Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

 
Profiel   

Hoe laat moet je rijden? Misschien treffen we elkaar nog!
[/quote]



Ja :D

Ik moet kwart voor vier pas.. Dus dan zien we elkaar niet.[/quote]

Ohnee dat word lastig idd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:00 



 
Profiel   

Hallo allemaal :D

De afgelopen dagen was ik even druk met het werk en ons gezin, maar ik wilde jullie nog wel graag vertellen hoe het zaterdag is gegaan. Het was in 1 woord fantastisch! Wat een fijne instructeur, een echte paardenman die recht vanuit zijn hart zijn ding doet. Bijzonder om mee te maken, heel inspirerend.

Hij vond Jody heel talentvol. We zijn vooral met het loswerken bezig geweest. Op lengte rijden, vriendelijk vragen maar wel consequent. Jody pakte dit super op, wat een fijn paard om mee samen te werken.

Hier een moment van onze les:



Daarnaast heb ik nog ander goed nieuws, en dat is dat onze driejarige Indiana het heel goed doet. Ze is nu krap een maand beleerd voor de wagen. Vorige week heb ik haar meegenomen naar de binnenbak om het allemaal rustig te kunnen bekijken. Vandaag heb ik haar na een week rust ingespannen. Paard is zo super braaf en goed van vertrouwen!



Op de video rijd ik haar zelf. Het wiebelt hier en daar nog een beetje maar ze doet super haar best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:21 



 
Profiel   

Nou dat vind ik ook! Hele sympathieke man! Jammer dat hij niet dichterbij woont want dan wilde ik wel les van hem zeg!

Wat een fijn paard heb je!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:50 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit met Jody! En dat jonge paard van je is ook niet verkeerd zeg! Gewoon km maken komt het allemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:29 



 
Profiel   

Hatsikidee89 schreef
Nou dat vind ik ook! Hele sympathieke man! Jammer dat hij niet dichterbij woont want dan wilde ik wel les van hem zeg!

Wat een fijn paard heb je!!


Ja ik had al gevraagd wanneer hij weer kwam maar dat wist hij nog niet. Gelderland is inderdaad wel erg ver weg..

Spaikey: thanks!! Ze zijn heel verschillend maar beiden leuk en fijn om mee te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:53 



 
Profiel   

Ja ik had al gevraagd wanneer hij weer kwam maar dat wist hij nog niet. Gelderland is inderdaad wel erg ver weg..

Spaikey: thanks!! Ze zijn heel verschillend maar beiden leuk en fijn om mee te werken.[/quote]


Moeten we maar meerdere mensen zoeken haha, wil die vast 1 dag in de maand komen :j
Ik zie mogelijkheden *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:56 



 
Profiel   

Wauw wat gaan jullie goed zeg! _/-\o_ Dat moet genieten zijn achter zulke fijne konten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:00 



 
Profiel   

LinSa schreef
Wauw wat gaan jullie goed zeg! _/-\o_ Dat moet genieten zijn achter zulke fijne konten :D


Ja het is iedere keer weer genieten :D

Heb vanmorgen Jody buitenuit gereden, lekker even het koppie opfrissen, hoewel ze fris zat is hoor :') ze had er zin in!

Daarna met O-Jidee naar de binnenbak om de tweede keer voor de wagen te rijden. Eerder liep ze met de rem er op, dat wordt steeds beter. Ze is lekker fris en fruitig en lijkt het mentaal allemaal goed te verwerken. Dat check ik altijd aan de hand vd oogopslag. Als die helder blijft dan keren ze niet naar binnen en dus staan ze dan nog open voor opdrachten. Ik houd het rijden kort. Het gaat erom dat ze bevestigd raakt en bij een driejarige is de spanningsboog nog relatief kort dus daar pas ik de duur van de training op aan. Heb wel besloten om haar 3 keer per week te trainen ipv 2 keer. Dit omdat ze anders wel heel enthousiast is. Blijft wel een tuigpaard natuurlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:03 



 
Profiel   

Stille meelezer kruipt toch naar de voorgrond
Wat een tof topic maak je toch TS! :D Heel erg leuk die groei van jullie te zien
Op de video's zie je plotseling wel echt het verschil in hoogte inderdaad van de twee. :D
Leuk om te zien hoe zo'n jong paard het allemaal oppakt en mee wil doen. Wat doet ze haar best!

Ik vind het tof zo je groei te zien met de twee ook al heb ik zelf nog nooit echt kaas van mennen en tuigen gegeten. Ooit hopen we het nog met de mijne te kunnen, aangezien "haar Roots" er wel vandaan komen. Wie weet..! :D Voor nu is volgen van dit topic ook superleuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 13:09 



 
Profiel   

Dankjewel Canon :D

Wat voor paard heb je zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 13:54 



 
Profiel   

Alsjeblieft :D
Ik heb een KWPN x Hackney! Een dochter van Plain's Liberator <3
Oorspronkelijk was zij bedoelt voor de kar, maar ze is nu al 12 jaar rijpaard.
Het staat op onze bucketlist dat als het ooit mogelijk is, ik haar hoop te beleren voor wat ze echt hoort te kunnen. :D

Door je verschil in mennen en tuigen in dit topic raakte ik daardoor geïnteresseerd om mee te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 14:12 



 
Profiel   

Wat leuk Canon! Wat zit er achter de moeder?

Aankomend weekend gaan we oefenen op vreemd terrein. Het is even afhankelijk van hoe dat gaat wat dan de verdere planning is. Doet ze het heel braaf, dan ga ik wedstrijden plannen, is ze nog wel heel onstuimig, dan ga ik nog wat vaker op vreemd terrein rijden. Ben benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 09:08 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Wat leuk Canon! Wat zit er achter de moeder?

Aankomend weekend gaan we oefenen op vreemd terrein. Het is even afhankelijk van hoe dat gaat wat dan de verdere planning is. Doet ze het heel braaf, dan ga ik wedstrijden plannen, is ze nog wel heel onstuimig, dan ga ik nog wat vaker op vreemd terrein rijden. Ben benieuwd :D


Achter de moeder zit Fabricius. :D

Hoe zijn je oefeningen gegaan op vreemd terrein? :D Is het gelukt met alle wind, of uitgesteld naar een ander moment? Kan me voorstellen dat als het zo waait ze wat onstuimig word. Wel tof hoe snel het zo toch gaat! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 08:43 



 
Profiel   

Oh leuk, Fabricius!

Mijn groom werd de avond ervoor ziek. Dus dat oefenen werd even niks. Vervolgens werden de kinderen hier thuis ziek en nu ben ik ziek.. Ellende!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 10:19 



 
Profiel   

ik kom hier meevolgen omdat ik graag wil bijleren over deze tak van de sport en omdat ik dit suuuperknappe paarden vind <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 17:58 



 
Profiel   

Granoek schreef
ik kom hier meevolgen omdat ik graag wil bijleren over deze tak van de sport en omdat ik dit suuuperknappe paarden vind <3


Dankjewel :D wat leuk dat je zo enthousiast bent!

Wij trainen rustig verder, het gaat eigenlijk heel goed. We hadden ziekte hier thuis met alledrie de kinderen en vervolgens was ik zelf ook nog aan de beurt.. Zo naar! Maar ik ben er weer en Jody is in opperbeste stemming :D We gaan nu richting het actief rijden, doch met controle. Ik ga haar enorme power wat meer aanspreken, maar wel in mijn voordeel.

Vorige week hadden we een hele goede les. Vanmorgen zei ik nog tegen mijn groom dat ik een beetje zoekend ben naar hoe ik Jody haar energie het beste kan kanaliseren zonder dat ik teveel weg geef of te braaf ga rijden. Onze redding was toen nabij, er kwamen namelijk kinderen naar de rijvereniging voor een lesje voltige. Kindjes rennen en huppelen door het gangpad en hop, Jody stond aan. Mooier kon eigenlijk niet :') Ze zette haar frontje er wat meer op, maar ze bleef smakelijk in haar mond en ik gaf niet teveel weg. Het resultaat was een heel actief gereden paard wat wel onder controle was. Daar streven we naar :D Gaaf!!!

Volgende week zondag echt oefenen op vreemd terrein en dan, hopelijk, eind maart ons debuut. Wel een beetje spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 14:42 



 
Profiel   

Goedemorgen!

Wat een stralend weer!! Wij hebben gisteren in de zon kunnen trainen, echt maximaal genieten :D Bij de rijvereniging hebben ze een hele mooie grote buitenbak. De bodem laat alleen vaak te wensen over voor het aangespannen rijden. Dit keer was hij in perfecte staat, alsof we over de vloedlijn op het strand reden. Aangezien we er anders praktisch nooit rijden, was het voor ons ook een mooie oefening op een soort van vreemd terrein.

Ze deed het super!



Ze voelde echt heel fijn, liep recht en op twee leidsels en pakte goed aan. Vanavond les en zondag op pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 07:33 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit zo! Mooie bak inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 08:21 



 
Profiel   

Het ziet er voor mij netjes uit. Is toch weer anders dan in de grote binnenbak.

Heb je alweer (oefen-)wedstrijd o de planning staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 08:45 



 
Profiel   

Goedemorgen :D

Morgen gaan we op vreemd terrein oefenen en 20 maart staat onze eerste officiële wedstrijd gepland! Het komt nu steeds dichterbij en ik heb er enorm veel zin in.

12 maart hebben we nog les van Aat van Essen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 09:25 



 
Profiel   

Goedemorgen!

Gisteren ging echt beter dan verwacht! Jody was mooi ontspannen en niet kijkerig of onwijs heet. Ze was eerst wel enthousiast, maar ze liet zich goed rijden en toen kwam de ontspanning al snel :D Ben heel trots op hoe ze dit nu oppakt en het geeft moed voor de wedstrijden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 09:28 



 
Profiel   

Wat zul je blij zijn dat je haar van MP afgehaald hebt!

Ik ben zo benieuwd hoe het de 20-ste zal gaan. Is de wedstrijd bij jouzelf in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 13:24 



 
Profiel   

Ik vind het echt zo'n prachtig dier! Wees er maar goed zuinig mee <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 13:44 



 
Profiel   

Rocamor: jaaaa daar ben ik heel blij mee haha :D Ze is ook zo super lief, echt mijn vriendin. De gedachte dat ze gewoon blijft tot haar dood geeft een bepaalde rust. Nu kan ik nog meer van haar genieten.

Edit: ja de wedstrijd is op dezelfde accommodatie als waar we gisteren waren. Heb gevraagd om als eerste te starten. De losrijbaan is niet zo groot en de prikkels van andere combinaties zijn voor ons het lastigste. We moeten beiden hetzelfde leren: focussen op elkaar en niet op anderen :')

Ipsilonka: zeker!! Bedankt voor je compliment!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 13:50 



 
Profiel   

Ja wauw ze is echt heel knap <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 14:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen