Rijden met gewrichts pijn, hoe doen andere bokkers dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:59

Het western rijden heeft voor mij ook enorm geholpen, maar ervaring is wel dat bij lespaarden vaak slechte zadels gebruikt worden, die erg hard zijn. Zou kijken naar een stal waar ze les geven in de rustigere onderdelen (geen reining maar bv trail) en misschien een zadelbontje zelf aanschaffen?
Ik heb zo'n bontje tweedehands op de kop kunnen tikken en dat helpt echt enorm.

oude advertentie maar om even duidelijk te maken welke ik bedoel:
http://www.bokt.nl/markt/ad/134977/west ... ntje-bruin

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:09

Hier ook 1 met reuma het rare is tijdens het rijden weinig last maar zodra ik eraf ga dan kan ik even niet meer lopen maar dan even staan gaat dat weer.

Maar als ik les heb, trailer aankoppelen, paard poetsen en inladen naar les rijden, uitladen, zadelen, les rijden en dan weer naar huis. Nou als ik dan uit de auto stap kan ik echt niet meer bewegen en dan moet je nog zoveel, paard verzorgen, trailer afkoppelen, stal mesten, spullen opruimen pff.
Als ik dan thuis kom is het een lange en warme douche en vooral in beweging blijven of even op bed gaan liggen.
En de rest van de dag last van mijn handen, heupen enz.
En dan denk ik wel eens o ja paardrijden is leuk.

Ik zie ook wel een beetje op tegen de komende kou, is het alleen koud oke maar als het dan ook vochtig is bleh.

RMS13
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-12-15

Re: Rijden met gewrichts pijn, hoe doen andere bokkers dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:16

Ik heb zelf gewrichtspijn in mijn borstbeen. Erg akelig, want ik kan nog niet eens pijnloos niesen, als ik er last van heb. Er is ook niet echt een pijl op te trekken, het is niet dat ik er last van heb op momenten dat het koud en vochtig is. Ik kan echter niets op het moment dat ik er last van heb. Als ik nog maar druk op de teugels zet, is het al pijnlijk.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:07

Hier iemand die hypermobiel is en regelmatig jicht en artrose in knieen heeft.
Voor hypermobiel geld zorgen dat mijn spieren stevig zijn en het bekken opvangen. Soms als ik tijdje niet of minder heb gereden zoals na 2 vallen met gekneusde ribben. Rustig opbouwen en spieren stevig houden. Anders krijg ik enorme last van bekken en knieƫn.

Als ik jicht heb en het trekt Door naar mijn voeten....pijnstillend met ontstekingstemmers. Maar ik probeer dit met voeding te voorkomen.