Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:36

Ook al lacht hij je uit, je hebt het wel zwart op wit dat je contact hebt opgenomen en hebt laten weten dat er een ongeluk is gebeurd door mensen die bij hem paarden gehuurd hebben.

Als je dat niet wilt doen dan ben ik ook bang dat het sowieso heel erg lastig wordt om ooit iets voor elkaar te krijgen qua vergoeding of noem maar op. Wordt sowieso al lastig, omdat je geen contact hebt met de ruiters en het dus eigenlijk alleen jouw woord is dat het hun schuld is.

Bel morgen meteen wat rond, bijvoorbeeld juridisch loket, hoe je moet handelen. Misschien zorgverzekering, de mijne wil bij ongelukken graag weten wiens schuld het was om kosten te verhalen. Ook kosten die ik niet hoef te betalen, omdat je verzekerd ben. Maar niet te lang wachten, als jij pas bij rekening van eigen risico bijvoorbeeld aan wil gaan kloppen wordt het een hele lastige kwestie omdat het niet te bewijzen is dat de schuld bij die ruiters lag.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 19:43

Dat rondbellen ga ik zeker doen :), gaf ik ook al aan

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:53

Je had er ook voor kunnen kiezen om te draaien en een breeder plekje te vinden om in te halen te passeren. Zeker omdat ze het aangaven dat hun paarden dat niet zo leuk vonden. Een persoon draait makkelijker om dan een hele groep.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 20-06-21 20:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 19:56

ik heb ze niet ingehaald? Ze kwamen mij tegemoet en ik reed al in de berm En dan had ik helemaal terug gemoeten. En ze zeiden het tegen elkaar, niet tegen mij. Zij gingen geen cm opzij!

Lieser
Berichten: 1495
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:06

Cinnepin schreef:
Nou de eigenaar lacht me gewoon uit dan ;)

Maar wat wil je dan?

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 20:20

Zoals ik al aangaf, morgen ga ik wat rondbellen en wie weet wordt daaruit de conclusie getrokken dat ik de manege benader.....Als je alles leest had je dit geweten ;)

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:20

Of de eigenaar je nu wel of niet uitlacht zou ik even lak aan hebben. Dan heb jij het wel voor je zelf zwart op wit staan dat je ze ervan op de hoogte hebt gesteld.
Dat ze er dan zo raar op reageren gaat niet in hun voordeel werken

Lieser
Berichten: 1495
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:25

Cinnepin schreef:
Zoals ik al aangaf, morgen ga ik wat rondbellen en wie weet wordt daaruit de conclusie getrokken dat ik de manege benader.....Als je alles leest had je dit geweten ;)

Ik heb alles gelezen, en het enige wat is blijven hangen is dat je de manege niet wilt inlichten. Hoezo rondbellen? Je maakt de manege nu overal zwart achter hun rug. Dat vind ik niet kunnen.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 20:29

Rondbellen voor mogelijkheden, advies?
En ik heb geen namen genoemd hier, dat deden anderen dus ik heb niks zwart gemaakt

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:47

Beterschap, het zijn geen leuke ervaringen, maar als het bekend is dat deze manege geen fatsoensnormen hanteert onderweg dan is het het beste om toch maar om te draaien en een luw plekje te zoeken waar wel op een veilige manier gepasseerd kan worden. Het is te gek voor woorden dat de ruiters geen manieren wordt geleerd; maar ik zou mezelf en mijn paard dus niet nogmaals in gevaar brengen.
En als dit gedrag van deze manege bij anderen ook al bekend is, dan wordt er niemand in diskrediet gebracht. Dat hebben ze zelf al gedaan, en doen het blijkbaar nog steeds. ;)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 06:10

Wat een vervelende situatie ts!
Ik ben daar ook eens bijna omver gelopen door een groep paarden die op een smal pad de bocht door kwamen galopperen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 06:50

Cinnepin schreef:
Rondbellen voor mogelijkheden, advies?
En ik heb geen namen genoemd hier, dat deden anderen dus ik heb niks zwart gemaakt


Wat voor mogelijkheden zoek je dan? Vervelend hoor dat het je overkomen is maar maak er geen drama van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:15

MarcoBorsato schreef:
Cinnepin schreef:
Rondbellen voor mogelijkheden, advies?
En ik heb geen namen genoemd hier, dat deden anderen dus ik heb niks zwart gemaakt


Wat voor mogelijkheden zoek je dan? Vervelend hoor dat het je overkomen is maar maak er geen drama van.

Ik gok kijken of eventuele zorgkosten te verhalen zijn, eventuele andere schades e.d.. Niet heel onlogisch wanneer je door een ander een ongeval hebt gehad.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:04

Ik ben ook bang dat er niets te halen gaat zijn. Bij paardrijden horen nou eenmaal risico's die je accepteert als je er op gaat zitten. Bovendien was het je eigen paard dat bokte, er was natuurlijk ook geen opzet vanaf het meisje dat op het andere paard zat

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:10

Kidde schreef:
Ik ben ook bang dat er niets te halen gaat zijn. Bij paardrijden horen nou eenmaal risico's die je accepteert als je er op gaat zitten. Bovendien was het je eigen paard dat bokte, er was natuurlijk ook geen opzet vanaf het meisje dat op het andere paard zat


Ik las het als dat een paard van de andere ruiters gericht naar TS haar paard sloeg, waardoor deze opzij sprong en de ruiter er af gooide.
In dat geval lijkt mij de andere ruiter toch verantwoordelijk en kan je echt niet zo maar doorrijden.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:29

Poekkie schreef:
Kidde schreef:
Ik ben ook bang dat er niets te halen gaat zijn. Bij paardrijden horen nou eenmaal risico's die je accepteert als je er op gaat zitten. Bovendien was het je eigen paard dat bokte, er was natuurlijk ook geen opzet vanaf het meisje dat op het andere paard zat


Ik las het als dat een paard van de andere ruiters gericht naar TS haar paard sloeg, waardoor deze opzij sprong en de ruiter er af gooide.
In dat geval lijkt mij de andere ruiter toch verantwoordelijk en kan je echt niet zo maar doorrijden.


Ja maar het nu nog zien te bewijzen welke paard+ruiter het was lijkt me heel lastig.
Als hun zeggen daar niet geweest te zijn of dat het paard niet getrapt heeft is het het ene woord tegen het andere en heb je niets.

Maar ik zou het zeker proberen wie weet, niet geschoten is altijd mis. Misschien heeft er toch iemand last van een schuld gevoel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:05

Kidde schreef:
Ik ben ook bang dat er niets te halen gaat zijn. Bij paardrijden horen nou eenmaal risico's die je accepteert als je er op gaat zitten. Bovendien was het je eigen paard dat bokte, er was natuurlijk ook geen opzet vanaf het meisje dat op het andere paard zat

Als jij per ongeluk een auto raakt met je portier, moet je de schade toch ook vergoeden?

Het paard bokte omdat het werd geslagen door een ander paard. Navraag doen kan altijd.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:36

Het ding is: de verkeerswet is iets heel erg specifiek. Op specifieke omstandigheden van toepassing. Dat kan je gewoon niet 1 op 1 overnemen van: met een auto is het zus, dus met een paard zal het vast ook wel zo zijn. En zelfs bij een auto-ongeval kan je best altijd een pv laten opstellen door de politie omdat als het achteraf twee verschillende verhalen worden, het ook jouw woord tegen dat van de tegenpartij is.
Ik snap dat men TS wil helpen en steunen, maar probeer wel realistisch te blijven.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:46

Cinnepin schreef:
Zoals ik al aangaf, morgen ga ik wat rondbellen en wie weet wordt daaruit de conclusie getrokken dat ik de manege benader.....Als je alles leest had je dit geweten ;)


Succes met je zoektocht, maar ik ben echt bang dat er weinig mogelijkheden zijn. Zeker juridisch wordt het een lastige zaak.
Jouw verhaal tegen het verhaal van de groep ruiters. Geen video opnames of neutrale getuigen, wie moet je geloven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:34

Gini schreef:
Het ding is: de verkeerswet is iets heel erg specifiek. Op specifieke omstandigheden van toepassing. Dat kan je gewoon niet 1 op 1 overnemen van: met een auto is het zus, dus met een paard zal het vast ook wel zo zijn. En zelfs bij een auto-ongeval kan je best altijd een pv laten opstellen door de politie omdat als het achteraf twee verschillende verhalen worden, het ook jouw woord tegen dat van de tegenpartij is.
Ik snap dat men TS wil helpen en steunen, maar probeer wel realistisch te blijven.

Ik bedoel meer te zeggen dat 'geen opzet' niet betekent dat je niet verantwoordelijk kunt zijn voor voortvloeiende schade.

Navragen kost niks.

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:39

En dan is het nog jouw verhaal tegen die van hen.

Laat het rusten. Een vervelend ongeluk, maar weer verder.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:07

_San87_ schreef:
Gini schreef:
Het ding is: de verkeerswet is iets heel erg specifiek. Op specifieke omstandigheden van toepassing. Dat kan je gewoon niet 1 op 1 overnemen van: met een auto is het zus, dus met een paard zal het vast ook wel zo zijn. En zelfs bij een auto-ongeval kan je best altijd een pv laten opstellen door de politie omdat als het achteraf twee verschillende verhalen worden, het ook jouw woord tegen dat van de tegenpartij is.
Ik snap dat men TS wil helpen en steunen, maar probeer wel realistisch te blijven.

Ik bedoel meer te zeggen dat 'geen opzet' niet betekent dat je niet verantwoordelijk kunt zijn voor voortvloeiende schade.

Navragen kost niks.


Oké, dat snap ik. Maar het is op dat vlak een beetje 'risky' om vergelijkingen te maken met de verkeerswet, maar ik begrijp dat je het deed ter verduidelijking.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 12:18

Er is een mail naar de manege gestuurd.
Mijn urine is ook naar de huisarts gebracht

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:23

Poeh, heftig verhaal TS.

Ik snap wel na alle berichten dat ze niet gestopt zijn (en nee, ik keur het niet goed). Waarschijnlijk hebben ze de paarden zo slecht onder controle dat omkeren alleen maar een groter risico zou opleveren.
Wel goed om dit toch ergens te melden, het klinkt als een hele onveilige situatie daar.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:48

Cinnepin schreef:
Er is een mail naar de manege gestuurd.
Mijn urine is ook naar de huisarts gebracht


Dapper. Goed besluit.
Hoop dat je nieren goed blijken te zijn.