Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 29 [ 705 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

 
Profiel   

robbie88 schreef
Ik vind het zo.n stap.. In mijn hoofd heb ik nu maar ingeprent dat mijn doel niet hoger is dan l2.
Ik heb in mijn rechterarm sterk verminderd krachtverlies, als ik over mijn " grens" ga draai ik mijn schouder uit de kom. mijn rechterschouder staat gedraaid op mijn rug dus schouders naar achter draaien is niet mogelijk, Mijn hoofd staat scheef op de atlas,En heb ik door n.a.hersenletsel moeite met concentratie op de lezer.( vooral buiten) en mijn evenwichtsorgaan is beperkt.
daarnaast is door het compenseren in mijn beweging nu artrose in mijn knie. Maar zou niet weten wat of welke aanpassing iets voor mij kan betekenen.( wellicht zou een oortje mij wel helpen om mijn hoofd meer bij de proef te houden.

Mogelijk een oortje, groeten alleen met hoofd, in hogere klasses ook een voorlezer ipv uit het hoofd, misschien lussenteugel.. Noem maar iets hoor
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 23:15 



 
Profiel   

och jeetje ja nog nooit aan gedacht. ik haak hier in ieder geval aan, en zal beter gaan monitoren wat mij echt kan helpen. Wil in ieder geval voor de lessen ook een oortje aanschaffen, ik kom wel eens ongeintresseerd over in de les, maar dan heb ik het echt niet meegekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 23:24 



 

Laura1982 schreef
Ik vraag ook altijd of ze er een kopie achter protocol willen doen gaat altijd goed.


Op het wedstrijdsecretariaat plak ik altijd even een geeltje op het protocol met "Let op, dispensatie " Schrijvers zien namelijk niet altijd direct dat er nog een kopie achter het protocol geniet zit. En ik meld het bij het overhandigen van de map.

Ik vind het vervelend voor ruiters en juryleden als er misverstanden ontstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 23:57 



 
Profiel   

Nou.. Hier een kleine update! Over een krappe 8.5 uur word ik verwacht in ermelo voor mijn classificatie keuring. Ben heel benieuwd wat de uitkomst gaat zijn en wat het gaat betekenen voor mijn sport :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 01:56 



 
Profiel   

Spannend keshia, laat je nog weten wat er uitgekomen is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 09:08 



 
Profiel   

Zo de keuring zit erop.. ik heb een grade 5 toegewezen gekregen. Voor mijn rug viel ik nog binnen de normen voor de paardensport. Voor mijn rechterbeen waren er toch wel enkele beperkingen waardoor ze besloten hebben mij een grade toe te kennen.verder heb ik dispensatie gekregen voor een Zweepje, doorzitten hoef ik niet meer en ik mag mijn rechtervoet vastmaken aan de beugel.nu de boel even laten bezinken... pfoe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 12:39 



 
Profiel   

Dat is toch goed nieuws keshia?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 15:00 



 
Profiel   

Ja zeker! Maar vond het wel spannend! Haha.. maar ben blij dat het erop zit, en ben benieuwd wat voor effect het heeft op wedstrijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 16:45 



 
Profiel   

Fijn dat het achter de rug is. Ik snap dat het even moet bezinken en dat komt goed. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 18:41 



 
Profiel   

Het is wel weer even zo'n bevestiging hè?
Wanneer ga je voor het eerst met je classificatiepas starten?

Ik ga na een pauze van 3 maanden komende week weer voor het eerst op wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 18:45 



 
Profiel   

Volgend weekend! Ik start vrij fantiek standaard 2x per maand, en vanaf mei rijd ik ook de selecties mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 18:51 



 
Profiel   

Dat mag je inderdaad best vrij fanatiek noemen. Leuk hoor, hopelijk heb je echt wat aan je classificatie.

Ik probeer 1x per maand dressuur te starten. Wij rijden ook TREC en WE en ik vind het ook leuk om af en toe gewoon een rit door de duinen/bos/strand te maken.

Gaat er iemand uit dit topic ook naar het Texelweekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 19:04 



 
Profiel   

Ik rij momenteel 2x per week clubles, 1x per 2 weken privéles daarnaast en dan nog een keer zelf. En dan om het weekend wedstrijd. Vanaf 5 mei beginnen de selecties, en heb ik 6 wedstrijden in 8 weken haha. Dat wordt ploegen dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 19:41 



 
Profiel   

Rustig hier! Ik heb mijn eerste wedstrijd opgegeven met mijn dispensatiepas. Hoop dat ik het goed gedaan heb. :+ Ik vind het wel een stap trouwens hoor...

Vind de M oefeningen nog wel lastig. Met doorzitten heb ik gevoelsmatig veel meer controle dan met lichtrijden. En de galop uitzitten is ook nog wel een dingetje. Maar even proberen hoe dat gaat. Anders maar wat roze smarties nuttigen van tevoren.

Er zijn meer met dispensatie voor doorzitten toch? Hoe doen jullie dat? Tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 17:54 



 
Profiel   

Lante, ja ik dus sinds kort.. ik rijd gewoon licht ook in de training tijdens de M oefeningen.. ik probeer wat kleiner licht te rijden en mijzelf niet zwaar neer te laten komen in het zadel.. slechts lichte aanraking met het zadel, en hop weer omhoog.

Ik geef de dispensatie aan als ik bij het secretariaat ben. En dan wordt de rest geregeld :)

Ik neem inderdaad voor het rijden altijd pijnstillers in., dat maakt wel dat ik het beter volhoud. De galop is nog wel redelijk te doen voor mij.. maar mijn paard heeft geen opwaartse galop nog.. en gaat van zichzelf al enorm hard.. dus is meer remmen dan wat anders haha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 18:54 



 
Profiel   

Haha, jij leidt je paard zelf op! Mooi toch? Leuk om zo even uit te wisselen hoe anderen dat doen. Hier kan ik ook wel wat mee. :)

Ik ga dus met name direct M starten, omdat ik dan al wat meer verzameld mag galopperen. Mijn paard heeft al Z2 gelopen (met vorige amazone). Verzamelde galop kan ik goed uitzitten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 19:29 



 
Profiel   

Ik mag dinsdag bellen voor een afspraak met een clssificatie-dokter maar geloof dat hij me alleen moet goedkeuren om te rijden. Dat ik na hem nog een keuring moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 19:41 



 
Profiel   

Hoe bedoel je ayasha? Bellen met de classificatie dokter?

Lante.. ja als je niet door kan zitten maak je er maar iets van dat wel werkt maar qua inwerking redelijk in de buurt komt toch.. voordeel bij klein lichtrijden is dat je paard als het goed is wat terug komt in tempo. Die van mij is voorwaarts van zichzelf die hoef ik maar te denken en ze is weg. Dus voor een schouderbinnenwaarts rijd ik de korte zijde gewoon voorwaarts, in de hoek even extra stelling om haar los te krijgen op de binnenhand, met extra binnenbeen om even dat binnenachterbeen onder te zetten, door die voorwaartse drang en mijn rustige lichtrijden komt ze terug met activiteit van achter. Dus ze verzameld, en dan zegt mijn buitenteugel en buitenbeen dat ze van de hoefslag af moet en mijn binnenbeen ligt wat achter de singel om de achterhand op de hoefslag te houden.. en als ik dus rij zoals ik het schrijf, en zij reageert zoals het hoort, dan rijden we een mooie schouderbinnenwaarts :') haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 22:14 



 
Profiel   

Ja om een afspraak te maken voor de keuring. :) zag dat het een soort revalidatie centrum is waar ik naar moet bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 22:21 



 
Profiel   

Oh wat gek! Is dat gewoon via knhs? Ik had contact met h.arm van e.rp van het knhs. Erg fijne vriendelijke man, die heeft mijn formulieren ontvangen en mij de afspraak toe gemaild. Er zijn een aantal keer per jaar contactdagen waarop iedereen gekeurd wordt. Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat straks dan! Klinkt heel anders dan bij mij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-17 22:27 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels al meerdere wedstrijden misgelopen door de Rhino (neurologische variant). Wat een akelige ziekte is dat toch. Hopelijk komen er nu geen nieuwe gevallen meer bij. Als het rustig blijft kan ik pas voor het eerst weer op Texel starten. Daar had ik mijn M-debuut gepland, maar ik had nog 1 winstpuntje nodig en dan moet ik toch nog een wedstrijd rijden, alleen dat zit er niet meer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 00:01 



 
Profiel   

nee keshia, ik ben Belg. :)
Ik weet ook nog niet 100% hoe het zal gaan, heb van de VLP zijn mail door gekregen ( :?) dus hem gemaild (vrijdag ochtend kreeg ik zijn mail) en hij heeft me vervolgens de nummer gemaild waarop ik kan bellen voor een afspraak maar dat was gisteren dus kan dinsdag pas bellen. :=
Ik vrees dat het weer "op zijn VLP's" geregeld is maar we gaan het mee maken. :')
Toen ik de nummer waarop ik moet bellen op zocht kwam ik bij een bedrijf uit dat revalidaties doet en protheses maakt enz. :=
Dus nu knijp ik 'm helemaal. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 08:01 



 
Profiel   

Ah vandaar! Dan ben ik wel heel benieuwd naar het verloop!

Hier heb ik via het nocnsf een formulier ingevuld, die kwam bij het knhs. Ik had er niet veel vertrouwen in dat het snel afgehandeld zou zijn, dus had vorig jaar in oktober of november al gemaild. Dag of 3 later had ik een mail met info terug en werd ik gebeld om in te schatten of het nut zou hebben om te keuren. En kon ik als ik wilde een maand later al komen voor de keuring. Dat had ik even niet aan zien komen en ook kreeg ik alle info niet verzameld voor die tijd. Dus heb aangegevn dat ik info ga verzemelen en dat ik de ronde erop graag gekeurd wilde worden. Tussendoor nog contact gehad, en kreeg netjes een herinneringsmail! In feb dus geweest en een grade V gekregen en dispensatie voor lichtrijden en zweep en voet vastmaken aan de beugel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 08:50 



 
Profiel   

Wauw goed dat sommige al de stap hebben gezet! Ik ben nog steeds eigenwijs haha en heb nu een nieuw paard staan waar ik weer mee in de B ga beginnen, met mijn andere paard had ik in de M pas moeilijkheden. Dus even kijken hoe dit dan weer gaat.

@keshia mag ik vragen waar jij precies last van hebt ook alweer ? Kan het zo snel even niet terug vinden. Mag eventueel ook via pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 09:16 



 
Profiel   

keshia schreef
Lante.. ja als je niet door kan zitten maak je er maar iets van dat wel werkt maar qua inwerking redelijk in de buurt komt toch.. voordeel bij klein lichtrijden is dat je paard als het goed is wat terug komt in tempo. Die van mij is voorwaarts van zichzelf die hoef ik maar te denken en ze is weg. Dus voor een schouderbinnenwaarts rijd ik de korte zijde gewoon voorwaarts, in de hoek even extra stelling om haar los te krijgen op de binnenhand, met extra binnenbeen om even dat binnenachterbeen onder te zetten, door die voorwaartse drang en mijn rustige lichtrijden komt ze terug met activiteit van achter. Dus ze verzameld, en dan zegt mijn buitenteugel en buitenbeen dat ze van de hoefslag af moet en mijn binnenbeen ligt wat achter de singel om de achterhand op de hoefslag te houden.. en als ik dus rij zoals ik het schrijf, en zij reageert zoals het hoort, dan rijden we een mooie schouderbinnenwaarts :') haha


Grappig; ik rijd juist niet voorwaarts, maar net voor de hoek iets kleiner, waarbij ik de achterhand activeer. Dan binnenbeen juist niet naar achter, maar lang op de singel. Met mijn buitenteugel zet ik het schouder naar binnen en gebogen rond mijn binnenbeen rij ik ik mijn schouderbinnenwaarts.
Alleen dan kan ik de correcte lengtebuiging in mijn paard krijgen.

Als ik het op jouw manier doe, dan gaat mijn paard wijken voor de kuit op de lange zijde. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 29 [ 705 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen