Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dispensatie ingetrokken?

 
Profiel   

Hoi ik had een vraagje gezien ik dit bij de KNHS nergens online kan vinden.
Als je dispensatie hebt wegens een beperking en officieel KNHS wilt springen worden deze dan ingetrokken (ook voor dressuur) of niet? Ik zit namelijk zelf met een blijvende beperking na een operatie, maar ik spring liever dan dressuur. Ik heb ook nog niet de officiele keuring van de KNHS gedaan, maar dit is wel handig om te weten voordat ik het aanvraag en uitkom in springen en het ingetrokken wordt. Alvast bedankt voor antwoord!
Voor degene die willen weten wat voor beperking ik dan heb, ik ben nu bijna een half jaar geleden geopereerd aan mijn enkel/voet om een ganglion eruit te halen, extra bot en mijn enkelbanden strakker te zetten. Dit in de hoop dat ik weer pijn vrij kon paardrijden. Echter ben ik nu 100% genezen volgens de dokter, alleen blijf ik pijn houden, heb ik minder kracht in me been (na iedere week 2x fysio wordt het niet beter), en kan ik mijn hakken niet ver genoeg naar beneden drukken, ik schiet steeds door mijn beugel (maakt niet uit hoe kort ze staan, doordat ik de kracht mis) en kan ik niet meer pijn vrij lichtrijden. Hierdoor zouden een aantal dispensaties een uitkomst bieden voor mij (ik hoef niet perse in een grade ingedeeld te worden) maar als ik dan officieel start met springen wil ik ze natuurlijk niet kwijt raken. Nu weet ik ook nog niet of ik nog wel kan springen door dit. Maar als ik het dan verlies hoef ik er namelijk ook niet in te trainen met mijn pony.
xx
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 22:55 



 
Profiel   

Nee hoor wordt niet ingetrokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 23:21 



 
Profiel   

Die worden niet ingetrokken. Maar volgens mij is het wel zo dat je dispensatie enkel geldt voor de dressuur. Nu weet ik niet welke dispensaties je hebt. Maar stel je mag met elastiek om je voet rijden, of een lussenteugel etc, geldt dat volgens mij alleen bij de dressuur en niet het springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 06:32 



 
Profiel   

Bedankt! Ik dacht misschien omdat ik ze dan heb en ga springen ze ook voor de dressuur niet meer zouden gelden, omdat ik dan wel met mijn voeten/been alles doe en het bij de dressuur niet lukt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 14:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen