Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 21:24

Ik werk als vrijwilliger bij een stichting waar we mensen met een meervoudige handicap laten paardrijden.
Omdat deze mensen zelf vaak geen controle over hun lichaam hebben en/of niet zelfstandig kunnen zitten, maken wij gebruik van een speciaal voor dat doel ontwikkeld huifbed.

Omdat het nog altijd een niet zo'n bekend fenomeen is, wil ik het graag hier ook op dit nieuwe stukje bokt plaatsen.
Meer informatie omtrent huifbedrijden is elders op bokt te vinden, zoals oa de bokt-wiki, maar ook op onze website http://www.huifbedmaasland.nl . Hier staan ook linken naar andere huifbed-organisaties in Nederland.

Afbeelding

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:01

Heel goed dat ook deze vorm aan bod komt! Ik ben benieuwd naar ervaringen.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:20

ik weet dat ze het op een zorgboerderij in zeewolde ook hebben. ook met huifbedden e.d. zeer interessant, maar ik ben blij dat ik er nog gewoon op kan zitten;)

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 11:17

Wij hebben bij ons ook 2 personen rijden die vroeger, toen hun ziekte nog niet zo ver gevorderd was, op het paard reden. Ze zijn blij dat ze nu hun hobby toch op deze manier kunnen voortzetten.