Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Meisje lesgeven met zware handicap

 
Profiel   

En zoiets?
https://www.holmesteadsaddlery.com/prod ... et-saddle/
als je Googelt op 'wicker pony saddle' kom je meer plaatjes tegen.
Deze zijn voor de allerkleinsten dus misschien past het niet, maar als ze klein en smal is?
Ik weet alleen niet of het iets typisch Brits is of dat je ze hier ook kan vinden...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 19:34 



 
Profiel   

yarkayunda schreef
mala26 schreef
Op wat voor ras zit ze?
En hoe zwaar is ze?
Als ze nou licht is en jij ook en je hebt er het type paard voor dan zou je ook nog aan backriding (met zijn 2en op het paard) kunnen denken.
Het zadel is een soort barebackpad idee, alleen dan uitgesneden voor 2 ruiters en een beugel voorop waar je je aan vast kan houden. Voordeel van dit is dat de ruiter nog beter de 4 dimensionale beweging van het paard kan voelen en voor mensen met spasme brengt dat de ontspanning.

Maar idd een fpg manege zou nog beter zijn

Ze rijd op mijn Fjord. Het is een klein dun meisje van 5 en ik weeg ong 55 kg dus dat zou wel kunnen. Dankjewel!



O dat is ideaal. Dat zou makkelijk moeten kunnen. Wij gebruikte ook fjorden.
Waar je wel even aan moet denken is dat je je paard wel vast laat houden. En als het kan even oefenen met een ander persoon zodat je paard het kan leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 20:18 



 
Profiel   

laran schreef
Op de manege waar ik ooit vrijwilligers werk heb gedaan, hadden ze een voltige pad, met een voltige singel. De begeleider ging dan eerst op het paard en het beperkte meisje werd dan met de lift op het paard gehezen. De begeleider kon wel rijden en het paard was erg braaf.

Dat is wat ik ook bedoelde, ik heb dat een tijd gedaan met begeleiding van FPG instructrice, en nogmaals, dat is fysiek heel zwaar voor jezelf, als je mee op dat paard zit, al naar gelang het handicap en mate van spastisch.

Maar geeft wel veel voldoening als je merkt dat iemand na een kwartier iets soepeler begint te worden.
Heel vaak zijn de mensen die de opleiding doen mensen die bijv. fysio zijn of geweest zijn.
De warmte en beweging van dat paard doet veel voor zulke kinderen.

Paard moet dus buiten doodbraaf ook een goeie gewichtsdrager zijn, en absoluut een goeie rug en (rustige) stap hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 20:40 



 
Profiel   

Op de manege waar ik werk is er een speciaal zadel met een rugleuning en steun voor de benen.
Maar de ruiter met de grootste beperking moet met dat zadel alsnog aan twee kanten worden vastgehouden. Dit gaat dmv professionele begeleiding. Een derde persoon begeleid het paard.
Ik zou niet gaan experimenteren zonder diploma’s...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 22:05 



 
Profiel   

yarkayunda schreef
Hoi!
Ik geef paardrijlessen met mijn paarden en nu is er laatst een meisje geweest die spastisch was en lichamelijk gehandicapt. Kon niet staan en lopen en kon ook niet zelf recht blijven zitten. Ze heeft met barebackpad gestapt maar nu moest haar begeleider haar wel rechtop houden. Ik vroeg me af of hier niks op te verzinnen was. Een soort zadel met een stoeltje ofzo. Weet iemand toevallig of dat bestaat? Op internet kan ik namelijk niks vinden.


Over het algemeen gaan ze voor deze categorie kinderen zo langzamerhand wel over naar een huifbed. Maar dat is wel voorbehouden aan prof begeleiding.
Je hebt wel opties zoals een zadel met rugleuning en steun bij de benen. Lijkt me alleen niet het meest geschikt in deze situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 15:36 



 
Profiel   

De vraag is al meer dan 2 jaar geleden, dus zal wel opgelost zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 20:34 



 
Profiel   

oeps had ik even niet gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 21:52 



 
Profiel   

*\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen