Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Angst om te galopperen

 
Profiel   

Ik rij al ruim 20 jaar paard, heb sinds mij 18de een eigen pony (merrie) en sinds mijn 22ste is hier een ruin bij gekomen. Ik heb jaren lang paarden ingereden zonder problemen tot het 1x goed mis ging. Toen mijn ruin zo ver was om met hem aan het werk te gaan ben ik mijn angst pas echt tegen het lijf gelopen. Ik heb mijn ruin alles vanaf de grond bijgebracht dit doet hij ook netjes. Maar in het begin durfde ik mijn been niet over het zadel te gooien. Toen ik dat eenmaal een aantal keer gedaan heb ben ik gaan stappen. Ook daar ervaar ik in het begin veel angst. Inmiddels rijd ik mijn ruin regelmatig en stap en draaf is zonder angst. Ik maak samen met mijn moeder op de merrie ook rustige buitenritjes. Ik heb met mijn instructrice 1x buiten een galop ( 4passen) gedaan maar ervaar daarbij weer angst door mijn hele lichaam. Nu wil ik graag weer een stap verder met mijn ruin maar ik moet dus door de angst van het op hol slaan heen. Mijn ruin galoppeert netjes bokt zelden het ligt dus absoluut niet aan hem. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Kan iemand mij hierbij helpen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-15 09:05 



 
Profiel   

Heb je het wel eens geprobeerd met in een bak met je instructrice, jij aan de longeerlijn, eventueel een bokriempje die je dan vasthoudt tijdens het galopperen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-15 09:08 



 
Profiel   

Selina schreef
Heb je het wel eens geprobeerd met in een bak met je instructrice, jij aan de longeerlijn, eventueel een bokriempje die je dan vasthoudt tijdens het galopperen?