Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Dochter kan niet staan hoe op te stappen zonder opstap?

 
Profiel   

Er is op Facebook een groep speciaal voor ruiters met een beperking.
Daarin komen dit soort hulp vragen vaker langs.

https://www.facebook.com/groups/2776798 ... ?ref=share

Wellicht kun je daar je vraag ook nog stellen.
Mocht je geen FB hebben dan wil de vraag ook wel voor je stellen daar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 16:06 



 
Profiel   

Jullie zijn er vast zelf bij als ze ergens anders gaat rijden, dan raad ik een mobiele tillift aan, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.etac.com/nl-nl/producten/ti ... #kenmerken .

Deze kan hoog genoeg om je dochter op haar pony te krijgen, hij weegt niet echt veel, is inklapbaar, dat moet te doen zijn lijkt me. Je kan eventueel de pony eraan laten wennen met een gezond persoon in de tillift als je denkt dat hij dat toch wel spannend vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 23:24 



 
Profiel   

Er is idd een fb groep ruiters met een lichamelijke beperking. Ik ben daar ook lid van. Iemand die hier wellicht een goed antwoord op kan geven, en die je gerust een berichtje via fb kunt doen is Nicole den Dulk paralympisch amazone met een dwarslaesie. Ik weet wel van de parawedstrijden waar geen opstapperron is, dat ze vaak door 2 sterke mannen in het zadel getild worden.

Mocht je een oplossing vinden, kun je altijd een steunaanvraag doen bij de Dvb foundation om een financiële bijdrage te ontvangen waardoor een aanpassing wat beter te financieren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 23:49 



 
Profiel   

In het verleden was er bij ons op stal een vrouw met ms en een doodbrave fjord daar had de man een takel aan een spand gemaakt van de stal zo een takeluit de garage waar ze motoren mee tillen de garage op electro met een tilmat en zo ging zij te paard. tot ze geen romp balans meer had! En dat werkte heel goed, later werd ze er mee op een platte wagen bed getild met een liggende tilmat tot het echt niet meer ging!. Budget, maar wel functioneel en waar de andere stalgenoten als het nodig was ook eenvoudig haar konden helpen.Hopelijk heb je er wat aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 10:26 



 
Profiel   

Misschien een beetje omslachtig maar ik heb om een soortgelijke reden mijn paard leren liggen. Misschien dat knielen/buigen al genoeg is want liggen is met een zadel niet heel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 10:32 



 
Profiel   

kwita schreef
In het verleden was er bij ons op stal een vrouw met ms en een doodbrave fjord daar had de man een takel aan een spand gemaakt van de stal zo een takeluit de garage waar ze motoren mee tillen de garage op electro met een tilmat en zo ging zij te paard. tot ze geen romp balans meer had! En dat werkte heel goed, later werd ze er mee op een platte wagen bed getild met een liggende tilmat tot het echt niet meer ging!. Budget, maar wel functioneel en waar de andere stalgenoten als het nodig was ook eenvoudig haar konden helpen.Hopelijk heb je er wat aan!


elizabeth85 schreef
. Nu ze wat meer gaat rijden wil ze ook graag op een andere locatie rijden, wedstrijden rijden of eens naar het bos.


Hoe wil je dat in het bos oid toepassen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 10:49 



 
Profiel   

Je hebt trippelstoelen die een flink eind omhoog kunnen.
Maar dan moet de trippelstoel wel meekunnen in de auto of trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 10:56 



 
Profiel   

luuntje schreef
Je hebt trippelstoelen die een flink eind omhoog kunnen.
Maar dan moet de trippelstoel wel meekunnen in de auto of trailer.



Ik vrees dat die niet hoog genoeg kunnen en als ze dat wel zouden kunnen, dat ze te wiebelig worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 15:21 



 
Profiel   

Een trailer met koetsframe.
Klinkt misschien raar maar dan heb je een opstapblok én je kunt er nog een opstapblok op monteren.
En je hebt twee kanten, ene kant kun je een traptrede installeren of een caravankruk ervoor.
Leuning op het koetsframe maken en wen opstapblok erop kan ook nog, en daar ga je.
Kost even wat maar het is haalbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 15:47 



 
Profiel   

moonfish13 schreef
Een trailer met koetsframe.
Klinkt misschien raar maar dan heb je een opstapblok én je kunt er nog een opstapblok op monteren.
En je hebt twee kanten, ene kant kun je een traptrede installeren of een caravankruk ervoor.
Leuning op het koetsframe maken en wen opstapblok erop kan ook nog, en daar ga je.
Kost even wat maar het is haalbaar!


Dat klinkt tot nu toe als de beste oplossing lijkt mij.
Sowieso super stoer dat jullie je dochter gewoon lekker laten rijden en ze ook gewoon graag overal met de pony heen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 16:03 



 
Profiel   

Ho even yvonne v : dat stukje heb ik niet meegekregen....dat is lastig maar misschien zijn er ook andere oplossingen ik help maar meedenken....wat bied jij haar voor pasklare oplossing?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 18:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen