Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 29 [ 705 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

 
Profiel   

Mijn instructeur zegt iets anders dan de meesten instructeurs en hoe kk het voorheen ook reed.. het wijken gebeurd hier ook met het binnenbeen op de singel ipv erachter.. dat was erg wennen maar ik merk dat het beter gaat nu!

Ik heb een kapotte heup, versleten ruggenwervels en 4 hernia's die niet verholpen kunnen worden. Ook heb ik vermindere kracht coördinatie en gevoel in mijn rechterbeen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 10:53 



 
Profiel   

Als het voor jou werkt, dan werkt het. Wijken doe ik ook met been lang. Alles eigenlijk. Ik doe alleen voorwaarts met 1 x been. Sturen met buitenteugel en terugkomen op zit en ophouding (of halve).
Ik ben overbeweeglijk (hypermobiel) en heb heupdysplasie. Ik moet gewoon zo weinig mogelijk bewegen tijdens het rijden, dan gaat het nog het best, maar moeilijk hoor. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 11:14 



 
Profiel   

Ja dat is lastig he.. ik vind het moeilijk om recht te zitten.. ik kan eigenlijk niet rechtop zitten dus het is lastig om enigszins te laten lijken dat ik recht zit.. ooh heup dysplasie die was is ik vergeten.. die hoort ook op mijn lijstje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 13:06 



 
Profiel   

keshia schreef
Mijn instructeur zegt iets anders dan de meesten instructeurs en hoe kk het voorheen ook reed.. het wijken gebeurd hier ook met het binnenbeen op de singel ipv erachter.. dat was erg wennen maar ik merk dat het beter gaat nu!

Ik heb een kapotte heup, versleten ruggenwervels en 4 hernia's die niet verholpen kunnen worden. Ook heb ik vermindere kracht coördinatie en gevoel in mijn rechterbeen :)


Ah niet fijn...

Dit soort dingen maken mij ook aan het twijfelen, ik vind wat een ander heeft altijd stukken erger, en dan wordt jij hiermee in de lichtste grade geplaatst terwijl het wel heftig klinkt. Dan denk ik altijd ach bij mij valt het wel mee ik red het wel als ik wat harder mn best doe. Herkennen andere van jullie dat ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 13:21 



 
Profiel   

Ik heb geen grade indeling hoor. Alleen dispensatie voor doorzitten. Ik herken het zeker, daarom pas vorig jaar dispensatie aangevraagd. Daarvoor stopte ik gewoon als het niet meer ging, verkocht ik het paard en ging ik weer met een jong paard in de B beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-17 15:36 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 22:49 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Zijn er hier ruiters die actief zijn in de para dressuur?
Ik wil mij daar meer in gaan oriënteren.

Heb je alleen dispensatie, of ben je ook ingedeeld in een grade?

Ik ben niet actief in de para, maar heb wel een paar keer mee gedaan aan onderlinge para wedstrijden, waarbij ook de bondscoach aanwezig was. Oorspronkelijk was het opgezet door de maneges aangepast paardrijden en reden de meesten op een manegepaard, nu doen er ook wel wat mensen op eigen paarden mee.

Heb je een specifieke vraag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 22:56 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 23:03 



 
Profiel   

Ik heb ook de hierboven gestelde vragen, ben ook ingedeeld in grade v. Daarnaast zou ik ook willen weten waar je vindt waar para dressuur wedstrijden worden verreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-17 23:58 



 
Profiel   

Voor zover ik weet, staan de data ik Mijn Knhs. Ik heb wel ergens een uitleg gelezen over het hoe en wat, zal even gaan zoeken.

Edit: https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... deproeven/

"Proeven per grade
Elke grade heeft vier proeven, namelijk de Novice Test, de Team Test, de Individual Championship Test en de kür. De Novice test is makkelijker dan bijvoorbeeld de Team Test. Wanneer een ruiter in een grade ingeschaald is terwijl hij nog niet toe is aan het gevraagde niveau, dan kan de ruiter er voor kiezen om deel te nemen aan de Novice Test of om Hors Concours een proef te rijden van een lagere grade."

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 08:26 



 
Profiel   

Ik kon een hele proef niet uitzitten in de M dus ik deed alles lichtrijden en alleen de oefeningen doorzitten
Zo'n kort stukje lukte me wel daar trainde ik dan ook op dat ik dat volhield

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 08:43 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 09:04 



 
Profiel   

Ik heb even gekeken op mijn knhs. Para dressuur wordt maar heel weinig georganiseerd blijkbaar want er staan alleen maar grote concoursen op. Is er nergens de mogelijkheid om laagdrempelig eens een proef te rijden, net als een reguliere knhs wedstrijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 09:35 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 10:43 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Ik rijd al M2, en hoef niet meer door te zitten. Daar gaat het bij mij dus niet om.


:o?
Ben je in de war met lichtrijden of bedoel je dat je dispensatie hebt om niet door te hoeven zitten? :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 14:57 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 19:03 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Dat lijkt mij zo'n goed idee!!
Gewoon, om eens te zien hoe het werkt op zo'n wedstrijd.

Vadiz schreef
Ik heb even gekeken op mijn knhs. Para dressuur wordt maar heel weinig georganiseerd blijkbaar want er staan alleen maar grote concoursen op. Is er nergens de mogelijkheid om laagdrempelig eens een proef te rijden, net als een reguliere knhs wedstrijd?


Misschien een onderlinge para wedstrijd starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-17 22:13 



 
Profiel   

Levie: ik kan nergens onderlinge para wedstrijden vinden... Dat is dus het hele punt.. In mijn regio (zuid-holland/ westland) hoor of zie ik daar ook niks over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-17 00:58 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-17 12:02 



 
Profiel   

Nobel01, waar in zuid holland woon je en in welke grade ben jij ingedeeld? Wellicht kunnen we samen iets regelen ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-17 13:17 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-17 16:19 



 
Profiel   

Mijn paard staat in Schipluiden. Lijkt me leuk om een keer iets mee te doen, desnoods een proefgerichte clinic en dan alleen voor de dressurproeven van de aangepaste dressuur. Geen idee alleen hoe te organiseren, laat staan waar te beginnen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-17 22:37 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-17 07:44 



 
Profiel   

Ik weet dat er bij mij in de buurt in u.den ook wel eens aangepadte dressuurwedstrijden gehouden zijn alleen daar is ook een kantine boven .. dus of dat nu echt een vereiste is dat denk ik niet.. wel is het terrein daar ruim opgezet en volop verhard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-17 08:18 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-17 08:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 29 [ 705 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen