Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:28

Heel veel sterkte met je heupprothese en hoop dat het rijden een beetje lukt, ik ben blij dat ik niets heb maar leef heel erg met je mee!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 01:48

PukenIcara schreef:
Heel veel sterkte met je heupprothese en hoop dat het rijden een beetje lukt, ik ben blij dat ik niets heb maar leef heel erg met je mee!

Lief van je, dank je wel.
het rijden moet weer gaan lukken daar ga ik wel van uit en anders wordt het mennen. Maar nu eerst maar weer eens goed lopen.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 01:51

HIEP HIEP HOERA Nancyimka is jarig.
van harte gefeliciteerd en ik hoop dat je een heerlijke dag zult hebben.
verder wens ik je een veel geluk en geduld toe.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:15

Nancyimka, heb je een gezellig verjaardag gehad, zeker te veel gedaan? En nu aan het bij komen.
Heb vanmiddag de eerste injectie in mijn knie gehad, was mniet lekker maar niet zo traumatisch als 18 jaar geleden.
Nu over 2 weken weer en dan 3 weken lang 1x per week

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:46

GvdT schreef:
Kennis van mij heeft vorig voorjaar een nieuwe heup gekregen en afgelopen voorjaar heeft hij weer de eerste sgw-wedstrijden gereden.
Hij is een tijd zoet geweest met revalideren maar hij is blij dat hij het gedaan heeft, volgens mij is hij 67 of 68 jaar.



ik ken niemand die rijdt met een nieuwe heup ofzo maar ik weet wel dat het kan !!!!
alleen int begin rustig aan doen

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:04

winnitou schreef:
Nancyimka, heb je een gezellig verjaardag gehad, zeker te veel gedaan? En nu aan het bij komen.
Heb vanmiddag de eerste injectie in mijn knie gehad, was mniet lekker maar niet zo traumatisch als 18 jaar geleden.
Nu over 2 weken weer en dan 3 weken lang 1x per week


Hoi,

Ja ik heb onverwachts wel een gezellige verjaardag gehad. Ik vier mijn verjaardag nooit omdat ik verjaardagen niet leuk vind. Maar er waren nu wel de vriendinnen die ik echt van stal ken en mn paardje nu doen. En nog een exstalgenootje. Pff ik had gister voor het eerst weer een stukje gewandeld met mn hondjes, en ik weet niet of het daar door komt maar ik had gister toch weer pijn mn hoofd en nek. Of ik dat nou heb omdat ik scheef sta ofzo ik weet het niet!
Ik was gisterochtend om 07.00uur al naar stal toe omdat mijn vriendin moest voeren en buiten zetten (die neemt mijn beurt over dus dacht nu ik weer auto rij laat ik haar brengen) het viel wel even tegen hoor. We zouden eigenlijk voor het eerst gaan mennen met Imka (Dat ben ik van de zomer gaan doen met Imka omdat ik niet meer kon rijden door de pijn) maar het was zulk mooi weer dat we veel wielrenners verwachten dus dat hebben we vandaag gedaan, en het was HEERLIJK!!!
Voor het eerst weer na mn operatie iets met mn paardje gedaan! En wat ook wel gek was dat ik stijf van de kar kwam maar eigenlijk ook zo weer weg liep. Ik was nu dus stijf zoals ieder "gewoon" mens in mijn rechter knie aan mn enkels en andere knie liep ik natuurlijk wel een stuk rotter maar de rest ging echt super!

Hoe is het met jou? Heb je stiekem al weer op je paard gezeten? Ik had van de week echt zoeits van zal ik opstappen? Maar heb het niet gedaan. Ik voel mij super na die pretnison prik maar ja is het echt of alleen maar door de pretnison dat ik mij goed voel?! Ik vraag het wel aan de fysio of ik het mag! En anders volgende week als ik op controle kom. De arts zal wel kijken als ik loop ik loop echt super!
Wat heb jij nu in je knie gespoten gekregen dan? En heb je reuma ook eigenlijk dat weet ik niet meer namelijk. Ik kreeg altijd pretnison in mn knie gespoten voor de ontstekingen. Maar dan wel eenmalig niet net als jij om de zoveel weken.
De prikken zijn geen feest maar ik ben er idd ook niet meer zo bang voor als vroeger. Ik vraag er soms zelfs om... Maar na de operatie zijn de meeste ingrepen een eitje voor ons toch Knipoog

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:53

Heb een injectie met lidocaine en cortison gehad, de serie injecties zijn met Hyaluronzuur.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:00

Wat er bij mij precies in zit zou ik eigenlijk niet weten. Ik weet dat ze het altijd pretnison noemen. Tenminste dat zeggen ze tegen mij maar of het ook 100% pretnison is weet ik dus niet. Maar ik ben er wel heel erg van opgeknapt. Ik hoop dat het voor jou ook zo goed helpt. En ik denk maar zo de laatste tijd. De pijn die ik overdag heb is niks vergelijke die vreselijke rot prik. En het is zo gebeurt. Als ik weg kon rennen deed ik dat natuurlijk wel maar daarom zit ik daar omdat ik het niet meer kan!

Morgen is het zo ver dan ga ik voor het eerst fietsen. Dan heb ik mijn eerste fysio buiten de deur. Ik hoop dat hij mijn nek ook even kan doen want dat is weer vreselijk vandaag. Ik voel ook hoofdpijn opkomen moet ik zeggen. Heel irritand! Ik ga zo lekker een paracetamol innemen met codine en hoop dat dat werkt. Misschien even een uurtje op de bank liggen dan moet het goed komen want ik moet vanavond nog naar Imka Haha! !

Merk je al iets van je prik? Ik merk het meestal al direct savonds en de volgende dag is de pijn echt HEEL veel minder!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 02:01

Nou de prik doet zijn werk heb sinds tijden geen pijn in mijn knie.
En misschien te voorbarig (zal het morgen wel weten)maar......heb vanavond eindelijk weer even op de rug van mijn trouwe vriend Napoleon gezeten. 2 maanden (-1 dag) na het plaatsen van mijn nieuwe heup. Had er enorme behoefte aan en heb gewoon even doorgezet. Het grootste probleem was eropkomen (schofthoogte 173), een keukentrapje werd er bij gehaald. Paard bleef braaaaaaffffff staan en ik kon er makkelijk op komen, wat een verademing. (vond er op komen wel eng omdat ik voor de operatie al zoveel pijn daar mee had en ik nanu niet weet wat mijn heup zou doen) Daarna in stap, in draf, lichtrijden, doorzitten en alles zonder problemen, (heb nog maar geen galop gedaan).

Niet te lang erop gezeten, maar toen het afstappen, de keukentrap kwam al in zicht terwijl ik had gezegd dat ik me van zijn rug zou laten glijden en op mijn goede been me zou opvangen. Nou Napoleon zag de trap komen en ik voelde zijn hele lijf aanspannen, ik nog roepen weg met die trap maar de trap kwam dichterbij en Naopleon dacht dat is eng ik ga weg ga je mee en probeerde een paar flinke sprongen opzij te maken. Had zelf nergens last van, zat zo vast als een huis in mijn spijkerbroek en hij werd al weer snel rustig. Ben uiteindelijk maar van zijn rug gegleden, ging prima, met een sterke man achter me om me evt op te vangen.

Wat ben ik blij dat ik de stap nu genomen heb om er weer op te klimmen, even een stukje voor mij zelf en het ging goed. Hier hoef ik niet bang voor te zijn, nu alleen nog een goede op en afstap mogelijkheid.
Ok ik weet dat het nog even te vroeg is eigenlijk maar had zo'n goed gevoel en heb even dit gevoel nodig gehad om verder te komen.
Voelde me het gelukkigste mens van de hele wereld.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:45

@winnetou zei ik toch het kan ook gewoon en pijnloos , over de galop , dat doe ik ook pas weer sinds kort , je gaat toch meer naar voren hangen na ja ikdan ik heb twee heupen misschien daardoor ?
maarde galop doe ik nu ook beetje bij beetje !

maar goed dat je er weer opgezeten hebt !

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 00:03

Het lijkt wel of er een wonder is gebeurd, na enige stilstand in mijn ogen, 't ging heel langszaam vooruit) ga ik nu met sprongen vooruit. Komt natuurlijhk doordat ik weer even opde rug van Napoleon heb gezeten en heb ervaren dat dat allemaal gewoon gaat zonder pijn. Wat een dier al niet voor de genezing/revalidatie kan doen.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:06

Hey meid wat fijn dat je weer gereden hebt! Echt heel leuk voor je! Ik heb afgelopen donderdag gevraagt of ik weer mocht rijden en ik heb toestemming gekregen! Dus dat is wel fijn. Ik was echt blij! Ik heb er tot op heden nog niet opgezeten. Ik wilde eigenlijk vandaag maar dat is er niet meer van gekomen eigenlijk. Mn vriendin ging naar buiten met haar dus toen had ik zoiets morgen maar ofzo dan!

