ik heb ook allergiepilletjes (ben in opleiding voor dierenartsassistente en allergisch voor katten), deze werken als een tierelier. Probeer dat eerst eens.

jijenik11
Berichten: 82
Geregistreerd: 18-04-15

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:15

ik ben ook allergisch
ik denk dat ik later ook 2 curlys neem

maar ik zou kijken op marktplaats
of naar een paardenhandel ofzo

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 15:39

Gwahir schreef:
ZoZenn schreef:
Hengsten staan eigenlijk altijd apart, ik hoor nooit iemand klagen dat dit zielig is


dan lees je zeker niet genoeg topics op bokt :+


hoeveel paarden staan niet op stal? wat denk je dat erger is? met een staldeur tussen of een draadje?

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:40

Het is ALLEBEI niet goed. :n

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:42

Liesje1611 schreef:
Het is ALLEBEI niet goed. :n


Inderdaad, als je iets moet verdedigen met iets erger besef je al zelf dat het niet ideaal is denk ik.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:49

TS heel veel sterkte met je allergie :(:)

Het zit hier ook in de familie en ik ben zooo blij dat ik het niet geerft heb en mijn kinderen ook niet.

Ik heb niet zoveel moeite met een draadje er tussen als ze dan maar wel contact kunnen maken en misschien kun je ze op den duur wel bij elkaar doen als bij jou de allergie wat zakt.

Ik hoop dat wat mensen je hebt kunnen helpen wat betreft medicijnen, zou toch fijn zijn als je vrijer kunt zijn tussen dieren.

Ik zou hier zo in de buurt geen curly weten.

Hopelijk vind je binnenkort de juiste.

06tess04

Berichten: 53
Geregistreerd: 04-08-13
Woonplaats: dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:54

Ingrid_92 schreef:
Ik was vroeger ook allergisch voor paarden, maar ben daar overheen gegroeid. In de tijd dat ik allergisch was, heb ik wel pilletjes geslikt die ik bij de huisarts kon krijgen. Geen idee hoe ze heetten, maar je zou eens bij jouw huisarts kunnen informeren hiernaar ;) Met die pilletjes kon ik het goed onder controle houden. Op een gegeven moment ben ik ermee gestopt. Doordat ik meerdere keren op een dag naar mijn ponytjes ging, groeide ik er wel over heen en nu heb ik nergens meer last van. Dit heeft wel een aantal jaren geduurd (zo'n 7 jaar).


zelfde verhaal hier! ik heb 1 jaar pillen geslikt voor mijn allergieën(paarden, honden, katten, huisstofmijt en ook nog eens hooikoorts!). na dat jaar heb ik er helemaal geen last meer van gehad. ik ben er (gelukkig) ook overheen gegroeid *\o/*

Johnie

Berichten: 523
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:12

paardenstuff schreef:
Wie zegt dat er een paard bij moet staan , ken genoev mensen die er gewoon een schaap bij hebben gezet werkt prima en ze spelem ook gewoon


Paarden moeten met soortgenoten staan.
Niet alleen met een schaap, geit, ezel of koe.
Gewoon met een ander paard of een andere pony.

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 19:23

Bedankt voor al jullie haatdragende reacties :D ;)
Ik heb een lieve curly x appaloosa gekocht en ik ben er blij mee, ze staat bij haar vriendjes (wat een drama daar rond zeg ;) )
Volgend jaar een veulentje :)

CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:09

Ik weet dat er al een tijd niet gereageerd is in dit topic, maar ik moet hier echt even mijn mening kwijt.

Man man man, wat kan ik boos worden om sommige haatdragende, "goed bedoelde" adviezen.
"Ik zou eerst eens naar de dokter gaan", "zou je niet eerst eens allergietabletten nemen", "eerst zou ik eens afwachten of je er niet overheen groeit" en dat het zielig is dat het paard alleen komt te staan.
Het lijkt wel of dat jullie dit meisje geen eigen paard gunnen, schaam jullie! -O-

Ikzelf, ben al vanaf dat ik een baby was ontzettend allergisch voor paarden.
Als mijn opa en oma op visite kwamen en een trui in de kofferbak hadden liggen waarmee ze naar de paarden waren geweest, dan was ik de rest van de dag ziek als ik met ze had meegereden.
Dikke, tranende, rode en jeukende ogen, een kriebelende en snotterende neus, kreeg eczeem en last van mijn ademhaling (allergische astma).
Toch werden paarden mijn passie en ben ik gaan paardrijden.
Ik werd vaak al na 5 minuten ziek, maar als paardenliefhebber gaf ik niet op.
Na lange tijd doorzetten, kon ik het steeds ietsje langer volhouden.

