Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 115 [ 2872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

 
Profiel   

Gaaf filmpje, hij is echt blij om je te zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:00 



 
Profiel   

Captain schreef
Fillis schreef
Een open/niet veroordelende vraag: waarom begin je al zo vroeg met Spaanse pas? Vanuit wat ik weet van klassieke/barokke dressuur wordt dit gezien als een lastige/zware oefening om correct uit te voeren, die pas wordt aangeleerd nadat het paard al piaffe kan en dus fysiek al veel verder in opleiding is. Heb jou/jouw paarden de oefening niet zien doen uiteraard, maar ik zie vaak wel bij VD paarden met onderhalzen en weggedrukte ruggen. Hoe pak jij dit aan? Opnieuw, puur nieuwsgierig :)


Net als met bijna alle disciplines zijn er verschillende manieren om iets aan te leren. Inderdaad vanuit de klassieke dressuur manier, of vanuit de vrijheidsdressuur manier (en wellicht nog tal andere opties). Wat je inderdaad vaak ziet, zeker aan het begin, is dat als je het met vrijheidsdressuur aanleert je in kleinere stapjes werkt. Dus eerst die jambette aan beide kanten, vervolgens het aan een kant in stap, aan de andere kant in stap, en dan gaan combineren, waarbij ze de eerste paar keer meer kreupel lijken te lopen dan een Spaanse pas lijken te doen. :')
(Weet niet hoe dit via de klassieke manier aangeleerd wordt, wellicht ook wel in deze kleine stappen?)

De kunst daarna is om het te gaan verbeteren, dus inderdaad met een actieve achterhand zodat de rug gebruikt wordt en het gewicht naar achteren verplaatst wordt zodat de voorkant omhoog kan komen.
Ik denk dat veel mensen een Spaanse pas zien, en dan alleen kijken naar zwaaiende voorbenen en het zo goed vinden. Terwijl het aanleren misschien pas het minste werk is, de kunst is om het te verbeteren. :D Maar het verschil zal daarin zitten dat klassieke dressuur echt gericht is op het juiste gebruik van het lichaam, en vrijheidsdressuur vaak meer als 'leuke kunstjes voor er naast'. Zeker als je alleen bent, en je vaak aan de voorkant bezig bent, zie je die achterkant helemaal niet.

Overigens zeker geen veroordelende vraag hoor, vragen staat vrij, en ik vind het juist leuk om zo eventueel andere inzichten te krijgen en na te denken waarom ik iets doe. :D


Absoluut eens met het vetgedrukte ja! Ik durf je niet met zekerheid te zeggen hoe het op de klassieke manier aangeleerd wordt, want met mijn vorige paard ben ik nooit zo ver gekomen door een permanente blessure door een weideongeluk, en mijn huidige is nog te jong. En alle begin is moeilijk/zal er niet zo netjes uit zien, daar zul je mij niet over horen (zulk soort oefeningen leveren merkbaar verbetering op in andere oefeningen, zelfs als ze half falen! Heb dat zelf heel goed gemerkt met galopwerk aan de hand en lange teugel.). Maar inderdaad, veel mensen kijken niet verder dan dat.

Ik geloof er ook heilig in dat mits goed uitgevoerd, VD een hele waardevolle toevoeging kan zijn aan de gymnastiserende arbeid, maar ik durf het zelf niet zo goed. De grotere kunstjes zijn qua beweging best extreem soms en ik ben als de dood dat ik een blessure veroorzaak :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:17 



 
Profiel   

Weer even een korte update! :D

Maandagavond was echt the worst day ever. :') Ik heb nog nooit zo'n slechte 'training' met hem gehad. Hij schrok constant overal van, was nerveus, heel happig.. Gewoon niet lekker in z'n vel.
Ik denk dat het kwam door de plotselinge omslag van het weer want het was die dag ook gewoon echt koud. Heb het maar positief afgesloten met een lange borstelbeurt. :')

Gisteren was weer echt het tegenovergestelde, hij was super braaf. Nog wel wat schrikachtiger dan anders maar ach, al zoveel beter dan maandag. :+ Er was niemand op stal dus hem lekker geborsteld op de poetsplaats en daarna in de bak geoefend met wijken voor druk en... Geoefend met wat gewicht op de rug. :D Ik ben nog lang niet van plan er op te stappen, maar hij moet toch even overal aan wennen. :D



En hij is zo leuk he.. Ik was even zijn waterbak aan het verschonen dus moest 10 keer heen en weer lopen met een emmer water. En elke keer stond hij achterin zijn wei, zag hij mij, kwam hij aandraven.. Even polshoogte nemen, liep hij weer weg om te gaan grazen. En dat herhaalde zich dus 10 keer. Wat een dotje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 10:50 



 
Profiel   

Die lip <3 _O-

Misschien is hij ergens van geschrokken dat hij schrikachtig was!
Het is een aardig flatgebouw hè :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 11:02 



 
Profiel   

Je hebt zeker een dotje!!!! Hij is graag bij je en dat al zo snel. Doe je goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:50 



 
Profiel   

Een flatgebouw.. hè? :')

Vandaag zijn we naar het bos gegaan. 8.5km gewandeld. :D In zijn tempo waren we er zo. Man dat beest loopt snel. :') Als ik op zijn rug zit kom ik nog eens ergens.. _O-

Super braaf, verkeer geen enkel probleem, blaffende honden die op hem afrennen ook niet.. echt genieten! <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:48 



 
Profiel   

Wat genieten! Leuke foto’s, vooral de laatste. Heeft ie nou al een plukje grijs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 23:25 



 
Profiel   

Ooohh jouw topic gevonden en wat leest en kijkt dit leuk! :D Echt een geweldig mooi dier heb je! Benieuwd naar de verdere ontwikkeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 23:35 



 
Profiel   

Je mannen mogen er beiden wezen. Je hebt goede smaak :j
En wat fijn dat het zo goed gaat allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 06:14 



 
Profiel   

Oh Pien, jij schrijft wat ik dacht _O-
Knap stel bij elkaar. En fijn dat het wandelen zo mooi ging. Hij doet het maar knap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 06:25 



 
Profiel   

_O- Kijken mag Leetje ook als je al een oude vrouw bent. Het is duidelijk dat TS van het mooie exotische houdt. En dat heb ik ook. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 06:27 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
_O- Kijken mag Leetje ook als je al een oude vrouw bent. Het is duidelijk dat TS van het mooie exotische houdt. En dat heb ik ook. :=


:j _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 06:35 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
_O- Kijken mag Leetje ook als je al een oude vrouw bent. Het is duidelijk dat TS van het mooie exotische houdt. En dat heb ik ook. :=

_O-
Alleen wel heul gevaarlijk dat je je ene ‘gevaarlijke’ man aan een dun touwtje hebt lopen, had ze allebei aan een touwtje gedaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 06:46 



 
Profiel   

Stille meelezer. Wat een leuk dier zeg! En wat ga jij er mooi mee om.
Heel erg benieuwd hoe hij onder het zadel zal zijn.
Ik blijf je berichten lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:00 



 
Profiel   

AnnaXBoy schreef
Wat genieten! Leuke foto’s, vooral de laatste. Heeft ie nou al een plukje grijs?


Ja klopt, ben benieuwd wanneer dat meer gaat worden. In zijn staart zitten ook al wat grijze haren. :D


pien_2010 schreef
Je mannen mogen er beiden wezen. Je hebt goede smaak :j
En wat fijn dat het zo goed gaat allemaal.


_O- Geen Nederlander meer voor mij.. Roze tepels. Brrrrrr. :')


chanicha schreef
pien_2010 schreef
_O- Kijken mag Leetje ook als je al een oude vrouw bent. Het is duidelijk dat TS van het mooie exotische houdt. En dat heb ik ook. :=

_O-
Alleen wel heul gevaarlijk dat je je ene ‘gevaarlijke’ man aan een dun touwtje hebt lopen, had ze allebei aan een touwtje gedaan :')

~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:09 



 
Profiel   

Roze tepels :')

Wat een lot uit de loterij dat paard <3 Heerlijk dier! Hij is enorm stoer en ook nog een fijn karakter +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:23 



 
Profiel   

_O- Roze tepels _O-


Ik ga stuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 22:07 



 
Profiel   

Zerena schreef
_O- Roze tepels _O-


Ik ga stuk


Ik ook _O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 23:17 



 
Profiel   

Earth schreef
Zerena schreef
_O- Roze tepels _O-


Ik ga stuk


Ik ook _O- _O- _O-


Kijkt nu heel anders naar manlief..









Roze tepels: check

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 23:20 



 
Profiel   

Hier moet ik als stille meelezer ook om lachen _O-

Wat heb je een fantastisch paard gevonden, en wat pak je het goed aan. Vanaf het beeldscherm laat je ons echt meegenieten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 23:34 



 
Profiel   

Ook een stille meelezer! Wat een prachtig paard zeg, ik ben benieuwd naar je verdere ontwikkelingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 08:51 



 
Profiel   

De rose tepel check houden we erin. Hij is te leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 08:52 



 
Profiel   

Zerena schreef
_O- Roze tepels _O-


Ik ga stuk


+1 _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 15:56 



 
Profiel   

Haha die roze tepels hebben wel wat losgemaakt. <<)

Vandaag heb ik 3 mensen lesgegeven, waarvan twee het hadden over liggen op commando. Ik ben met Latino eerst grondwerk gaan doen met de barebackpad op. Daarna hem afgespoeld en dacht: let's see!!

Resultaat? 3 keer gelegen op commando. *\o/* Zo super trots op hem!!


Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 18:27 



 
Profiel   

Wauw! Hij leert echt ontzettend snel en jij bent ook een goede leraar!
Zó leuk om te volgen dit:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 18:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 115 [ 2872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen