Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hulpteugels

 
Profiel   

Goedemiddag,
Zijn er bokkers die rijden met hulpteugels? Mijn dochter heeft een handafwijking. Ze mist van haar rechterhand een aantal vingerkootjes. Hierdoor kan ze een gewone teugel niet vasthouden. We hebben al een jachtteugel geprobeerd, maar dit vond ze niet fijn.
Het moet wel een teugel zijn die je op wedstrijden mag gebruiken. Alvast bedankt voor jullie tips!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 14:57 



 
Profiel   

Mijn kennis heeft een speciale teugel laten maken.
Zij mist drie vingers door een ongeluk.

Rijdt ook wedstrijden met een notitie (door para dressuur)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 14:59 



 
Profiel   

Heb je toevallig een afbeelding van die teugel? Heb al wel iemand in de arm genomen ( mijn tuigenmaker) om mee te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:01 



 
Profiel   

delvira schreef
Heb je toevallig een afbeelding van die teugel? Heb al wel iemand in de arm genomen ( mijn tuigenmaker) om mee te kijken.


Toevallig niet.
Ze is nu lekker met vakantie (gun het haar, harde werkster) dus kan haar nu niet vragen om een foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:02 



 
Profiel   

misschien is een teugel met hele grote blokjes erop iets? vind ik zelf niet prettig rijden, met handschoentjes wel.
denk niet dat deze te vinden zullen zijn in de winkel, misschien kan je de zadelmaker vragen om een leertje over het blokje te doen zodat het blokje dikker is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:05 



 
Profiel   

[ img ]

Kennis van me heeft deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:07 



 
Profiel   

maralyn schreef
delvira schreef
Heb je toevallig een afbeelding van die teugel? Heb al wel iemand in de arm genomen ( mijn tuigenmaker) om mee te kijken.


Toevallig niet.
Ze is nu lekker met vakantie (gun het haar, harde werkster) dus kan haar nu niet vragen om een foto.


daar heb je helemaal gelijk in... vakantie is heel belangrijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:14 



 
Profiel   

Spikeandjax schreef
misschien is een teugel met hele grote blokjes erop iets? vind ik zelf niet prettig rijden, met handschoentjes wel.
denk niet dat deze te vinden zullen zijn in de winkel, misschien kan je de zadelmaker vragen om een leertje over het blokje te doen zodat het blokje dikker is?


bedankt voor te tip, deze ken ik nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:15 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
[ [url=m/gAkVOr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kennis van me heeft deze.


bedankt voor de foto, zoiets had de tuigenmaker ook al in gedachten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:15 



 
Profiel   

Maar lussen mogen toch niet?
Misschien met dispensatie wel, maar zo toch niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:19 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Maar lussen mogen toch niet?
Misschien met dispensatie wel, maar zo toch niet?


Eergisteren heb ik contact gehad met iemand die jureert bij de para, en volgens haar zou dit met dispensatie wel mogen. Moet ik er natuurlijk ook bij zeggen dat mijn dochter in oktober naar Ermelo gaat voor de classificatiekeuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:25 



 
Profiel   

Op Instagram volg ik "kizzy_and_etties_ponies". Zij gebruik(t)en teugels met lussen voor hun kinderen. Wellicht is een lus constructie een optie?
Anders eens kijken wat para ruiters gebruiken?

En deze: http://www.alice-reins.co.uk/


Laatst bijgewerkt door Rongyos op 30-07-20 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:26 



 
Profiel   

delvira schreef
_Penotti schreef
Maar lussen mogen toch niet?
Misschien met dispensatie wel, maar zo toch niet?


Eergisteren heb ik contact gehad met iemand die jureert bij de para, en volgens haar zou dit met dispensatie wel mogen. Moet ik er natuurlijk ook bij zeggen dat mijn dochter in oktober naar Ermelo gaat voor de classificatiekeuring.

Kijk dat verduidelijkt :j
Omdat je schreef het moet wel mogen op wedstrijd wist ik niet dat ze die dispensatie aan wilde vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:26 



 
Profiel   

Mijn dochter wil al heel lang wedstrijden rijden, en het komt nu echt naar voren dat ze moeite heeft met de gewone teugels. Van het een kwam het ander en zijn we ons wat meer gaan verdiepen in de para sport.
We hebben ook advies hierover ingewonnen of ze überhaupt in aanmerking zou komen voor een classificatie pasje. Er werd ook wel gezegd dat ze waarschijnlijk met haar beperking in grade IV terecht zou komen. Maar dat zullen we in oktober dan gaan meemaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 15:32 



 
Profiel   

Rongyos schreef
Op Instagram volg ik "kizzy_and_etties_ponies". Zij gebruik(t)en teugels met lussen voor hun kinderen. Wellicht is een lus constructie een optie?
Anders eens kijken wat para ruiters gebruiken?

En deze: http://www.alice-reins.co.uk/

Dank je wel. Ga gelijk ff kijken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-20 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen