[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:55

Apart die ketting. Leuk hoor en succes vanavond.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:54

Succes met de les vandaag! Spam je ons met een filmpje?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:24

Mooie hanger; ik snap dat je daar blij mee bent.
Voor iedereen die nu geïnspireerd is; vraag vooral even wat het kost en verbaas je. Sierdaden trekt je het vel niet over de oren.

Succes met de les; hopelijk past het ook bij jullie.
Dat wordt soms wel vergeten dat goed les geven een ding is, maar samen op dezelfde golflengte zitten is zeker zo belangrijk.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 08:51

De prijs viel mij ook reuze mee, zeker voor het feit dat het helemaal handgemaakt is en ze daar best wat uren in heeft zitten. Lief mens was het ook, ze woont in de buurt dus heb hem persoonlijk afgehaald.

De les was geweldig! Ik geef 9 v/d 10 keer zelf les, dus om nu weer wat handvatten te krijgen was echt heel erg fijn. :j Goed longeren is toch wat anders dan 'm even rond slingeren. :D Op dezelfde golflengte zitten was wel van toepassing, we zijn 3 kwartier bezig geweest en daarna nog anderhalf uur zitten kletsen. Ineens was het donker, oeps. :')

Ik kan nu zeker weer even verder, ook omdat ik hem niet 3x per week longeer. Maar echt fijne instructie, heel duidelijk en als zij het even overnam zag ik ook direct verschil bij Latino. :j Hij vond er overigens wel wat van. Zo'n vreemde die hem ineens opdrachten gaf. Eenkennig ding. :+

Voor mensen die geïnteresseerd zijn, via PB kan ik vertellen wie het is. :j
Overigens heb ik geen beeldmateriaal, bij zoiets wil ik echt 100% gefocust zijn op mijn paard, niet of het wel goed staat op het filmpje. :+

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:16

Wat fijn zo'n toffe ervaring. Is ook goed voor Latino dat hij leert dat er ook anderen met hem bezig zijn en werken. Heb je later alleen maar profijt van.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 10:00

Is ook zo! Vind het helemaal niet erg dat hij vooral op mij gericht is, maar het is wel handig dat als het nodig is andere mensen ook iets met hem kunnen beginnen. :j

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 15:36

Dat dus. Hercule liet iedereen op zich rijden, hij was de braafheid zelve. Wij wisten wie voor hem diegene was die het voor het zeggen had. Vaak liep hij naast mij, en ik op Polie, en ik kon hem gewoon op afstand besturen (ik had ook veel met hem gemend). Dat was zo gemakkelijk.
Maar het was ook sneu voor hem, want Polie kon ik zelden of nooit uitbesteden. Die was te heet en te link. Dus ik loste dat op om hem altijd als hij zo braaf was geweest, onze speciale knuffel te geven en daar nam ik dan ook echt de tijd voor en zo bedankte ik hem dan. Dan voelde ik hem genieten.
Dus ik hoop oprecht dat later, "als je paard groot is bv" er ook iemand anders op kan rijden en mee kan werken. Als je dan zelf eens iets hebt, staat hij niet gelijk stil. Want dat was natuurlijk wel het gevolg van Polie.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 13:29

Nou weer even een wekelijkse update. :D

Dinsdag dus longeerles gehad, woensdag had hij vrij. Donderdag heb ik weer gelongeerd, en waar ik hem dinsdag echt vaak moest activeren reageerde hij donderdag al direct op wijzen. Hij is zó slim!

Vrijdag heb ik voor het eerst 'lange lijnen' gedaan. Eigenlijk vooral geoefend met het kijken naar links-rechts op teugeldruk.

Zaterdag had hij weer vrij, en deze ochtend zijn we al weer heerlijk 6km wezen wandelen. Hij vindt dat zo fijn he! <3

Morgen komt de hoefsmid, zijn hoeven groeien echt bizar snel. Vorige keer was 4 weken geleden, na 3 weken stond hij eigenlijk alweer te hoog. Morgen maar eens overleggen wat ik zelf kan doen, wellicht meer over asfalt oid.

(Verder wilde ik 10kg afvallen voor ik er op ga.. inmiddels is er 2,5kg vanaf. :D Voelt goed, en heb nu ook echt motivatie!)


hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:41

Wat gaat dat toch heerlijk zo
Wandelen met je paard is ook zo fijn!
Knap dat je aan het afvallen bent
Laten z’n vriendje en hij elkaar zonder probleem achter in de wei?

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:15

Super gave ketting en fijn dat je al wat afgevallen bent! Is ook een mooi streven. :) Maar, zo heel zwaar ben je toch niet?

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:42

Ja vrouwtje, je wilde kusjes nou die kan je krijgen :')
Knap dat je aan het lijnen bent maar sluit me aan bij Zertab, zo zwaar ben je niet hoor!

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 16:19

Ik heb 20kg overgewicht. :')
Je ziet het bij mij iets minder snel omdat alles in mijn benen/heupen zit. Mijn ribben zijn te tellen.
Maar ik ga met deze kont nooit een passend zadel vinden voor hem en mij, ik pas daar gewoon (nog :))) niet in! Ik zou mezelf ook echt een stuk beter voelen met wat minder kilo's! Ik hoef echt geen perfect gewicht te hebben, een beetje romig houd ik zelf ook wel van, maar vind ik niet eerlijk voor Latino om met dit gewicht er op te gaan.

hasufel schreef:
Wat gaat dat toch heerlijk zo
Wandelen met je paard is ook zo fijn!
Knap dat je aan het afvallen bent
Laten z’n vriendje en hij elkaar zonder probleem achter in de wei?


Ja eigenlijk gaat dat heel makkelijk! Hij staat dus samen met Charlie, en als ik Latino mee neem naar de bak, longeerpaddock of poetsplaats, Charlie hinnikt áltijd! Ook als hij ons nog kan zien. Maar dat is ook het enige, er is geen paniek, er wordt niet gerend of wat dan ook. Andersom is het ook helemaal prima, maar Latino hinnikt dan niet.

Wel altijd mooi als we terug komen, dan hinnikt Charlie, en hinnikt Latino altijd eventjes terug! <3

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:44

Captain schreef:
(Verder wilde ik 10kg afvallen voor ik er op ga.. inmiddels is er 2,5kg vanaf. :D Voelt goed, en heb nu ook echt motivatie!)


Dat heb ik ook. Ik zou ook nog graag eens opstappen op mijn eigen paarden; daarvoor moeten er ook echt kilo's af, maar mijn dochter rijdt ze nu niet onverdienstelijk overigens. :D
Ik ben ook maar begonnen. Intermittend fasting en ook 2 kilo's kwijt. Vooral ook heel veel water drinken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:11

Mag Charlie niet gezellig mee met wandelen? :D

Knap hoor dat afvallen, ik vind dat in de zomer altijd erg lastig!

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:18

Ik vind je gewicht ook meevallen hoor. Maar begrijp je redenatie. Gelukkig zelfs nu ben ik niet te dik, ook al beleef ik mezelf wel als te dik, na de menopauze. Soms is het ook subjectief want ik was altijd te dun.

Babootje sterkte met afvallen. Ooit een foto van je gezien en ik begrijp dat je dat te zwaar vindt om mee te rijden. Fijn dat je dochter je paarden kan rijden.

Leuke post weer Captain!

Hanneke81

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:42

Stille meelezer hier :o Zit op facebook te scrollen, zie ik ineens een mcdonalds reclame. Ik denk dat gezicht heb ik eerder gezien! Was jij dat in die ballon?

Dat terzijde, super goed bezig met het afvallen. Weet helaas uit eigen ervaring dat dat best moeilijk kan zijn. Het gaat je vast lukken!

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 15:32

Hanneke81 schreef:
Stille meelezer hier :o Zit op facebook te scrollen, zie ik ineens een mcdonalds reclame. Ik denk dat gezicht heb ik eerder gezien! Was jij dat in die ballon?

Dat terzijde, super goed bezig met het afvallen. Weet helaas uit eigen ervaring dat dat best moeilijk kan zijn. Het gaat je vast lukken!


Haha klopt ja. :D

En ik moet zeggen dat ik de zomer juist makkelijker vind Marlinde! Omdat het 's avonds langer licht is ga je er toch snel 's avonds nog even uit. Zeker nu met een eigen paard. Voorheen was het na het avondeten chillen op de bank maar dat zit er niet meer in. :))

Nou de hoefsmid is net voor de tweede keer geweest, vorige keer was 4,5 week geleden.. Zijn hoeven groeien zo snel!

Vorige keer kreeg hij wat versuffende pasta, en later nog wat streepjes tranquigel omdat het niet ging. (Ik was er zelf helaas niet bij, kon ivm andere afspraak niet) maar vandaag was ik er wel zelf bij. Ik had hem niks gegeven, en het ging SUPER! Voorbenen waren geen enkel probleem, achter was wat lastiger maar als ze eenmaal het been had was hij ook weer doodbraaf! *\o/* Super trots dus weer!

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:56

Wat goed van Latino! :D

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:21

+:)+ tof paard!

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:08

Wat een super gaaf dier! En wat leuk om ook toe te leven naar de komst van hem in dit verhaal. Heel veel plezier samen en ik hoop op nog meer topics van jullie samen!

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 16:39

Wat een heerlijke week was het weer! Lekker rustig aan gedaan, woensdagavond zijn we een nieuw stuk wezen wandelen, deed hij weer erg braaf. Donderdag en vrijdag was hij vrij, gisteren voor tweede keer lange lijnen gedaan. Ging echt perfect! A.s. woensdag heb ik daar les in. Vandaag hebben we ruim 11km gewandeld..

Prachtig bos, en de heide staat al in bloei. <3 Een route met best wat steile hellingen naar boven en beneden, maar dat is een goede oefening voor hem. :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:16

Ahww, hij is zo leuk, kijk hem nou met die vlechten <3 Flink pak manen al zo te zien of niet?

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:41

2 gelukkige wezens! Mooi om te zien.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:19

Prachtig, zo gemoedelijk!

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 20:41

Britt1 schreef:
Ahww, hij is zo leuk, kijk hem nou met die vlechten <3 Flink pak manen al zo te zien of niet?


Heel veel manen! Niet per se heel lang nog maar gewoon VEEL! Je ziet op de foto's 5/6 vlechten.. hij heeft er 11 in. :+ Al zijn de achterste wel verdeeld in dunnere vlechten omdat zijn nek daar meer beweegt en het haar te snel afbreekt als het grotere zijn ivm de druk die er op komt tijdens het grazen.

En volgens mij had ik het nog niet verteld, maar nadat de hoefsmid voor de tweede keer is gekomen kan ik nu eindelijk ook zijn achterhoeven uitkrabben. Lijkt iets wat zo vanzelfsprekend is, maar toen hij kwam kon ik zijn voorhoeven nog niet eens doen! :oo