Waar advies en aangepaste teugel kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Waar advies en aangepaste teugel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 09:54

Ik heb een rechterhand die het niet meer ‘doet’ . Gisteren heb ik voor het eerst sinds tijden mijn eigen paard aan de longe uitgestapt. Geprobeerd hoe het gevoel was en wat ik zou kunnen qua paardrijden.
Tussen mijn rechterhand kan ik een teugel frommelen maar deze glijdt meteen weer er door heen.

Nu vroeg ik me af: zijn er ruitershops in Nl die aangepaste materialen verkopen en mij ook van advies kunnen voorzien?

Of hebben jullie andere tips? Ik heb al gegoogled maar kan niets vinden. Het lijkt me niet dat iedere pararuiter het wiel opnieuw gaat uitvinden.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:01

Laatst bijgewerkt door Qimm op 17-07-23 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Waar advies en aangepaste teugel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:03

Lussenteugel idd, op jachtteugel zul je waarschijnlijk de meest betaalbare opties vinden!

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:03

Qimm schreef:
Ik kan me voorstellen dat een lusteugel misschien wat voor jou kan zijn?


Hier dacht ik ook aan en deze zijn gewoon op Agradi te koop.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:05

Volgens mij heb ik twee varianten in gebruik gezien,

De lusteugel zoals hierboven ook genoemd,

En iemand die een soort lederen polsband droeg met een soort haak eraan (niet absurd groot ofzo, geen Captain Hook idee) en een teugel met een ring op een handige plek.
Ring ging aan/om het haakje.

Er zijn volgende mij ook wel filmpjes van een nl para ruiter die eea laat zien.

Weet zijn naam niet, maar wellicht dat anderen het wel weten op basis vaardigheden omschrijving,
Man, jaar of 28-35? Ofzo
Wat donkere huidskleur,
Komt super spontaan over.
Die heeft volgens mij twee niet volledige regulier functionerende armen.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waar advies en aangepaste teugel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:07

∆∆ naam gevonden,
Glasten Krapels

Eve_Nie

Berichten: 29
Geregistreerd: 16-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:07

Mijn moeder kan ook alleen haar linkerhand gebruiken en rijdt met ee n 'stokje'. De zadelmaker heeft een rond houtje tussen de teugel gemonteerd.

Hiermee kan ze alles ook netjes nageeflijk rijden of naar buiten.Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:11

Alvast 1 filmpje, hij houdt de teugels vooral op een heel andere manier vast, niet zozeer met hulpmiddelen.

Vanaf ongeveer seconde 50 laat hij zien hoe:


Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waar advies en aangepaste teugel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 10:18

Dank voor jullie snelle reacties. Ik denk dat ik maar gewoon een lussenteugel ga bestellen op Agradi. Voor 20,- kan ik geen buil vallen.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:26


MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Waar advies en aangepaste teugel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:32

Lussenteugel idd, wellicht kan je via de stichting van academy Bartels wat meer info krijgen. Ken veel mensen die in de paradressuur rijden. Dus wellicht kan ik het eea voor je navragen of in contact brengen met iemand mocht je nog vragen hebben :)

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:37

MarjanB schreef:
Lussenteugel idd, wellicht kan je via de stichting van academy Bartels wat meer info krijgen. Ken veel mensen die in de paradressuur rijden. Dus wellicht kan ik het eea voor je navragen of in contact brengen met iemand mocht je nog vragen hebben :)


Ik vermoed dat je de DVB foundation bedoeld, zij kunnen je ook van advies voorzien.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:50

ingvdh schreef:
MarjanB schreef:
Lussenteugel idd, wellicht kan je via de stichting van academy Bartels wat meer info krijgen. Ken veel mensen die in de paradressuur rijden. Dus wellicht kan ik het eea voor je navragen of in contact brengen met iemand mocht je nog vragen hebben :)


Ik vermoed dat je de DVB foundation bedoeld, zij kunnen je ook van advies voorzien.



Die ja! Kon niet meer op de naam komen :+

joyce83

Berichten: 5210
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Waar advies en aangepaste teugel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:58

ohhh dat is gemeen. Ik zag vanochtend ik meen op facebook iets voorbij komen met complete blokken op de teugels... Kan het niet meer vinden, ik blijf nog even zoeken.

Kun je wel iets vasthouden met minder kracht? of wat wil je hand niet meer doen/ wat lukt wel nog?

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Waar advies en aangepaste teugel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:10

Ik moet ook gelijk denken aan een lussenteugel! Mijn moeder heeft weinig tot geen kracht in haar handen en die kan met een lussenteugel perfect rondrijden :) Ken genoeg mensen in de paradressuur dus ik kan ook even voor je rondvragen of zij wat weten!

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Waar advies en aangepaste teugel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:12

Of overleg met dabo design voor grotere stops op je teugel op jou maat.. of id

s1993

Berichten: 2121
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:43

Eve_Nie schreef:
Mijn moeder kan ook alleen haar linkerhand gebruiken en rijdt met ee n 'stokje'. De zadelmaker heeft een rond houtje tussen de teugel gemonteerd.

Hiermee kan ze alles ook netjes nageeflijk rijden of naar buiten.[ [url=m/6QkZvF.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik zou ook voor zoiets gaan, vroeger hielp ik op een manege bij lessen voor mindervaliden en noemden we dat een éénhandsteugel. Werkt heel goed om een paard op één hand mee te rijden.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:47

joyce83 schreef:
ohhh dat is gemeen. Ik zag vanochtend ik meen op facebook iets voorbij komen met complete blokken op de teugels... Kan het niet meer vinden, ik blijf nog even zoeken.

Kun je wel iets vasthouden met minder kracht? of wat wil je hand niet meer doen/ wat lukt wel nog?


Van Connect Correct misschien?

joyce83

Berichten: 5210
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:52

Bielsje schreef:
joyce83 schreef:
ohhh dat is gemeen. Ik zag vanochtend ik meen op facebook iets voorbij komen met complete blokken op de teugels... Kan het niet meer vinden, ik blijf nog even zoeken.

Kun je wel iets vasthouden met minder kracht? of wat wil je hand niet meer doen/ wat lukt wel nog?


Van Connect Correct misschien?


Ja! zoiets was het idd. Ze hebben ook dat systeem op hun facebook staan.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:08

Fitzroy schreef:
Ik heb een rechterhand die het niet meer ‘doet’ . Gisteren heb ik voor het eerst sinds tijden mijn eigen paard aan de longe uitgestapt. Geprobeerd hoe het gevoel was en wat ik zou kunnen qua paardrijden.
Tussen mijn rechterhand kan ik een teugel frommelen maar deze glijdt meteen weer er door heen.

Nu vroeg ik me af: zijn er ruitershops in Nl die aangepaste materialen verkopen en mij ook van advies kunnen voorzien?

Of hebben jullie andere tips? Ik heb al gegoogled maar kan niets vinden. Het lijkt me niet dat iedere pararuiter het wiel opnieuw gaat uitvinden.

Een vriendin van mijn dochter heeft een lussen teugel laten maken door Jan van Rijs. Ze is er erg tevreden over. https://www.vanrijs.nl/