Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 199 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik durf niet meer paard te rijden.

 
Profiel   

Zijn er veel mensen op Bokt die niet meer kunnen paardrijden door hun beperking of wegens andere omstandigheden niet meer rijden maar toch hebben gekozen om een paard aan te schaffen omdat je merkt dat je het ontzettend mist?

Wat doen jullie zoal met je paard?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 18:55 



 
Profiel   

Ik rij geen paard. Niet omdat ik niet bang ben, maar omdat ik er geen waarde aan hecht, omdat mn verzorgpaard een blessure heeft en om nog wat priveomstandigheden. Ik vind het leuk, maar alle andere dingen erom heen leuk. Ik mis het maar zelden.

Zo doe ik met mijn verzorgpaard dubbele lange lijnen, loswerken, longeren, gewoon stukje wandelen, lekker tutten, Eigenlijk alles wat je kan doen naast een paard, maar er niet op. Mennen kan niet, maar dat zou ik wel heel graag willen. Je kan echt veel meer als je je er in verdiept.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 18:59 



 
Profiel   

Mennen en dan vooral meerijden.

Ik mis het rijden wel maar dat kan ik jammer genoeg niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:03 



 
Profiel   

Ik zoek met name naar ervaringen van mensen die een eigen paard kopen terwijl ze weten dat ze er niet op zullen rijden. Je hebt dan vaak ook met een totaal ander kostenplaatje te maken wanneer je paard in pension staat. Wat zijn je afwegingen, wat doe je zoal samen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:03 



 
Profiel   

Waarom heb je dan te maken met een totaal ander kostenplaatje? Je hebt nog steeds alle faciliteiten nodig toch? okee, je hoeft geen zadel en dus geen zadelmaker, maar voor de rest zie ik volgens mij niet in wat je anders kwijt bent aan kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:05 



 
Profiel   

Een ander kostenplaatje in tegen stelling tot een verzorgpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:07 



 
Profiel   

Maar jij vraagt toch vooral om wat je zoal doet dan met je paard? Het kostenplaatje zal niet anders zijn voor een paard dat je rijdt. Even afgezien van het feit dat ik het over mijn verzorgpaard heb.

Je moet nog steeds een paard, stal, voer, tuig, DA/hoefsmid enzv. dat gaat lijkt me niet veranderen omdat je niet rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:13 



 
Profiel   

Ladybird schreef
Maar jij vraagt toch vooral om wat je zoal doet dan met je paard? Het kostenplaatje zal niet anders zijn voor een paard dat je rijdt. Even afgezien van het feit dat ik het over mijn verzorgpaard heb.

Je moet nog steeds een paard, stal, voer, tuig, DA/hoefsmid enzv. dat gaat lijkt me niet veranderen omdat je niet rijdt.

Een stalling hoeft geen binnenbak ed te hebben, dus kan mogelijk wel degelijk goedkoper zijn dan wanneer je wel fanatiek onder het zadel wilt trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:15 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Ik ben er mee geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:21 



 
Profiel   

Ik heb er twee waar ik niet op rijdt. Ze zijn te klein, maar ze zijn zo schattig, en ik heb enorm veel plezier met ze. Rijden is geen prio, het samenzijn, verzorgen, wandelen, mennen geeft genoeg vitamine P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:03 



 
Profiel   

Ik heb drie grote waarvan twee bijzonder fijne sportpaarden, toch staan ze inmiddels al bijna 4 jaar stil (zwangerschap en in mijn kraambed brak ik mijn rug, waar ik vervolgens 3 maanden mee doorgelopen heb omdat niemand de noodzaak van onderzoek in zag). Inmiddels is mijn rug iets stabieler. Toch rijd ik nog niet, omdat ik niemand heb die hen de eerste 2x even op wil pakken. Dus tot die tijd poets ik hen voornamelijk, wandelen we wel eens en doen we wat grondwerk en genieten ze van hun onbedoelde pre-pensioen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:09 



 
Profiel   

Lindsey_99 schreef
Ik heb er twee waar ik niet op rijdt. Ze zijn te klein, maar ze zijn zo schattig, en ik heb enorm veel plezier met ze. Rijden is geen prio, het samenzijn, verzorgen, wandelen, mennen geeft genoeg vitamine P.


Wat goed te lezen dat je er zoveel plezier in hebt! Mennen zal niet lukken maar de andere punten die je noemde zeker wel. Ik vroeg me alleen af of alleen deze bezigheden voldoende is om een paard voor aan te schaffen. Je hebt je aanschafkosten, onderhoudskosten, medische kosten en velen zullen denken/zeggen "en je rijdt niet eens".

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:16 



 
Profiel   

Pinda_Dipje schreef
Ik heb drie grote waarvan twee bijzonder fijne sportpaarden, toch staan ze inmiddels al bijna 4 jaar stil (zwangerschap en in mijn kraambed brak ik mijn rug, waar ik vervolgens 3 maanden mee doorgelopen heb omdat niemand de noodzaak van onderzoek in zag). Inmiddels is mijn rug iets stabieler. Toch rijd ik nog niet, omdat ik niemand heb die hen de eerste 2x even op wil pakken. Dus tot die tijd poets ik hen voornamelijk, wandelen we wel eens en doen we wat grondwerk en genieten ze van hun onbedoelde pre-pensioen. :+


Is het mogelijk voor je om een bijrijdster te zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:19 



 

Ik heb er ook 1 gekocht die niet rijdbaar is. Er zijn genoeg andere leuke dingen te doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:20 



 
Profiel   

Als het voor jou voldoende is en voldoening geeft, buiten het rijden om, maakt het mijn inziens niet uit wat anderen daarvan zouden vinden. Elke hobby kost geld, en paarden hebben zonder te rijden is ook een hobby. Als jij daar je plezier uit haalt, is het zeker voldoende. Zou ik zeggen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:20 



 
Profiel   

Wie bepaald er dan dat je perse op je paard moet rijden? Paarden zijn sowiedo duur, wat je er verder mee doet is eigenlijk niet relevant. Genoeg paarden die enkel dagelijks een aai over de bol krijgen.

Ik vind lange teugel werk erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:22 



 
Profiel   

cobiie schreef
Ladybird schreef
Maar jij vraagt toch vooral om wat je zoal doet dan met je paard? Het kostenplaatje zal niet anders zijn voor een paard dat je rijdt. Even afgezien van het feit dat ik het over mijn verzorgpaard heb.

Je moet nog steeds een paard, stal, voer, tuig, DA/hoefsmid enzv. dat gaat lijkt me niet veranderen omdat je niet rijdt.

Een stalling hoeft geen binnenbak ed te hebben, dus kan mogelijk wel degelijk goedkoper zijn dan wanneer je wel fanatiek onder het zadel wilt trainen.


Ergens ben ik het er mee eens, aan de andere kant zou ik als niet-rijder op dit moment geen bak willen missen. Maar dat is ook afhankelijk van wat je uiteindelijk zelf wilt gaan doen.


Lindaonline schreef
Lindsey_99 schreef
Ik heb er twee waar ik niet op rijdt. Ze zijn te klein, maar ze zijn zo schattig, en ik heb enorm veel plezier met ze. Rijden is geen prio, het samenzijn, verzorgen, wandelen, mennen geeft genoeg vitamine P.


Wat goed te lezen dat je er zoveel plezier in hebt! Mennen zal niet lukken maar de andere punten die je noemde zeker wel. Ik vroeg me alleen af of alleen deze bezigheden voldoende is om een paard voor aan te schaffen. Je hebt je aanschafkosten, onderhoudskosten, medische kosten en velen zullen denken/zeggen "en je rijdt niet eens".



Het gaat om jou lol toch en wat jij leuk vind? niet iedereen zal dat begrijpen, maar als jij niet kunt rijden, maar je plezier er wel uit haalt door al die andere dingen te gaan doen dan maakt een mening van van een ander toch niet uit en is het toch de moeite waard. Jij moet er plezier in hebben, das het aller belangrijkste

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:23 



 
Profiel   

Cerosa schreef
Als het voor jou voldoende is en voldoening geeft


dat weet ik dus nog niet. Daar wringt het nog. Vroeger reed ik veel en was ik heel competitief. Mijn leven is inmiddels heel anders geworden en ik baal ontzettend dat ik de stap om weer te gaan rijden niet durf te zetten. Dan zal het een totaal ander paard worden... laat ik 'm dan nog wel volledig keuren, allemaal vragen.


Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 18-09-20 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:29 



 
Profiel   

:j Ook ik kan niet meer rijden door meerdere lichamelijke beperkingen. Mijn rijpaard is met pensioen na een tijdje grondwerk nog gedaan te hebben. Daarnaast ben ik gaan mennen met mijn "leen" pony. Met die mogelijkheid ben ik nog g steeds zo blij. Dat geeft weer plezier in het paarden leven. Stiekem mis ik het rijden nog steeds best overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:31 



 
Profiel   

Ik heb een tijd niet gereden omdat ik na een val heel bang was geworden. Ik bleek toch niet zonder rijden te kunnen en heb hulp gezocht om beter met mijn angst om te kunnen gaan. Ik heb mijn paard om er mee te rijden. Als had gebleken dat we toch geen match waren geweest en ik er blijvend niet op had gedurfd, dan zou ik hem verkocht hebben om een paard te zoeken waar ik wel weer mee zou durven rijden. Is gelukkig uiteindelijk allemaal niet nodig geweest, hij is mijn grootste vriend inmiddels en ik vind hem nog steeds steeds leuker worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:32 



 
Profiel   

Lindaonline schreef
Cerosa schreef
Als het voor jou voldoende is en voldoening geeft


dat weet ik dus nog niet. Daar wringt het nog. Vroeger reed ik veel en was ik heel competitief. Mijn leven is inmiddels heel anders geworden en ik baal ontzettend dat ik de stap om weer te gaan rijden niet durf te zetten. Dan zal het een totaal ander paard worden... laat ik 'm dan nog wel volledig keuren, allemaal vragen.

Als je zo graag wilt maar niet durft te rijden, is dan een therapie niet het overwegen waard of heb je dat al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:35 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik vind lange teugel werk erg leuk.

Toen ik mijn jonge paard opleidde deed ik dit ook vaak, was hartstikke leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:36 



 
Profiel   

Lindaonline schreef
Cerosa schreef
Als het voor jou voldoende is en voldoening geeft


dat weet ik dus nog niet. Daar wringt het nog. Vroeger reed ik veel en was ik heel competitief. Mijn leven is inmiddels heel anders geworden en ik baal ontzettend dat ik de stap om weer te gaan rijden niet durf te zetten. Dan zal het een totaal ander paard worden... laat ik 'm dan nog wel volledig keuren, allemaal vragen.

Zoals SuzanH al schreef; er zijn mensen die in staat zijn om je te leren weer beheerst en met minder of geen angst op te stappen.

Mocht je die stap willen/kunnen zetten, ik heb wel een goed adres. Mag je ook aan Suzan vragen, krijg je hetzelfde adres :D
Ze heeft zelf ook enkele paarden om mee te werken voor mensen zoals jij die geen paard (meer) hebben maar er wel aan willen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:44 



 
Profiel   

@Cobiie ik zou niet weten hoe ik dit moet doen... Ik heb een hersenaandoening en dat maakt het niet zo eenvoudig. Alle prikkels worden me gauw te veel op een manege en wanneer een instructie niet les geeft op een voor mij "passende" manier kan ik een epileptische aanval krijgen. Dat neemt allemaal best nauw. Met niet passend bedoel ik qua stemgeluid ed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:45 



 
Profiel   

O dan is degene die mij geholpen heeft perfect voor jou. Zij is zo fijn :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 20:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 199 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen