Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:13

Ik hoop dat je er iets mee bereikt cinnepin :)

Ik vrees er wat voor. Maar idd zou het niet meer dan terecht zijn als jij je kosten vergoed krijgt en zij een fikse boete.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 18:13

even weggehaald...
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 21-06-21 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:31

Als zij wisten dat dat paard uit kan halen, hadden ze ook even kunnen roepen dat het niet zou gaan. Ik heb ook wel eens aangegeven dat iets niet goed zou kunnen gaan en of ze me even 5 seconden wilden geven om aan de kant te gaan oid. Het blijven paarden, dus het kan ook gebeuren zonder dat je het weet, maar als je het weet moet je wel ervoor zorgen dat het niet kan gebeuren.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:52

MyWishMax schreef:
Als zij wisten dat dat paard uit kan halen, hadden ze ook even kunnen roepen dat het niet zou gaan. Ik heb ook wel eens aangegeven dat iets niet goed zou kunnen gaan en of ze me even 5 seconden wilden geven om aan de kant te gaan oid. Het blijven paarden, dus het kan ook gebeuren zonder dat je het weet, maar als je het weet moet je wel ervoor zorgen dat het niet kan gebeuren.


Hier sluit ik me helemaal bij aan. En daar begon het als ik het goed gelezen heb, allemaal mee. Dat had de 1e stap moeten zijn.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 20:48

Poeh, jeuk van de oxycodon en suf...lekker hoor :(

Gaabje
Berichten: 931
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:33

Hele rottige situatie, veel beterschap Cinnepin. Wij zijn er niet bij geweest dus lastig in te schatten deze situatie. Ergens kan ik me ook indenken dat je niet zomaar af gaat stappen als je op paarden zit die je niet super goed kent. Voor hetzelfde geld kom je er niet meer op of worden de paarden er nog onrustiger van en ontstaan er nog gevaarlijkere situaties. Manegepaarden zijn toch vaak net wat anders gewend qua rituelen.
Het is niet oké om ogenschijnlijk zonder al te veel aandacht door te rijden. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat de juiste keuze maken op dat moment lastig is. Zeker als je denkt dat de ander oké is. Helemaal los daarvan heb je natuurlijk nog de aansprakelijkheidsvraag en zou het netjes zijn van de ruiters en de manege-eigenaar dat je een excuses krijgt als ze van de situatie en de gevolgen te horen krijgen.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 21:34

Heb nog geen antwoord op de mail ontvangen

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:45

Cinnepin schreef:
Poeh, jeuk van de oxycodon en suf...lekker hoor :(


Dat suffe blijft zo lang je het blijft gebruiken. De jeuk trekt wel na een paar dagen weg.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:33

Gaabje schreef:
Hele rottige situatie, veel beterschap Cinnepin. Wij zijn er niet bij geweest dus lastig in te schatten deze situatie. Ergens kan ik me ook indenken dat je niet zomaar af gaat stappen als je op paarden zit die je niet super goed kent. Voor hetzelfde geld kom je er niet meer op of worden de paarden er nog onrustiger van en ontstaan er nog gevaarlijkere situaties. Manegepaarden zijn toch vaak net wat anders gewend qua rituelen.


Stal is daar 50 meter verderop, dan loopt ze dat laatste stukje maar.
Als manegepaarden hier al van slag raken zijn het geen geschikte dieren dus om mee op buitenrit te nemen.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:09

Onali schreef:
Gaabje schreef:
Hele rottige situatie, veel beterschap Cinnepin. Wij zijn er niet bij geweest dus lastig in te schatten deze situatie. Ergens kan ik me ook indenken dat je niet zomaar af gaat stappen als je op paarden zit die je niet super goed kent. Voor hetzelfde geld kom je er niet meer op of worden de paarden er nog onrustiger van en ontstaan er nog gevaarlijkere situaties. Manegepaarden zijn toch vaak net wat anders gewend qua rituelen.


Stal is daar 50 meter verderop, dan loopt ze dat laatste stukje maar.
Als manegepaarden hier al van slag raken zijn het geen geschikte dieren dus om mee op buitenrit te nemen.

Precies mijn gedachten.
Daarbij staat de manege al niet zo goed bekend in de omgeving. Dit soort acties maakt het er niet beter op.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:49

Ik ging heel vroeger als jong-volwassene ook wel eens met de manege waar ik toen leste op buitenrit, en het was absoluut verboden om de rij te verlaten. Het was steeds: Aansluiten! Veel mensen vinden het ook best eng, zo'n buitenrit. Manegeklanten zijn vaak niet zulke ervaren ruiters, en zeker niet wat betreft buitenritten. Ik snap dus heel goed dat degene op het paard eigenlijk niks kon doen, of in ieder geval niet het idee had dat hij/zij iets kon doen. Je moet sowieso behoorlijk wat rijvaardigheid hebben om een manegepaard bij de groep weg te sturen en/of tot stilstand te brengen. Je zit als het ware in een trein en die rijdt door.

Wat had gekund is dat de instructeur, die neem ik aan voorop reed, zich met de situatie was gaan bemoeien. Dat had in principe gemoeten. Die is verantwoordelijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat die niet zomaar omdraait en een groep onervaren ruiters achter laat. Paarden die bijna thuis zijn en moeten wachten, en ruiters die dat wellicht niet aan kunnen... En het zou ook nog kunnen dat de instructeur het allemaal niet precies heeft meegekregen.
Wellicht heeft die instructeur iets geroepen als: 'Vraag even of het gaat.' En dat is gebeurd.

Ik was er niet bij, ik weet niet hoe het gegaan is. Maar als ik terugdenk aan die buitenritten van vroeger, dan begrijp ik wel dat iemand niet zomaar even de groep verlaat.

Dat staat los van het feit dat een van hun paarden zich niet weet te gedragen, maar de verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de manege. Niet bij de persoon die er toevallig op zat.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:55

LindyH schreef:
Ik ging heel vroeger als jong-volwassene ook wel eens met de manege waar ik toen leste op buitenrit, en het was absoluut verboden om de rij te verlaten. Het was steeds: Aansluiten! Veel mensen vinden het ook best eng, zo'n buitenrit. Manegeklanten zijn vaak niet zulke ervaren ruiters, en zeker niet wat betreft buitenritten. Ik snap dus heel goed dat degene op het paard eigenlijk niks kon doen, of in ieder geval niet het idee had dat hij/zij iets kon doen. Je moet sowieso behoorlijk wat rijvaardigheid hebben om een manegepaard bij de groep weg te sturen en/of tot stilstand te brengen. Je zit als het ware in een trein en die rijdt door.

Wat had gekund is dat de instructeur, die neem ik aan voorop reed, zich met de situatie was gaan bemoeien. Dat had in principe gemoeten. Die is verantwoordelijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat die niet zomaar omdraait en een groep onervaren ruiters achter laat. Paarden die bijna thuis zijn en moeten wachten, en ruiters die dat wellicht niet aan kunnen... En het zou ook nog kunnen dat de instructeur het allemaal niet precies heeft meegekregen.
Wellicht heeft die instructeur iets geroepen als: 'Vraag even of het gaat.' En dat is gebeurd.

Ik was er niet bij, ik weet niet hoe het gegaan is. Maar als ik terugdenk aan die buitenritten van vroeger, dan begrijp ik wel dat iemand niet zomaar even de groep verlaat.

Dat staat los van het feit dat een van hun paarden zich niet weet te gedragen, maar de verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de manege. Niet bij de persoon die er toevallig op zat.


Maar het is toch logisch dat heel de groep even stopt van zodra er iemand van zijn paard ligt?

Ik heb heel veel tochten gereden, wekelijks naar de zee in belgie voor enkele jaren maar ook regelmatig in het buitenland. En nog nooit ben ik iets anders tegengekomen dan dat de hele groep stopt als er iemand valt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:29

LindyH er rijdt nooit een instructeur mee. Dat is nu net het grootste probleem.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:01

Maar eigenlijk weet TS toch niet dat het een groep van de manege is, niet 100% zeker bewijsbaar bedoel ik? Of op welke manier wist TS dat de groep van de manege kwam?

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:50

Super rot dat dit je gebeurd is Cinnepin, hoe is het nu met je rug? Heb je nog veel last?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:40

LindyH schreef:
Ik ging heel vroeger als jong-volwassene ook wel eens met de manege waar ik toen leste op buitenrit, en het was absoluut verboden om de rij te verlaten. Het was steeds: Aansluiten! Veel mensen vinden het ook best eng, zo'n buitenrit. Manegeklanten zijn vaak niet zulke ervaren ruiters, en zeker niet wat betreft buitenritten. Ik snap dus heel goed dat degene op het paard eigenlijk niks kon doen, of in ieder geval niet het idee had dat hij/zij iets kon doen. Je moet sowieso behoorlijk wat rijvaardigheid hebben om een manegepaard bij de groep weg te sturen en/of tot stilstand te brengen. Je zit als het ware in een trein en die rijdt door.

Wat had gekund is dat de instructeur, die neem ik aan voorop reed, zich met de situatie was gaan bemoeien. Dat had in principe gemoeten. Die is verantwoordelijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat die niet zomaar omdraait en een groep onervaren ruiters achter laat. Paarden die bijna thuis zijn en moeten wachten, en ruiters die dat wellicht niet aan kunnen... En het zou ook nog kunnen dat de instructeur het allemaal niet precies heeft meegekregen.
Wellicht heeft die instructeur iets geroepen als: 'Vraag even of het gaat.' En dat is gebeurd.

Ik was er niet bij, ik weet niet hoe het gegaan is. Maar als ik terugdenk aan die buitenritten van vroeger, dan begrijp ik wel dat iemand niet zomaar even de groep verlaat.

Dat staat los van het feit dat een van hun paarden zich niet weet te gedragen, maar de verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de manege. Niet bij de persoon die er toevallig op zat.


er is nog maar 100x ofzo gezegd dat er geen instructeur bij was.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:45

Gini schreef:
Maar eigenlijk weet TS toch niet dat het een groep van de manege is, niet 100% zeker bewijsbaar bedoel ik? Of op welke manier wist TS dat de groep van de manege kwam?


TS kent de manege en het gebeurde daar 50 mtr vandaan.

Ik herken een manege groep normaal op een kilometer afstand wel, aan de paarden, manier van rijden, tuig en alles er omheen. Niets mis mee maar de TS kan echt wel inschatten of het dieren waren van de betreffende manege of niet.

Daarbij, als het niet de manege was, dan had die eigenaar al lang op de mail gereageerd vermoed ik.
Zwijgen in dit geval, is wel een stuk schuld erkenning he.

TS, hoe is het lichamelijk met je?

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:49

Inschatten ja, en ik zeg ook niet dat TS liegt. Maar weet ze het? Kan ze het bewijzen? Dat is nog iets anders, als je de zaak echt verder wilt pushen. Dan moet je beter beslagen op het ijs komen dan 'ik zag aan de manier van rijden dat ze van manege X kwamen'.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:52

Gini schreef:
Inschatten ja, en ik zeg ook niet dat TS liegt. Maar weet ze het? Kan ze het bewijzen? Dat is nog iets anders, als je de zaak echt verder wilt pushen. Dan moet je beter beslagen op het ijs komen dan 'ik zag aan de manier van rijden dat ze van manege X kwamen'.


Als het lespaarden zijn, zal je ze vast wel herkennen.
En de maneges die ik ken hebben allemaal een hangertje met naam aan de hoofdstellen en zadels, dus valt wel op als het manegemateriaal is.
Al denk ik idd dat het een verloren zaak is in dit geval.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:56

Poekkie schreef:
Gini schreef:
Inschatten ja, en ik zeg ook niet dat TS liegt. Maar weet ze het? Kan ze het bewijzen? Dat is nog iets anders, als je de zaak echt verder wilt pushen. Dan moet je beter beslagen op het ijs komen dan 'ik zag aan de manier van rijden dat ze van manege X kwamen'.


Als het lespaarden zijn, zal je ze vast wel herkennen.
En de maneges die ik ken hebben allemaal een hangertje met naam aan de hoofdstellen en zadels, dus valt wel op als het manegemateriaal is.
Al denk ik idd dat het een verloren zaak is in dit geval.


Inderdaad, waarschijnlijk kansloze zaak. En, niet onbelangrijk, we hebben hier alleen de versie van TS gehoord.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 11:41

Gini schreef:
Maar eigenlijk weet TS toch niet dat het een groep van de manege is, niet 100% zeker bewijsbaar bedoel ik? Of op welke manier wist TS dat de groep van de manege kwam?


Ik ken de paarden van de manege ;) Herken de manier van rijden en herken het tuig ;P

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:45

I know, maar snap je dat het kan dat dat niet voldoende is?

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 11:46

Met mij gaat het redelijk, als ik onder de pijnstilling zit kan ik wel lopen en kleine dingetjes doen.
Als het uitgewerkt is ben ik een wrak.

Nog geen antwoord gehad van de manege

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 11:47

Gini schreef:
I know, maar snap je dat het kan dat dat niet voldoende is?


Ik houd overal rekening mee

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:48

Gini schreef:
I know, maar snap je dat het kan dat dat niet voldoende is?



Er zijn in dat stukje weinig stallen, de manege, een paar privestallen met 2 a 3 paarden (en zeer herkenbaar) en een pensionstal.
Het ruiterpad loopt daar dood of begint daar, is net hoe je het ziet.

Je hoeft echt geen universiteitsdiploma te hebben om tot de conclusie te komen dat die paarden van de manege komen.
De weg nodigt namelijk helemaal niet uit om daar te paardrijden.