[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:50

Ik zou met dit weer niet voor een gevoerde deken gaan, hij zal even moeten wennen aan het regenachtige weer, maar het is ook nog steeds 'gewoon' een paard die van 15 graden niet dood zal gaan (in NL wisselen de temperaturen ook wel eens zo rap en dan blijven onze paarden ook gewoon in leven :+ ). Je kunt inderdaad voor een regendeken gaan waar wat onder vast te maken is. Zelf vind ik het amigo/rambo systeem met de liners en losse hals fijn. Maar ik heb geen ervaring met de bouw van PRE's en of deze dan passen.

Als ik jou was zou ik dus alleen een regendeken aanschaffen, kijken of die past, en dan is evt. een liner er zo bijgekocht. Voordat je straks met een hoop niet passende dekens zit.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:59

Ik zou ook gaan voor een regen deken waar een liner in kan. Amigo vind ik heel goed.

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:03

Kijk, handig! :D Dank jullie wel. Mijn verzorgpaarden stonden altijd zonder dekens dus daar weet ik niet veel van af. Dat liner systeem klinkt wel heel goed, daar ga ik eens wat meer informatie over opzoeken. Dat lijkt me dan inderdaad een goede optie!

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:10

Captain schreef:
Ik ga vrijdagavond wat spullen kopen. Nu zit ik te kijken naar regendekens.. Het is in Spanje nu minstens 29 graden elke dag. Hij komt hier in 15 graden en regen wat hij totaal niet gewend is. Ik zat te denken aan een regendeken met hals. Nu zie ik ook outdoordekens, 200 gram of 300 gram maar die zijn zonder hals. Wat zou een goede keuze zijn? 0 gram is er natuurlijk ook, maar ik denk dat dat te koud is voor hem?

Wil niet dat hij ziek wordt, denk dat zijn weerstand wat verminderd is door alle stress van de verhuizing ook dus wil hem comfortabel maken waar ik kan!


Ik dacht hetzelfde als jou en heb haar bij aankomt een 200gr zonder hals op gedaan. Na 1 uur stond ze er drijfnat onder. :') dus weer afgedaan en uiteindelijk een Bucas power turnout gekocht.. :$ ook hier stond ze nat onder.. nu heb ik haar niks op liggen en gaat het super.!

Hou wel rekening met de bouw van een pre. Lang niet alle dekens passen daardoor heb ik gemerkt _O-
Laatst bijgewerkt door veerle92 op 18-05-21 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:16

Het liner systeem van Horseware is echt super fijn vind ik. Dat past mooi en gaat niet schuiven.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:17

Heel gaaf paard en een hele gedurfde zet!

Qua deken: ik zou daar echt niet mee overdrijven. De nachten zijn daar nu ook gewoon rond de 15 graden maximaal dus die schommelingen is hij wel gewend. Regendeken op regenachtige dagen kan, maar zou dan gewoon een ongevoerde erop leggen of met fleece.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:34

Is het paard überhaupt een deken gewend? Lijkt me ook wel even handig om te weten voor je rodeo in de stalgang krijgt :=

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:46

Hij is geen deken gewend, dus ik denk dat iets om z'n achterbenen niet handig is, ik ga vrijdag even bij Divoza kijken wat er dan mogelijk is.. goed om te weten dat een ongevoerde warm genoeg is!

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:49

Voordeel van de amigo's is dat ze geen bilkoorden hebben (wel zo'n ding onder de staart langs, maar die kan er evt wel af) en toch als een huis liggen.

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:55

Oh top, dan ga ik daar eens naar kijken! Vandaag gaat die vrouw zijn maat opmeten, dus dan kan ik eventueel online al bestellen als ze in de winkel niet op voorraad zijn.

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:58

Ik ben zo benieuwd naar hem!! :)) Super blij voor je <3

Amigo ben ik ook heel tevreden over. Super pasvorm en gewoon top dekens. Ik heb een 0 grams en 100 grams en daarmee kom ik een heel eind eigenlijk. Maar ik heb zo'n beest dat het nooit koud heeft :+

Je moet alleen geen deken zonder bilkoord omdoen als het heel hard waait. Die van mij stond toen met de deken om zijn nek omdat het bilkoord stuk was _O-

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 13:02

https://www.dochorse.nl/amigo-regendeke ... pstop.html Deze ziet er goed uit? :))

Haha een bilkoord is wel handig ja! Maar denk dat ze daar ook minder van onder de indruk zijn dan van die koorden bij de benen.
Eventueel kan ik bij deze hem eerst zonder hals doen, gaat dat goed, kan de hals er altijd nog bij als hij het oke vindt.

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:13

Captain schreef:
https://www.dochorse.nl/amigo-regendeke ... pstop.html Deze ziet er goed uit? :))

Haha een bilkoord is wel handig ja! Maar denk dat ze daar ook minder van onder de indruk zijn dan van die koorden bij de benen.
Eventueel kan ik bij deze hem eerst zonder hals doen, gaat dat goed, kan de hals er altijd nog bij als hij het oke vindt.


Deze heeft geen liner systeem hè ;) dus kunnen geen onderdekens aan vast gemaakt worden.
Mij werd de tip gegeven om geen rechte sluiting voor een pre te pakken. Dit ivm dat de halsopening dan smaller zou zijn.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:14

Als eigenaresse van en kort en breed paard kan ik de Amigo bravo plus (&liners) en shires dekens zeer aanraden :D .

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 13:21


c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:22

Josien_ schreef:
Als eigenaresse van en kort en breed paard kan ik de Amigo bravo plus (&liners) en shires dekens zeer aanraden :D .

Ja mee eens Amigo bravo plus zijn echt top dekens.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:23

Captain schreef:
Josien_ schreef:
Als eigenaresse van en kort en breed paard kan ik de Amigo bravo plus (&liners) en shires dekens zeer aanraden :D .


Even kijken, is dat deze? https://www.dochorse.nl/amigo-bravo-12-plus-lite.html


Klopt die heb ik voor mijn Welsh Cob merrie :) !

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:26

Wat een knapperd! en soms moet een mens gewoon een gokje wagen.

Hoe vaak hoor je niet, paard helemaal op de foto en na x jaar toch op pensioen wegens problemen in de weke delen.............. het leven is helaas gewoon niet maak baar

mala26

Berichten: 4998
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:52

Je moet bij een hengst sowieso geen lieskoorden doen, dan raken zijn ballen er in verstrikt.
Hier staan de Spanjaarden onder bucas, zeer fijne dekens. Alleen een beetje duur.

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 14:11

mala26 schreef:
Je moet bij een hengst sowieso geen lieskoorden doen, dan raken zijn ballen er in verstrikt.
Hier staan de Spanjaarden onder bucas, zeer fijne dekens. Alleen een beetje duur.


Ook wel goed om rekening mee te houden ja. _O- Anders castreer ik hem alsnog hahaha, auw! :')

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:19

Ja klopt :')
Ik gebruik sowieso nooit lies koorden.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:20

Dat is een deken voorgoed een no go :Y)
Ben benieuwd hoe hij het klimaat vind, stiekem denk ik dat het een prima temperatuur voor hem is. Hooguit uren regen met wind is mogelijk een situatie die hij minder lief heeft.

Even een sidenote, zou jij hem in de buurt kunnen stallen dan biedt ik mij bij deze aan als bijrijder :j :):)

BigOne
Berichten: 38246
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:29

Een paard vind temperaturen van 15 graden of lager vaak prima, regen en wind vinden ze zeker niet fijn, dan is een ingevoerde of vijftig grams deken prima.
Als ze maar voldoende te eten hebben om warm te blijven.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:14

Ik zou ook voor een ongevoerde of fleece gevoerde regendeken gaan. Vaak is dat met dit weer mooi voldoende. Wat een onwijze knappe kerel is het! Ben je gaan volgen op insta en kan niet wachten meer van hem te zien :D

mala26

Berichten: 4998
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:43

Captain schreef:
mala26 schreef:
Je moet bij een hengst sowieso geen lieskoorden doen, dan raken zijn ballen er in verstrikt.
Hier staan de Spanjaarden onder bucas, zeer fijne dekens. Alleen een beetje duur.


Ook wel goed om rekening mee te houden ja. _O- Anders castreer ik hem alsnog hahaha, auw! :')


Wel een gratis castratie... scheelt weer in de kosten. Kan je weer een duurdere deken kopen.
Maar ik zou ook even afwachten wat ie hier van de temperatuur vind. Ik heb zelf zo'n vliegendeken die aan de bovenkant waterdicht is. Is met dit weer wel echt een uitkomst.