Natuurlijk ook bij de huisarts geweest.
Ik heb allergie tabletten en puffers voor mijn allergische astma.
Dit werkt allemaal miniem bij mij.
Ik heb vele andere dingen geprobeerd.
Pretnison spuiten, die hielpen twee maanden en daarna was ik weer terug bij af.
Dit is ontzettend slecht voor je lichaam, dus om elke twee maanden zo'n spuit te nemen was geen optie.
Meerdere malen naar het ziekenhuis bij de kno arts geweest voor onderzoeken en bij een speciale arts voor allergieën (weet zo snel de naam niet meer van zo'n iemand).
Iedereen kwam op hetzelfde besluit: ik mocht absoluut niet meer met paarden werken!
Als paardenliefhebber is dit de grootste nachtmerrie die er maar kan zijn en je wereld stort op zo'n moment echt in!

Ik heb me echter niet uit de weg laten slaan door deze conclusies.
Ik heb zelfs bij een homeopaat en paragnost gelopen in de hoop dat die mij konden helpen.
Ook heb ik acupunctuur geprobeerd.
Niets hielp.
Ik moest inderdaad maar hopen dat io er overheen zou groeien.
Helaas ben ik nu bijna 23 en nogsteeds ontzettend allergisch.
Ik heb mijn droom echter nooit opgegeven en rijd nogsteeds paard.
Zorg op het moment twee keer in de week voor mijn verzorgpaardje.
De ene keer ben ik na een uur al erg ziek en de andere keer houdt ik het 3 uur vol.
Vele mensen zullen het erg dom vinden dat ik doorga met mensen omdat mijn gezondheid er onder leidt.
Maar mijn passie met paarden zal ik nooit opgeven en de droom voor een eigeb paard is er nogsteeds, ook dit zal ooit een curly worden.

Ik word zo boos van mensen die er zo makkelijk over denken!

TS: super dat je je droom najaagt en ik wens je heel veel plezier met je curly!
Ik stuur je even een pb, want ben wel erg nieuwsgierig naar je paardje!

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:14

Maar wil je daar mee zeggen dat je eigen geluk voor dat van een paard staat. Een paard is simpelweg een kuddedier en hem dat ontzeggen is gewoon niet eerlijk tegenover het dier. Als TS graag een paard wil, helemaal prima, maar dan zal ze wel moeten doen aan de basisbehoeften van het paard. En daar hoort een maatje bij.

cariena1
Berichten: 936
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:18

gefeliciteerd ben benieuw naar een foto

CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:24

Zoals TS aangeeft, staat haar paard ook met weidemaatjes.

Daarbij snap ik het hele probleem niet zo.
Hoeveel pensionstallen zijn er wel niet waar paarden op een klein stukje privé land staan (het land is misschien nog kleiner dan een halve bak, wat ik persoonlijk al erg klein vind voor een paard).
Paarden staan daar ook alleen in het landje en kunnen snuffelen aan het paard wat in het landje naadt hun staat.
Daar hoor ik nooit mensen over klagen.
Zolang het paard in contact kan komen met andere paarden, kan het paard zeker gelukkig zijn!

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:27

Ja graag n foto . Hoe reageer je op je paardje? Het is eigenlijk 50% curly als ik het goed begrijp.
Bij mijn jaarling in de opfok staat ook n curlyhengst in de opfok.

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 09:44

Hier is ze :) ze heet Tania (als de foto niet laat, of je wilt er meer,moet je maar eens op m'n tumblr zoeken als ik over tania spreek: :) : http://johannavah.tumblr.com/ )
Mijn allergische reacties zijn heel erg verminderd :) enkel nog bij grondig poetsen nu, dan enkel wat niezen :) (ze staat bij haar vriendjes op de wei dus die kleine reactie is wel normaal)

Haar papa vind ik niet op internet en de mama is gewoon een appaloosa, maar volgende week weet ik of ze een veulen heeft van deze hengst :D : http://dekstationschreuders.nl/hengsten ... isker.html

Bedankt voor jouw reactie hoor 'curly coat' hoewel de vele negatieve reacties mij niet veel doen, hoogstens irriterend ;)

PS: tja, de foto laadt niet ;) dus hier via internet: https://67.media.tumblr.com/2342d90eda2 ... 1_1280.jpg

Taniadetop

Berichten: 12
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:48

Hier is de foto :) /3 /3 /3 /3
Ik heb eindelijk door hoe je foto's moet uploaden (johannacurly is mijn verouderd account ;) )

Afbeelding

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:52

Het is niet toegestaan 2 accounts te hebben.

Taniadetop

Berichten: 12
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:58

Brainless schreef:
Het is niet toegestaan 2 accounts te hebben.


Ja weet ik :\ maar ik vond mijn account niet meer en heb een nieuwe gemaakt, weet niet hoe te verwijderen ;)
ondertussen teruggevonden en daarmee geantwoord om verwarring te vermijden...
/3 /3 /3 /3

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:06

Huh, maar je nieuwe account is aangemaakt op dezelfde dag als dat je nog gepost hebt met je oude account :P
Mooi paardje! Appaloosa komt er wel heel duidelijk in terug. :) Ben benieuwd naar een wintervachtfoto!

Taniadetop

Berichten: 12
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:08

_Denise_ schreef:
Huh, maar je nieuwe account is aangemaakt op dezelfde dag als dat je nog gepost hebt met je oude account :P
Mooi paardje! Appaloosa komt er wel heel duidelijk in terug. :) Ben benieuwd naar een wintervachtfoto!


Nu snap ik zelf niet meer ;) misschien had ik het 's avonds al gevonden... al zo lang geleden ;)
Ze heeft helemaal geen krulletjes ;) dus er is niets bijzonders met haar wintervacht /3 /3 /3 /3


Afbeelding

Afbeelding

Taniadetop

Berichten: 12
Geregistreerd: 12-04-16

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:33

Het is niet het krulhaar, maar de huidschilfers... Ik kan je wel zeggen dat dit duidelijk verschil maakt hoor :) .

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:34

Citaat:
Let wel op met kruisingen tussen niet Curly en Curly! Als het veulen uit zo’n kruising gladharig is, dan is deze niet hypoallergeen. In dat geval heeft het veulen het Curly-gen niet gekregen van zijn Curly ouder en dus ook niet de hypo-allergene kwaliteiten.

http://www.curlyhorses.nl/fabels--feiten.html

Taniadetop

Berichten: 12
Geregistreerd: 12-04-16

Re: op zoek naar een curly wegens allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:37

Blijkbaar weet die site beter dan ikzelf of ik al dan niet allergische reacties heb... :)
Ik vraag mij af waarom je zo moeilijk doet, ik heb zelden nog allergie... iedereen blij? ;)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:38

Taniadetop schreef:
Blijkbaar weet die site beter dan ikzelf of ik al dan niet allergische reacties heb... :)
Ik vraag mij af waarom je zo moeilijk doet, ik heb zelden nog allergie... iedereen blij? ;)


Misschien dan in de rui periode iemand anders laten poetsen?
Mijn vriend is ook allergisch en heeft alleen echt last in het voor en najaar.

Mooi paardje hoor :j

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:39

Taniadetop schreef:
Blijkbaar weet die site beter dan ikzelf of ik al dan niet allergische reacties heb... :)
Ik vraag mij af waarom je zo moeilijk doet, ik heb zelden nog allergie... iedereen blij? ;)

Ik bedoelde het niet negatief..
Maar jouw paardje heeft het curly-gen niet geërfd.

Dat jij geen reacties hebt is natuurlijk fantastisch; maar dat staat los van dat je wel/geen hypo-allergeen paardje hebt.