Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 99 van de 101 [ 2506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie rijd er hier met een beperking?

 
Profiel   

Ik heb een licht verstandelijke beperking en ben sinds kort gestart op een manege waar mensen met een beperking rijden. Hiervoor heb ik op een gewone manege gereden maar dat ging niet meer. Ik heb ook een angststoornis die ook opspeelt tijdens het rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-15 18:59 



 
Profiel   

Ik denk dat ik me hier ondertussen ook wel kan melden. Ik ben blind geweest en heb nu geen 40% zicht meer met beide ogen. Dit gaat alleen meer achteruit helaas.
voor volledige uitleg zie mijn topic
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1792217
Ik heb een eigen paard die ik nu samen deel met een vriendin. De volledige zorg kan ik helaas niet meer op mij nemen. Verder spring ik niet meer. Ik zie namelijk geen diepte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-15 15:52 



 
Profiel   

Ik rijd ook paard op een particuliere manege terwijl ik een lichamelijke beperking heb. ze behandelen me niet anders, en heb privé les zodat ik snelle vorderingen kan maken. Nu rijd ik sinds een paar lessen op een ander paard die wat meer pit heeft, en ik kan me nu volledig richten op de wedstrijd as. mei. Ik heb een linkse hemiplegie + spasme en epilepsie. om mijn spasme tegen te kunnen drukken heb ik een voorsingel (niet voor het evenwicht dus) en ik rijd met één hand. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 21:53 



 
Profiel   

Aan iedereen hier: jullie zijn toppers. Hoeveel pijn of moeite etc jullie hebben, jullie gaan toch kei hard door. En daar mag je echt kei trots op zijn! :j _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 22:31 



 
Profiel   

Ik hobbel ook weer zo n beetje rond, heb sinds een paar maanden "les" op een manege voor gehandicapten vanwege pensioen van onze oude tinker. De half uurs staples was in eerste instantie zelfs te lang nog. Nu is die goed te doen op wat slechte dagen na. Dan is het rondhobbelen en laten vervoeren ipv een beetje actief proberen dressuur te rijden. Een gewone manege is uitgesloten en deze is een goede uitkomst.

Op deze manege hebben ze eigenlijk ook alle vormen van paardensport, huifbed, huifkar, en onder het zadel. Zowel gewone zadels als dekjes als blokkenzadels en alle vormen ertussen in, de meesten zijn vrij zwaar geestelijk gehandicapt of lichamelijk erg zwaar. De lichtere vormen hebben uurslessen met stap draf en galop. En een aantal groepen hebben half uurs staplessen met of zonder begeleiding. Ook is er de mogelijkheid buiten te rijden door de woongroepen van bewoners en de grasstroken eromheen.

Normaal bestaat mijn les"groep" uit 2. Een meisje dat zwaar spastisch is en geen controle heeft over haar lichaam. Zij houdt wel van figuren rijden maar moet volledig begeleid worden, en ikzelf dan. Vaak is zij er niet omdat ze te veel last heeft dan ben ik alleen en kunnen we wat experimenteren met dingen. Zoals van de week heuveltjes stappen om mijn lijf te trainen. Of een ministukje draf.

Door fysieke problemen heb ik oa last van duizeligheid, verstoord evenwicht, benen en armen die soms een eigen leven lijden en veel pijn aan mijn linkerknie/been door slijtage en dystrofie. Hopelijk kan ik over een jaar of twee op ons jonkie stappen weer.

Normaal rijd ik op mijn eigen aangepaste boomloze zadel waar ik volledig in opgesloten zit zowel billen als benen en een bokriempje om de hals als extra tegen draaierigheid. De laatste weken ben ik aan het experimenteren op een dieper gewoon zadel bij een van de tinkers. Daar past mijn eigen zadel helaas niet op.

Lijkt me lastig om bijna blind te moeten rijden, zeker zonder diepte schatten moet je echt vertrouwen op je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-15 09:11 



 
Profiel   

Ik rij in een les met een visueel beperkte ruiter. Vind het ongelooflijk goed van haar onlangs haar beperking dat ze het toch doet. Zelf rijd ik altijd op een haflinger. Haar moeilijke kant is tevens mijn scheve kant. Dubbel zoveel moeite dus. Inmiddels krijg ik het voor elkaar om alleen aan te galopperen. Iedere week ga ik een stukje vooruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-15 09:21 



 
Profiel   

Ik ben ook iemand met een open ruggetje.ben er aan geopereerd en ponylief heeft me in 3 jaar nog nooit laten vallen of heel stout gedragen aangezien dit gevolgen kan hebben. Rij ook met een band voor om mijn rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-15 09:24 



 
Profiel   

Ik ben nieuw op bokt en zie dat er een tijdje niets gepost is, maar ik neem aan dat dit wel mag.
Ik rij paard met een beperking.
Ik ben Ann, 29 jaar en heb spastische triplegie (rechterkant (volledig) en linkerbeen willen niet 100% mee). Ik woon in Antwerpen, België
Ik heb het geluk dat ik op een manege sta, waar ze helemaal geen problemen maken van mijn beperking. Natuurlijk is het een geluk dat ik wel wat mee kan in de normale lessen.
De manege is gesloten in 2008 en herbegonnen in 2013. Voordien kreeg ik steevast dezelfde pony en reed ik mee in de gewone les. Het enige dat ik niet doe, is galopperen. Ik heb het 1.5 jaar wel gedaan, maar is niet verantwoord. Ik heb immers geen beenkracht in galop en zodra je pony dan eens wegschiet, lig je ernaast. Na de 2e val in 1.5 jaar tijd (misschien niet zo veel, maar ik mag eigenlijk niet vallen, want als ik iets breek, ben ik héél ver van huis), heb ik besloten om niet meer te galopperen en dit is nu al meer dan 13 jaar zo.
Maar in stap en draf vermaak ik mij prima.
Vroeger reed ik op Flicka, mijn 35 jarige oude manegepony, die nu op rust staat.
Sinds een jaar, rij ik op Ima. Mijn bomproof IJslandse merrie.
Een IJslander is héél geschikt voor hippotherapie.
Ima is redelijk snel, maar heeft haar in dit jaar al meer aangepast en loopt al trager dan vroeger.
Verder verschiet ze (bijna) nooit, wat uiteraard helemaal ideaal is :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-15 15:30 



 
Profiel   

Ik rij sinds mijn achtste al paard. (Ik ben nu 21) ik rij met een beperking namelijk ik mis mijn rechterhand. En nu hoop ik dat iemand mij kan helpen. Mijn paard is nogal een bangerik op een vreemd terrein ik rij namelijk maandagavond in een manege en daar vind zij het altijd spannend en om mijn beperking kan ik haar niet in de hoek drukken want ik kan geen tik geven met de zweep als ik op de rechter hand rijd en nu is mijn vraag weten jullie een hulpmiddel dat ik mijn zweep in mij zogenaamde rechter hand krijg ?

Ps ik rij al met sporen maar daar wil ze ook niet naar luisteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 23:16 



 
Profiel   

Ik mis ook mijn rechterhand, maar rijd met een armprothese. Als het nodig is doe ik een groot elastiek aan de bovenkant van mijn zweep zodat deze in de rechterhand blijft hangen zeg maar (snap je :o ?). Als jij dat niet hebt, zou je iets meer stelling naar binnen kunnen nemen en hem zo de hoek indrukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 07:02 



 
Profiel   

Hallo, ook ik rij nog paard, nou klein paard anders kom ik er niet op hahahaha.
Ik heb een verbrijzelde knie,platen en schroeven in mijn rechterbeen en de spieren zijn niet wat het geweest is maar niks weerhoud mij om te rijden.
We gaan nu eindelijk sparen en op zoek naar een pony paard alleen voor mijzelf, nu rijd ik een haflinger voor iemand anders twee keer per week.
Wat ik al zei, erop komen is de grootste uitdaging ivm minder spierkracht in mijn rechterbeen, eenmaal erop is geen probleem. Ik kan niet meer fietsen ,rennen, springen maar eenmaal op het paard kan ik alles dus daar hou ik me iedere keer weer aan vast. Ik denk , net als een heleboel mensen met een beperking, niet in beperkingen maar wat ik nog wel kan, dat maakt het leven veel leuker.
Ik ben 42 en hoop tot mij 82 ste te kunnen rijden hihihi.
Groet Mo

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 21:13 



 
Profiel   

Ik ben hypermobiel en rij hiermee ook paard. Na een les heb ik altijd pijn. Nu maakt me dat totaal niet uit want dat heb ik ervoor over. Maar sommige dingen zijn best rot, als ik bv op stap is er altijd een kans aanwezig dat mijn knie uit de kom schiet. Ik heb ook al eens bijna gehad dat een paard zo hard trok dat mijn schouder bijna uit de kom schoot. Het is erg irritant maar het is het allemaal waard. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-16 11:08 



 
Profiel   

weer iemand hier misschien of er ook een manege is voor mensen met een beperking in de omgeving van almelo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-16 19:06 



 
Profiel   

@Hanneke32xx is dit misschien wat voor je?
http://www.degravenruiters.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-16 11:56 



 
Profiel   

Op de site van de fpg (sorry, kan de link niet kopiëren op m'n telefoon) staan ook diverse maneges.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-16 13:56 



 
Profiel   

Ik heb een visuele beperking.
Ik heb nystagmus, een afwijking bij de ogen waardoor ik slechtziend ben. Links zie ik 30% en rechts 50%. Mijn ogen trillen/wiebelen horizontaal. Moeilijk uit te leggen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-16 15:48 



 
Profiel   

Ik vind het hartstikke knap dat jullie nog rijden. Zelf ben ik erg bang geworden omdat ik mijn benen niet meer vertrouw. Soms denk ik er over om een western les te nemen omdat ik dan steviger in het zadel zit. Baal er best van dat ik zo bang ben geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-16 08:17 



 
Profiel   

Da's jammer Kohtje! Ik heb graag iedereen aan het paardrijden die het leuk vindt, en er kan vaak ook heel veel. Je zit komt voor een groot deel uit je rompbalans, en onbetrouwbare benen hoeven dus vaak geen onoverkomelijk probleem te zijn. Een keer western uitproberen kan zeker schelen, zeker een keer doen als dat je leuk lijkt. Een lekkere barebackpad met (zeker in het begin) een geruststellend handvat is ook nog een optie. En gewoon lekker rustig beginnen op een plek met betrouwbare paarden en waar je zelf je tempo aan kunt geven. (Mocht je zelf nog paarden hebben, dan nog kan het een optie zijn om zo'n westernles bv gewoon een keer te proberen waar ze de zaken al hebben liggen. Dan kun je daarna altijd nog kijken wat je doet.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-16 14:23 



 
Profiel   

Ik rijd al weer bijna negen jaar! Ik heb het stickler-syndroom, voor mij heeft dit een aantal gevolgen; slechtziend (met bril zie ik nog wel 60%), slechthorend, geboren met open gehemelte. Luchtwegen niet optimaal, korte pezen waardoor ik altijd na het ponyrijden spierpijn heb haha. En een afwijking aan mijn knieën dat lijkt op groeipijn.
Ondanks dit alles heb ik veel plezier om te rijden, ik merk ook echt dat dit toch mijn leven erg verrijkt. Aangezien andere sporten ook niet bepaald geschikt zijn. Ik ben nu 15 jaar en kan me echt niet voorstellen hoe het was geweest als ik nooit met paardrijden en paarden in aanraking was gekomen.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-16 14:09 



 
Profiel   

Ik heb een visuele beperking maar ik rij altijd op een normale manege.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 15:59 



 
Profiel   

Ik rij met een aangeboren hartafwijking (half hart)
Je ziet dit bij mij aan de buitenkant niet behalve misschien mijn litteken van de openhartoperaties.
Ik ben veel sneller moe en ik kan ook niet fulltime werken.

Groetjes Aafke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-16 20:49 



 
Profiel   

Mijn oude pony is verkocht aan een manege voor mensen met beperking, namelijk Lis Hartel. Super fijne manege, hele blije mensen daar gezien.
Fijn om te lezen dat ook mensen met beperking kunnen rijden, en dat ze er zo veel plezier in hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-16 20:06 



 
Profiel   

Een beetje een oud topic maar ik "rijd" ook met een beperking voor zo ver het rijden mag heten :') Vroeger reed ik 3 tot 5 paarden per dag en nu rijd ik hooguit eens in de twee weken. Ik les momenteel ook niet. Na een ongelukje heb ik allerlei breuken opgelopen waaronder mijn rug en nu ruim 2 jaar later ben ik nog niet op mijn oude niveau.

Ik merk wel dat het plezier er voor mij een beetje vanaf gegaan is.. Herkennen meer mensen dit? Ik heb jaren lang jonge paarden opgeleid t/m Z2 en nu hobbel ik alleen nog wat rond op mijn eigen merrie. De motivatie om haar te trainen onder het zadel is er helemaal af omdat ik haar niet kan trainen zo als ik graag zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 18:37 



 
Profiel   

YellowLeaf schreef
Een beetje een oud topic maar ik "rijd" ook met een beperking voor zo ver het rijden mag heten :') Vroeger reed ik 3 tot 5 paarden per dag en nu rijd ik hooguit eens in de twee weken. Ik les momenteel ook niet. Na een ongelukje heb ik allerlei breuken opgelopen waaronder mijn rug en nu ruim 2 jaar later ben ik nog niet op mijn oude niveau.

Ik merk wel dat het plezier er voor mij een beetje vanaf gegaan is.. Herkennen meer mensen dit? Ik heb jaren lang jonge paarden opgeleid t/m Z2 en nu hobbel ik alleen nog wat rond op mijn eigen merrie. De motivatie om haar te trainen onder het zadel is er helemaal af omdat ik haar niet kan trainen zo als ik graag zou willen.


Ik herken het wel. Met mijn hartafwijking kan ik het niet goed vol houden. Hobbel ook een beetje rond maar wil eigenlijk altijd meer. Het is een beetje alles en anders maar niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-16 21:33 



 
Profiel   

Ja erg herkenbaar.heb vroeger veel wedstrijden gereden maar kan nu voornamelijk alleen nog stappen. Tijd op manege voorgehandicapten gereden maar ik mis het echte dressuur rijden. Oude tinker is helaas met pensioen,
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-16 22:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 99 van de 101 [ 2506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen