Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe op stappen met een handicap?

 
Profiel   

Wij hebben op stal een hele grote verandatrap gemodificeerd tot tribune en doet dubbel als opstap, is 3 treden hoog, dat zou voldoende moeten zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 12:47 



 
Profiel   

Hallo!
Ik zoek een plaatje of bouwtekening van opstapperronnen
Ik zoek iets wat hoog genoeg is om op mijn IJslander te stappen (1.43) en ook eraf.
Een leuning is essentieel voor mij...

Ik heb ms en mijn balans is ook niet top, totdat ik op mijn paard zit, dan tolt ik zo weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:20 



 
Profiel   

Dit is mijn opstapperron. Ik heb de hoogte gemeten vanaf de beugel tot de grond zodat het plateau op dezelfde hoogte is en ik me niet hoef af te zetten.
De treetjes zijn niet helemaal goed want hij heeft de neiging om op te kiepen (hoe zeg je dat, de achterkant komt omhoog als je op de onderste tree staat) maar dat ligt ook aan mij(n) gewicht :+ .

Door de pony ernaast die overigens kleiner was dan mijn paard krijg je wel een aardige indruk van de maten.

Uiteindelijk heb ik ook een paaltje bij het trappetje gemaakt om me in evenwicht te houden.

Uiteindelijk kun je het precies zo maken zoals je het graag zou willen hebben, met hout is erg veel mogelijk :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 11:22 



 
Profiel   

Dank je wel!
Ziet er mooi stevig uit! Ik mis inderdaad alleen nog een leuning om me tijdens het eropklimmen vast kan houden, daar werken we nog aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 11:35 



 
Profiel   

Bij mij ziet hij er ongeveer ook zo uit ,alleen heb ik aan de linker kant bij de trede 's een leuning zitten en zijn mijn trede's iets breder en mijn man heeft hem van planken gemaakt dus hij is helemaal dicht getimmerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 11:42 



 
Profiel   

Verstandig dat je voor een opstapperron bent gegaan!
Een verhoogd krukje wordt te onstabiel als je niet stevig staat.
Veel rijplezier

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 11:48 



 
Profiel   

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden, TS! Nog een klein tipje, pas ook op met de knoop van je rijbroek als je je van je paard laat glijden. Ik heb meerdere zadels krassen bezorgd :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 11:59 



 
Profiel   

Mijn dochter zit in een rolstoel en wij hebben een oude eiken salon tafel in de paddock staan. Zij gaat daar met rijplaten op en kan vandaar uit makkelijk op haar paard komen. Aan het bokriemje trekt ze zich dan op

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 12:05 



 
Profiel   

Ik heb zelf ook een beperking we hebben thuis een hoge opstapkruk. leer je paard goed stil te staan en eventueel bij te draaien en laat mensen je helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 12:54 



 
Profiel   

Bij ons op stal staat er een grote hoge trap met oprijd helling voor de rolstoel! Echt een mooi initiatief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 10:45 



 
Profiel   

op de stal waar ik zit hebben ze speciale apparaten om mensen mee op te hijsen, en zo op het paard te krijgen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 00:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen