Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardrijden met enkelprothese mogelijk?

 
Profiel   

Hey iedereen,

Ik rijd ondertussen al een 13 jaar paard, en kreeg vandaag te horen dat ik waarschijnlijk een enkelprothese zal moeten laten plaatsen. Uiteraard ga ik nog voor een second opinion en dergelijke, maar ik vroeg me af; zijn er hier mensen die weten of het mogelijk is om nog paard te rijden met zo'n enkelprothese, of hier ervaring mee hebben?
Ik zou het natuurlijk erg jammer vinden als ik mijn grootste passie zou moeten opgeven :(.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 20:44 



 
Profiel   

Bij de para-sport zijn er mensen die met een been prothese rijden...
Ik denk zeker dat je even moet wennen en ermee om moet leren gaan maar denk zeker niet dat het onmogelijk zal zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 20:51 



 
Profiel   

Zelf heb ik geen ervaring en ik ken niemand die eentje heeft, maar ik zou me erdoor niet laten tegenhouden. Zoals hierboven gezegd zijn er veel pararuiters met dezelfde, ergere of gelijkaardige beperkingen en die doen het stuk voor stuk fantastisch.
Kop op, alles komt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 20:55 



 
Profiel   

Niet helemaal hetzelfde maar ik rij met een (gedeeltelijke) knieprothese. Gaat prima overigens, hoewel ik aan die kant mijn been wat minder stil kan houden. Het hoeft niet echt een belemmering te zijn.
Ik rijdt verder geen wedstrijden hoor, maar kan er vele kilometers mee maken in ieder geval ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 21:05 



 
Profiel   

Ik zou de vraag omdraaien naar de arts/aanmeter: wat heb jij nodig aan prothese om te kunnen blijven paardrijden? Ik weet verder weinig van protheses, maar als het uitmaakt dan is het iets om mee te nemen vanaf het begin: die prothese moet passen bij jouw leven, niet zomaar andersom. Dus vooral nog niet opgeven!
(En verder kan er vrij veel bij paardrijden.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 21:47 



 
Profiel   

Ik kende iemand met een prothese vanaf haar knie, en zij bleef wel rijden:) (volgens mij ook noot anders gewend geweest) Zal vast wel even wennen zijn maar zeker mogelijk denk ik! Ik zou het even bij je arts vragen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 21:50 



 
Profiel   

Ze bedoelt vast een enkel prothese als in een “kunst-enkel” ..?
Mag ik vragen wat de reden is dat je die krijgt TS?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen