Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

AP -> Scriptie-onderzoek en privévragen

 
Profiel   

Zoals ik in mijn voorsteltopic geschreven heb, ben ik op dit moment zelf in de onderzoeksmolen beland omdat ik een neuro-musculaire aandoening heb waarbij het vermoeden op dit moment het meest richting MS gaat. (voor de mensen die een beetje bekend zijn met MS, ik heb wel de schubs, maar geen leassies, dus heb je volgens de doktoren geen MS, maar wat het dan wél is weten ze ook nog niet)
Inmiddels zit ik voor afstanden langer dan 500 meter in een rolstoel (op slechte dagen sowieso alle afstanden in een rolstoel) kortere afstanden loop ik met een wandelstok. Ik heb veel last van tremoren en krachtsverlies, vooral in mijn rechter arm en spasmes.
Sinds een half jaar ben ik, op aanraden/aandringen van mijn logopedist, weer gaan paardrijden. Zij heeft in Duitsland veel goede resultaten gezien bij patiënten met MS die paardrijden als therapie gebruikten, naast de reguliere fysiotherapie. De resultaten waren ook bij mij verbluffend! Mijn spierspanning/spasme is na het rijden minder hoog, mijn coördinatie en evenwicht is verbeterd en mijn houding gaat met sprongen vooruit doordat mijn rompbalans sterker wordt.
Mede hierdoor besloot ik mijn afstudeerscriptie te richten op dit onderwerp "De therapeutische inzetbaarheid van paarden in de zorg- en hulpverlening aan cliënten met multiple sclerose". De scriptie was een beroepsvraagstuk, literatuuronderzoek en haalbaarheidsonderzoek in één. Helaas was mijn eerste kans onvoldoende, dus ik ga nu voor de herkansing.

Ik heb daarom een vraag aan jullie: Ik ben op zoek naar een fysiotherapeut die hippotherapie toepast, het liefst aan cliënten met MS, maar aan cliënten met een andere vorm van neuro-musculaire aandoeningen mag ook. Voor deze fysio heb ik dan vooral vragen over mijn scriptie, maar ook vragen naast mijn scriptie, want na mijn afstuderen wil ik heel graag zelf de mogelijkheden onderzoeken om in samenwerking met een hippotherapeut hippotherapie aan te bieden voor mensen met MS en aanverwante problemen. Bovendien wil ik graag kijken of ik met deze fysio zelf een andere dimensie kan geven aan mijn rijlessen door een keer echt fysiotherapeutisch te rijden ipv gewoon te rijden.

Kortom, ik zoek een fysiotherapeut, kunnen jullie helpen...? Door de vele (zorg) maneges zie ik een beetje het overzicht niet meer... :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 12:04 



 
Profiel   

Neem eens contact op met het Belgisch Centrum voor Animal Assisted Therapy. Zij hebben zowel nationaal als internationaal heel wat contacten, kunnen jou zowel helpen bij het schrijven van jouw scriptie als bij jouw vraag om een eigen project op te starten.
Hun gegevens zijn terug te vinden op hun website: http://www.therapiemetdieren.be

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 22:19 



 
Profiel   

Super, dank je wel!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 19:12 



 

Ik heb geen tips maar vind het een mooi streven, veel succes TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 19:27 



 
Profiel   

Mail deze is https://www.maartenskliniek.nl/verwijze ... tenshoeve/

Is een ziekenhuis die dus ook een manege hebben. En de fysiotherapeuten helpen veel bij de lessen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-17 19:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen