Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:26

winnitou schreef:
Die ervaring had ik dus ook, geen pijn met rijden (en met opstappen). Wat een verademing. Mijn houding was ook meteen een stuk beter, zat goed rechtop. wie weet wordt het nog wel wat.........De paralympics!!!!!!!!!


Mijn vriendin zei dat ik met lichtrijden ook al een stuk meer uit mn zadel weer kwam Haha!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 19:50

Heb net weer een injectie in mijn knie gehad maar dit was een prikkie in vergelijking met de cortison/lidocaine injecties.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 23:14

Heb vrijdag weer les gehad. Op een ander paard. voelde me of ik voor het eerst ging paardrijden (bij wijze van spreken).
Heb ook gegalopeerd (donderdag ook al op napoleon een halve volte) zonder pijn

domo
Berichten: 29
Geregistreerd: 27-03-08
Woonplaats: almere =)

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:02

Het lijkt me in het begin wel heel moeilijk, maar als je het eenmaal door hebt en weet hoe je er precies op moet komen , lijkt het me makkelijker worden.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 22:17

domo schreef:
Het lijkt me in het begin wel heel moeilijk, maar als je het eenmaal door hebt en weet hoe je er precies op moet komen , lijkt het me makkelijker worden.

Zoals met alles natuurlijk.
Gaat ook steeds makkelijker. Met het opstappodium gaat het ideaal. Met een krukje vind ik het nog wel eng aangezien de kan om te vallen ook groter is. Maar iedere week kom ik in de buiging ook een stukje verder. En het heeft gewoon zijn tijd nodig. de fysiotherapeut had het al over 6 a 9 maanden dat ik er op moet rekenen voordat ik zover ben om het helemaal weer pijnloos te kunne buigen.
Daarnaast zit er nog een irritatie op de stabilisatorspier van de heup en dat is best wel vervelend. Ze zouden er van mij een injectie in mogen knallen (kan er ook wel bij).
Heb gisteren in het bos een flinke wandeling gemaakt. Dit ging lekker. Was best wel moe daarna in mijn been en rug. ben dan ook lekker vroeg gaan slapen (in de caravan, ook weer voor het eerst).

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 22:51

Het paardrijden gaat lekker, geen pijn, ik moet wel goed op mijn houding letten.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 23:39

Hey,

pff het is al weer een tijd geleden zeg die operatie, drie maanden en twee weken Haha! Morgen ga ik naar het radboud voor controle! En dan gaan we praten voor een volgende operatie tenminste dat hebben ze mij beloofd Haha!

Dus duimen dat ik door mag voor de volgende ronde Knipoog

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 00:27

Nou ik ben vandaag voor controle geweest in het radboud ziekenhuis en ik ga voor een nieuwe operatie Haha!

Vrijdag 30 mei lig ik weer op de ok van het radboudziekenhuis en dit maal voor mijn rechter knie Go jij! Go jij!

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:35

Ik heb een client met 2 heupprotheses. Hij rijdt op een ´gewoon´ zadel en stijgt op via een opstapperron. Hij mag alleen stappen.
Ik heb ook een vrouw lesgegeven die 1 heupprothese had en zij kon zelfstandig stappen, draven en galopperen. Het verschilt denk ik per individu.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 23:41

Ik rij weer gewoon met mijn heupprothese, zonderpijn. Weet nu dat ik twee zitbeenknobbels heb. Krijg les waarbij er ook echt op mijn houding gelet wordt. vole me dan af en toe wel net een beginner. maar als ik op mijn eigen grote schat zit is alles zo vertrouwd. Hij reageert nu ook goed op mijn zithulpen. Loopt meer ontspannen (waarschijnlijk omdat ik zonder pijn ook ontspannender zit).
Het opstappen zal ik waarschijnlijk altijd moeten blijven doen met een opstap hulp (trappetje of podium).
Ben alleen niet van plan risico's te nemen m.b.t. vallen, dus niet in een springles o.i.d. mee doen. Die tijd is voor mij even geweest, misschien komt dat wel weer dat ik een sprongetje waag maar voorlopig niet.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 23:43

nancyimka schreef:
Nou ik ben vandaag voor controle geweest in het radboud ziekenhuis en ik ga voor een nieuwe operatie Haha!

Vrijdag 30 mei lig ik weer op de ok van het radboudziekenhuis en dit maal voor mijn rechter knie Go jij! Go jij!


Nou dan gaan ik toch zeker weer jou verslag volgen. Gaat alles lekker met je ander knie en hoe staat het met de enkels.
Je weet in iedergeval wat je te wachten kan staan en je weet er komt een dag dat er in de spuitendoos geen spuit meer zit.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 23:46

@Nanyimka, moet jij voor ingrepen die bacterien in de bloedbaan kunnen brengen (b.v. mondhygieniste, tandsteenverwijderen/gyneacologische ingrepen) ook profylactisch Antibiotica slikken. Ik moet aan de Augmentin volgens protocol. Heb hier al flink wat tegenwerking van de huisarts (en assistente) gekregen.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 11:53

winnitou schreef:
@Nanyimka, moet jij voor ingrepen die bacterien in de bloedbaan kunnen brengen (b.v. mondhygieniste, tandsteenverwijderen/gyneacologische ingrepen) ook profylactisch Antibiotica slikken. Ik moet aan de Augmentin volgens protocol. Heb hier al flink wat tegenwerking van de huisarts (en assistente) gekregen.


Hey,

Sorry ik heb al een tijdje niet gekeken op bokt druk druk druk. Maar zal je zo vertellen waarmee Haha! Op je eerste bericht dan maar eerst antwoorden, ik ben blij dat je benieuwd ben hoe ik mijn tweede operatie ervaar. Het is toch fijn als je ergens je verhaal kwijt kan, want ja jij weet als geen ander hoe je je voelt na zo'n ingreep.

Ten tweede, ja ik moet bij alles waar ik kom huisarts dokter tandarts enz enz zeggen dat ik een knieprothese heb en ik moet dan van te voren ook al aan de antibiotica. Ook loop je risico als je bijvoorbeeld een puist hebt of je nagelriemen ontstoken zijn enz. Het is dus niet zo je neemt een prothese en je bent klaar na de operatie/revalidatie nee het is iets voor je hele leven lang! Altijd moet je rekening hiermee houden! Vervelend dat je tegenwerking krijgt. Ik heb hier nog geen ervaring mee want ik heb nog niks gemankeerd en ben ook nog niet bij een tandarts geweest.

En nu het fijnste van alles, aankomende maandag word ik al weer geopereerd Go jij! Go jij!
Er was een man die geopereerd zou worden maar die had een wondje aan zn been en dat ging dus helaas voor hem niet door. En aangezien ik het hele proces al eens doorgelopen heb stond ik boven aan de lijst om zo snel opgeroepen te kunnen worden. Ik hoefde net op het nippertje toch neit naar nijmegen te komen voor vooronderzoeken omdat ze dit nu aankomende maandag ochtend vlak voor de operatie gaan doen. Ergens ben ik verschrikkelijk blij want dit is wat ik wilde maar er is toch ook wel een beetje zenuwen aanwezig nu. Maar ja de vorige was dan ook geen pretje!

Ik ga je zeker op de hoogte houden Knipoog

Balou_
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-04-08

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:40

hey
ik niet maar ik ken iemand die altijd aan het paardrijden was en dat ook moest hebben.. Hij had er best veel last van en hij gaf les op een manege waardoor hij is gestopt met paardrijden omdat hij dat niet aankon. zeker zijn er mensen die dit doorzetten en trainen! En zijn meer mensen die dit hebben en nogsteeds niet hun favo sport opgeven! Knipoog

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 13:54

nancyimka schreef:
winnitou schreef:
@Nanyimka, moet jij voor ingrepen die bacterien in de bloedbaan kunnen brengen (b.v. mondhygieniste, tandsteenverwijderen/gyneacologische ingrepen) ook profylactisch Antibiotica slikken. Ik moet aan de Augmentin volgens protocol. Heb hier al flink wat tegenwerking van de huisarts (en assistente) gekregen.


Hey,

Sorry ik heb al een tijdje niet gekeken op bokt druk druk druk. Maar zal je zo vertellen waarmee Haha! Op je eerste bericht dan maar eerst antwoorden, ik ben blij dat je benieuwd ben hoe ik mijn tweede operatie ervaar. Het is toch fijn als je ergens je verhaal kwijt kan, want ja jij weet als geen ander hoe je je voelt na zo'n ingreep.

Ten tweede, ja ik moet bij alles waar ik kom huisarts dokter tandarts enz enz zeggen dat ik een knieprothese heb en ik moet dan van te voren ook al aan de antibiotica. Ook loop je risico als je bijvoorbeeld een puist hebt of je nagelriemen ontstoken zijn enz. Het is dus niet zo je neemt een prothese en je bent klaar na de operatie/revalidatie nee het is iets voor je hele leven lang! Altijd moet je rekening hiermee houden! Vervelend dat je tegenwerking krijgt. Ik heb hier nog geen ervaring mee want ik heb nog niks gemankeerd en ben ook nog niet bij een tandarts geweest.

En nu het fijnste van alles, aankomende maandag word ik al weer geopereerd Go jij! Go jij!
Er was een man die geopereerd zou worden maar die had een wondje aan zn been en dat ging dus helaas voor hem niet door. En aangezien ik het hele proces al eens doorgelopen heb stond ik boven aan de lijst om zo snel opgeroepen te kunnen worden. Ik hoefde net op het nippertje toch neit naar nijmegen te komen voor vooronderzoeken omdat ze dit nu aankomende maandag ochtend vlak voor de operatie gaan doen. Ergens ben ik verschrikkelijk blij want dit is wat ik wilde maar er is toch ook wel een beetje zenuwen aanwezig nu. Maar ja de vorige was dan ook geen pretje!

Ik ga je zeker op de hoogte houden Knipoog

Heel veel sterkte voor maandag meid, houd je taai.
Ik ga zo weer terug naar de camping. Ben volop aan het wandelen en fietsen.
Vanmorgen nog even paardgereden, vandaar dat ik voor een wasje en een douchje even thuis ben.
Tot schrijfs en ik zal aan je denken.

ikke0
Berichten: 28
Geregistreerd: 02-05-08

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:49

Toen ik de titel las dacht ik aan een paard met een heupprothese ipv de berijder.
Oepsie...

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:02

Hey,

Nou ik ben weer thuis hoor. Pff wat een hel weer. Ik heb echt heel erg veel pijn gehad. De eerste dagen leek het mee te vallen en had ik niet zo heel veel pijn als vorige keer maar dat heeft zich al aardig ingehaald nu. En ik denk dat je toch beter de eerste twee dagen zo veel pijn kunt hebben als nu!

Ik ga snel even een langere update schrijven, ik krijg nu een beetje te veel last van alles en ga even liggen

Tot snel

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 00:33

nancyimka schreef:
Hey,

Nou ik ben weer thuis hoor. Pff wat een hel weer. Ik heb echt heel erg veel pijn gehad. De eerste dagen leek het mee te vallen en had ik niet zo heel veel pijn als vorige keer maar dat heeft zich al aardig ingehaald nu. En ik denk dat je toch beter de eerste twee dagen zo veel pijn kunt hebben als nu!

Ik ga snel even een langere update schrijven, ik krijg nu een beetje te veel last van alles en ga even liggen

Tot snel

Hoi nancyimka, kom op het moment weinig op bokt maar heb wel vaak aan je gedacht. Ben benieuwd hoe het met je gaat. Hoop dat de pijn snel is weggegaan, geen complicaties en een spoedig herstel heb gehad.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:36

winnitou schreef:
nancyimka schreef:
Hey,

Nou ik ben weer thuis hoor. Pff wat een hel weer. Ik heb echt heel erg veel pijn gehad. De eerste dagen leek het mee te vallen en had ik niet zo heel veel pijn als vorige keer maar dat heeft zich al aardig ingehaald nu. En ik denk dat je toch beter de eerste twee dagen zo veel pijn kunt hebben als nu!

Ik ga snel even een langere update schrijven, ik krijg nu een beetje te veel last van alles en ga even liggen

Tot snel

Hoi nancyimka, kom op het moment weinig op bokt maar heb wel vaak aan je gedacht. Ben benieuwd hoe het met je gaat. Hoop dat de pijn snel is weggegaan, geen complicaties en een spoedig herstel heb gehad.


Hey,

Ik ben ook al een tijdje niet zo actief eigenlijk. Hoe het nu gaat, ja ik heb mn ups en downs! Ik heb vooral als ik niks doe veel pijn. De eerste twee dagen na mijn operatie heb ik eignelijk weinig pijn gehad. Maar ja ik zat ook meteen aan een morfine pomp! Toen ik heel erg misselijk van de morfine werd ben ik daarvanaf gehaald en heb ik een anders soort morfine gekregen. Ik heb weer tot vrijdag in het ziekenhuis gelegen en mocht daarna naar huis. Thuis ben ik gewoon doorgegaan met overgeven. Ik heb ruim 14 dagen aan het spugen geweest en dan gewoon van de pijn. Ik heb aan de morfine pillen en de tramadol thuis gezeten op de hoogste dosis maar nog kwam die pijn erdoorheen. Ik heb nu vandaag de dag nog steeds veel pijn.
Na de operatie kwam de dokter nog even langs om te zeggen dat hij mijn knie er echt vreselijk uit vond zien. En bovendien was hij nog ontstoken ook. Dus ik ben wel blij dat ik het gedaan heb. Maar kan je nagaan ik heb nooit gevoeld dat hij ontstoken was kan je nagaan hoeveel pijn ik gewent ben.
Maar goed, deze knie stond helemaal krom (valgesstand Xbeen) en hij stond ook nog eens krom dat hij niet helemaal strekte. Dus hij moest aan twee kanten recht gemaakt worden. Het is wel raar hoor dat hij nu geen valgusstand meer heeft. Hij is mooi recht nu! Alleen het strekken is nog steeds een probleem. Maar omdat ik zo veel pijn gehad heb ben ik aan oefenen nog niet echt toe gekomen.
Wel loop ik al ruim een week zonder krukken, ik kreeg namelijk zo veel pijn mijn polzen dat ik dacht van ja het is nu kiezen tussen twee kwade. Als ik weet dat ik iets verder ga lopen neem ik ze wel mee omdat als ik zonder krukken loop ik erge last van mijn rug krijg omdat ik nu ineens recht sta in mijn bekken.
Nu ik recht sta belast ik mijn heup anders en ook deze geeft commentaar doormiddel van pijn. Ik word er gek van het is zo'n ketting reactie overal op. Doe ik dit gaat het daar pijn doen doe ik dan dat tegen de pijn gaat het volgende weer pijn doen. Dat vind ik heel vervelend.

Het positieve is wel dat iedere keer dat de fysio geweest is dat hij weer een stukje rechter komt. Ook het lopen gaat steeds beter omdat hij dan ook steeds rechter komt te staan. Ik slaap nog steeds met een spalk zodat hij snachts in ieder geval in een rechte positie rust. Het is precies omgedraait met mijn twee operatie's. De eerste knie ging wel recht maar niet krom. De tweede ging woensdags al 90 graden krom (gebogen) en nu nog steeds niet recht. Maar goed mijn fysio zegt dat dat allemaal wel komt. Het is een kwestie van tijd. En mijn knie is enorm gezwolle waardoor ik ook een achterstand heb met recht maken.

Ik zal nog wat foto's plaatsen

URL=http://imageshack.us]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

De Ok
Afbeelding

Ff checken of alles goed gaat. Dit heb ik niet eens meegekregen dus was nog erg moe
Afbeelding
Afbeelding

Dinsdag middag na het verwijderen van mijn drain (heb ik geen foto van) werd op verzoek toch ook het verband verwijderd omdat het zo'n pijn deed!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ja ja ja daar is hij bijna
Afbeelding
Afbeelding

En daar is hij... *o/*
Afbeelding
Afbeelding

Close-up
Afbeelding
Afbeelding

De zijkant
Afbeelding
Afbeelding

Mijn twee nieuwe knieen naast elkaar
Afbeelding
Afbeelding

De achterkant 4dg na de operatie (weer thuis)
Afbeelding
Afbeelding

Yeeh twee rechte benen *o/*
Afbeelding
Afbeelding

Nu moet ik eraan gaan werken dat hij ook volledig gaat strekken! (AU pijn Frusty )
Afbeelding
Afbeelding

Thuis op de bank netjes met spalk om om hem te rekken met steun van mijn bullie
Afbeelding
Afbeelding

En na alle foto's de laatste mijn knie vandaag 10 dg na de operatie
Afbeelding
Afbeelding


Dit waren de foto's, ik heb eigenlijk geen foto van nu. Misschien wel leuk om eens te maken. Weer een foto van mijn benen hoe ze nu staan om de verschillen te bekijken...

Vanacht heb ik voor het eerst een soort gedroomt van het onderzoek dat ze aan mijn enkels gaan doen. Ze moeten gaan verdoven om te kijken wat er nu zo veel pijn doet mijn enkel of mijn voetwortel. Dit lijkt mij een niet zo'n leuk onderzoek en het was nu voor het eerst dat ik daarmee bezig was. Maar voorlopig heb ik wel even genoeg gehad nu hoor! Ik wil van het najaar mij weer laten opereren omdat ik met mijn enkels wel langer bezig ben met revalideren. Als ik daar een prothese in krijg (wat ze toch willen proberen als het even kan) dan moet je zoiezo 6 weken niet belasten en daar zie ik wel tegen op. Nu kan ik mij nog een beetje verplaatsen, en als ik mij verplaats dan denk ik niet zo aan de pijn als dat ik maar thuis zit dus dat word nog wel een moeilijkere tijd denk ik. Vandaar dat ik dat pas in de winter wil laten doen als het toch rot weer is

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 23:11

Hoi nancyimka, ze hebben je weer flink toegetakeld he. Alleen hadden ze je ritssluitingen wel hetzelfde mogen maken.
Vervelend dat alles zo'n pijn doet.
Hier gaat het allemaal voorspoedig met mijn heup. Doe weer vanalles, paarrijden fietsen wandelen. Er zijn alleen bewegingen waar ik nog op moet letten en die ook nog pijn doen. En niet overbelasten. Met omdraaien in bed word ik nog steeds wakker maar ik val ook wel meteen weer in slaap. Daarnaast heb ik nog regelmatig kramp in mijn heup.
De injecties in mijn knie helpen nogsteeds en daar ben ik dol blij mee. Heb nu zelfs pijn vrije momenten, wat geniet ik daar van!!!
Wens je heel veel sterkte en kracht ook met je voruitzicht voor de volgende operaties, hou je haaks.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:57

winnitou schreef:
Hoi nancyimka, ze hebben je weer flink toegetakeld he. Alleen hadden ze je ritssluitingen wel hetzelfde mogen maken.
Vervelend dat alles zo'n pijn doet.
Hier gaat het allemaal voorspoedig met mijn heup. Doe weer vanalles, paarrijden fietsen wandelen. Er zijn alleen bewegingen waar ik nog op moet letten en die ook nog pijn doen. En niet overbelasten. Met omdraaien in bed word ik nog steeds wakker maar ik val ook wel meteen weer in slaap. Daarnaast heb ik nog regelmatig kramp in mijn heup.
De injecties in mijn knie helpen nogsteeds en daar ben ik dol blij mee. Heb nu zelfs pijn vrije momenten, wat geniet ik daar van!!!
Wens je heel veel sterkte en kracht ook met je voruitzicht voor de volgende operaties, hou je haaks.


Nou ik had dus een heel antwoord getypt toen mijn comp besloot er weer mee te stoppen! Hier baal ik dus ontzettend van want krijg een beetje last van mn handen!

Maar goed momenteel heb ik dus nog steeds last van mijn knie! Mijn knieschijf doet erg veel pijn en zwelt ook erg vaak op! Vaak deden ze een plastic plaatje op de knieschijf maken waardoor die dus niet over het metaal van de knie schoof maar dit doen ze tegenwoordig niet meer en dit doet erg veel pijn soms. Bij mij nu dus ook! Nu moet er bindweefsel op komen maar dat duurt even!
Ik baal ernorm van de pijn het valt mij ontzettend tegen deze operatie en zeker de revalidatie! Met mijn andere knie gaat het allemaal super goed! Ik heb er helemaal geen pijn meer van. Ja als ik wat veel doe dat speelt hij op en word hij nog dikker maar ja het is natuurlijk nog niet allemaal genezen!

Ik ben nog wel erg boos om het feit dat ik nog steeds heel weinig kan. Mijn vriendin moet mijn paardje doen en het word haar gewoon teveel allemaal. Mijn paardje is hoefbevangen geweest en het is gewoon belangrijk dat ze iedere dag of zo vaak mogenlijk loopt. En hierdoor schiet haar paardje er vaak bij in en dat frustreerd mij! Zeker omdat ik het zelf gewoon niet kan en ik zie dat het haar teveel word!
Ik ga zo rijden met mijn karretje in het weiland zodat ze vandaag mijn paard al niet hoeft te doen maar ja het zal wel zwaar zijn voor mij, ik moet dan namelijk de waterbakken controleren het schrikdraad verzetten zodat ze vers gras hebben en Imka doen. En ik hoop dat er weinig poep ligt want ik vind het verschrikkelijk om dit dan weer voor haar op te sparen! Maar als ik het doe weet ik in ieder geval zeker dat ik vreselijk veel pijn heb erna! Huilen

kiimberliiee

Berichten: 238
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:53

Zo gelukkig niet... maar een vriendin van mij heeft een paard met een heupprotese maar die rijd daar niet op omdat ze dacht dat dat niet kan... maar ik zie hier nu allemaal verhalen dat het met een programma kan dyus ik denk dat ik dat haar even ga vertellen:P

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:32

kiimberliiee schreef:
Zo gelukkig niet... maar een vriendin van mij heeft een paard met een heupprotese maar die rijd daar niet op omdat ze dacht dat dat niet kan... maar ik zie hier nu allemaal verhalen dat het met een programma kan dyus ik denk dat ik dat haar even ga vertellen:P

Morgen is het tien maanden geleden na het krijgen van mijn heupprothese. Ik kan gelukkig zonder problemen paardrijden. heb totaal geen last van mijn heup tijdens het rijden. zal alleen wel met een krukje o.i.d. moeten blijven opstappen (of kleinere paarden gaan rijden). Die beweging van het opstappen vind mijn heup nl niet erg plezierig. Maar als dat alles is. Ik merk dat ik steeds minder merk van mijn heupprothese.

Ik wil iedereen bednken die mij heeft gesteund en geadviseerd en met mij mee heeft geleefd. Ben heel gelukkig dat ik weer op de rug van een paard kan zitten en zonder pijn kan rijden. Heb het heel prettig gevonden om hier mijn verhaal kwijt te kunnen. BEDANKT!!!!!!

seebensee

Berichten: 111
Geregistreerd: 29-01-11
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:52

Heb met heel veel interesse hier alle berichten gelezen en voel mij gerustgesteld in de wetenschap dat er meer mensen zijn die het paardrijden niet willen of kunnen geven en dat het ook niet hoeft.
Zelf ben ik nu 6 weken geleden geopereerd aan mijn beide heupen, wat mij tot nu heel erg goed is bevallen.
Heb gekozen voor beide tegelijk om maar 1 revalidatieperiode te hebben ondanks dat mijn huisarts en fysio er op tegen waren. Nu ben ik erg blij doorgezet te hebben en dat mijn Orthopeed de kundigheid heeft dit te doen, wat in Nederland nog niet zo gebruikelijk is, maarja onbekend maakt onbemind!!
Want het kan dus echt .....
Vanaf dag 1 mocht ik mijn beide heupen volledig belasten en mocht de volgende dag na operatie al naar huis. Mij was geleerd om de trap te lopen en auto in en uit. Ook mocht ik op mijn zij slapen met wel een kussen onder mijn bovenliggende been/knie om het doorzakken van de heup te voorkomen.
Mijn littekens zijn maar 10cm groot en zijn al haast niet meer zichtbaar. Geen wondvocht, blauwe of rode plekken gehad, ook geen dikke benen. En wat ook zeker belangrijk is om te vermelden dat ik praktisch geen "pijn" heb gehad nergens van ook niet van de operatiewonden, spieren etc.

Ga al vanaf week 1 elke dag naar mijn paard om wat te tutten, ben blij dat mijn herstelperiode precies in het weide seizoen valt.

Deze week ga ik voor controle terug naar ziekenhuis en hoop dat alles inmiddels goed aan het herstellen is zodat ik toch wel over paar weekjes weer op mijn paardje kan, want dat begint nu wel te kriebelen.

Wil iedereen bedanken voor jullie open en uitvoerige berichten en nogmaals fijn te weten dat het met jullie ook goed gaat.