Korset tegen de rugpijn na het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Korset tegen de rugpijn na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:46

o0anouska0o schreef:
OneDesire schreef:
@mariel: ja hoor, ik heb hem gekocht bij Arthur's Westernstore in Vorstenbosch. Ik geloof dat ze ook versturen, maar ja, dan moet je natuurlijk wel weten welke maat je moet hebben Clown .

Weet je misschien waar hij ergens staat bij de online shop? Kan het echt niet vinden


Hij staat ook niet bij de online webwinkel te koop. Had ik ff moeten vermelden Knipoog. Ik heb nl. opgebeld, met de vraag of ze hem in huis hadden, voordat ik er naar toe zou rijden. Toen was het antwoord dat ze hem in huis hadden, en dat ze hem eventueel voor me op konden sturen. Maar ik woon er nog geen half uurtje rijden vandaan, dus ben er naar toe gereden. Dus als je ze even belt, dan weet je meer Haha!. Succes!

ps: ze hebben ze in zwart, beige en blauw. Ik heb zelf de zwarte gekozen.

OneDesire
Berichten: 1032
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Korset tegen de rugpijn na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:14

ElanII schreef:
Na een ongeluk met een paard heb ik vanwege ongelooflijke rugpijn een corset aangemeten gekregen.
Toen mijn fysiotherapeut dat zag was hij werkelijk des duivels. Hij zei toen letterlijk tegen mij: "Je bent nu 25 en hebt dit corset. Wil je straks als je 50 jaar bent in een leren corset rondlopen ? Uit dat ding Boos! ". Hij heeft mij toen buik-en rugspieroefeningen gegeven, hele simpele en makkelijke omdat ik vanwege de pijn bijna niks kon en binnen 3 maanden was ik verlost van de pijn en kon ik alles weer. Daarvoor heb ik echt jaren als een invalide met rugpijn rondgestrompeld. Ik kon echt helemaal niks meer.
Ik wil niet beweren dat iedereen op deze manier van zijn rugpijn afkomt, maar sterke spieren is wel heel cruciaal bij rugpijn. Als je rug- en buikspieren sterk zijn, dan kan je daarmee een heleboel opvangen.


Ik moet idd ook rug- en buikspieroefeningen gaan doen. Alleen op dit moment gaat dat dus niet, omdat mijn rug veel te instabiel is (ben er dus afgelopen woensdag weer door heen gegaan, gelukkig niet zo erg als de vorige keer, maar wel de 3e keer sinds 19/2).

lori1kenobi
Berichten: 77
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Korset tegen de rugpijn na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 01:51

Hallo,

Het is je zie ik al een groot aantal keer afgeraden, maar ook ik wil je melden dat een corset niet de oplossing is. Eerst lijkt het verlichting te geven maar je spieren worden echt slapper. Doe buik en rugspier oefeningen. Zelf heb ik een dubbele hernia en ben talloze keren door mijn rug gegaan. Je denkt altijd dat je weet waar jouw grens ligt als het mis gaat, maar ikzelf had nu bijna 2 jaar geleden ook niet verwacht dat ik 6 maanden zou moeten revalideren omdat ik mijn gevoel ineens kwijt was in mijn benen. Ben zuinig op je rug, rijd desnoods geen paard of doe dit onder begeleiding.

Noebje
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Korset tegen de rugpijn na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:02

Ik ben zelf nu al een half jaar moeten stoppen met rijden, het ging gewoon echt niet meer. (Ik had net mijn paard ingereden en wedstrijdklaar) Dus heb mijn paard moeten verkopen en nu sta ik al een tijdje op de wachtrij voor de rugkliniek. Maar zo'n steunband lijkt me echt een superoplossing voor onder het rijden! Natuurlijk zou ik daarnaast ook krachttraining doen voor mijn buik en rug, maar het lijkt mij dat dit toch een groot deel van de schokken opvangt waardoor het minder snel mis gaat.

Bamm__Bamm

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Korset tegen de rugpijn na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:34

ik heb reuma en heb heftige rug pijn.
ik rij met een tens,2 electroden op mijn rug.
anders kan ik niet of nooit meer rijden.ben erg blij met de tens.gekregen van de pijnpolie in het ziekenhuis.
door de prikkeling voel ik de pijn niet zo erg meer.lijkt op een masage,kijk of je zo iets ook aan kunt.

Bamm__Bamm

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Korset tegen de rugpijn na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:34

ik heb reuma en heb heftige rug pijn.
ik rij met een tens,2 electroden op mijn rug.
anders kan ik niet of nooit meer rijden.ben erg blij met de tens.gekregen van de pijnpolie in het ziekenhuis.
door de prikkeling voel ik de pijn niet zo erg meer.lijkt op een masage,kijk of je zo iets ook aan kunt.

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Korset tegen de rugpijn na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:37

Ik heb een tijdje met een motorband (weet niet precies hoe zown ding heet) om mn rug gereden, had namelijk erg veel last tijdens en na het rijden. En zit een soort gelpad in wat je rug goed warmhoud en in een goede houding. Dit heeft mij erg geholpen.
Zo goed zelfs dat ik na een tijdje m niet meer nodig had. Ik heb gelukkig nu nooit meer last gehad van mn rug. Zelf niet tijdens de cross(trainingen)