[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:40

Wat een post en wat genieten van jullie video. Prachtige paarden.

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:46

Leuk dat filmpje! :D

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:48

Gave ervaring hoor met die trekpaarden.

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 10:56

Captain schreef:
daniquexx schreef:
@Captain mag ik info over hoe je bij de verkoopster bent gekomen? wat er allemaal aan vooraf gaat en hoe het verloopt? ik ben erg benieuwd en rustig aan het kijken naar een eventueel paardje!



Nadat Menno overleed ben ik rond gaan kijken voor een eigen paard. In eerste instantie wilde ik gewoon een leuk gemiddeld paard, had niet zoveel eisen, wilde er gewoon lekker mee door het bos kunnen crossen. :') Vond alleen het aanbod in Nederland niet heel bijzonder, en de prijzen erg hoog.
Toch had ik een bezichtiging staan. Ik ben toen voor die bezichtiging een paar stallen langs geweest om te kijken waar ik wilde gaan staan. Ik ben naar een vriendin toe gegaan en samen hebben we een lijstje opgesteld van stallen waar we wilden gaan kijken. Ineens komt zij met het idee "Zou je geen Spaanse witte hengst willen? Dat is altijd wel jouw droom geweest, nu kun je die waarmaken! Ik ken wel iemand die Spaanse verkoopt." En ze stuurt me haar Instagram pagina door.
https://www.instagram.com/laurastiinaa/

Vervolgens zag ik een foto van Latino en was ik eigenlijk direct verkocht. :o Ik heb haar via Instagram een bericht gestuurd, wat ze te koop had (want wilde mijn opties nog open houden hahaha) en in mijn budget waren twee paarden te koop. Latino en Báron. Ik heb toen wat meer beeldmateriaal gevraagd (ging overigens allemaal via Instagram) en kreeg verschillende filmpjes en foto's van beide paarden toegestuurd en toen wist ik al dat het Latino ging worden.

Er zijn bijvoorbeeld veel mensen die ook daadwerkelijk naar Spanje gaan om daar paarden te kijken. I.v.m. Corona was dat niet zo makkelijk, en ik ben wel van een gok. :+ Plus het voelde zo goed, en hoorde via via verhalen over haar dus dat gaf me wel vertrouwen.

Ik heb toen gevraagd of ze hem wilde keuren, ik mocht zelf een dierenarts kiezen of zij zouden hun eigen dierenarts gebruiken. Ik heb toevallig geen contacten daar, dus heb gewoon voor hun dierenarts gekozen. Je kunt alleen klinisch laten keuren, of ook met foto's. Voor de keuring moest ik de keuringskosten over maken naar haar. De keuring heeft ze gefilmd en foto's gemaakt zodat ik deze nog door kon sturen naar mijn eigen dierenarts.

Na de keuring gaf ze aan dat ik er nog maar over na moest denken, maar ik gaf al gelijk aan dat ik hem wilde kopen. _O- Toen heeft zij alles geregeld omtrent het transport. Het enige wat ik hoefde te doen was betalen en mijn adres doorgeven voor het transportbedrijf.

Alle importpapieren e.d. werden allemaal geregeld. En dan is het afwachten.. :D
Het is wel vrij normaal dat er mensen uit Nederland of andere landen naar Spanje gaan om daar paarden te gaan kijken. De stal waar ik Latino vandaan hebt faciliteert dat ook. :j
Dit is overigens hun FB pagina: https://www.facebook.com/profile.php?id=100077644053820
(Als je op hun pagina kijkt zie je een filmpje met hun jonge paarden waaronder Yayo, dat is familie van Latino, kun je ook wel zien. :)) Zou die zo willen kopen!)

Dat was het wel denk ik...
Indien je een hengst koopt en je wilt hem laten ruinen kan dat ook bij hun! Dan duurt het een maand langer voordat hij op transport gaat ivm revalidatie.
Nog meer vragen? :))

Het filmpje van vorige week vrijdag is af trouwens! :D Er zit een stukje Latino in en onze rit op de trekpaarden. :D
[ Video ]



Leuk, heel heel erg bedankt, ik ga haar eens een berichtje sturen uit interesse, wie weet zit er wel een droompaard bij :)
Wat fijn dat het zo gemakkelijk verliep _/-\o_

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:23

De hartjeshoeve is echt leuk! Mooie ervaring op gave paarden! Ik mocht op Troy haha.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:33

Captain schreef:
daniquexx schreef:
@Captain mag ik info over hoe je bij de verkoopster bent gekomen? wat er allemaal aan vooraf gaat en hoe het verloopt? ik ben erg benieuwd en rustig aan het kijken naar een eventueel paardje!



Nadat Menno overleed ben ik rond gaan kijken voor een eigen paard. In eerste instantie wilde ik gewoon een leuk gemiddeld paard, had niet zoveel eisen, wilde er gewoon lekker mee door het bos kunnen crossen. :') Vond alleen het aanbod in Nederland niet heel bijzonder, en de prijzen erg hoog.
Toch had ik een bezichtiging staan. Ik ben toen voor die bezichtiging een paar stallen langs geweest om te kijken waar ik wilde gaan staan. Ik ben naar een vriendin toe gegaan en samen hebben we een lijstje opgesteld van stallen waar we wilden gaan kijken. Ineens komt zij met het idee "Zou je geen Spaanse witte hengst willen? Dat is altijd wel jouw droom geweest, nu kun je die waarmaken! Ik ken wel iemand die Spaanse verkoopt." En ze stuurt me haar Instagram pagina door.
https://www.instagram.com/laurastiinaa/

Vervolgens zag ik een foto van Latino en was ik eigenlijk direct verkocht. :o Ik heb haar via Instagram een bericht gestuurd, wat ze te koop had (want wilde mijn opties nog open houden hahaha) en in mijn budget waren twee paarden te koop. Latino en Báron. Ik heb toen wat meer beeldmateriaal gevraagd (ging overigens allemaal via Instagram) en kreeg verschillende filmpjes en foto's van beide paarden toegestuurd en toen wist ik al dat het Latino ging worden.

Er zijn bijvoorbeeld veel mensen die ook daadwerkelijk naar Spanje gaan om daar paarden te kijken. I.v.m. Corona was dat niet zo makkelijk, en ik ben wel van een gok. :+ Plus het voelde zo goed, en hoorde via via verhalen over haar dus dat gaf me wel vertrouwen.

Ik heb toen gevraagd of ze hem wilde keuren, ik mocht zelf een dierenarts kiezen of zij zouden hun eigen dierenarts gebruiken. Ik heb toevallig geen contacten daar, dus heb gewoon voor hun dierenarts gekozen. Je kunt alleen klinisch laten keuren, of ook met foto's. Voor de keuring moest ik de keuringskosten over maken naar haar. De keuring heeft ze gefilmd en foto's gemaakt zodat ik deze nog door kon sturen naar mijn eigen dierenarts.

Na de keuring gaf ze aan dat ik er nog maar over na moest denken, maar ik gaf al gelijk aan dat ik hem wilde kopen. _O- Toen heeft zij alles geregeld omtrent het transport. Het enige wat ik hoefde te doen was betalen en mijn adres doorgeven voor het transportbedrijf.

Alle importpapieren e.d. werden allemaal geregeld. En dan is het afwachten.. :D
Het is wel vrij normaal dat er mensen uit Nederland of andere landen naar Spanje gaan om daar paarden te gaan kijken. De stal waar ik Latino vandaan hebt faciliteert dat ook. :j
Dit is overigens hun FB pagina: https://www.facebook.com/profile.php?id=100077644053820
(Als je op hun pagina kijkt zie je een filmpje met hun jonge paarden waaronder Yayo, dat is familie van Latino, kun je ook wel zien. :)) Zou die zo willen kopen!)

Dat was het wel denk ik...
Indien je een hengst koopt en je wilt hem laten ruinen kan dat ook bij hun! Dan duurt het een maand langer voordat hij op transport gaat ivm revalidatie.
Nog meer vragen? :))

Het filmpje van vorige week vrijdag is af trouwens! :D Er zit een stukje Latino in en onze rit op de trekpaarden. :D
[ Video ]



ik ben dan wel benieuwd aan wat ik mag denken qua prijsklasse :o uiteraard hoef je geen antwoord te geven als je dat wilt! Maar ben wel benieuwd voor wat voor prijzen zo iets als Latino gaat in spanje

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 12:51

Oh ik doe daar nooit zo geheimzinnig over hoor! :)
Mijn budget was in eerste instantie €6.000,- voor die prijs kon ik een 2,5 jarige kopen die geen mensen gewend was. :') Latino en Báron zaten op €7.500,- Transport was nog eens bijna €1.000,- en keuringskosten waren €500,-.

Ik sprak later nog iemand die vroeg wat ik voor Latino betaald had, want zij was geïnteresseerd in Báron.. Dat was ongeveer 4/5 maanden nadat ik Latino gekocht had.. Op dat moment vroegen ze al €15.000,- voor Báron omdat hij al verder was qua inrijden..

Ik wilde zelf een paard wat nog groen was, omdat ik de manier van omgang en inrijden in Spanje over het algemeen niet al te vriendelijk vind..

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 13:40

Heb het even nagezocht.. Het was drie maanden nadat ik Latino had gekocht. In drie maanden tijd dus verdubbeld in prijs. :oo

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:47

damn mooie prijsstijging voor 3 maanden tijd. Zou bijna de paarden in gaan :') Bedankt voor je openheid hierin!

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:38

Captain schreef:
Heb het even nagezocht.. Het was drie maanden nadat ik Latino had gekocht. In drie maanden tijd dus verdubbeld in prijs. :oo



Ik ben ook benieuwd (en stille meelezer en dan) wat je dan kunt verwachten. Jij had natuurlijk al veel ervaring door Menno met "anders" met paarden omgaan, maar wat kun je verwachten?
Het typische Spaanse verhaal van rillerige paarden die hard afgericht zijn waardoor je in Nederland soms in de problemen komt, omdat het paard ineens alles mag e.d.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 19:54

Wat is je vraag precies? Elk paard is natuurlijk anders qua karakter!

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:58

Elin_ schreef:
Ik ben ook benieuwd (en stille meelezer en dan) wat je dan kunt verwachten. Jij had natuurlijk al veel ervaring door Menno met "anders" met paarden omgaan, maar wat kun je verwachten?
Het typische Spaanse verhaal van rillerige paarden die hard afgericht zijn waardoor je in Nederland soms in de problemen komt, omdat het paard ineens alles mag e.d.


Ik vind dat een vervelend vooroordeel over Spaanse paarden.
Ze zijn werklustig, maar niet rillerig zoals je vaak bij de hoog in het bloed staande KWPN'ers ziet. Ze zijn ontzettend dapper en zijn over het algemeen ook vrij nuchter in karakter.
Mijn paard loopt graag, maar staat meteen stil als ik mijn handen sluit. Gevoelig op een goede manier dus.

Je moet ze dus niet gaan rijden met een harde hand en flink het been eraan. Dat is totaal niet nodig. Helaas is dat nog wel vaak de norm in Nederland waardoor ik me kan voorstellen dat veel mensen in de problemen komen als ze dan een Spaanse gaan rijden. ( Hoe vaak hoor je wel niet de bekende kneepjes in de teugel om het paard "rond in de hals" te krijgen)

Ook qua opvoeding vind ik ze juist altijd keurig opgevoed als ze uit Spanje komen. Ook hengsten gedragen zich over het algemeen keurig aan de hand, ook als er merries in de buurt zijn.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:29

Matheno schreef:
Elin_ schreef:
Ik ben ook benieuwd (en stille meelezer en dan) wat je dan kunt verwachten. Jij had natuurlijk al veel ervaring door Menno met "anders" met paarden omgaan, maar wat kun je verwachten?
Het typische Spaanse verhaal van rillerige paarden die hard afgericht zijn waardoor je in Nederland soms in de problemen komt, omdat het paard ineens alles mag e.d.


Ik vind dat een vervelend vooroordeel over Spaanse paarden.
Ze zijn werklustig, maar niet rillerig zoals je vaak bij de hoog in het bloed staande KWPN'ers ziet. Ze zijn ontzettend dapper en zijn over het algemeen ook vrij nuchter in karakter.
Mijn paard loopt graag, maar staat meteen stil als ik mijn handen sluit. Gevoelig op een goede manier dus.

Je moet ze dus niet gaan rijden met een harde hand en flink het been eraan. Dat is totaal niet nodig. Helaas is dat nog wel vaak de norm in Nederland waardoor ik me kan voorstellen dat veel mensen in de problemen komen als ze dan een Spaanse gaan rijden. ( Hoe vaak hoor je wel niet de bekende kneepjes in de teugel om het paard "rond in de hals" te krijgen)

Ook qua opvoeding vind ik ze juist altijd keurig opgevoed als ze uit Spanje komen. Ook hengsten gedragen zich over het algemeen keurig aan de hand, ook als er merries in de buurt zijn.

Dat hoeft geen vooroordeel te zijn maar gewoon waarneming en dan is het niet aan een ander om dat te veroordelen.

Ik ben het ook niet met het beeld van Elin eens maar ik snap wel waar het vandaan kan komen.

Ik heb beide gezien, zowel de fijne, werkbare versies als de onhandelbare idioten. En dan maakt het niet in de laatste plaats ook nog uit bij wie ze terecht komen.
Kennis van me heeft er ook eentje uit Spanje gehaald en dat gaat prima omdat die kennis goede contacten heeft in Spanje, vloeiend Spaans spreekt, ook in haar vak als dierenarts en weet hoe ze met deze paarden om moet gaan.

Was dit paard bij iemand terecht gekomen die niet de juiste kennis en ervaring heeft, was het beeld van Elin_ zeer realistisch.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 14:05

Wat ik wel heel erg merk is dat Spaanse paarden heel erg spiegelen, meer dan een ander ras. Ik heb vaak Spaanse les gegeven, ze zijn erg leergierig en leren snel en willen echt hard werken voor hun baasje.
Ik match gewoon heel goed met Latino omdat ik van mezelf heel laag in energie zit. Ik maak me niet zo snel druk, en alles op zijn tijd.. En dat werkt gewoon heel goed met hem! :j Hij kan ook heel goed met mijn vriend, en de stalbaas.. Allebei ook erg laag in energie.

Maar moet een vriendin hem even vasthouden, die hoog in energie staat, dan blijft hij nog steeds echt wel netjes bij haar, maar je ziet wel dat hij super ongemakkelijk is. :')

In Spanje gaan ze natuurlijk wat hardhandiger met ze om, wat inderdaad helemaal niet hoeft want ze zijn heel gevoelig. Dat men hier in Nederland in de problemen komt kan vast wel komen doordat ze meer vrijheid krijgen. Maar dat ligt dan aan de persoon die met ze werkt. Ik ben echt niet gemeen, maar wel heel consequent, en dat ook geweest vanaf het begin. Dan weten ze prima waar ze aan toe zijn, en gedragen zich dus ook voorbeeldig. Ik kan hem zonder enig probleem naast merries neerzetten op de poetsplaats, ze staan dan vrijwel met de neuzen naar elkaar maar het enige waar hij oog voor heeft ben ik. _O-

Maar nogmaals, elk paard is anders, en ik denk dat alles ook valt en staat met de persoon die er mee werkt. Ben je zelf een nerveus persoon met hoge energie dan zal het paard hier heel anders op reageren.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:20

Grappig dat je dat zegt over energie. Ik ben normaal best een druk persoon, maar rondom paarden ben ik altijd heel rustig. Mij maak je de pis niet lauw. En ik ben een luie ruiter, die op gevoel rijdt, en dat past echt top. Zo min mogelijk doen met de groot mogelijk uitkomst :P Dat werkt perfect met die gevoelige Iberiërs :P

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:27

Earth schreef:
Grappig dat je dat zegt over energie. Ik ben normaal best een druk persoon, maar rondom paarden ben ik altijd heel rustig. Mij maak je de pis niet lauw. En ik ben een luie ruiter, die op gevoel rijdt, en dat past echt top. Zo min mogelijk doen met de groot mogelijk uitkomst :P Dat werkt perfect met die gevoelige Iberiërs :P

Totdat je die ene uitzondering tegen komt :))

Kennis van me had zo'n vage kruising uit Spanje gehaald maar echt een geweldig beest. Had je er geen zin in, sjokte die als een ouwe kerel door de bak of het bos, reed je 'm fanatiek, werd ie bloedfanatiek en retescherp. Echt zo'n geval: zo baas, zo paard.
Maar had je een ***-bui, kwam ie om je heen staan; kom maar kind, het komt heus goed.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:37

Captain schreef:
In Spanje gaan ze natuurlijk wat hardhandiger met ze om, wat inderdaad helemaal niet hoeft want ze zijn heel gevoelig. Dat men hier in Nederland in de problemen komt kan vast wel komen doordat ze meer vrijheid krijgen. Maar dat ligt dan aan de persoon die met ze werkt. Ik ben echt niet gemeen, maar wel heel consequent, en dat ook geweest vanaf het begin. Dan weten ze prima waar ze aan toe zijn, en gedragen zich dus ook voorbeeldig. Ik kan hem zonder enig probleem naast merries neerzetten op de poetsplaats, ze staan dan vrijwel met de neuzen naar elkaar maar het enige waar hij oog voor heeft ben ik. _O-

Maar nogmaals, elk paard is anders, en ik denk dat alles ook valt en staat met de persoon die er mee werkt. Ben je zelf een nerveus persoon met hoge energie dan zal het paard hier heel anders op reageren.



Hier doelde ik idd meer op. En het was geen naar bedoeld vooroordeel, maar heb toch meerdere mensen gesproken en paarden gezien waarbij de overgang erg groot was (Spanje Nederland) en je dan toch wel sterk in je schoenen moet staan om het te laten slagen. Vandaar mijn vraag of het ook aan te raden is voor mensen die niet al jaren grondwerk etc doen, maar "gewoon" paardrijden.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 17:25

Vandaag hebben we 12km gewandeld! Hij staat al een tijdje vrijwel stil, :o Ik ben echt moe na [***], weinig energie om wat met hem te doen. Maar hij schijnt nogal ondeugend te zijn naar de andere hengst toe, dus tijd om hem weer wat aan het [***] te zetten. :+

Vandaag dus heerlijk gewandeld! *\o/*
Afbeelding

Marilu
Berichten: 1243
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:18

Goed dat je gisteren op pad bent geweest, vandaag zou heel wat minder leuk zijn met het stormachtige weer ;-)

Hoe was hij onderweg, nu hij een poosje niets moeten doen heeft ? Blijft hij rustig ?

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:19

Het is net of hij zo staat van hè hè :')
Heerlijk koppie!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 11:24

Marilu schreef:
Goed dat je gisteren op pad bent geweest, vandaag zou heel wat minder leuk zijn met het stormachtige weer ;-)

Hoe was hij onderweg, nu hij een poosje niets moeten doen heeft ? Blijft hij rustig ?


Hij is super relaxt buiten, bij de open vlakte wilde hij graag wel wat harder. :)) Tijd om hem aan het [***] te zetten. Hij is er klaar voor, en ik ook! :D Die paar kilo die er nog af moeten, ik verwacht niet dat hem dat extra in de weg zit en die verlies ik wel met het extra bewegen wat ik dan ga doen. :)) (al was gisteren 15km fietsen en 12km wandelen wel wat te enthousiast. :'))

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:25

Captain schreef:
Marilu schreef:
Goed dat je gisteren op pad bent geweest, vandaag zou heel wat minder leuk zijn met het stormachtige weer ;-)

Hoe was hij onderweg, nu hij een poosje niets moeten doen heeft ? Blijft hij rustig ?


Hij is super relaxt buiten, bij de open vlakte wilde hij graag wel wat harder. :)) Tijd om hem aan het werk te zetten. Hij is er klaar voor, en ik ook! :D Die paar kilo die er nog af moeten, ik verwacht niet dat hem dat extra in de weg zit en die verlies ik wel met het extra bewegen wat ik dan ga doen. :)) (al was gisteren 15km fietsen en 12km wandelen wel wat te enthousiast. :'))

Ook dat is een kwestie van training }>

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 10:16

Haha, daar heb je helemaal gelijk in. :D
Gisteren hebben we weer les gehad, weer een flink aantal dingen waar we mee aan de slag kunnen.
Tevens zijn zadelmaat opgemeten.. Dus als er nog iemand een 18 inch wintec te koop heeft? :P

Het komt nu steeds dichterbij om hem te gaan rijden, heb er echt zo'n zin in! :):)
En even een leuk filmpje voor jullie, na het werken ga ik altijd even op het krukje staan, waar hij zichzelf netjes naast parkeert voor een kriebelbeurt. (Handig voor straks met opstappen!) Mijn instructrice wilde zien wat hij zou doen als ze hem van mij vandaan zou halen. Ik moet zo hard lachen om zijn gezichtsuitdrukking. :')

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:21

Nice, ontzettend gaaf om te zien.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:13

Hahaha ja daahaag denkt hij, daar staat mijn kriebelmens _O-