Oplossing voor slechthorenden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:18

Een oortje misschien een optie? Werkt volgebs mij erg goed!

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Oplossing voor slechthorenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:30

Maar als je hoortoestellen draagt werkt een oortje juist niet omdat die door het ruimtegebrek niet goed blijven hangen em ieder vlaagje wind geeft een enorme ruis.
Dan beter iets als ringleiding zoals de minimic van resound. :)

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:42

lor1_1984 schreef:
Maar als je hoortoestellen draagt werkt een oortje juist niet omdat die door het ruimtegebrek niet goed blijven hangen em ieder vlaagje wind geeft een enorme ruis.
Dan beter iets als ringleiding zoals de minimic van resound. :)


dat is niet helemaal waar :). Er zijn oortjes die meer volume kunnen geven zodat je je hoortoestel niet hoeft te dragen en enkel het oortje draagt. Dit vind ik zelf ook het prettigst inderdaad ivm wind ect. Dat geeft het minste ruis. Ik doe altijd mijn hoortoestel uit en dan het oortje in, voor mij werkt dit prima. :j

ikkkke
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:37

De vraag is natuurlijk ook wat de oorzaak vd slechthorendheid is en welke frequenties het meest zijn aangetast... Daar kan verschil in zitten en daardoor werkt een oortje voor sommigen wel en voor anderen niet.
Ikzelf doe mijn hoortoestel altijd uit bij de paarden, te bang dat er iets aan komt...

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:45

Papilio schreef:
lor1_1984 schreef:
Maar als je hoortoestellen draagt werkt een oortje juist niet omdat die door het ruimtegebrek niet goed blijven hangen em ieder vlaagje wind geeft een enorme ruis.
Dan beter iets als ringleiding zoals de minimic van resound. :)


dat is niet helemaal waar :). Er zijn oortjes die meer volume kunnen geven zodat je je hoortoestel niet hoeft te dragen en enkel het oortje draagt. Dit vind ik zelf ook het prettigst inderdaad ivm wind ect. Dat geeft het minste ruis. Ik doe altijd mijn hoortoestel uit en dan het oortje in, voor mij werkt dit prima. :j

Voor mij zou dat dus niet werken, ik hoor echt te slecht helaas.
Ben inmiddels al een tijdje uit de paarden maar ben alsnog erg blij met m'n minimic die ik kreeg bij m'n hoortoestellen. :)
Het vergroot m'n wereld aanzienlijk.

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:13

lor1_1984 schreef:
Voor mij zou dat dus niet werken, ik hoor echt te slecht helaas.
Ben inmiddels al een tijdje uit de paarden maar ben alsnog erg blij met m'n minimic die ik kreeg bij m'n hoortoestellen. :)
Het vergroot m'n wereld aanzienlijk.



Ik heb zn streamer maar die haalt de afstand niet. Werkt zn minimic wel over de hele bak lengte?

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Oplossing voor slechthorenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:15

Ik geloof dat hij 30 of 50m bereik heeft, ik weet alleen niet welke vd 2.

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:25

lor1_1984 schreef:
Ik geloof dat hij 30 of 50m bereik heeft, ik weet alleen niet welke vd 2.


ff gegoogled :) de resound minimic gaat tot 24 meter. Daarmee red ik het dan echt niet haha jammer... anders was het wel interessant. Al weet ik niet of hij er überhaupt ook voor oticon is. (20x40 of 20x60 bak)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Oplossing voor slechthorenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:30

Ik zou eens bij je audicien binnenstappen en vragen wat er mogelijk is.
Zal ongetwijfeld wel iets zijn om het geluid te verbeteren/versterken en op ringleiding werkt en evt draadloos is.

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:33

lor1_1984 schreef:
Ik zou eens bij je audicien binnenstappen en vragen wat er mogelijk is.
Zal ongetwijfeld wel iets zijn om het geluid te verbeteren/versterken en op ringleiding werkt en evt draadloos is.


ben even op onderzoek uitgegaan haha.
Ik heb een streamer :) .. en nu net geprobeerd die aan te sluiten op mn oortje voor paardrijden ! ENNNN het werkt *\o/* wel valt de verbinding af en toe weg.. maar even experimenteren ! Wie weet is dit voor anderen hier ook wel ideaal! De streamer los haalt de afstand niet en ik vermoed dat er ook geen draadloos iets is wat de bak afstand wel kan halen, maar deze combinatie lijkt wel succesvol! Jullie brengen me op ideeën!

miszkelliej
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 04:23

Wat fijn dat het is gelukt om in ieder geval de instructies beter te begrijpen op deze manier!
Misschien kun je ook afspreken met je instructeur dat hij/zij gebruik maakt van handgebaren voor hetgene wat er gedaan moet worden? Hoef je natuurlijk niet uitgebreid te kunnen gebaren, maar als jullie het gebaar voor (ik zeg maar wat) galop, draf, springen enz. leren, dan kun je misschien beter begrijpen wat er op de planning staat :D

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:54

miszkelliej schreef:
Wat fijn dat het is gelukt om in ieder geval de instructies beter te begrijpen op deze manier!
Misschien kun je ook afspreken met je instructeur dat hij/zij gebruik maakt van handgebaren voor hetgene wat er gedaan moet worden? Hoef je natuurlijk niet uitgebreid te kunnen gebaren, maar als jullie het gebaar voor (ik zeg maar wat) galop, draf, springen enz. leren, dan kun je misschien beter begrijpen wat er op de planning staat :D


Op dit moment heb ik zelf voldoende aan het oortje deze kan erg hard haha! Heb vandaag de streamer geprobeerd maar deze raakt toch af en toe de verbinding kwijt. Dus ik houd het bij het oortje voorlopig. Ook wedstrijd technisch het handigst daarvoor heb ik een dispensatie.

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:19

Oortje gaat niet werken, deze verstrekt alles en zo mis je dus de functie van een hoortoestel die speciaal op jpuw soort gehoorverlies is aangepast.
Gebarentaalles vind ik ook niet werken. Je bent te veel bezig met wat je ziet ipv het paard.

Wat naar mijn ervaring het beste werkte is een smart link. Dat is een ringleiding waarvoor je instructrice een kastje om moet hangen en dit wordt direct naar je hoortoestellen verzonden waardoor alles kraakhelder te horen is :)

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:24

Eefjahh schreef:
Oortje gaat niet werken, deze verstrekt alles en zo mis je dus de functie van een hoortoestel die speciaal op jpuw soort gehoorverlies is aangepast.
Gebarentaalles vind ik ook niet werken. Je bent te veel bezig met wat je ziet ipv het paard.

Wat naar mijn ervaring het beste werkte is een smart link. Dat is een ringleiding waarvoor je instructrice een kastje om moet hangen en dit wordt direct naar je hoortoestellen verzonden waardoor alles kraakhelder te horen is :)


Werkt die ook over de gehele afstand van de bak? Ik denk dat dit gelijk is aan mijn streamer en die haalt de afstand niet. Deze schakelt na een bepaald aantal meter om naar gewoon horen en dan hoor ik mn instructeur niet meer.

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:30

Papilio schreef:
Werkt die ook over de gehele afstand van de bak? Ik denk dat dit gelijk is aan mijn streamer en die haalt de afstand niet. Deze schakelt na een bepaald aantal meter om naar gewoon horen en dan hoor ik mn instructeur niet meer.


Kwam behooorlijk ver! Voordat hij gemarteld was (haha) toch wel zo goed als de hele bak rond die dik 60 meter was.
Later haalde hij de laatste achterste metertjes niet.
Toen moesten de instructrice en ik er wat meer rekening mee houden.

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:42

Eefjahh schreef:
Papilio schreef:
Werkt die ook over de gehele afstand van de bak? Ik denk dat dit gelijk is aan mijn streamer en die haalt de afstand niet. Deze schakelt na een bepaald aantal meter om naar gewoon horen en dan hoor ik mn instructeur niet meer.


Kwam behooorlijk ver! Voordat hij gemarteld was (haha) toch wel zo goed als de hele bak rond die dik 60 meter was.
Later haalde hij de laatste achterste metertjes niet.
Toen moesten de instructrice en ik er wat meer rekening mee houden.


oke :) nouja wie weet voor later. Ik houd het bij het oortje :) werkt voor mij prima. Weinig ruis erop.. hoor eigenlijk altijd alleen mn instructeur :)

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:52

Hoi! Ik ben zelf slechthorend vanaf mijn 4e ( ben nu 21) en heb aan beide zijde gehoorapparaten. Zou deze zeker aanschaffen en tot die tijd veel naar de lerares gaan en vragen als je iets niet heb gehoord. En ik zweer bij een instructie set! Deze kan je ook met gehoorapparaten gebruiken en geeft geen enkele storing. Enige nadeel is in een groepsles hoor je dus ook de commentaren die voor je mede rijders zijn bestemd. Maar je kan prima afspreken als ze iets tegen jou zegt dat ze je naam eerst zegt of de naam van je pony en dan instructie geeft.

Succes! Het gaat helemaal goed komen. Ps voor wedstrijden mag je deze ook gebruiken maar wel even van te voren bij de fnrs of khns of manege aangeven en "dispensatie" aanvragen.

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:11

miesnaom schreef:
Hoi! Ik ben zelf slechthorend vanaf mijn 4e ( ben nu 21) en heb aan beide zijde gehoorapparaten. Zou deze zeker aanschaffen en tot die tijd veel naar de lerares gaan en vragen als je iets niet heb gehoord. En ik zweer bij een instructie set! Deze kan je ook met gehoorapparaten gebruiken en geeft geen enkele storing. Enige nadeel is in een groepsles hoor je dus ook de commentaren die voor je mede rijders zijn bestemd. Maar je kan prima afspreken als ze iets tegen jou zegt dat ze je naam eerst zegt of de naam van je pony en dan instructie geeft.

Succes! Het gaat helemaal goed komen. Ps voor wedstrijden mag je deze ook gebruiken maar wel even van te voren bij de fnrs of khns of manege aangeven en "dispensatie" aanvragen.


Hoe koppel je je hoorapparaat aan je instructieset? :) dat is mij nog niet gelukt haha! Enkel via mn streamer dat dat verloor steeds het contact.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Oplossing voor slechthorenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:04

Het klinkt wellicht heel raar maar ik krijg les via...de telefoon :o _O-

Mijn telefoon staat via bluetooth in contract met de TEC van Siemens, die weer al het geluid van mijn telefoon draadloos doorgeeft aan mijn gehoorapparaten. Mijn instructrice belt mij voor de les via whatsapp (vroeger gewoon, maar whatsapp bellen is lekker gratis :+ ). Mijn telefoon gaat in mijn ene jaszak, de tec in mijn andere jaszak (of zomers in mijn rijbroek of een buiktasje) en rijden maar /3 de instructies verteld de instructrice in de telefoon en ik hoor dat over mijn gehoorapparaten. Voor mij ideaal.

Met deze methode heb ik in heel de bak even goed ontvangst en is geluid niet ineens harder als ik bij instructrice in de buurt kom (of dat het gaat piepen, ook zo fijn := ), heb ik niks anders in mijn oor dan normaal en schakel ik indien nodig makkelijk over naar andere geluiden (nooit voorgekomen eigenlijk maar je weet maar nooit, geeft mij prettig idee dat mocht er ooit iets gebeuren dat ik er afval en naar ziekenhuis moet of zo men niet in mijn oor moet lopen priegelen voor ze mij kunnen zeggen wat er is, maar dat slechts met 1 druk op de tec ik weer normaal omgevingsgeluid ontvang. Ik weet het, ik ben behoorlijk paranoia als ik niet hoor wat er gebeurd :oo ). Ik heb hiermee nooit last met verbinding die weg valt of iets, werkt voor mij erg goed...

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:49

Sorry voor de late reactie. Ik koppel niet het instructie set van WISH pas precies achter me oor ook (krijg wel een flapoor omdat er EN een hoorapparaat zit EN een houder van het instructie set) maar het blijft erg stevig zitten (heb het gestest :') ja het zag er raar uit hahah)

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:55

miesnaom schreef:
Sorry voor de late reactie. Ik koppel niet het instructie set van WISH pas precies achter me oor ook (krijg wel een flapoor omdat er EN een hoorapparaat zit EN een houder van het instructie set) maar het blijft erg stevig zitten (heb het gestest :') ja het zag er raar uit hahah)


_O-
Zo herkenbaar, ik sta ook altijd te springen en hupsen en draaien en zo om te zien of alles zitten blijft...

Is wish het merk van instructieset? Wat kost dat ongeveer, weet je dat?
Ik wil misschien zoiets wel keer proberen. Maar nu zes maanden zwanger van een tweeling dus voorlopig rijd ik niet meer hihi...

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Oplossing voor slechthorenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:59

Hahah dat dus. En ja klopt dat is het merk. Ik dacht rond de 100 euro maar dit weet ik niet zeker. Heb hem als kadotje van vriendlief gekregen O:) maar als je op hun site kijkt staan alle prijzen erbij!
En gefeliciteerd! Erg leuk

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Oplossing voor slechthorenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:25

Dank je wel :D

Ik heb het op internet gevonden +:)+ ga het uit proberen zodra ik weer enigzins fatsoenlijk op paard kan zitten _O-

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:45

Walky Talky aanschaffen. Kosten geen drol en reuze handig voor je.

IpilyaNL

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:49

BEATS mee .. ik zou denken dat het mss handiger is om de oefeningen stukje voor stukje door te nemen. Even samen staan, dan zelf rijden, dan weer effe samen doornemen enz enz. Maar of dat werkbaar is in een groeples?