Fijn voor je dat je niet zo'n pijn meer hebt aan je knie. Ik voel het ook al meteen savonds wegtrekken als ik pijn in mn knie heb! Ik hoop voor je dat het wat meer moed geeft om door te gaan met de prikken. Ik heb de eerste keer dat ik die prik zonder roesje kreeg (vroeger gaven ze mij een roesje omdat ik anders niet te behandelen was was ik nog wel klein hoor) echt ruim 6 maanden met ondragelijke pijn gelopen voor ik het toe liet. Ik moest toen drie dagen op de bank zitten of liggen in ieder geval niet lopen en ik voelde het meteen die avond al wegtrekken! Toen had ik echt zoiets van jeetje waarom heb ik zo lang gewacht....?
Nu vorig jaar had ik zoiets ik laat niet weer een zomer erdoor verzieken dus ik belde meteen op heb de prik laten zetten en weg was de pijn weer! Helaas voor mij kwam het toen zes weken later nog veel harder terug en bleek het de artrose te zijn...!
Ik heb vlak voor mijn operatie mijn pols en elleboog laten inspuiten. Mn knie liet ik doen zonder dat ik zoeits had van hier moet ik overna denken. Dat had ik wel met mn elleboog, daar zag ik echt tegenop. Die bleek erg mee te vallen. Mn pols dat deed wel pijn! Maar dat komt omdat die gewricht erg klein is en er weinig plek is.
Dit is ook het geval in mn spier, daar hoort geen vocht dus dat is echt een ontzettend rot gevoel!

Maar ik ben echt blij voor je dat je ineens zo hard opknapt. Jij hebt het wel veel zwaarder gehad als ik met mijn knie! Ik hoop voor mijzelf dat het met mijn volgende knie ook zo "makkelijk" word! En dat het niet gaat tegenvallen. Het enige voordeel wat ik dan heb is dat het voorlopig klaar is met mn knieen!

Ik ga morgen misschien even rijden met Imka... Heb er wel zin in Haha!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 21:13

Heb vandaag ook al een stukje gefietst.Gaat prima, moet alleen wel heel bewust worden met afstappen, was er mijn al weer afgesprongen.
Ik ga weer met sprongen vooruit. Maar merk wel dat ik er nog lang niet ben. Maar misschien moet ik ook wel gewoon wat rustiger aan gaan doen in mijn leven. Af en toe lekker even een boek pakken en wat lezen. even de benen omhoog. Liep altijd te hollen en te vliegen, 1001 dingen te doen en een keer zoveel plannen in mijn hoofd. Mijn dagen waren altijd te kort. Heb me dan ook nog nooit van mijn leven verveeld, en dat zal ook niet snel gebeuren denk ik.
Van de spier die doorklieft is geweest geeft heb ik nog best wel last maar nu ik weet dat die in de lengt is doorgeweest heb ik ook zo iets van 't ja wat wil je nou, is toch normaal dat je niet voelt en daardoor hinderd het me ook niet zo. Mijn heup heeft nog niet de stabiliteit die het moet hebben maar fysio is zeer te vreden (en ik nu ook).
Voel mijn heup af en toe klakken en soms denk ik hem te horen (of dit zo is weet ik niet zeker). Vaak wordt e gevraagd of ik voel dat er iets anders in zit maar daar merk ik niks van, zeg soms wel met een geintje: "metaal houd de kou erg vast he?"
Waar ik nu wel even genoeg van heb is iedereen die reageert met: je bent toch nog veel te jong voor een kunstheup?
Maar ach ook wel begrijpelijk. Is denk ik ook meer een schrikreactie van de mensen maar na zoveel keer het te hebben gehoord wil ik wel wat anders horen. Maar eigenlijk is het nooit goed, hoevaak ik al te horen heb gekregen: heb je geskied? Van het paard gevallen. Ach is maar tijdelijk hoor (zeggen veel ouderen), gaat wel weer over. soms reageer ik gewoon niet (ben ik gewoon ook nog even doof-stom).
Ik slaap trouwens weer fantastisch. Soms voel ik mijn heup nog wel met draaien en wordt ik er wakker van. Kan nu op alle kanten liggen maar nog wel met het kussen tussen de benen(en sinds ik met het voedingskussen slaap ligt het veel lekkerder. Denk ook dat ik daar geen afscheid meer van kan nemen voorlopig.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:18

Nou ik heb afgelopen maandag gefietst voor het eerst. En ik doe niet onder aan een normaal persoon qua kracht in mijn been Go jij! Go jij!
Alleen mijn conditie is om te huilen. Maar ja dat wist ik al. Als ik maar iets doe ben ik moe. Ik zit al maanden op mijn luie gat om het maar zo te zeggen dus daar ben ik niet heel verbaast over. Ik zou mij dan ook graag fitter voelen maar ik heb de puf gewoon niet op te gaan wandelen ofzo.
Dinsdag moest ik dan twee keer 5 min aan een stuk door fietsen ik kreeg het steeds benauwder en mn hart ging tekeer. Na de 2e keer mocht ik even uitrusten op een stoel en toen mn hart weer rustig was begon hij even aan mijn nek. Want ja die zat natuurlijk weer helemaal vast! Ik kreeg weer iedere avond pijn mn hoofd door die nek ook!

Mn knie is hij super tevrede over! Dit had hij nooit verwacht dat het zo snel zou gaan. Maar hij is er wel super trots op dat ik het ondanks alles zo goed doe met mijn knie in ieder geval! De rest van mijn gewrichten zijn om te huilen en dat doe ik dan ook wel regelmatig Huilen

Morgen word weer een spannende dag voor mij want ik moet terug naar het ziekenhuis voor controle. Ik ga vragen of ze mij opnieuw willen gaan opereren want ik wil graag door met operatie's en revalidatie's. Ik heb schoongenoeg van die verschrikkelijke enkels. Soms loop ik met ideen van amputeer ze aub zo'n pijn doen ze Huilen Ze verzieken echt mijn hele leven. Als die niet zo'n pijn hadden gedaan had ik zeker weten al weer veel meer met mijn knie gekunt. Dan had ik heb allang nog sterker gekregen met mn spieren erom heen. En had ik iets aan mn conditie kunnen doen doormiddel van eerst eens het wandelen op te bouwen met mn hondje wat ik nu nog altijd in mn scootmobiel doe...

Nou ja je hoort het wel over morgen ik vind het zelf wel spannend! Ik ben benieuwd waar ze nu voor kiezen om te opereren. Ik heb nu het meeste last van mn enkels, maar ik sta scheef door mijn knie Verward

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 12:56

Wat heeft pijn toch een impact op je leven he? En dan vinden mensen het gek dat je soms wat anders reageert of in een dip zit.
Kan me dan ook behoorlijk ergeren aan van die mensen die nooit wat hebben en om een (voor mij) klein dingentje lopen te zeuren en steen en been klagen (en verder nooit belangstellend naar anderen zijn).
Heel veel sterkte met je ziekenhuis bezoek! Ben benieuwd wat ze gaan doen!

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:18

winnitou schreef:
Wat heeft pijn toch een impact op je leven he? En dan vinden mensen het gek dat je soms wat anders reageert of in een dip zit.
Kan me dan ook behoorlijk ergeren aan van die mensen die nooit wat hebben en om een (voor mij) klein dingentje lopen te zeuren en steen en been klagen (en verder nooit belangstellend naar anderen zijn).
Heel veel sterkte met je ziekenhuis bezoek! Ben benieuwd wat ze gaan doen!


Ja dat heb ik ook! Ik kan mij rot irriteren aan een bepaald iemand in mijn geval als die weer eens pijn had. Dan werd er geklaagt en gekreunt maar als je ziet wat er lichamelijk gedaan werd Verward dan is het niet gek dat er pijn was! Ik heb nooit geklaagt over pijn. Sterker nog, ik werd alleen maar chago en deed mn kop niet meer open. Ja als er eens een vraag of opmerking kwam van iemand kon hij of zij een kat krijgen! Nu het afgelopen anderhalf jaar klaag ik constand. Ik kan niks meer. Iedereen ziet mij zitten en zelfs ik zelf voel mijzelf gewoon lui. Hoe moet een ander dat dan wel niet voelen! Ik heb nergens zin meer in, en de ene dag zit ik achter de comp de hele dag en de volgende dag maak ik een ommentje met mn hond wandelend. De keer erop zien ze me weer gaan in mn scootmobiel er is geen pijl op te trekken. Vorige week ging ik weer eens met mn hond een stuk wandelen in de scootmobiel, toen werd ik aangesproken door een man van de overkant ook met zn hond. Die ziet mij natuurlijk regelmatig gaan met mn hondje. Die vroeg geintresseerd wat ik had. Na uitleg snapte hij waarom ik de ene keer loop en de andere keer in de scootmobiel zit. Van hun kant dus geen rare gezichten meer. Maar net als wat jij zegt je moet je constand verdedigen waarom je "lui" bent. Je bent niet lui uit luiigheid maar door de pijn kan je het gewoon niet meer!

Gelukkig zijn ze op stal er nu aangewent. Maar wat heb ik daar ook problemen en verschrikkelike gevoelens bij gehad. Sommige konden zich niet voorstellen dat ik de ene klus met gemak deed en de volgende klus gewoonweg niet meer kon. En dat ik dan wel kon paardrijden! Maar ze zien mij niet savonds in bed liggen draaien van de pijn. En de doosjes slaappillen en morfine liggen. Gelukkig heb ik het wel kunnen uitleggen en snappen ze het heel goed. Ze nemen dingen van mij over zonder dat ik het hoef te vragen. Want als er iets is wat ik moeilijk vind is het hulp vragen. Ik ben iemand die dan mijn spullen pakt en vertrekt wat ik ook zeker meerdere malen van plan was! Gister had ik nog een gesprek met een stalgenoot. Die zei nee je moet niet weggaan het is nu toch opgelost. Ik zeg ja maar het is toch geen oplossing dat jullie het van mij overnemen. Ze had wel een sterk argument om mij te laten blijven. Want als ik vertrek neem ik mn vriendin mee. Degene die mijn klusjes erbij doet momenteel en blijven hun met 3 (eigenlijk 4 maar de bak slepen neemt eenander voor mij waar) klussen zitten. Dus dat is ook niet makkelijk voor hun! Het is gewoon moeilijk! Maar zij vond dat als ik straks weer beter ter been ben ik ook gewoon de bak tot mijn verantwoording kan nemen ipv klusjes zoals binnen en buiten zetten en mest ruimen in de paddock!

Dit is iets waar ik mij heel lang druk om heb lopen maken. Dat ik nu andere met mijn problemen opzadel! Ik ben wel blij dat ik dit dus te horen kreeg. En tja, ze weten nu natuurlijk ook wat ze HEBBEN en niet wat ze KRIJGEN.

Ik hoop gewoon dat ik snel weer onder het mes lig. Al zie ik wel op tegen het daar weer achter blijven. Voor de operatie zelf ben ik net als vorige keer niet bang, hooguit voor de napijnen. Maar ik vraag nu van te voren een morfine pomp aan. Dus reseveer voor mij maar een operatiekamer en haal aub snel die knie eruit of stukken van mijn rotenkels Haha!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 15:00

Maandag om 9.45 mijn eerste rijles met advies na het plaasen van mijn nieuwe heup.
heb al wel op de paardenrug gezetten, gestapt en gedraaft maar nu dus weer helemaal voor het echie. Moet mijn spullen maar wer eens bijelkaar zoeken.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:32

Heerlijk he om weer op je paardje gezeten te hebben kan er nu eindelijk weer over meepraten Haha!

Ik ben afgelopen donderdag weer naar het ziekenhuis geweest. Het zag er allemaal super uit! Het leek wel een plaatje uit een boek zei de arts over de foto van mijn knie. Alles netjes recht! Mijn knie ziet er goed uit perfect dus! Ik ben helaas vergeten te vragen of ik weer mocht rijden maar ik had van de fysio al toestemmig gekregen een week terug dus daar ga ik dan maar op af!

Donderdag avond heb ik dus mijn schoenen aangetrokken en ben opgestapt. Net als jij heb ik gestapt en gedraaft. Wat gek zeg kunnen paardrijden zonder pijn. Ik heb natuurlijk al heel lang niet gereden dus mijn andere knie reageerde er ook niet meteen op. Die lijkt zich rustiger te houden nu die rechter vernieuwd is!

Helaas lijkt mijn pretnison prik uitgewerkt te zijn. Mn handen en elleboog gaan weer zeer doen! Mn nek is ook vreselijk. Van de week lag ik al een keer om half acht in mn bed tot de volgende ochtend kwart over tien. En nog was ik moe! Ik word er gek van! Constand moe! En afgelopen nacht tja toen lag ik om 3 uur wakker en om 6 uur nog wakker daarna ben ik in slaap gevallen. ZONDER slaap pil ik had al 3 of 4 nachten zo'n pil genomen dat ik nu weer even niet wilde innemen. Ik hoop dus dat het vannacht weer slapen word Haha!

Ik ga zo maar even met mn paardje en het kararetje weg, ze heeft zich verstapt en we mogen even alleen maar recht uit. Wel beweging geven dus aangezien ik niet kan stappen dacht ik dan maar met het karretje (wat wel mocht natuurlijk Knipoog )

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 14:18

Hoi Nancyimka, heb je het nog over de andere operatie gehad met de specialist?

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 14:20

heb vanmorgen met man en kind lekker gezwommen, ook weer voor het eerst sinds mijn operatie. Kan eindelijk weer de schoolslag doen zonder pijn. Heb in het warme therapeutisch bad gezwommen en oefeningen gedaan heerlijk, moest alleen niet zo druk zijn.
Bij mij begint de pijn in mijn knie ook soms weer terug te komen. Maar waarschijnlijk komt dit om dat ik dan iets te veel heb gedaan. 'T is in iedergeval heerlijk om niet de hele dag pijn te hebben.

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:17

Jeetje meiden, geweldig dat het met jullie nu zo goed gaat!!

Vergeet niet af en toe terug te kijken naar waar je vandaan komt en toch maar gepresteerd hebt!

Knuffels voor jullie allebei en veel plezier weer met paardrijden.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:23

winnitou schreef:
Hoi Nancyimka, heb je het nog over de andere operatie gehad met de specialist?


Ja daar heb ik het over gehad. Ik kreeg helaas alleen een nee te horen Huilen . Ik loop te hard van stapel, het gaat super goed maar ik moet eerst verder revalideren. Ik heb geprobeerd hem te overtuigen dat ik er echt aan toe was maar zelfs de arts die de beslissingen neemt vond het onverstandig. Ik moet nu nog zes weken wachten en dan moet ik weer terug komen voor een nieuwe foto en controle en dan gaan we verder praten!

Ik vond het wel super fijn dat die arts ook nog even naar mij toe kwam toen ik een nieuwe afspraak stond te maken. Hij kwam zeggen dat hij begreep dat ik opnieuw wilde maar dat ik echt nog even langer de tijd moet nemen! Dat gaf mij ook wel de zekerheid dat ze echt dr best doen en het beste voor mij willen. Ik heb nogal de neiging om boos te worden gezien mijn ervaringen in het LUMC. Maar dit is echt een SUPER ziekenhuis!!!
Ik ging dan ook met een super goed gevoel naar huis Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 22:07

Heb vanmorgen mijn eerste paarrijles met mijn nieuwe heup gehad. Kreeg een Welsh Cob toebedeeld. Deze kon andersom staan naast het opstappodium en dan kon ik zonder roblemen er op. dacht dat ik met mijn lange stelten wel problemen op dit voor mij relatief kleine paardje zou hebben. Ze hadden al gezegd dat er nog langere mensen opzaten. Was ook geen enkel probleem. heb heerlijk gereden (alleen stap en draf). eerst rustig aan om te kijken hoe het gaat (en ook de volgende dag).
En het mooie was: ik had geen greintje pijn wat een heerlijke ervaring.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:29

winnitou schreef:
Heb vanmorgen mijn eerste paarrijles met mijn nieuwe heup gehad. Kreeg een Welsh Cob toebedeeld. Deze kon andersom staan naast het opstappodium en dan kon ik zonder roblemen er op. dacht dat ik met mijn lange stelten wel problemen op dit voor mij relatief kleine paardje zou hebben. Ze hadden al gezegd dat er nog langere mensen opzaten. Was ook geen enkel probleem. heb heerlijk gereden (alleen stap en draf). eerst rustig aan om te kijken hoe het gaat (en ook de volgende dag).
En het mooie was: ik had geen greintje pijn wat een heerlijke ervaring.


He wat fijn voor jou zeg! Mijn paardje heeft zich verstapt dus mag alleen even stappen. En aangezien dat iets is wat ik zelf ook kan ben ik gister zelf opgestapt. Heerlijk, ze was giga druk heeft veel uit de kast gehaald om te proberen het op een loopje te zetten maar ik heb genoten. Ze was zo druk iets wat ik voor mijn operatie echt niet meer hebben kon en nu was het pijnloos Haha!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 13:27

Die ervaring had ik dus ook, geen pijn met rijden (en met opstappen). Wat een verademing. Mijn houding was ook meteen een stuk beter, zat goed rechtop. wie weet wordt het nog wel wat.........De paralympics!!!!!!!!!