volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 15:50

ik heb dus PDD-NOS en ik wouw graag einde zomer een volg topic maken over mijn vakantie tussen de paarden en ponys!

omdat ik de laatste 3 weken op een soort "ponykamp"ga of nou meer dat ik hun ook ga helpen met de paarden en rond om stal!

en natuurlijk gaat mijn eigen pony ook mee!

veel mensen hier op bokt hebben mijn vorige topic wel gezien dat ik since mei op een woongroep zit en dus niet meer thuis woon wat de afgelope maanden veel stress en onrust mee heeft gebracht.
vandaar dat ik mij onzettend verheug op deze paarden vakantie!
ookal moet ik wel stallen uitmesten of stal aanvegen etc.

mijn vorige vakantie daar heb ik heel leuk ervaren! ik vond het super duper leuk en kreeg er ook veel rust door.

er word elke ochtend een dagplanning gemaakt wat ik super fijn vind!
en dat ik een verantwoording had want ik deed de manege paarden en ponies ( naar buiten doen, stallen uit mesten, weer naar binnen doen, voeren etc.)

deze vakantie mag ik dat weer doen ik verheug me nu al!

maar mijn vraag was : zijn er mensen die het leuk vinden om mij op mijn kleine avonteurtje tevolgen?

Zon101

Berichten: 62
Geregistreerd: 11-07-17

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:03

Hoi hoi,

Ik denk dat er zeker wel mensen jouw willen volgen. Wat leuk zeg dat je er nu al naar uit kijkt! Dat is een hele stap voor je dat je nu woont op een woongroep. Geef het de tijd om je draai te vinden. Ik wens je alvast heel veel plezier.

Groetjes!

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 20:51

Zon101 schreef:
Hoi hoi,

Ik denk dat er zeker wel mensen jouw willen volgen. Wat leuk zeg dat je er nu al naar uit kijkt! Dat is een hele stap voor je dat je nu woont op een woongroep. Geef het de tijd om je draai te vinden. Ik wens je alvast heel veel plezier.

Groetjes!


dan ga ik dat topic dan maken!!

dankjewel!

Zon101

Berichten: 62
Geregistreerd: 11-07-17

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:24

Succes met je Blog/topic!

pimmetje222
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:26

Ja zeker vind ik dat leuk. Ik ga volgen.
En veel plezier gewenst!

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:37

Ik volg ook!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:45

Ik ga mee lezen! :D

Vertel eens wat over je pony!!

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:49

Ik ga je volgen!

En ja wat doe je zo al met je eigen pony?

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 11:15

Qwillion schreef:
Ik ga je volgen!

En ja wat doe je zo al met je eigen pony?

MarlindeRooz schreef:
Ik ga mee lezen! :D

Vertel eens wat over je pony!!


nu longeer ik haar vooral hahah

die drie weken is het de bedoeling dat ze lekker met vakantie gaat ze is 1,5 jaar hard aan de bak geweest om haar weer netjes op gewicht tekrijgen want ze had een enorme grasbuik

dit is haar
Afbeelding

klein paspoortje dan maar ;) :

Naam: carolien
ras: Welsh pony (B-sectie)
Geslacht: merrie (en dat merk je haha)
geboortejaar: 2002

waar ze goed in is?
nou ze is nogal veelzeidig
maar ze blinkt echt uit in het springen, want tja, hard gaan dat kan ze maar ook gecontroleerd naar de sprong gaan kan ze ook ,
scherpe bochten? dat is geen probleem. :')
heb vorige winter deze foto nog gekregen van een vriendin:'

Afbeelding

ze heeft ook nog een oefencross gedaan van 60/70 cm die met een makkie sprong
daarom vind ik het best wel jammer dat ik zelf niet meer klein ben en ook geen held met springen ben xP

in de mei vakantie ben ik ook weer met haar 1 weekje met haar naar stal geweest wat super leuk was!
maar toen moest ze weer terug en die ochtend was het super lekker weer en ik zette haar in de buitenbak rond half 10 kwam ik terug om 10 uur en wat vond ik:

Afbeelding

ze lag heerlijk te zonnebade en ze ligt nooit.. dit is echt een unieke foto van haar hahah

doel van die 3 weken: vooral veel lol hebben natuurlijk!
maar:

- vooral haar lekker veel rust geven
daarom gaat ze lekker met haar oude maatjes 24/7 buiten staan in een heerlijk groot weiland
dit is ze wel gewend van vroeger omdat ze de jonge paarden heeft "begeleid"

Afbeelding

- kijken hoe ze het doet met een voltige singel
-vooral het vrijheidressuur weer oppakken since wij dit allebij heel leuk vinden

denk dat ik nu kort heb samen gevat hahah xP

KittyDylan

Berichten: 8882
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:38

Ik volg ook.

Heb zelf ook PDD-nos en lijkt me wel leuk dit te volgen.

gothicpizza6
Berichten: 186
Geregistreerd: 04-01-12

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:36

hoi
wat leuk dat je dat mag doen. ik heb ook PDD NOS en ik werk met paarden en ik rij ook paard op mijn werk en bij manege warnaar met VPG Opmeer. ik ga ook elk jaar op kamp met VPG Opmeer dat is erg leuk zo leuk dat ik van blijdschap ga stuiteren als we het over het kamp hebben. het kamp is altijd van vrijdag tot maandag. we rijden elke dag in het bos. wij hebben ook wel een soort planning want er word zoiezo al savonds een planning voor het rijden gemaakt en opgehangen en zaterdag is de feest avond en weten we ook op tijd als we een spel gaan doen of ergens heen gaan. we hebben 4 rij groepen en soms 5 dat zijn de stap groep, stap draf groep, draf groep, rustige galop groep en soms ook een snelle galop groep. bij de stap groep en stap draf groep lopen de begeleiders nog mee dus dan staat er ook op die lijst wie er naast je loopt en bij de andere groepen rijden en 2 begeleiders mee een voor en een achter. je rijd elke dag op de zelfde paard of pony maar als je op een ander wil is dat bespreek baar. je kan ook een groep hoger gaan bij voor beeld van de stap draf groep naar de draf groep maar ook van de stap groep naar de stap draf en van de draf groep naar de rustige galop. dat ligt er aan hoe goed je het doet met rijden en of je er klaar voor bent. als je bij voor beeld van de stap draf naar de draf groep wil moet je goed zelfstandig kunnen rijden in stap en draf. ik wil dit kamp graag met de rustige galop groep mee maar ik vind het spannend ik hoop maar dat het lukt. je mag ook een groep lager gaan want sommige vinden het spannend om in het bos zelfstandig te rijden dat vond ik vroeger ook.

MaxLoverXXL
Berichten: 31
Geregistreerd: 21-06-16

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:14

Wat leuk!
Autisme heb ik ook. ASS en Asperger. En ik heb mijn eigen paard!
Volg je dromen.

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:28

Wat leuk om je te volgen! :)

Mijn broertje heeft ook PDD-NOS (en meer) en heeft ook altijd paardgereden, was altijd bijzonder om te zien hoe snel hij een band had met de paarden. Ze voelen een hoop aan.

deeeemilove
Berichten: 67
Geregistreerd: 31-03-12

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:13

Ik volg je ook! Ik vind het heel goed van je dat je je gang blijft gaan. Geniet van de mooie dingen in het leven. Hopelijk brengt de woongroep je ook wat meer rust.

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 22:56

leuk dat jullie mij allemaal volgen! gezellig!
heb vandaag mijn eerste dag gehad het had zijn ups en downs..
dit omdat ik woensdag avond tehoren kreeg dat mijn vader die samen met mij moeder in schotland op vakantie zijn dat hij een zware beroerte heeft gehad tijdens het auto rijden... hij heeft gelukkig wel de auto aan de kant kunnen zetten.. maarja als meesten wel begrijpen was dat nogal een klap om tehoren...vooral omdat mijn moeder helemaal alleen was maar zij gelukkig door had dat er wat aan de hand was ..gelukkig is mijn oudste broer naar schotland gevlogen om mama tehelpen ... maar ik ben donderdag avond temaar naar stal gegaan.. het is een welcome afleiding.. maarja.. we kunnen alleen positief blijven!

mijn dag verder was wel leuk, heb geholpen om alle paarden naar buiten tezetten wat leuk ^^
heb 5 stallen uitgemest , daarna kreeg ik weer nieuws over mijn vader wat aansloeg als een bomb ..
daarna gegeten en thomas gereden
klein paspoortje van thomas:
naam: Thomas
Ras: Haflinger (ouderwetse bouw)
geslacht: ruin
leeftijd: 22
foto:
Afbeelding

we hadden hem omgetoverd tot sport haflinger!
we hebben net carolien opgehaalt ze gaat morgen pas bij de groep in since het best donker was haha xP

Anoniem

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 00:48

Wat vervelend TS, heel erg veel sterkte!

Wat een gave hafllinger zeg, ik blijf jullie zeker volgen. :j

_Yesterday_

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-07-11

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:25

dat is vervelend tijdens vakantie en dan zo ver weg.

De sportlook staat hem goed.

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Re: volgtopic over 17 jarig autisisch meisje tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 19:20

vandaag zaterdag-zondag-maandag-dinsdag maar even samen vatten!

zaterdag begon de dag met veel regenen bah zeg!
ben maar begonnen met de 24/7 kudde tevoeren kwamen we er achter dat een van de ponies het hardstikke koud had , dit is zijn eerste jaar 24/7 buiten hij moet nogal wennen aan het weer soms, maar we hebben hem naar binnen gebracht en lekker een zweetdeken opgedaan en zijn slobber gegeven waar hij heel blij mee was en hij was ook heel blij om zijn bff weer tezien aka carolien haha xP
we carolien in het tussen stuk gezet zodat de kudde haar kon leren kennen en ze stonden letterlijk op rangorder op een lijntje 1 voor 1 tewachten totdat ze even "hey" tegen haar konden zeggen _O-

daarna haar maar er in gezet en since er een pony al in de kudde zit die precies het zelfde diva gedrag had botste ze natuurlijk met elkaar maar voor de rest ging het goed ze ging wel lekker rennen en bokken ze leefte zich even uit en dat mag natuurlijk!

Afbeelding

uit eindelijk werd ze hereningt maar haar trouwe bff die eindelijk droog was en het droog weer was
hij stond al op haar tewachten en we verwachte veel maar niet tevergeten.. carolien is en blijft een onzettend diva dus het was even neusen en ze liep verder :=

zondag:
zoals altijd heb ik de stallen uitgemest, het werd even heel druk in mijn hooft dus ik ging op mijn plekje zitten (achter de paardenschuur bij het weiland daar kan niemand je zien en is het lekker rustig)
toen weer terug gegaan thomas gepakt en lekker gereden hij pakt het super op!
daarna laat in de middag nog met carolien grondwerk gedaan,daarna rond 8 uur stoel gepakt en bij de kudde gezeten en deze goude foto gemaakt:
Afbeelding

(ik zie carolien bijna nooit rollen dustsja)

maandag:

het was lekker weer dus snel de stallen gedaan en buiten met carolien grondwerk gedaan en met de spaanse pas bezig geweest in volle vrijheid en ze pakt het heel goed op! daarna thomas nog even heel snel gereden wat ook goed gaat!

daarna in middag lekker wezen zwemmen was echt heerlijk!

dinsdag:
het weer was vanochtend wel lekker stallen uitgemest en vooral nog even genoten van het weer..
smiddags : heerlijk gereden met thomas wat meer het galop werk erop gezet omdat hij het steeds meer aanbied en voor de lol eens wat doorzit training gedaan wat voor mijn doen wel goed ging haha :oo
en voor het eerst een voltige singel op carolien gelegt wat ik erg spannend vond maar ze deed het super goed! maar het er naast lopen is nog een dingetje xP
als afsluiter deze leuke foto:

Afbeelding

mijn 2 toppers! ken ze allebij al heel lang! en ben super duper blij dat ze me afgelopen jaren door de oliebol hebben geholpen <3