Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 23:15

Ik gebruik een houtentrappetje wat mijn broertje ooit gemaakt heeft. maar ik denk dat ik hem maar lief ga aankijken om een hoger te maken. Of moet meteen maar naar de manege eigenaar gaan en vragen of zij iets kunnen creeeren. er zijn er namelijk meer die met opstapjes er op komen.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 23:17

@nancyimka, de plek om te spuiten moet je wel afwisselen, niet steeds op dezelfde plek prikken.
Ik heb nog 2 spuiten in de doos liggen, Volgens mij hebben ze er een tekort in gedaan maar daar zul je mij niet over horen. Ik vind het niet erg om te prikken maar ben steeds bang dat ik het vergeet. Had uit voorzorg boven en beneden spuiten liggen.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 23:19

Ik ga donderdagochtend weer naar de manege, Word opgehaald. kan ik lekker weer even mijn mannetje vertroetelen. Eigenlijk zou ik wel even op een paard willen zitten, gewoon om te ervaren hoe het voelt. Alleen nog niet verstandig om op te stappen dus ik zal me inhouden.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:25

winnitou schreef:
Ik gebruik een houtentrappetje wat mijn broertje ooit gemaakt heeft. maar ik denk dat ik hem maar lief ga aankijken om een hoger te maken. Of moet meteen maar naar de manege eigenaar gaan en vragen of zij iets kunnen creeeren. er zijn er namelijk meer die met opstapjes er op komen.


Dit trapje had ik eerst altijd om in mn kast te komen boven in. Ik kan daar nu nog steeds niet inkomen. Wij mochten allemaal een hoge kast of een lage kast. Laag ik kan niet op mn hurken hoog ik kan niet boven mn macht dus tja ik moest wel tussen twee kwade kiezen. Op een gegeven moment ging er iemand weg die twee kasten had dus heb ik meteen mijn zooitje erin gelegt Haha! Ik heb nu dus een boven EN onderkast. Onder doe ik mn zadel en boven de dagenlijkse spullentjes waar ik gewoon staant bij kan. Nu had ik daar het krukje niet meer nodig en stond hij eigenlijk als zitje bij de bak. Op een gegeven moment ging het opstappen gewoon steeds moeilijker en ben ik begonnen met dit krukje. Soms heb ik echt ruzie gehad met Imka ik ben nogal een muts blijf heel lang twijfelen en gaf haar de tijd om weg te lopen. Maar nu staat ze netjes stil naast het krukje, je moet niet vragen hoe ik op het krukje kom maar het lukt en ik kom zo ook makkelijk op Imka maar ja die is idd ook niet zo groot als jou paardje als ik het zo lees Knipoog

Citaat:
@nancyimka, de plek om te spuiten moet je wel afwisselen, niet steeds op dezelfde plek prikken.
Ik heb nog 2 spuiten in de doos liggen, Volgens mij hebben ze er een tekort in gedaan maar daar zul je mij niet over horen. Ik vind het niet erg om te prikken maar ben steeds bang dat ik het vergeet. Had uit voorzorg boven en beneden spuiten liggen.
@nancyimka, de plek om te spuiten moet je wel afwisselen, niet steeds op dezelfde plek prikken.
Ik heb nog 2 spuiten in de doos liggen, Volgens mij hebben ze er een tekort in gedaan maar daar zul je mij niet over horen. Ik vind het niet erg om te prikken maar ben steeds bang dat ik het vergeet. Had uit voorzorg boven en beneden spuiten liggen.


Nee ik prik ook niet constand in de zelfde plek maar rond die plek hou ik het en wissel het af met de andere kant van mijn buik ook op die plek. Dat vind ik zelf de minst gevoelige plek. Zou je niet het ziekenhuis even navragen of je dan mag stoppen? Ik moest 6 weken spuiten, ik wilde eerst bellen omdat ik al weer aardig veel loop. De fysio zei bel anders of je mag stoppen het is eigenlijk omdat je normaal erg weinig beweegt na zo'n operatie maar ik wil geen risico ik zet nog wel een paar weken mn nagels in mn vel (doe ik iedere keer met prikken dan voel ik meer mn nagels ik ben nml wel bang) en doorprikken! Hoelang heb jij nou geprikt?

Citaat:
Ik ga donderdagochtend weer naar de manege, Word opgehaald. kan ik lekker weer even mijn mannetje vertroetelen. Eigenlijk zou ik wel even op een paard willen zitten, gewoon om te ervaren hoe het voelt. Alleen nog niet verstandig om op te stappen dus ik zal me inhouden.


Ik was gisteravond weer geweest. Mn pa heeft mij weggebracht en ik ben weer thuisgebracht van stal. Heerlijk we hebben lekker geknuffeld. Ik ga met mn krukje altijd voor dr box zitten en dan tutten met haar. Het staan breekt mij iedere keer dat redt ik gewoon niet voor mijn enkels. Nou dan zit ze maar met haar lippen in mn gezicht en haren echt lief. Ze had gister eigenlijk les, ik had later naar stal gegaan als ik had geweten dat het niet doorging maar ja ik het nu mn pa al gevraagt. Ik vind het vervelend om te vragen constand maar ja tot nu toe vraag ik 1x perweek of hij mij wilt brengen.
Degene die les gaf had pech (en ik dus ook) want nu kon ik nog niet kijken. Heb wel lekker zitten kijken toen mn vriendin zo met haar bezig ging. Brr wat koud....
Moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook al een paar keer de neiging heb gehad om te zeggen ik ga er even op. Maar ik ben zo bang dat ik het verkloot er werd niet voor niets gezegt 3mnd. Ik heb het idee dat ik het wel kan nu. Gewoon even uitstappen. Maar ik doe het ook niet net als jij verstandig Haha!

Gister fysio gehad, hij was heel erg trots op hoe het ging. Ik haalde 90 graden met mn knie buigen en toen hij weg ging had ik weer 5 graden gewonnen. Hij kan nog netjes recht en ik mag lopen zonder krukken Go jij! Go jij! Wel alleen in huis maar toch het is weer een stapje in de goeie richting. Ook mag ik het lopen met de honden op gaan bouwen naar 2 rondjes per dag als ik het redt met mn enkels. Ik was helemaal trots! Ik ben meteen mn tweede rondje gegaan gister. Alleen toen nog naar mn paardje daar natuurlijk gestaan en merk nu dat mn enkels gevoelig gaan worden No Cheer daar had hij mij al voor gewaarschuwd.
Vanmorgen ben ik ook met de honden uit geweest en nu merk ik dat ik een moe gevoel heb in mn benen. Maar ja mn spieren hebben ook een klap gehad natuurlijk. Baal alleen van mn enkels....

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:54

Sinds gisteren mag ik met 1 kruk in huis, (buiten met 2).
Napoleon vond mijn krukken nou niet een bepaald succes donderdag. Toen ik ze wegzette kwam hij wel meteen naar me toe met zijn hoofd. Hou het er maar op dat dit komt door de kleur van de krukken (blauw metalic).
Ik voel m'n been iedere dag sterker worden.
Heb in de keuken een zadelkruk staan. Ga daar nu regelmatig opzitten, kan ik vast wennen. Voel m'n heup niet. Ben heel benieuwd hoe anders het zal zitten op de rug van een paard met de heupprothese

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 02:00

winnitou schreef:
Sinds gisteren mag ik met 1 kruk in huis, (buiten met 2).
Napoleon vond mijn krukken nou niet een bepaald succes donderdag. Toen ik ze wegzette kwam hij wel meteen naar me toe met zijn hoofd. Hou het er maar op dat dit komt door de kleur van de krukken (blauw metalic).
Ik voel m'n been iedere dag sterker worden.
Heb in de keuken een zadelkruk staan. Ga daar nu regelmatig opzitten, kan ik vast wennen. Voel m'n heup niet. Ben heel benieuwd hoe anders het zal zitten op de rug van een paard met de heupprothese


He meid wat goed! OK dan! ik ben echt heel blij voor je. Wat ben je trots op jezelf he als je dan te horen krijgt ja je mag met een kruk gaan lopen! Imka was helemaal niet bang voor mij, maar het paard van mijn vriendin schijt 7kleuren. Ik mag dan ook niet in de buurt komen haha! Ik heb gewoon zilveren krukken met blauwe handvaten maar ook die vallen niet in de smaak hoor Haha! . Ik moet buiten ook nog met twee krukken lopen maar ja dat vind ik zelf ook prettiger dan loop je toch verder als binnen!
Oh spannend zeg dat je zit op een zadelkruk binnen. Dan zal het wel helemaal kriebelen als je dan op stal komt haha! Nou ja jij kan dan in ieder geval even oefenen en trainen ervoor! Ik moet het doen met alleen kijken ik heb geen zadelkruk. Nee hoor ik vind het heerlijk om te kijken!
Ik hoop dat jij ook snel weer mobieler word. Ik kan nu zelf al op de brommer naar Imka toe. Krukken gaan vast aan mn stuur met een tairip (Weet niet hoe je het schrijft eigenlijk) en op naar stal. De mensen kijken wel hoor als je met die krukken langs komt scheuren Knipoog
En ik had de laatste keer wel last van mijn knie, heb dan ook een kleine stap terug gedaan en niet meer op de brommer gezeten. Maar ik denk dat dat een samenloop van omstandigheden was. Ik heb staan borstelen ben op de brommer geweest en het was vreselijk koud

Nu voel ik mij weer prima!

Ben blij weer iets te horen van jou kant. Ik kijk trouw iedere dag of je al weer iets verteld hebt maar telkens niks! Fijn te horen dat het bij jou ook goed gaat Go jij! Go jij!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 00:12

We zijn vandaag even naar de camping geweest, even lekker een stukje gelopen, heerlijk. Lopen gaat iedere dag beter en iedere dag een stukje verder. Heb voor deze week in de planning om mijn zoontje iedere dag uit school te halen (lopend).
Zolang ik met krukken loop mag ik niet autorijden. Daar baal ik wel van maar heb me er wel bij neergelegd.
Heb de hometrainer nu in de woonkamer staan zodat ik er wat vaker op stap, fiets al een heel eind (maar kom geen stuk verder)
Ga volgende week zondag een vriendin voorlezen bij haar wedstrijd. Lekker weer tussen de paarden.
Ben op het moment flink aan het nadenk hoe ik straks weer ga beginnen, hoe ik het paard op moet komen e.d.

Overdag heb ik i.p. geen pijn meer. Daarintegen zijn de nachten nog steeds een ramp. Heb dan nog veel last van mijn heup volgens mij door het stilliggen, krampen. Kan ook nog niet goed op mijn geopereerde zij liggen en op de ander kant mag ik nog steeds niet liggen.
Maar ga er vanuit dat dit ook wel weer beer zal gaan.
iedere dag iets vooruit!
Heb 2x in de week een uur fysio?
En jij nancyimka?
Ik ben nu van de spuiten af, ook overdag gebruik ik i.p. geen pijnstillers meer. ('s nacht nog wel).

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:12

Citaat:
En jij nancyimka?
Ik ben nu van de spuiten af, ook overdag gebruik ik i.p. geen pijnstillers meer. ('s nacht nog wel).


Hoi,

Ik heb een super weekend achter de rug. Het hele weekend ben ik bij Imka geweest. Helaas heeft het wel zn tol geeist nu want ik heb nu wel pijn mn knie helaas.
Ik moet het doen met 1x in de week therapie. Ongeveer 20 min beweegt hij mijn knie door. Maar hij vind het zo goed gaan dat hij eigenlijk weinig voor mij doen kan! Ik moet lekker blijven lopen dat is belangrijk!

Ik heb het hele weekend op stal rond gehangen. Heerlijk maar onbewust doe je toch een heel stuk meer als normaal en is het toch vreselijk koud voor mn knie. Ik heb nu vooral spierpijn, en dan nog hetmeest als ik mijn knie een beetje omhoog moet doen. Bijvoorbeeld traplopen, of mn been op een stoel willen leggen.
Als ik mijn knie gebogen hou dan zeurt hij een beetje. Ik moet duidelijk dus weer een stap op de plaats maken nu! Vandaag maar een rustdag in lassen. Ik wilde eigenlijk weer naar Imka zo maar heb mn vriendin al gebeld dat ik er toch maar voor kies om thuis te blijven!

Mn handen en elleboog vind ik ook weer wat gaan vervelen. Zeker 's nachts, heel vervelend. Ik heb ze natuurlijk in laten spuiten vlak voor de operatie. Helaas zal het wel uitgewerkt zijn! Ook mijn nek deed weer zeer vanacht. Gisteravond deed hij al pijn maar ik dacht nog omdat ik een beetje in een rare hoek naar de tv keek dat ik daarom pijn kreeg. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van ja ik doe natuurlijk steeds weer meer... Huilen

Ik baal er goed van hoor... Ik had toch wel gedacht dat het allemaal wat zou opknappen nu. Ik ben gewoon bang dat alles weer in het oude terug valt. Ik weet dat ik nog twee maanden heb voor je een beetje kan zeggen ik ben gerevalideerd. Het echte genezen duurt zelfs een jaar. Maar toch als ik dan weer pijn heb denk ik al gauw het ergste! Wat is het toch een rotziekte Verdrietig

Overigens slik ik nog steeds 4 tramadol op een dag, 2 indomectacine en een maagbeschermer. Ik kan natuurlijk ook niet afbouwen met medicijnen al heb ik de paracetamol eruit gegooit omdat ik nog steeds erg veel last heb van mn andere gewrichten!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 23:31

Ik ga iedere dag nog vooruit, loop steeds een stuk verder zonder pijn. Moet alleen heel goed uitkijken wat ik doen aangezien mijn energie weer aardig terug is en ik van alles wil gaan doen, niet buitenshuis kunnen dan maar binnenshuis. Heb al een paar keer gemerkt dat ik zonder na te denken wat op wil rapen van de vloer ,is ten strengste verboden. Heb al een hele lijst gemaakt met de klussen die gedaan moeten worden. En ik wil in de tuin aan de gang. Nog geduld hebben. Morgen weer een ochtendje naar de manege. Heb er zin in. Wou dat we een tillift hier op de manege hadden, dan zou ik er zo op kunnen

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 21:18

Heb gisteren en vandaag wat dingen in de tuin gedaan, gewoon lekker buiten rommelen. Is nog wel onhandig met die krukken maar het was wel heerlijk, vooral vandaag in het zonnetje.

heb het met de fysiotherapie ver paardrijden gehad maar dat raden ze op dit moment toch nog sterk af. Geduld.
Mag nu stukjes buiten proberen met 1 kruk.
Heb vanacht aan een stuk door geslapen, 't is dat mijn zoontje om half vijf aan het roepen (een anders hoor je hem haast nooit) was anders had ik tot de wekker wel doorgeslapen (denk ik).
Hoop dat ik vannacht lekker kan doorslapen.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:08

Hey,

Met mij gaat het erg dubbel, met mijn knie gaat het super. Hij is nog steeds goed bezig te genezen. Vooral savonds merk ik nog steeds goed dat ik nog helemaal niet ben daar waar we wezen moeten. Als ik in bed lig dan is hij stijf en kan ik niet lekker liggen. Hij gloeit dan ook helemaal! Maar overdags gaat het eigenlijk wel. Hij doet nog steeds wel pijn. Maar de fysio zei ook aan de buitenkant is hij wel mooi droog maar van binnen is het nog een bloederige zooi dat moet allemaal nog genezen!

De rest van mn lichaam gaat op zn zachtst gezegt gewoon klote! Ik mocht voor mn knie het lopen gaan opbouwen naar twee keer lopen met de honden per dag. Dit deed ik maar het ging niet ivm mijn enkels. Ik stopte hiermee maar mn enkels waren toch al overbelast. Ik bleef wel een beetje lopen, wat tot gevolg had dat nu mijn rug en nek weer helemaal vast zitten. Mn polzen en elleboog beginnen ook weer op te spelen echt ik baal hier zo van. Ik kon eindelijk weer iets doen, ik zag het weer zitten om over een tijdje weer op mn paardje te stappen maar door die k*t ziekte zie ik het langzaam aan steeds verder verdwijnen die droom! Eigenlijk zit ik er wel weer helemaal doorheen.
Toen kwam ook nog eens in hart van Nederland een boodschap dat ze zo goed zijn in het LUMC omdat ze reuma patienten voor 40% genezen dat zijn 1 op de vijf mensen nou echt dacht dat ik over mn nek ging. Ik belde gister het LUMC op om te vragen of ik bloed mocht laten prikkenomdat ik denk weer ontstekingen te hebben. Nou bloed kon ik laten prikken maar dan krijg ik de uitslag op zn vroegst 11 maart dat is een maand verder. En dan te bedenken dat ze altijd zeggen als je een ontsteking hebt moet je zo snel mogenlijk zijn ivm de schade Verward

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 17:59

Dat is er vervelden dat het zo lang moet duren. Neem eens contact op met je verzekering. Misschien kunnen zij iets voor je betekenen. hoor het de laatste tijd wel vaker dat via bemiddeling van de verzekering op eens iets wel sneller kan of een afspraak toch eerder kan plaatsvinden.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 00:06

winnitou schreef:
Dat is erg vervelend dat het zo lang moet duren. Neem eens contact op met je verzekering. Misschien kunnen zij iets voor je betekenen. hoor het de laatste tijd wel vaker dat via bemiddeling van de verzekering op eens iets wel sneller kan of een afspraak toch eerder kan plaatsvinden.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 00:10

donderdag ben ik weer opgehaald om naar de manege te gaan. Het was lekker weer en we hebben Napoleon lekker in de buitenbak gezet.
Heb ook nog staan poetsen. Lekker bij kletsen natuurlijk ook niet onbelangrijk.
Nog even foto's gemaakt en net druk aan het puzzelen geweest hoe ik die moet plaatsen.
Hier dus Napoleon die mij straks weer op zijn rug krijgt.
Afbeelding

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:03

Hoi Winntou,

Je hebt een leuk paard lekker vrolijk ding zo op die foto!

Tja de verzekering daar heb ik ook geen goeie ervaring mee ik weet niet of je mijn site hebt gelezen...? Dat ik in Belgie mij kon laten opereren dat ik in september antwoord kreeg of ik in Juni geopereerd kon worden. Ja je leest het goed veel later antwoord als de operatie data...

Vd week was ik heel boos en verdrietig. Vandaag weer een rotdag! Weer pijn mijn handen rug en nek. Mn heupen gaan ook een beetje pijn doen. Maar goed ik denk dat dat het meeste spierpijn is. Spierpijn van het rare lopen.
Gister deed mijn geopereerde knie ook pijn. Een pijn die ook zo voelde voor de operatie. Maar denk dat het ook een stukje in mn hoofd zit. Ik ben gewoon heel erg bang dat het niet goed gaat op een of andere manier. Bang voor weer een teleur stelling!
Ik had voor mij zelf zo'n gelukkig gevoel ook op stal ik zag mij zelf steeds dichter bij het moment van paardrijden komen maar hoe ik mij vd week voelde en nu heb ik echt het idee dat ik nooit meer rijden kan zoals vroeger. Hoe bestaat het dat sommige mensen zo'n klote lichaam gekregen hebben. Ik ben zo niet blij met mezelf Huilen .

En ik weet dat ik blij moet zijn met mijn nieuwe knie. Dat ik eindelijk een prothese gekregen heb. Maar wat als de rest niet tot rust komt?

Ik was vd week zo boos toen ik te horen kreeg over een maand de uitslag van mn bloed te krijgen dat ik in staat was om hart van nederland te mailen om eens te vertellen hoe ze mij behandelen! Hun met de eer strijken en mij laten creperen! Maar ik heb geen zin om op tv te komen ofzo...!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 00:42

Nancyimka, volgens mij moet je even een stapje terug nemen, je bent nog volop aan het revalideren en wil ook al weer van alles doen. Ik heb vandaag heel veel gedaan/moeten doen en heb morgen een echte rustdag.
Ik zou het liefst ook iedere dag vanalles willen doen maar daat gaat gewoon nog niet. ik wil vooruit en niet straks een terugslag hebben.
Heb ook nog steeds een bed in de woonkamer staan, Deze zou misschien wel weg kunnen maar ik lig nog een paar keer in de week even tussendemiddag of het beginvan de avond helemaal gestrekt omdat mijn lijf erom vraagt.
En het bed staat hier ook om an te geven dat ik er nog niet in staat ben om alles te doen.

M.b.t. de verzekering moet je ze bellen en vragen of zij kunnen bemiddelen op korte termijn. en wanneer je daar over terug kunt bellen of gebeld worden. concrete afspraken maken en niet gaan zitten afwachten want dan gebeurt er niks.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:47

Ja ik heb dus deze week een flinke stap terug moeten doen. Ik heb al een week lang gezeten en erg weinig gelopen. Ik heb maandag een erg slechte dag gehad. Maandag avond heel veel pijn mijn nek en rug. Mn been deed ook pijn echt heel vervelend. Gelukkig kwam dinsdags de fysio weer. Hij heeft even gekeken naar mn knie en handen polzen en elleboog. Hij vond ze allemaal dik en warm Huilen hij zei dat de reuma weer actief was en mn knie er ook bij betrokken is.
Ik ben smiddags meteen naar het ziekenhuis gegaan om bloed te prikken en ben meteen even gaan kijken op de reuma afdeling. En al sta je bij hun voor dr neus kan je ineens WEL een afspraak maken met ze. Ik kon meteen vandaag al terecht (appart want vorige week kon het absoluut niet en zeker niet bij een andere arts... Nors opkijken ) En gister kon ik ineens zo terecht bij een colega van de jong.
Hij vond mn handen vandaag niet warm of heel dik. Maar hij zei ook ik weet niet hoe jou gewrichten zijn als ze ontstoken zijn. In mn bloed waren wel sporen van ontstekingen dus het was wel delgenlijk actief Huilen

Ik heb nu een pretnison prik in mn been gehad in een spier en dat moet langduriger helpen. Ik hoop het want na die prik in mn pols en elleboog had ik een flinke opleving Haha! Dus ik hoop op een hele snelle verbetering

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 10:11

Lijkt wel aan deze week te liggen, ik ga ook wat minder. Heb maandag te veel gedaan en heb daar nog last van.
Ga straks wel lekker even naar de manege. De tandarts komt bij Napoleon en dat vind ik ook wel interessant en leerzaam om bij te zijn. Wordt opgehaald. Mag zelf weer autorijden als mijn heup en lijf in een hoek van 90 graden blijven en de hoek niet kleiner wordt. heb een hoge auto en met een kussen op de stoel lukt dat wel. Maar ik doen toch nog rustig aan omdat het niet alleen het auto rijden is maar ook de dingen die je dan gaat doen. Heb mezelf tot volgende week autovrij nog gegeven. (hoop dat ik het volhoudt, maar anders ga ik meteen te veel doen)

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 10:13

Nancyimka, er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Soms moet je gewoon nog een keer proberen en helpt het al als je een ander benaderd. Er moeten namelijk plekken in de agenda openblijven voor de wachtlijstbemiddeling. Gelukkig kon je eerder terecht.

Ik heb het gehad bij de thuiszorg winkel, bepaalde artikelen kon ik niet mee krijgen en een halve week later bij een ander personeelslid kreeg ik alles zonder problemen mee. Dus mijn advies blijven proberen.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:57

De pijn in mn gewrichten zijn weg Go jij! Go jij!
Woensdag heb ik de prik gekregen en gister ben ik al weer lekker in de weer geweest. Ben bij Imka geweest en heb dr lekker geborsteld. Helaas een beetje te veel gestaan maar ja dat doe ik nogal snel omdat ik gewoon weg weinig kan staan. En ja borstelend vind ik gewoon lastig zittend. Zit ik net doet zij een stap opzij...

Ik vind het ziekenhuis waar ik zit gewoon weg poedersuiker! Ik zou er heel graag weg willen maar het radboud vind ik gewoon erg ver weg voor als ik tussendoor een keer spoed moet maken ernaar toe wat de laatste tijd nog wel eens gebeurd.
En idd ik blijf wel zeuren hoor in dat ziekenhuis en als ik niet had mogen komen had ik ten eerste stennis gaan staan maken in die overheerlijke volle wachtkamer En ten tweede had ik zoiezo het radboud ook gebeld. Ik heb weinig zin dat ik alle pijn stress en ellende voor niks ben ondergaan!

Eigenlijk mag ik officieel nog niet autorijden maar gister was het zo verschrikkelijk fris weer dat ik besloot om eens een rondje te proberen. Eerst drooggeoefend hier thuis toen een rondje om het perkje en dat ging prima dus ik kan nu weer lekker ongestoord gaan en staan waar ik wil. Ben daar wel heel blij om. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Hoe gaat het nu met jou al weer wat bijgekomen? Ik voel mij in ieder geval een stuk opgewekter weer nu de overige pijn weg is. Alleen mn knieen en enkels die zeer doen vind ik al meer als genoeg en vermoeiend genoeg

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 01:28

Heb even een paar dagen rustig aan gedaan. Heb veel last vanmijn knie, is ook behoorlijk dik. en behoorlijk wat spierpijn in mijn bovenbeen en krampen. Schijnt er bij tehoren.Fysio is te vreden. loop nu buiten met 1 kruk en binnen zonder (als het gaat).
Ik ga morgen met de auto naar mijn ouders om even een bakkie te doen. Verder laat ik de auto staan. weet dat ik anders toch te veel ga doen en dan ga ik overbelasten. Ken mezelf goed genoeg. Heb mezelf dus nog beperkingen opgelegd.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 01:31

Spaart trouwens wel en hoop geld uit hoor, niet weg kunnen. Heb in al die tijd 2x een winkel gezien en dat heb ik ook overleefd. Morgen weer naar de manege: ga voorlezen bij een wedstrijd. De eerste officiele wedstrijd bij ons op de manege.
bal natuurlijk wel een heel klein beetje dat ik zelf niet mee kan doen maar daar is niets aan te veranderen. Misschien kan ik volgend jaar starten.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:39

Nou dat geld uitsparen dat dacht ik ook maar helaas begrijp ik toch niet waar het blijft... Ik dacht zo zes weken niet met de auto weg dat word uitsparen jongens... Nou ik kan het niet merken dat ik al die weken niet gereden heb. Ik heb toch iedere 1½week een tank van 40 euro. Maar ja ik heb veel appels voor Imka gekocht een regendeken dus ja dan is het uitgespaarde geld helaas wel weer op Huilen Op naar mn volgende knie dan maar snel hahaha... Misschien dat ik het dan merk!

Vandaag heb ik weer een rotdag! Nou ja de dag is tot op heden niet echt lang al maar toch. Ik heb de hele week echt een fijne week gehad. Maar morgen ben ik jarig, ik moest dus even naar de multi vlaai staat er zo'n muts die moest gewoon twee taarten met een puntje hiervan een punt daarvan en echt zo die twee taarten door. Nou toen was het voor mij al weer klaar het staan. Mijn enkels zijn alweer naar de klote om het zo maar even te zeggen. En daar baal ik dan zo van. Ik heb er al zo'n hekel aan en door zoiets maakt het het echt niet leuker. Echt dan kan ik zo'n mens wel wat. Zij kunnen er dan ook niks aan doen maar ik had dus in mijn hoofd om lekker nog naar Imka te gaan. Gister voelde ik mij weer zo goed dat ik zelfs op Imka weer wilde stappen. En dat gevoel is vandaag in een uurtje weer helemaal weg. Ik heb het al verziekt voor de rest van de dag!

Ik heb de hele week rustig gedaan maar zolang ik ook maar een klein beetje loop komt het toch blijkbaar niet helemaal tot rust. In het ziekenhuis heb ik vanaf zondag avond gelegen in bed. Ik heb maandag even gelopen naar de wc en onder de douche maar verder heb ik echt van die dag tot woensdag middag gelegen. Woensdag heb ik misschien 5 min gestaan/gelopen en verder weer niet. Donderdag iets langer. En vanaf die tijd iedere keer iets meer. En vanaf de tijd dat ik echt weer meer kon gaan doen doen mijn enkels echt heel erg veel pijn.
Soms heb ik echt heel sterk het idee dat ik nooit meer goed kom. Dat die enkels gewoon echt mijn hele leven verzieken Huilen

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 11:41

Sorry ben even gestopt. Ik werd even zo boos om die pijn!

Verder gaat het super. Ik ben vandaag voor het eerst weer lopend met de honden uit geweest. Dat had ik misschien ook niet moeten doen maar ja... Ik moest wel werd er afgezet na die taart halen. En het was maar een klein stukje!

Ik loop al helemaal zonder krukken. De pijn die ik heb is dan ook niet door mn operatie en dat gaat echt super! Ik ga volgende week donderdag donderdag de 28e vragen of ik mn tweede nieuwe knie krijg Haha!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:40

Nancyimka, waarom vraag je niet iemand anders om je taarten te halen of bestel je ze via internet (multivlaai) en laat je het thuis bezorgen.
en de beperkte energie die je op dit moment hebt zijn voor je revalidatie en de leukste dingen die noodzakelijk zijn en daar hoort ook de knuffels met je paard bij.
En niet in een winkel staan. Hoef je ook niet knorrig op de mensen te worden die er ook niks aan kunne doen.