Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste officiële wedstrijd op vreemd terrein

 
Profiel   

Inmiddels 1,5 week geleden heb ik mijn eerste officiële wedstrijd op vreemd terrein gereden met Tante Tani.
Waar we eigenlijk ruim een jaar geleden al zouden starten, kwam er een blessure tussendoor waar ze overigens wonderbaarlijk goed en snel van genezen was, en toen kwam corona.
Ik heb 1x online gestart, wat resulteerde in 194,5 punten in het M1 *\o/*
Ook is Tani 2x mee geweest naar vreemd terrein maar dat is al ruim 1,5jr geleden en samen met een maatje.

Tani is een inmiddels 17 jarige grote maat hackney merrie, we hebben haar nu 3 jaar.
Voor ons heeft ze alleen maar veulens gehad, en was ze dus niet beleerd onder het zadel.
Ze is het laatste paard van mijn moeder, en alles wat we er meer mee kunnen dan ernaar kijken is geweldig.
Hoe simpel dat beleren allemaal gegaan is kun je terug lezen in haar volgtopic in mijn onderschrift.

Mijn doel was om m'n proeven uit te kunnen rijden, en dat is meer dan gelukt.
Ik heb zelf al 14jr geen wedstrijden meer gereden, en leg de lat dan ook niet hoog door M1 te starten :+
'S ochtends stond ik op het punt om af te melden, ik had zo vreselijk veel stress en zenuwen dat het gewoon niet leuk meer was :(:)
Dit komt o.a door mijn eigen paard Black, waarbij ik nooit controle had en waardoor ik heel de omgeving aan het scannen was om toch vooral zijn extreme schrikreacties voor te zijn.
Altijd bibberende knietjes, niet omdat ik bang was van Black zelf, maar wel van zijn belachelijke snelle reacties.

Enfin, Tani heeft me door deze dag heen gesleept, in al haar onervarenheid was zij degene die mij hielp ipv andersom.
Op de trailer was ze super, en op het terrein ook!
Zo relaxt <3
Opgezadeld en naar de losrijbak, waar ik zeker een kwartier ernaast heb gelopen om moed te verzamelen.
Eenmaal erop was ik één brok spanning, ik zat voorover en kon amper adem halen.
Maar wederom was Tani er voor mij, zo braaf, zo rustig.

Pas bij de ring zelf kon ik adem halen en een beetje fatsoenlijk zitten.
Binnenkomen bij A ging nog, om vervolgens de tranen niet te kunnen bedwingen -O-
Zoveel emotie wat los kwam, wat had ik dit gemist!
En wat had ik dit graag met Black gedaan, die binnen enkele weken ingeslapen wordt.
En vooral, wat een fantastisch paard is Tani toch!!
Vervolgens de tranen ingeslikt en verstand op 0.
Beide proeven gingen niet geheel soepel, vooral contragalop bleek een dingetje maar het algehele beeld viel niet tegen.
En eerlijk gezegd vind ik, en meerderen met mij, die M1 proeven best pittig.
Maar alles is te trainen, dus hopelijk gaan we eind volgende maand weer *\o/*

We hadden 172,5 en 175 punten, dit klopte helemaal met mijn gevoel dus echt super tevreden!
Ik verheug me nu al op de volgende wedstrijd, want man, met een paard als Tani ga je écht voor je plezier op pad! <3

Foto's van mijn sponsor TaylorShoots

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gezicht op huilstand :')
[ img ]



En wat screenshots

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:14 



 
Profiel   

Super netjes! En je legt de lat direct zelf maar hoog haha. Foto's zien er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:00 



 
Profiel   

Ik ken jou :D ! Tani de knapperd en mooie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 06:50 



 
Profiel   

Zo'n karakter is goud waard! Leuke foto's en de kop is er af..

Sterkte met het inslapen van Black, ik las even je topic over hem. Wat is de reden van het uiteindelijke inslapen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:08 



 
Profiel   

Gave foto’s! Op naar de volgende wedstrijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:51 



 
Profiel   

Zo je begint gelijk met de meest pittige proefjes die er zijn. HAHA
Maar je hebt het gedaan! Op naar de volgende, succes met trainen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 14:36 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Zo'n karakter is goud waard! Leuke foto's en de kop is er af..

Sterkte met het inslapen van Black, ik las even je topic over hem. Wat is de reden van het uiteindelijke inslapen?


Dank je wel!

Over Black:
Hij heeft een vernauwing in zijn halswervels c4-c5, met wat artrose en ataxie.(en waarschijnlijk nog wel meer o.a blijft hij gevoelig rechts op z'n lendenen)
De ataxie lijkt mild, maar bij natte/gladde ondergronden valt hij wanneer hij gaat rennen en wil remmen of draaien.
Ook stoot hij vaak zijn hoeven, zowel voor als achter, het is net geen struikelen maar fijn is het niet.
Ik wil niet wachten tot hij iets breekt, of niet meer omhoog kan komen.
Hij ziet er nu nog belachelijk goed uit, te goed voor een paard wat al meer dan een jaar op rust staat.
Ik denk dat zijn spieren extra hard werken om zijn balans te kunnen houden.
Hij wordt helaas niet gelukkiger van enkel op de wei staan, wellicht heeft hij ook pijn maar omdat hij dit al van heel jong (of aangeboren) heeft is pijn voor mij heel moeilijk in te schatten.

Verder iedereen bedankt :o
@bentuh: ja, had ik me een beetje op verkeken hahaha, maar in principe kan Tani alles al wel, ik moet het nog een beetje aan elkaar leren rijden.


Tani is overigens eigenlijk het paard van mijn moeder, en ik mag me gelukkig prijzen dat ik haar mag rijden.

Van de week mocht de buurvrouw van stal op Tani, ze vond haar helemaal geweldig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 15:07 



 
Profiel   

Tani!! <3

Je hevige emotie kan ik me voorstellen, intens geluk en verdriet op hetzelfde moment. Alvast heel erg veel sterkte gewenst voor het aankomende afscheid van Black. :(:)

Hoe bijzonder Tani is, weten de lezers van je volgtopic al een tijdje. Maar er lijkt ook geen grens te zitten aan de mooie stappen die jullie samen maken. Heerlijk hoe ze liep te sjouwen, en hartverwarmend hoe ze jou met nieuw vertrouwen de proef doorhielp.

Letterlijk en figuurlijk een prachtige combinatie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 15:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen