Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tips gezocht! Paard en mensen met lichte beperking

 
Profiel   

Wie heeft er leuke tips wat je kan doen met paard en mensen met lichte beperking.

Dingen als ringsteken, voetballen enz.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 20:45 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar aangepast paardrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 20:59 



 
Profiel   

Ik werk op een stal waar wij dit soort dingen best vaak doen. denk aan: tussen de pionnen rijden, ballen vangen/gooien, handen op je hoofd, begeleid voetballen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 12:37 



 
Profiel   

Vooral geduld hebben bij de mensen en goed uitleggen helpt vooral bij activiteiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 13:07 



 
Profiel   

Heel afhankelijk van wat de beperking is en of je evt spullen hebt om dit op te vangen. Bijvoorbeeld een kleurenteugel kan helpen met aanleuning.

De een wil ook liever serieus rijden (dat hoeft niet perse z-dressuur te zijn), en de ander doet liever spelletjes in de bak. Weer een ander vind het een uitdaging om ondanks beperkingen wel een heel rondje te kunnen draven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 14:04 



 
Profiel   

Zoals Mirriezz ook al zegt hangt het heel erg af van de specifieke beperking. Is het lichamelijk, dan kan je misschien met hoepels en elastieken (etc) oefeningen verzinnen om met de beperking om te gaan. Maar bijvoorbeeld bij epilepsie: gewoon leren rijden maar extra voorzichtig bij een evt aanval (maar goed dan verwijs ik liever door naar een FPG-manege)
Bij een geestelijke beperking: mierenstapjes nemen en via spelletjes nieuwe dingen leren, en altijd in de gaten houden wat de ruiter precies wil. En dan nog hangt je aanpak echt af van de specifieke ruiter en diens beperking!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 14:48 



 
Profiel   

Totaal afhankelijk van de doelgroep.
Ik rijd zelf tevens op een manege voor mensen met een beperking (op allerlei gebieden) waar ze alle categorieƫn in beperking hebben en van zwaar tot licht. En dus ook gaan tot niveau manegelessen (incl verzameld draven, door elkaar rijden, wijken, etc)
Buitenritten doen het altijd goed, evt z.n. met paard aan halstertouw.
Van zadel tot pads, van gewone teugels tot gekleurde.
F-Proefjes evt met wederom begeleiding aan een halstertouw en dan na afloop altijd een diploma en rozet.
Voetballen evt met wederom begeleiding zou kunnen.
Themadagen, we hebben bv in juli een Werelddag waar ook spelletjes zijn, springkussen, schminken en uiteraard worden dan ook de paarden weer ingezet op basis van niveau vd ruiter

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 18:45 



 

Ik ben blind en doe eigenlijk alles, heb vroeger veel gesprongen, rijd nu dressuurmatig, buitenrijden, grondwerk en longeren, heb wel eens western les gereden en horse agility gedaan. Ook wel gemend maar dan wel onder begeleiding, want als je op een paard zit kijken ze prima voor je uit (takken op jou hoofd hoogte uitgezonderd), maar voor het karretje dat achter hen aan hangt kijken ze niet uit dus dan was er iemand mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 19:16 



 
Profiel   

Elvirawortel schreef
Ik ben blind en doe eigenlijk alles, heb vroeger veel gesprongen, rijd nu dressuurmatig, buitenrijden, grondwerk en longeren, heb wel eens western les gereden en horse agility gedaan. Ook wel gemend maar dan wel onder begeleiding, want als je op een paard zit kijken ze prima voor je uit (takken op jou hoofd hoogte uitgezonderd), maar voor het karretje dat achter hen aan hangt kijken ze niet uit dus dan was er iemand mee

Wauw bewondering en respect

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 20:00 



 

ElviraKelan schreef
Elvirawortel schreef
Ik ben blind en doe eigenlijk alles, heb vroeger veel gesprongen, rijd nu dressuurmatig, buitenrijden, grondwerk en longeren, heb wel eens western les gereden en horse agility gedaan. Ook wel gemend maar dan wel onder begeleiding, want als je op een paard zit kijken ze prima voor je uit (takken op jou hoofd hoogte uitgezonderd), maar voor het karretje dat achter hen aan hangt kijken ze niet uit dus dan was er iemand mee

Wauw bewondering en respect


Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 21:43 



 
Profiel   

Idd respect. Niet alleen voor het paardrijden maar ook het typen en mee lezen doormiddel van Braille?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 21:48 



 

iPhone met voice over ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 21:55 



 
Profiel   

Dit is de eerste keer dat ik op Bokt zit en mogelijk zit ik in een verkeerd hoofdstuk. Ik wil graag mijn menwagen aanbieden voor een project waar men met mensen met een beperking werkt. Weet iemand wie ik hier een plezier mee kan doen? De wagen is geschikt voor paarden met schofthoogte 110-130.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 21:45 



 

Denk dat je dat het best op de Boktmarkt kunt zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 06:36 



 
Profiel   

Je gan ook misschien iets met lange lijnen foen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 22:40 



 
Profiel   

Dank voor de reacties

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 08:33 



 
Profiel   

Maak het paardrijden meer spelend ik heb veel gewerkt met mijn zusje die autistisch is paardrijden moet vooral een manier zijn om ontspannen te worden doe grappige dingen en maak het spelend veel oefeningen zoals bijvoorbeeld rondje om je as of knieƫn op het zadel, raak de oren aan of estafette! Om pionnen rijden en letter race zo snel mogelijk naar een bordje rijden zo leer je de bakletters ook goed kennen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 21:22 



 
Profiel   

Ik vermaak me nu erg met vrijheidsdresuur en grondwerk met mn paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 11:56 



 
Profiel   

Ik weet niet wat de beperking is, maar ik denk dat heel veel "licht beperkten" toch wel gewoon kunnen paardrijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 13:16 



 
Profiel   

wat leuk! ik werk in de GHZ. Ik ga samen vaak met een bewoner van mij paardrijden. De dingen die ik met haar doe zijn spelletjes zoals: schipper mag ik over varen, estafette, stoelen dans op paard, letter race. Ik heb oneindig veel ideen hhaha. Maar het licht natuurlijk ook aan het niveau van de persoon. Als je meer tips wil kun je mij altijd een pb sturen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 14:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen