Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Angst om te galopperen

 
Profiel   

Is er ooit iets gebeurd waardoor je bang bent geworden voor de galop?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-18 14:42 



 
Profiel   

hoe gaat het inmiddels met de galop? het mijn gaat het echt super. ik wil volgend jaar met kamp in de galop groep daar ga ik hard voor oefenen dat gaat erg goed. dit jaar deden we op kamp voltige op snuitje waar ik nog nooit op had gereden en ik ging zo een halve volte in galop zonder zadel en teugels. en ik rij proefjes met galop. ik doe paardrijden voor mensen met beperking met vpg opmeer bij manege warnaar. van de zomer hadden ze bij manege warnaar WK (warnaar kampioenschap) dressuur dat is voor de hele manege dus je rijd ook tegen mensen zonder beperking. ik ree een B2 proef van de manege met galop en ik ree tegen 1 andere vrouw. omdat het oefenen niet goed ging verwachte ik niet veel maar ik deed gewoon alles wat ik in galop moest doen in galop daar was ik al blij om. wat ik niet verwachte is dat ik ook nog 1e werd in de B2 en wat ik al helemaal niet verwachte is dat ik warnaar kampioen werd.

https://www.youtube.com/watch?v=1ZcMe3hZMEI

ook ben ik bezig met galopperen met de groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 22:31 



 
Profiel   

Even als opsteker. Ik was door nare ervaringen op andere paarden ook rete onzeker maar ben na hard (jaren :o ) werken ondertussen zover dat ik laatst zelfs zonder hoofdstel door de bak gegaloppeerd heb op mijn geweldig fijne paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 09:02 



 
Profiel   

troi schreef
Even als opsteker. Ik was door nare ervaringen op andere paarden ook rete onzeker maar ben na hard (jaren :o ) werken ondertussen zover dat ik laatst zelfs zonder hoofdstel door de bak gegaloppeerd heb op mijn geweldig fijne paard!


_/-\o_

Ik was weer op het goede spoor tot dat mijn paard november 2017 op buitenrit ontplofte en met mij aan de kletter ging. Uiteindelijk moest ik mij wel laten vallen omdat ik anders gegarandeerd op het asfalt er af zou donderden. Daarna was ik weer helemaal terug bij af ;( .

Intussen heb ik mijn paard mei 2018 verhuisd naar een stal waar hij veel meer buiten komt en waar tevens een westerninstructrice aanwezig is, iemand waar ik veel vertrouwen in heb. Ik heb nu 2x kort op hem gezeten, daarna liep hij achter een tijd niet lekker. Vorige week heeft een osteopaat hem behandeld en ik hoop nu eindelijk met hem te kunnen gaan lessen waarbij ik met kleine basisstapjes weer wil gaan opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 12:47 



 
Profiel   

Ik heb een beetje "illegaal" leren paardrijden toen ik een jaar of 15 was. Meegegaan met een vriendin naar haar verzorgpony en rustig opgebouwd van stap naar draf. Tot draf en niet verder gedurft voor een hele lange tijd. Op een gegeven moment heb ik een paar proeflessen bij de manege gevolgd en dit ging zo goed! Mijn vertrouwen ging daardoor enorm omhoog waardoor ik eindelijk ook durfde te draven. Helemaal zeker was ik niet, maar soms moet je over zo'n drempel heen weet je wel :D Dit was ongeveer 2 jaar geleden en heb nu helemaal geen problemen meer met de angst dat het mis kan gaan. Bij mij was het dus een kwestie van uit de comfort zone en gewoon proberen, het kan mis gaan, maar dat betekent niet dat het elke keer mis gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 15:21 



 
Profiel   

Ik durfde eerst ook niet te galopperen. Grappig verhaal: mijn paard schrok ergens van en toen gingen we opeens galopperen!
Daarna durfde ik het! Het is gewoon een kwestie van gaan met die banaan *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 20:51 



 
Profiel   

Ik heb er echt lang over gedaan, ben er een keertje vanaf gegooid.. hoort erbij maar toch, was erg geschrokken. Moet wel zeggen dat dat was met een ander paard. Inmiddels ben ik echt helemaal afgestemd op mijn eigen paardje! Rustig opbouwen is mijn advies

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 14:07 



 
Profiel   

Je moet dit misschien ook een beetje tijd geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 12:03 



 
Profiel   

Lekker rijden en niks forceren. Miscchien gaat je paard per ongeluk een keer in galop en merk je dat het helemaal niet eng is

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 12:31 



 
Profiel   

Vervelend zeg! Ik lees hieruit dat je niet weet waar het probleem precies ligt.
Misschien kan je gewoon niet galopperen, totdat je er zelf wat meer overtuigd van bent en het echt wil proberen. Als dat niet goed gaat, kan je altijd weer terug gaan naar stap 1.
Wat de anderen ervan denken moet je vooral niet aan denken. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan (vind het zelf ook moeilijk), maar jij rijd toch paard voor je eigen plezier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 20:58 



 
Profiel   

Ik had het eerst ook ik was toen heel erg bang want ik dacht dat ik eraf zou vallen. Ik heb een maand in de stress gezeten omdat ik zo bang was. Toen ik naar een maand zonder angst eigenlijk wist dat ik het wou gaan proberen heb ik het gedaan en toen was ik eerst weer bang dat ik er af zou vallen maar ik dacht van ''nu even doorzetten'' en toen ben ik verder gegaloppeerd en toen lukte het! MIJN BOODSCHAP IS: DOE HET!! JE KUNT HET! IK WEET HET ZEKER! :) ;) :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 13:37 



 
Profiel   

Bang zijn ervoor helpt niet, 't paard kan dat voelen en dat is ook niet fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 13:07 



 
Profiel   

Geef het tijd! Niks hoeft, je doet het toch voor de lol?
Als je gewoon doorgaat, komt er echt een dag (als het bv warm rustig weer is ofzo) dat het ineens goed voelt en dan doe je gewoon korte stukjes bv

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 17:52 



 
Profiel   

ik stap dus al bijna nooit op een 'vreemd' paard omdat ik er soms onzeker van wordt. na mijn paarden stage in Nieuw-Zeeland is dit echt verbeterd en heb ik geen enkele moeite meer met angst/onzekerheid.

nu ging ik gister een paard uitproberen voor misschien te kopen.... ik stapte op en meneer sprintte al aan. hij werd ook nog eens totaal stuurloos. ondanks dat mijn hart even een sprong oversloeg slaagde ik er in om geen angst te krijgen en de pony nog een kans te geven om zich te herpakken en een drafje en galop te proberen. draf ging goed... toen vroeg ik aan de eigenaar of dit zijn goede kant was van de galop want ze gaf al aan dat de pony met één kant moeite had. hey ik leg mijn been aan, ga zitten, en weer sprintte hij heeel die bak rond, net stoppen v oor de poort, spinnen en dooooor. de eigenaar en ik slaagde er na een paar minuten in om hem te laten stoppen. ik stapte af met knikkende knieën en bedankte vriendelijk _O-

mijn angst zit er dus toch nog ergens..... is dit herkenbaar? is dat normaal dat je in zo'n situatie schrik hebt? of zijn er echt ruiters die zelfs in zo'n situatie zonder hartkloppingen doorrijden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 18:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen