Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 284 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

 
Profiel   

Ik heb ooit een zwaar gekneusde rug gehad na een val. Ik ben toen wel gelijk op de foto en door de scan gegaan, omdat ik niet kon staan gingen alle alarmbellen af en ben ik op een plankje door de ambu meegenomen naar het ziekenhuis. Gelukkig geen breuk. Maar wat een pijn, idd alsof iemand met een mes steeds in mijn rug zat te steken. Ik kon alleen op 1 manier in bed liggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:13 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ik heb ooit een zwaar gekneusde rug gehad na een val. Ik ben toen wel gelijk op de foto en door de scan gegaan, omdat ik niet kon staan gingen alle alarmbellen af en ben ik op een plankje door de ambu meegenomen naar het ziekenhuis. Gelukkig geen breuk. Maar wat een pijn, idd alsof iemand met een mes steeds in mijn rug zat te steken. Ik kon alleen op 1 manier in bed liggen.

Same... ik heb er nu, meer dan 15 jaar later, nog af en toe last van :=.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:14 



 
Profiel   

Dat gelukkig niet meer. Later bij de fysio bleek ik toch een scheve wervel te hebben. Die heeft de manueel therapeut toen even gemanipuleerd met de woorden: dit kan even pijn doen := toen dat weer goed zat verliep het herstel ineens heel voorspoedig. Vind het nog steeds vreemd dat dit er op de foto en scan niet uit was gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:18 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ik heb ooit een zwaar gekneusde rug gehad na een val. Ik ben toen wel gelijk op de foto en door de scan gegaan, omdat ik niet kon staan gingen alle alarmbellen af en ben ik op een plankje door de ambu meegenomen naar het ziekenhuis. Gelukkig geen breuk. Maar wat een pijn, idd alsof iemand met een mes steeds in mijn rug zat te steken. Ik kon alleen op 1 manier in bed liggen.



Dan weet jij denk ik wel wat ik nu voel ongeveer

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:20 



 
Profiel   

Idd, en dat is echt niet fijn :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:22 



 
Profiel   

Ik heb mn stuitbeen eens gekneusd met een val en dat was al enorm pijnlijk, laat staan op de plek waar jij t hebt. Ik geloof meteen dat je enorme pijn hebt. Zou ook wel goed checken of je geen koorts krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:34 



 
Profiel   

Heel veel beterschap een gekneusde rug is echt vreselijk ja.
Ik heb nadat een hele cocktail aan pijnstillers echt niet hielp een injectie met morfine gekregen. Toen kon ik in ieder geval een nachtje slapen.

Voor de rest is het toch rustig aan bewegen zonder te forceren en dragelijk houden met pijnstillers. Pas op met oxycodon trouwens dat is nogal verslavend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:39 



 
Profiel   

Been there, done that... Ook hier ervaring met dat soort blessures. Rug, bekken, ribben zwaar gekneusd... leuke sport dat paardrijden he? ;) Veel sterkte! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:52 



 
Profiel   

Rugpijn is naar. Je bent gelijk zo beperkt. Ik vind dat je met een bodyprotector juist vervelender valt, je kan niet doorrollen. Uiteraard zal t in sommige gevallen ook letsel voorkomen. Heel veel beterschap in elk geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:34 



 
Profiel   

Pff en al die pijn en ongemak omdat een toko het nodig vindt om geld te verdienen aan het zonder begeleiding los laten rijden van mensen die die verantwoordelijkheid duidelijk niet aan kunnen, op paarden die er ongeschikt voor zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:16 



 
Profiel   

Heb ook gebroken stuit gehad 2x en gebroken vleugel van ruggenwervel. Dat laatste was moeilijk te zien op foto's, dus pas bij 2e foto zagen ze het, maar wat een pijn!
Misschien nog eens foto's laten maken of eerdere foto's door 2nd opinion laten beoordelen?
Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 23:01 



 
Profiel   

dankjullie wel

@Telpeva idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 09:12 



 
Profiel   

Overigens nog steeds geen enkele reactie van de manege op mijn mail...precies wat ik al dacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 09:25 



 
Profiel   

Beterschap, niet fijn zeg.

Een excuses was toch wel netjes geweest ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 09:49 



 
Profiel   

Ja, maar ik wist al van te voren dat dat niet ging gebeuren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 09:50 



 
Profiel   

Misschien dat de manege wel wil reageren op een negatief bericht op FB? Weet de inhoud van je mail niet maar ga er vanuit dat je ze verantwoordelijk heb gesteld voor de schade? Zo nee dan nog een keer doen, zijn ze aangesloten bij de fnrs? Dan daar eventueel een klacht indienen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 09:59 



 
Profiel   

Ik heb ze uitgelegd wat er is gebeurd, en andere akkefietjes aan het licht gesteld en of ze hier met de ruiters over kunnen praten hoe om te gaan met veiligheid. En verteld wat mijn schade is, ik heb het heel netjes en zakelijk gehouden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 10:23 



 
Profiel   

Mijn buurmeisje komt Niels zometeen lekker poetsen ( zelfs dat lukt me amper ) Moet ik lopend, ook een scooter kan ik niet besturen en op de standaard zetten. Gelukkig staat ie ongeveer aan het einde van de straat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:30 



 
Profiel   

Ah fijn dat iemand dat even over neemt, hoe lastig ook, even lopen en er uit is wel goed voor je.
Kalm aan en de tijd nemen om te herstellen, meer kan je helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:47 



 
Profiel   

nee helaas niet, er is nu wel het een en ander in werking gezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 14:14 



 
Profiel   

Hoe gaat t nu met je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 11:14 



 
Profiel   

Eigenlijk wel goed, slik al minder pijnstillers. Mijn paard had vrijdag wel een lichte koliek aanval ( kon er ook nog wel bij ) maar was gelukkig snel weer op de been. Gisteren hebben we voor het eerst weer ff een rustig rondje gedaan. Voor hem goed de beweging en voor mij ook, was uiteraard wel wat gevoelig maar was te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 12:05 



 
Profiel   

Gelukkig, fijn om te lezen. Het is lekker weer om het bos in te gaan, mooi dat het lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 13:04 



 
Profiel   

ja inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 14:10 



 
Profiel   

Net de hele topic gelezen. Fijn dat het alweer beter gaat.
Maar ik begrijp niet zo goed hoe dit nou de schuld van de manege(ruiters) is. Je hebt meerdere tegenliggers op een smal pad en je kiest ervoor om in de berm te gaan staan. Daarmee het risico aanvaardend dat een groep onbekende paarden op zeer korte afstand van jou en je paard moeten passeren. Zelf heb ik altijd geleerd dat de kleinste ‘groep’ aan de kant gaat als veilig passeren mogelijk is, of dat de kleinste groep omkeert en terugrijdt naar een plek waar veilig passeren wel een optie is. Op een smal pad neem je altijd een risico, zelfs bij doodbrave paarden die passeren wel superleuk vinden.

Dat de groep na passeren niet is gestopt om goed te controleren of je wel echt ok was en of je wel weer op je paard kon klimmen is zeker slordig, maar wellicht begrijpelijk na een ‘ja, ik ben in orde’ van jou. Een groep stoppen of omdraaien op een smal pad is ook niet per se zonder risico’s. Manegepaarden draaien hun rondjes af en zijn vaak niet makkelijk te overtuigen van iets anders als ze op weg naar huis zijn. Op tijd terug moeten zijn voor de volgende les heeft mogelijk ook meegewogen in het besluit genoegen te nemen met dat jij zegt dat alles ok is. Dat is iets wat je makkelijk vergeet als je aan eigen paarden gewend bent, waarmee je autonomer kan handelen in verschillende situaties.

Tot slot vind ik het niet raar dat er niet (meer) gereageerd wordt op je mail. In plaats van dat je enkel dit incident benoemt waar je mogelijk schade hebt opgelopen, benoem je gelijk meerdere incidenten die voor de manege eigenaar niet meer te achterhalen zijn. Plus je stuurt deze mail pas nadat je eerst over 6 pagina’s topic meerdere aannames over uitgelachen worden en onfatsoenlijke ruiters hebt geuit. Persoonlijk zou ik dan ook gegeten en gedronken met je hebben en rustig afwachten tot je met al je keiharde bewijzen je schadeclaim kwam indienen.

Dat je uiteindelijk veel last hebt gekregen van de val is heel vervelend, maar het ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid. Als je de manege eigenaar per mail de les wil lezen over hoe zijn ruiters veilig moeten passeren, dan had je om moeten keren en terug moeten rijden naar een bredere plek waar dit wel veilig kon. Als er dan nog naar je paard geslagen werd, dan had je misschien een punt gehad. Sorry hoor, maar zoals jij de omstandigheden beschrijft, heb jij samen met de manegeruiters actief bijgedragen aan het kunnen ontstaan van dit incident. Je hebt willens en wetens geen gebruik gemaakt van een veilgere optie voor jou en je paard. Beetje raar om dan een bedrijf met naam en toenaam op internet door het slijk te trekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 16:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 284 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen