Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hulpmiddel slechthorende tijdens les

 
Profiel   

Nu paardrijden weer mag opstarten bij maneges en we enkel in de buitenbak mogen rijden, ben ik opzoek naar een oplossing voor mijn gehoor. Aan beide kanten heb ik een gehoorapparaat en het volgen van de les is door de wind erg lastig.

Nou had ik als kind altijd een apparaatje met een microfoon wat het geluid naar mijn oren stuurde. Nou google ik me rot naar dit soort hulpmiddelen die niet idioot duur zijn, maar ik lijk nergens zo'n apparaat te kunnen vinden. Iemand een andere oplossing? De instructieset voor dressuur is bijvoorbeeld geen optie. Die zijn te duur en maar aan 1 oor vaak.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:15 



 
Profiel   

Kan je eventueel oordopjes in? Dan kan je het gewoon via bellen doen en je telefoon in je zak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:18 



 
Profiel   

Je audicien vragen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:20 



 
Profiel   

Pistasche schreef
Kan je eventueel oordopjes in? Dan kan je het gewoon via bellen doen en je telefoon in je zak.

Een uur lang bellen is mij te duur haha. Oordopjes lijkt me niet handig want dan moet ik zonder gehoorapparaten rijden en dat is voor de rest uit de les niet handig.

Ik rij overigens op een manege.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:21 



 
Profiel   

Zamora schreef
Je audicien vragen? :)

Daar had ik natuurlijk al aan gedacht, maar met deze coronacrisis en de drukte van mijn studie is dit niet te doen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:22 



 
Profiel   

Je bedoelt dat je vroeger gebruikmaakte van solo-apparatuur? Misschien je audicien eens vragen, wat Zamora ook al zei :j die weet vast wat voor merk en type je kunt gebruiken en dan kun je zelf misschien kijken wat er eventueel 2e hands te koop is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:23 



 
Profiel   

Pistasche schreef
Kan je eventueel oordopjes in? Dan kan je het gewoon via bellen doen en je telefoon in je zak.

Daar zit een kleine vertraging in en dus is je instructeur iets aan het uitleggen als het moment al voorbij is.

Ik les bij 2 instructeurs die beiden Whis gebruiken voor hun lessen. Daar gaat mijn eigen koptelefoon in en die heeft 2 oortjes dus hoor ik ze ook in 2 oren. De sets zijn wel duur maar wie weet bestaat er een B-merk waar dit ook gewoon bij kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:25 



 
Profiel   

Zou je instructrice niet tijdelijk met een draadloze microfoon willen spreken? Niet te hard zetten en voor jou ook niet te zacht.. is gelijk alles voor de anderen ook een stuk fijner horen. Ik vond het vroeger al vreselijk om bij de les te blijven, hoorde het nooit goed. Misschien daar eens naar kijken? Vaak kun je volume zelf instellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:28 



 
Profiel   

Hilli schreef
Pistasche schreef
Kan je eventueel oordopjes in? Dan kan je het gewoon via bellen doen en je telefoon in je zak.

Daar zit een kleine vertraging in en dus is je instructeur iets aan het uitleggen als het moment al voorbij is.

Ik les bij 2 instructeurs die beiden Whis gebruiken voor hun lessen. Daar gaat mijn eigen koptelefoon in en die heeft 2 oortjes dus hoor ik ze ook in 2 oren. De sets zijn wel duur maar wie weet bestaat er een B-merk waar dit ook gewoon bij kan.


Ik heb daar zelf geen vertraging bij opgemerkt eerlijk gezegd. Weleens gebruikt in nood wanneer de instructie set leeg was. Ging prima.

TS, als je geen onbeperkt bellen hebt wordt het inderdaad te duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:30 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Zamora schreef
Je audicien vragen? :)

Daar had ik natuurlijk al aan gedacht, maar met deze coronacrisis en de drukte van mijn studie is dit niet te doen. :+


Je kan die gene gewoon bellen lijkt mij?
Ik ken meerdere audiciens en die zijn gewoon open gebleven tijdens de coronacrisis ook.
(Je hebt ook tijd om op bokt te reageren :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:34 



 
Profiel   

Kan er een kabel aan je gehoorapparaat?

Ik geef les aan dove/slechthorende, maar die dragen geen gehoor apparaat maar een CI.
Zij hebben gewoon een kabel van hun CI naar mini Jack en die kan gewoon in de Wish instructieset.

En anders zou je gewoon het oortje van de instructie set tegen je gehoorapparaat aan kunnen doen misschien? Ik weet alleen niet of dat blijft zitten, want dan heb je twee dingen aan je oor. Maar dat is misschien wel te knutselen aan je cap ?

Edit: een wish is misschien vrij duur, maar je hebt ook wel goedkopere varianten. En misschien heeft de Manege zelf wel gewoon een setje liggen wat je kan gebruiken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:41 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Pistasche schreef
Kan je eventueel oordopjes in? Dan kan je het gewoon via bellen doen en je telefoon in je zak.

Een uur lang bellen is mij te duur haha. Oordopjes lijkt me niet handig want dan moet ik zonder gehoorapparaten rijden en dat is voor de rest uit de les niet handig.

Ik rij overigens op een manege.

Wifi op de manege? Dan kun je via whatsapp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:51 



 
Profiel   

Zamora schreef
(Je hebt ook tijd om op bokt te reageren :') )


beetje een flauwe opmerking, vind je niet? Noem maar een audicien die s'avonds open is.

Ik vraag niet voor niets hier om advies. Misschien zijn er wel Bokkers met het zelfde probleem, niet geschoten is altijd mis. Als de deadlines voorbij zijn komt er natuurlijk een afspraak bij de audicien (en als de mondkapjes binnen zijn). Maar dan zijn we weer een paar weken verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 21:58 



 
Profiel   

loulou schreef
Kan er een kabel aan je gehoorapparaat?

Ik geef les aan dove/slechthorende, maar die dragen geen gehoor apparaat maar een CI.
Zij hebben gewoon een kabel van hun CI naar mini Jack en die kan gewoon in de Wish instructieset.

En anders zou je gewoon het oortje van de instructie set tegen je gehoorapparaat aan kunnen doen misschien? Ik weet alleen niet of dat blijft zitten, want dan heb je twee dingen aan je oor. Maar dat is misschien wel te knutselen aan je cap ?

Edit: een wish is misschien vrij duur, maar je hebt ook wel goedkopere varianten. En misschien heeft de Manege zelf wel gewoon een setje liggen wat je kan gebruiken ?

Dat weet ik eigenlijk niet! Misschien wel, ze maken ze het met doormeter ook vast aan een kabel :+

@nabster: kan me niet voorstellen dat het bereik zover reikt, mijn ervaring met Whatsapp bellen is ook niet zo positief, erg slecht geluid kwaliteit.

@pippito: dat word soms in de binnenbak al gedaan, maar het klinkt voor mij alsof ik onder water zit dan, heel apart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 22:04 



 
Profiel   

Via wifi
Whats app bellen

Heb dit probleem aan rechter kant

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 22:09 



 
Profiel   

Geen idee of het probleem inmiddels opgelost is, maar je kan werken met hulpmiddelen als minimic (micromic), rogerpen,... beetje afhankelijk van welke gehoorapparaten je hebt enz. Normaal gezien krijg je zulke hulpmiddelen wel gewoon vergoed :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 07:49 



 
Profiel   

pateeke schreef
Geen idee of het probleem inmiddels opgelost is, maar je kan werken met hulpmiddelen als minimic (micromic), rogerpen,... beetje afhankelijk van welke gehoorapparaten je hebt enz. Normaal gezien krijg je zulke hulpmiddelen wel gewoon vergoed :).

Het is nog niet verholpen, maar in juni/juli mag ik nieuwe toestellen, dus ik heb besloten geen apparaatje aan te schaffen en te wachten tot ik nieuwe mag zodat ik daar iets bij kan kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 11:46 



 
Profiel   

Vaak kunnen ze ook al op oude toestellen in gezet worden, al dan niet met een externe ringleiding. Roger pen en Roger select kunnen ook vaak vergoed worden
Tot volgend jaar wachten zou dan zonde zijn, je mag mij pben, als ergotherapeut voor mensen met een auditieve beperking en als ervarendeskundige kan ik je wel meer informatie geven over het proces en vergoedingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 12:26 



 
Profiel   

Misschien heeft iemand nog wat aan mijn lange verhaal...

Ik heb nog geen audicien kunnen vinden die hier een goede oplossing voor kent. Ik ben zelf aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Ze vinden het allemaal een grote uitdaging...

Mijn ervaring tot dusverre:
Ik ben slechthorend en in bezit van Phonak gehoorapparaten met SOLO apparatuur. SOLO apparatuur alleen is in dit geval echter geen optie. Die hebben slechts een bereik van ongeveer 15 meter. Ik heb daarom jaren geleden een instructieset aangeschaft de Equiteacher PRO. Ik heb geprobeerd deze te combineren met de compilot (stekkertje van instructieset naar compilot). Dat werkt, maar vond ik niet fijn, omdat die compilot om je nek bungelt en klappert... Ik heb daarom steeds uit mijn beste oor het gehoorapparaat uitgedaan en daar 1 oortje in gedaan. Instructieset op maximaal volume. Zo kon ik mijn instructrice redelijk goed horen en nog enigszins ook iets opvangen van andere mensen in de bak...

Mijn ervaring met de Equiteacher Pro is wisselend. Waar ik altijd rij werkt hij prima (buiten, bijna niemand aanwezig). In een rijhal met meerdere mensen aan de kant veel storing, ik denk door mobieltjes? (wat theoretisch niet echt kan vanwege verschillende frequenties waarop die apparaten werken). Op een derde locatie viel de verbinding steeds weg (ook buiten, niemand in de buurt...). Daar heb ik de WHIS kunnen gebruiken. Ik moet zeggen, die WHIS heeft helderder en beter verstaanbaar geluid, gaf daar geen storing en het volume kan wat hoger dan die van de Equiteacher. Alleen die WHIS variant die ik heb gebruikt heeft geen privé verbinding, maar dat is voor mij niet relevant.

Inmiddels is mijn gehoor echter verder achteruit gegaan en hoor ik het ook op maximaal volume van de instructieset bijna niet meer. Ik ben ook toe aan nieuwe hoortoestellen, dus ben me aan het verdiepen in de huidige mogelijkheden. Ik wil volledig inzetten op standaard Bluetooth technologie (let op, dus geen bluetooth low energie voor de kenners...). Zo heb ik dan hoop ik straks ook meteen een oplossing voor mobiel bellen en video bellen voor mijn werk. Dit is tegenwoordig ook bij Phonak mogelijk, maar helaas vallen die toestellen nog in de buitencategorie. Je zult dus er zelf wat bij moeten leggen als je deze wilt hebben en je zorgverzekering dat toelaat. Daarbij zouden de toestellen met de nieuwe Paradise technologie het beste zijn (kunnen tot 8 apparaten koppelen), maar die zijn er helaas nog niet voor AHO toestellen... Alternatief met Marval technologie kunnen 2 apparaten tegelijk gepaired hebben, waarvan er maar 1 actief mag zijn. Het is al een geweldige vooruitgang, maar 2 apparaten vind ik echt heel weinig... 1 mobiel en 1 laptop voor videobellen en je hebt er al 2. Gebeld worden tijdens videobellen is dan al een probleem.

Ceecoach instructieset maakt het mogelijk direct via bluetooth te connecten. Ik zie echter hier op bokt dat die nogal wat vertraging oplevert? Is dit inmiddels opgelost?

Ik ben me nu aan het verdiepen in bluetooth zenders (Transmitter) en hubs. Een bluetooth zender kun je op Amazon krijgen voor een bedrag tussen de 5 en 25 euro. Is een klein kastje met stekkertje dat je in je instructieset of laptop of tv of whatever kunt stoppen, waarmee je dan via bleutooth kunt connecten. Je hoortoestellen kunnen dan gepaired zijn met deze bluetooth zender. Deze zender prik je dan steeds over in het apparaat dat je wilt horen. Zo hoef je dan niet steeds opnieuw te pairen en kun je ook verbinden met apparaten die geen bluetooth mogelijkheid hebben. Of ik nu alles goed heb begrepen en of mijn oplossing gaat werken, weet ik nog niet. Moet ik nog testen... Ik heb goede hoop. Die nieuwe geavanceerde hoortoestellen maken overigens ook direct via de gehoorapparaten en bluetooth verbinding terugpraten mogelijk! Het leven zou zoveel flexibeler en eenvoudiger zijn als koppeling via dit standaard protocol kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 12:03 



 
Profiel   

Ik volg. Cliënten van mij krijgen nu nieuwe CI ‘s en daar zit geen mini Jack aansluiting meer op.

Ik ben dus ook geïnteresseerd in Bluetooth alternatieven

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 17:58 



 
Profiel   

loulou schreef
Ik volg. Cliënten van mij krijgen nu nieuwe CI ‘s en daar zit geen mini Jack aansluiting meer op.

Ik ben dus ook geïnteresseerd in Bluetooth alternatieven


Je bedoelt minimic?
Of connectie met minimic mogelijk is, hangt wat af van het precieze toestel. Er zijn ook nieuwere processoren waarmee het wel kan. Als die connectie er niet is, is er wellicht wel een alternatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 18:03 



 
Profiel   

Ik gebruik nu gewoon een whis of equiteacher, zij hebben gewoon een kabeltje die ze vanaf de CI in de instructie set kunnen klikken ( ik dacht dat zoiets een mini Jack aansluiting heet, maar kan het mis hebben) zoiets : https://www.allesvoororen.nl/nl/snoer-v ... essor.html

Maar bij die nieuwe CI’s is blijkbaar alles via Bluetooth, daar kan geen kabel meer in

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 18:13 



 
Profiel   

Hier ook 2 aho toestellen. Ik gebruikte een Whis en deed tijdens de les het rechter hoortoestel uit mijn oren. Werkte perfect voor mij. Hoefde me niet meer in bochten te werken om de lesgeefster te verstaan. Zo kon ik rustiger zitten en het was daardoor voor het paard ook erg fijn. En lesgeefster kon ook rustiger spreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 18:48 



 
Profiel   

Ik draag de hoortoestellen CIC Widex Enjoy, categorie 5, omdat mijn gehoorafwijking 85 dBa op de hoge tonen is. Theoretisch kun je daar een Whis instructieset overheen dragen echter in de praktijk gaat het hoortoestel piepen. Dus doe ik 1 hoortoestel uit en gebruik de Whis met terugspreek mogelijkheid. Volume Whis op maximaal en dat gaat prima. Van Whis heb ik een demo-instructieset gekocht, kost weinig, is niet geschikt voor veelvuldig gebruik ivm accu maar voor paar keer per week is het een super oplossing.
De Whis had ik eerder dan dit type hoortoestellen, feitelijk kan ik met deze zeer geavanceerde toestellen soms zonder Whis omdat ik met de hoortoestellen ruin 80 % kan horen. Hoortoestellen ongeveer € 3500,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 19:12 



 
Profiel   

Lees mee
Heb 1 zijdig gehoor apparaat
Daar ook een losse module bij gekregen gekoppeld aan mijn telefoon
Helaas dus maar op 1 oor omdat andere oor goed is
Merk dat t handig is als handsfree bellen ed
Maar moet me toch enorm concentreren
Ga eens vragen wat ik eraan kan laten doen
Qua lessen gaat er wereld open zonder instructiesetje zelfs
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 21:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen