Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bodyprotector veroorzaakt pijn in rug

 
Profiel   

Hallo, heeft iemand ervaring met deze bodyprotector.
Ik draag deze sinds dat ik een paar jaar geleden mijn rug heb gebroken na een val van mijn paard.
Ondanks dat mijn rug helemaal is genezen heb ik met deze protector last van mijn rug ik denk door die blokjes die er in zitten. Iemand een idee hoe dit op te lossen of gewoon een nieuwe (betere) kopen.
Gebruik het eigenlijk alleen met springen en een buiten rit maar het zit gewoon niet fijn.
[ img ]


Alvast bedank voor eventuele tips.

Groetjes Yara
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 18:42 



 
Profiel   

[ img ]
De protectors van Sir Lancelot zitten erg fijn !
Kosten rond de 130 euro.
Zijn verkrijgbaar bij Divoza en Hypostore in Kuinre.
Onze kleindochter draagt hem altijd met springen.
Heeft inmiddels een zwarte een maatje groter.


Laatst bijgewerkt door silvia58 op 22-06-19 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 18:50 



 
Profiel   

Airowear! Of een airjacket?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 18:52 



 
Profiel   

Je kunt ook kijken naar een air vest dit zit minder om je rug heen maar heeft alsnog een goede werking het enige verschil is dat je hierdoor soepeler en makkelijker kan bewegen heb zelfs soms ook last van een gewone bodyprotector maar dat komt vooral omdat hij je in een bepaalde houding drukt die voor langer termijn besparend is voor je rug een air vest heeft dit niet echt een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 21:30 



 
Profiel   

Hi! Ik heb ook altijd last van mijn rug met een body protector, ik heb nu een rugprotector en het is een stuk minder en soms helemaal niet meer! Die ik heb komt van de Epplejeck vandaag en is '1 heel blok' aan de achterkant. Het enige is dat deze niet toegestaan is op spring en cross wedstrijden waar een protector verplicht is :/ , maar goed met trainingen is deze wel erg fijn! Ik rij nu 1x in de week op een manege ermee een uur lang en heb nergens last van. Uiteraard moet je zelf kijken of je het wilt en het fijn zit voor je ♥

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 12:49 



 
Profiel   

Ik heb geen rugproblemen, maar de sir lancelot paste ik niet lekker.

Merk je de rugpijn meteen? Dan zou ik eens naar een ruitersportzaak gaan en diverse bodyprotectors passen. En anders is het inderdaad een idee om te kijken naar een airvest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 23:01 



 
Profiel   

Als de rug pijn echt komt door het dragen van de bodyprotector, zou ik inderdaad ook naar een ruitersport winkel gaan om daar verschillende modellen te passen. Er zit namelijk best veel verschil tussen dr verschillende modellen, wat er net voor kan zorgen dat je bij een andere geen last krijgt van je rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 13:59 



 
Profiel   

Ik heb een Airowear op maat laten maken, zit echt goed en ik heb er juist steun van met mijn slechte rug. Geen blokjes en hij vormt zich helemaal naar je lichaam, super fijn.

Ik ben bij de Airowear uitgekomen door inderdaad bij een winkel te gaan passen en kijken wat fijn zit, is voor iedereen anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 14:36 



 
Profiel   

Als ik jou was zou ik dan een andere kopen. Ik heb nu na een verbrijzelde ruggewervel door een val een airvest. Ideaal, licht en voel je amper zitten en erg veilig mocht je een keer vallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 15:04 



 
Profiel   

Mijn zusje heeft een komperdel is naar mijn idee soepeler dan degene met de blokjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 15:23 



 
Profiel   

Sir Lancelot NIET kopen als je last hebt van de blokjes op/bij je rug !
ik heb helaas ook last van rugklachten maar de blokjes lopen met op of naast je ruggengraat (afhankelijk van de maat)

Airowear is 1 stuk op de rug (bestaande uit meerdere lagen) die vormt naar je lichaamsvorm.
en hij is goed verstelbaar. tip: koop als vrouw het damesmodel. die houdt ook rekening met de vrouwelijke buste ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 15:26 



 
Profiel   

Misschien is een hit air vest wat voor je? Draagt als een body warmer en blaast zich op als je er af valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 20:51 



 
Profiel   

Ik rijd met een hitair voel geeneens dat ik hem aan heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 21:06 



 
Profiel   

Ik heb ook al jaren een hit airvest.Zit als een gewone bodywarmer en er zitten ook nog zakken in waar je het een en ander in op kunt bergen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 21:19 



 
Profiel   

Zijn jullie met een hit air vest niet bang dat jullie samen met het paard vallen? Immers moet het pinnetje losschieten voor het vest zich vult.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 21:24 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Zijn jullie met een hit air vest niet bang dat jullie samen met het paard vallen? Immers moet het pinnetje losschieten voor het vest zich vult.


Tja ik cross niet met mijn paard dus ik ben niet echt bang voor een rotatieval. Ik ga ervanuit dat hij zich gewoon staande kan houden haha..

Ik heb trouwens net als meerdere hierboven al genoemd ook een Hitair. Erg blij mee. Verschillende modellen in. Ik heb de LV ivm uitklappende nek en kontkussens. Ik heb een gedeeltelijke dwarslaesie door de val van een jong paard en zo heb ik wat extra bescherming om mijn romp mocht ik er af vallen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 06:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen