Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Schokdemping?

 
Profiel   

Hoi hoi!

Na een beetje twijfelen of ik het zou plaatsen, dou ik het toch maar.

Ik heb zelf wat aan mijn rug (beetje lastig uit te leggen zo) hierdoor kan ik veel last krijgen in mijn linker been.

Ik heb met mijn pony totaal geen last tijdens of na het rijden.

Nu heb ik sinds kort een nieuw paard en krijg ik een paar uur na het rijden ontzettend veel last van mijn been. Tijdens het rijden voel ik wel gewoon de "schokken". Ik ben benieuwd

Het zadel van mijn pony, Wintec met cair, dit zou schokken op vangen?

Ik heb momenteel al een (echt) schapenbontje (wel vrij dun) er op het zadel liggen..

Iemand ervaringen/advies?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 22:59 



 
Profiel   

Wintec zijn juist vrij harde zadels vind ik uit eigen ervaring.. Wat is je budget? En welk zadel ligt nu op het nieuwe paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 00:45 



 
Profiel   

Ik denk inderdaad dat wintec met cair niet de beste combi is voor schokdemping. Mijn wintec cair is echt het minst fijne zadel dat ik ooit heb gehad, terwijl ik wintec zadels met mooie 'gewone' kussens wel lekker vind zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 06:34 



 
Profiel   

Nee cair heeft juist vreselijk beroerde schokdemping.
De beste schokdemping heeft schapenwol als je het ook regelmatig laat bijwerken en elke paar jaar laat vervangen.

Ik denk eerder dat je pony gewoon minder groot beweegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 06:39 



 
Profiel   

Ik vind de Wintec juist heerlijk zitten :D

Ik vind het zadel dat op mijn paard ligt veel minder fijn zitten. Vandaar dat ik om advies/ervaringen vraag.. Ik weet het niet.. Mijn pony heeft in draf een vrij hobbelige gang in draf..

Ik zit er niet op te wachten dat ik nog meer last krijg...

Iemand die een oplossing weet? Een dikker bontje voor op het zadel? Ik weet het niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 10:14 



 
Profiel   

Heb je misschien beugels met flex? Anders kan je dat ook nog proberen.

Wat ik zelf ook prettig vond is de kingsley pad onder het zadel, maar dat is meteen een grote uitgave en je weet niet of jij er baat bij hebt.
Je hebt ook van die gel onderleg pads, van acavallo en br die zijn nog redelijk goedkoop te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 10:20 



 
Profiel   

Het is denk ik maar net wat je gewend ben :) ik krijg van wintec last van mijn zitbeenknobbels en knieën, een soort overstrekt gevoel. Dit heb ik niet bij zachte leren dressuur zadels, of een bontje hetzelfde effect heeft durf ik niet te zeggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 10:27 



 
Profiel   

LauraO schreef
Heb je misschien beugels met flex? Anders kan je dat ook nog proberen.

Wat ik zelf ook prettig vond is de kingsley pad onder het zadel, maar dat is meteen een grote uitgave en je weet niet of jij er baat bij hebt.
Je hebt ook van die gel onderleg pads, van acavallo en br die zijn nog redelijk goedkoop te krijgen.



Ik heb laatst net een dure aanschaf qua beugels gedaan.. BR Lorenzini Titanio beugels.. Die vind ik erg prettig.

Gel pad/onderlegger kan toch je zadel smaller maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 10:54 



 
Profiel   

Eight schreef
Het is denk ik maar net wat je gewend ben :) ik krijg van wintec last van mijn zitbeenknobbels en knieën, een soort overstrekt gevoel. Dit heb ik niet bij zachte leren dressuur zadels, of een bontje hetzelfde effect heeft durf ik niet te zeggen :)


Zou kunnen.. Maar heb nog nooit zo erg last gehad als nu na het paardrijden... Met mijn pony heb ik erg lange ritten gedaan.. Zelfs dan geen last gehad..

Mijn pony heeft een vzh zadel, het paard een dressuur zadel.. Kan het aan het model liggen? Het is niet een zadel waar je heel erg in positie word geduwd.. Maar heb wel altijd veelzijdigheid zadels gehad..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 10:56 



 
Profiel   

Ik denk dat je qua beugels wel goed zit.
Ik zou kijken naar een zadel waar je netjes rechtop in zit en steun hebt.

Ikzelf had bijvoorbeeld geen pijn in een JC dressuurzadel dat op een pony lag die ik een korte periode heb bijgereden. In het wintec 500 vzh van de fries die ik al jaren verzorgde had ik enorm veel pijn. Na het uitproberen van een Tekna dressuur met de fries, aanschaf van kunstof/carbon lichtgewicht beugels en het versterken van mijn eigen spieren was het over. En heb ik dus dat zadel gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 11:33 



 
Profiel   

Je gaat het niet oplossen met pads.
Waarschijnlijk is de vorm van het zadel gewoon voor jou niet geschikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 14:10 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Je gaat het niet oplossen met pads.
Waarschijnlijk is de vorm van het zadel gewoon voor jou niet geschikt.


In die richting zat ik ook al te denken.. Vanmiddag gebeld met de zadelmaker, en die had mij een dressuurzadel ook afgeraden. Nu hebben wij nog veelzijdigheidszadels liggen en daarvoor maken we binnenkort een afspraak om te kijken of die aan te passen zijn naar mijn paard.


EllisL schreef
Ik denk dat je qua beugels wel goed zit.
Ik zou kijken naar een zadel waar je netjes rechtop in zit en steun hebt.

Ikzelf had bijvoorbeeld geen pijn in een JC dressuurzadel dat op een pony lag die ik een korte periode heb bijgereden. In het wintec 500 vzh van de fries die ik al jaren verzorgde had ik enorm veel pijn. Na het uitproberen van een Tekna dressuur met de fries, aanschaf van kunstof/carbon lichtgewicht beugels en het versterken van mijn eigen spieren was het over. En heb ik dus dat zadel gekocht.


Ik zou het niet weten.. Ben benieuwd wat de zadelmaker ons gaat vertellen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 15:27 



 
Profiel   

Wellicht heb jij andersom baat :) waar ik niet in een vzh kan zitten zonder last heb jij dat misschien met dressuur, hopen dat ze het vzh zadel kunnen aanpassen voor het paard en dat de problemen daarmee verholpen zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 16:31 



 
Profiel   

Eight schreef
Wellicht heb jij andersom baat :) waar ik niet in een vzh kan zitten zonder last heb jij dat misschien met dressuur, hopen dat ze het vzh zadel kunnen aanpassen voor het paard en dat de problemen daarmee verholpen zijn :j


Ik hoop het! :)

Weet iemand misschien of een goed dik bontje voor OP het zadel echt een beetje kan helpen? Ik heb momenteel een dunnere (wel echt schapenvacht) en merk zeker wel verschil vergeleken met zonder. Maar voordat ik een dure aanschaf, hoor ik graag wat meningen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 18:29 



 
Profiel   

Prolite (seat saver) helpt mij heel erg met lange stukken auto rijden zodat mijn been niet inslaapt.
Maar ik zou eerst gewoon naar een beter geschikt zadel zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 18:33 



 
Profiel   

Hmmm, zou er niet te zeker van zijn dat het het zadel is, kan ook heel goed het paard zelf zijn, andere bouw, andere beweging.
Rij zelf 2 paarden met hetzelfde zadel en de een heb ik echt meer problemen dan bij de ander en het zadel is het dus niet. (whiplash)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 18:40 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
Hmmm, zou er niet te zeker van zijn dat het het zadel is, kan ook heel goed het paard zelf zijn, andere bouw, andere beweging.
Rij zelf 2 paarden met hetzelfde zadel en de een heb ik echt meer problemen dan bij de ander en het zadel is het dus niet. (whiplash)


Dat zou kunnen. Heb enkel dit paard nog niet zo lang, en heb een tijdje geleden proefgereden en na het rijden heb ik toen geen last gehad (vzh/spring zadel).. Vandaar dat ik zelf in die richting denk..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 20:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen