Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy_x

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Kampen

Re: Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:51

bij mijn vorige stage( manege voor gehandicapten) hebben ze dit ook.
ik heb er zelf ook op gelegen, en ik moet eerlijk bekennen dat ik bijna in slaap viel!
het ligt heerlijk ontspannen en relaxed.
geweldig al die gezichtjes die stralen omdat ze weer lekker op de paardjes mogen liggen!

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:32

@Isapaardje:
volgens mij is een koetsiersbewijs juist wel verplicht, ivm de verzekering. Wij hebben 1 koetsier, en hij heeft juist voor het huifbedrijden z´n koetsiersbewijs gehaald. Als deze man eens ziek is gaat het huifbedrijden niet door, omdat er geen mensen met koetsiersbewijs ´s ochtends kunnen invallen.

De mensen die bij ons komen huifbedrijden komen in groepjes vanuit een instelling. Er is dan 1 begeleider mee vanuit de instelling, er is een instructeur aanwezig en de koetsier. De ruiters die bij ons huifbedrijden zijn zwaar gehandicapt en met de koetsier ben je na 3 uur ook wel uitgepraat, dus vandaar dat ik het nogal geestdodend werk vindt (maar voor de huifbedrijders wel ontzettend nuttig en fijn!). Als er idd ouders meekomen, of je kunt met de huifbedrijder toch enigzins communiceren, geloof ik ook dat het veel leuker is om te doen.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 13:41

Dat van die verzekering is ook de reden dat wij (3 personen) vorig jaar ons koetsiersbewijs hebben gehaald. We hadden al 4 anderen die het hadden, dus in totaal nu 7 menners. Zo kunnen we om en om een rit rijden / pauze houden. We hebben zelf een vrij grote (vaste) groep vrijwilligers en ook privé zien we elkaar regelmatig. Genoeg te kletsen altijd. Ook met de ouders/verzorgers, chauffeurs of net wie er mee komt. We hebben eigenlijk altijd een hoop lol met elkaar. Dat is ook wel lekker voor het sfeertje. Dus nee ... niet geestdodend bij ons.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Paardrijden voor meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:07

Heb gisteren even de snoezelkamer mogen uitproberen. Hij is nog niet helemaal klaar maar ik ga hem samen met mijn vriendin bespreken voor de wedstrijden. Zitten we helemaal ontspannen op het paard Haha!

Lekker op het waterbed gelegen dat reageert op de muziek. Dit is ook zo bij de grote zitzak. Ondertussen vliegen de vlinders over het plafond, staat er een mooi bewegend nep-aquarium, een aantal bubbellende lichtpalen en gekleurde fyberslangetjes.

14 juni is de grote opening van dit nieuwe complex.