Opleiding FPG

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Opleiding FPG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:52

Mies7 schreef:
In principe hoeft die IPG-gediplomeerde instructeur niet bij de lessen aanwezig te zijn die door de ORUN of Deurne -instructeur gegeven worden.


Hierboven schreef je nog van wel?
Maar... dan nog - als kwaliteit zo'n belangrijk issue is voor de FPG, dan is het les laten geven door mensen zonder FPG-opleiding (wat is IPG eigenlijk?) toch JUIST een flinke inbreuk op die kwaliteit? Je kunt dan toch veel beter een aangepaste opleiding geven dan helemaal niets, lijkt mij zo.

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Opleiding FPG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:57

Nee, dat schreef ik niet. Er moet een IPG-instructeur in dienst zijn van de manege om FPG-manege te kunnen zijn. De lessen aan de invalide ruiters hoeven vervolgens niet perse allemaal door deze IPG-instructeur gegeven te worden maar mogen ook door andere gediplomeerde instructeurs gegeven worden. Het stond er misschien een beetje krom, maar ik bedoelde niet dat de IPG-er daadwerkelijk bij alle lessen aanwezig moet zijn.

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Opleiding FPG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:58

Mies7 schreef:
In principe hoeft die IPG-gediplomeerde instructeur niet bij de lessen aanwezig te zijn die door de ORUN of Deurne -instructeur gegeven worden.
Ik geef al bijna 5 jaar les bij 2 FPG-maneges en ben nu pas bezig met de IPG-opleiding.


Les van Marian zeker! Knipoog Jij was toch al eerder begonnen met de cursus? Er ligt mij iets van bij, volgens mij hebben we daar op Bokt contact over gehad.

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Opleiding FPG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:15

Ja klopt! Door omstandigheden moest ik stoppen vorig jaar, maar nu gaat het super Lachen Marian geeft echt heel leuk les, vorig jaar vond ik har eerlijk gezegd een beetje saai haha! Maar ze doet het nu echt heel leuk. We hebben ook een hele gezellige groep.

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Opleiding FPG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:56

Ik heb toen vorig jaar een verslag van jouw gezien, ik vond het er top uitzien! Daarom liet Marian mij die van jou ook zien! Knipoog Morgen weer naar mijn paard toe, moet Marian en haar man op gebak trakteren Vork , we eten wel regelmatig gebak daar, is eigenlijk nooit een reden voor (behalve dan dat het heel lekker is. Knipoog

Bow_Hoefke

Berichten: 90
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Den Bosch

Re: Opleiding FPG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:10

Hallo,
Ik zit nu pas in de derde van VWO dus heb nog even de tijd, maar moeten dus nu gaan informeren voor opleidingen enzo.
Ik mocht laatst bij een manege voor kinderen met een beperking een dagje meelopen en vond dat echt super leuk!
Bij ons in huis wonen ook kinderen met een beperking, 1 daarvan geef ik wel eens les op mijn oude verzorgpony.
Nu zag ik de opleiding FPG wel zitten maar dan moet je ook instructeurs opleiding volgen?
Is dat echt verplicht of zijn er ook andere mogelijkheden met een opleiding richting gedrag enzo?
Groetjes Bowie:)

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Opleiding FPG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:13

Bow_Hoefke: Je kunt de ORUN 1e fase (KNHS) volgen en vervolgens de instructeursopleiding van de FPG. Je kunt ook eerst de Commandantencursus van de FPG volgen, waarna je de Instructeursopleiding alsnog kunt doen.

Marigold

Berichten: 12592
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Opleiding FPG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:17