Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wanneer mag lesgeven aan mensen met een beperking?

 
Profiel   

Hallo,

Ik werk een aantal jaren bij een Zorgboerderij voor mensen met een beperking. Ik heb de opleiding begeleider gehandicaptenzorg niveau 4 afgerond. Op de zorgboerderij willen we graag een paard/pony kopen voor onze cliƫnten die graag willen paardrijden. Het zijn mensen met een verstandelijke beperking. Ik wil graag deze mensen lesgeven. Ik rijd zelf ookal jaren op wedstrijd tot Z springen. Ik heb de knhs opleiding aspirant instructeur niveau 2 behaald. Ik vraag me of ik nu nog meer opleiding hiervoor moet volgen. Welke opleidingen hebben anderen gevolgd? Of gewoon een cursus?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:01 



 
Profiel   

Ik heb eerst nog de commandanten cursus FPG gevolgd (vooropleiding) en daarna begonnen met IPG instructeur. Maar dat is al 10 jaar terug. Er zal best wat veranderd zijn in de tussentijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:10 



 
Profiel   

Ja nu moet je eerst 2 vooropleidingen doen. Hierbij moet je ook 50uur stage lopen wat voor mij moeilijk wordt. Ik werk 36uur. Of heb jij dit ook langs je werk nog gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:14 



 
Profiel   

Ik zou twee paarden kopen...
Op ons terrein hebben we twee haflingers war ook iemand tussenin kan liggen op een draagbed.
Prachtig gezicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:17 



 
Profiel   

Bij ons willen ze echt paardrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:20 



 
Profiel   

Er al aan gedacht dat paarden met zn tweeen moeten staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:23 



 
Profiel   

sharonl99 schreef
Ja nu moet je eerst 2 vooropleidingen doen. Hierbij moet je ook 50uur stage lopen wat voor mij moeilijk wordt. Ik werk 36uur. Of heb jij dit ook langs je werk nog gedaan?


Ik moest tijdens de ipg cursus 200 uur stage lopen ( 50 uur op eigen bedrijf en 150 op een ander bedrijf) en daarbij nog een hoop lesplannen/evoluaties schrijven. En daarbij werkte ik ook fulltime.
Nu heb ik door omstandigheden de opleiding niet af kunnen maken.
Maar ik vond het best pittig met al het werk en dan ook nog gewoon werk erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:24 



 
Profiel   

XxLMMxX schreef
Er al aan gedacht dat paarden met zn tweeen moeten staan?


Er zijn sowieso al een hoop pony's, shetlanders,ezels en noem maar op. Dus hij/zij zal nooit alleen staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:27 



 
Profiel   

Volgens mij mag je lesgeven als je bekwaam en verantwoordelijk bent. BIJ IPG opleiding leer je wel veel verschillende beperkingen lesgeven, veel fysieke beperkingen. Als je gaat werken met bv. LVG doelgroep die fysiek goed meekomen lijkt het mij dat je mag lesgeven.

De FPG wil uiteraard graag opleidingen aanbieden.. De werkgever is uiteindelijk verantwoordelijk en moet dus ook goed verzekerd zijn, het ligt vooral aan die verzekering wat de eisen zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:53 



 
Profiel   

Mag je gewone lessen geven in je eentje met die aspirant opleiding? Daar was toch wat mee? Of alleen een bepaalde periode na het behalen van die cursus, of alleen onder toezicht van een andere instructeur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 16:00 



 
Profiel   

Ik heb de orun niveau 3 en doe de opleiding maatschappelijk zorg. Ik ben dus gewoon verzekerd tijdens het lesgeven. Ik geef les aan autistische kinderen. Dus door de opleiding leer je daar mee om gaan, en het lesgeven mag ik dus al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 16:18 



 
Profiel   

Wat eist de certificering en verzekering zorgboerderij?
en ik zou heel snel de knhs manier van lesgeven loslaten. veel teveel verbaal gericht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 16:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen