Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Stal de Bonte Dijk

 
Profiel   

Die ziet er al een stuk beter uit! beetje strak in de rug inderdaad, is ze al een keer losgemaakt? Haar spieren deinen wel mooi en als ze al gelijk zo zakt bij een eerste keer vind ik dat wel positief.

Gelukkig is ze niet drachtig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:24 



 
Profiel   

Ben ik zeker met je eens, als ze zo laag met dr hoofd kan lopen zegt dat wel wat. Ik denk dat het losmaken op een stel botten niet zo fijn voor haar is. Wil er graag eerst nog een beetje meer vlees op voordat we dat gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:31 



 
Profiel   

Dat kan ik helemaal begrijpen en alleen maar respect dat je zo denkt en haar de tijd geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:39 



 
Profiel   

vergeleken met dat andere filmpje van haar is dit echt een hele goede verbetering. Ooit nog iets gehoord van die mensen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:35 



 
Profiel   

Gelukkig niks meer van gehoord, best wel raar eigenlijk.

Vanmorgen hebben Kira en Mattie even losgesprongen. Kira is helemaal dressuur gefokt natuurlijk maar pakte het echt leuk aan. Moet nog wat meer los laten in de rug boven de sprong maar deed het met veel gemak.


Mattie is pony x dressuurpaard gefokt en liet wel een betere techniek zien maar is nog wat terug houdend. Ervaring op doen en dan wordt dat vanzelf beter.


En nog even een lekker stukje draf van Mattie;

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:20 



 
Profiel   

De drachtige dames gaan erg goed en het begint nu ook al echt op te schieten! Qua namen voor de veulens ben ik er nog niet helemaal uit. Misschien hebben jullie nog wat leuks in gedachte?

Eapolita haar veulen, wanneer het een hengsten veulen wordt moet de naam met een B beginnen. Ik denk dat het dan Burning Love, Big Boots of (weinig vlekken maar wel 4 witte benen) Blue Hawai (als t veulen een maanoog heeft) wordt. Als het een merrieveulen wordt dan wil ik graag de merrielijn naam aanhouden en eindigen op lita. Ik zit dan aan Rosalita (ik heet zelf Roos) te denken maar vind ik misschien nou ook weer niet helemaal top.
[ img ]
Uitgerekend 23 maart, drachtig van Big Hunk of Love. Ze heeft 3 veulens gehad waarvan de eerste 10 dagen te laat en de andere twee een paar dagen te vroeg. De eerste was een merrie en de andere twee hengstjes.

Dan Kelsy May, als het een hengstenveulen wordt dan wordt zijn naam Jefferson (mijn vriend heet Jeffrey dus dan is het een beetje zijn veulen :P ). Wanneer het een merrie wordt dan vind ik het leuk als het ... May wordt. Ik zit dan een beetje richting Summer May, Sunny May, Katie May te denken. Beetje amerikaanse naam maar is ook nog niet echt top.

[ img ]

Uitgerekend 21 april, drachtig van James (Whitehead). Haar vorige veulen (hengst) was 2 weken te vroeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 14:03 



 
Profiel   

Hengst:

- Busted (of Busted by Hunk)
- Best of Hunk
- Busy Big Hunk
- Banksy (als hij een beetje ooi getekend is naar die kunstenaar)

Merrie:

Ik vind Rosalita juist super leuk zeker omdat je Roos heet. Dus dat zou mijn nummer 1 zijn ;) en wellicht een beetje met de jaren mee gaan van het warmbloedpaarden gebeuren dus dat zou de S zijn dit jaar. Is makkelijker met tellen als je ooit wil verkopen in NL en mensen naar het KWPN kijken ;)
- Solita
- Sita
- Solevita
- Sarita
- Spotted bij Lita

Dan even de S losgelaten:
- Lolita
- Thalita
- Juanita

Dan iets met May
- May Flower
- Spots in May

Hmmmm moeilijk moeilijk als ik nog ergens op kom plant ik het wel neer hier ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 14:24 



 
Profiel   

Leuk leuk dat je al zo mee denkt! Ik zat idd er ook aan te denken om met de merries mee te gaan met de S vanwege t kwpn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 14:26 



 
Profiel   

Niet helemaal met “lita” maar Little Roos” vind ik ook wel leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 14:27 



 
Profiel   

Silly May, voor wanneer het een onhandig veulen is :')

En je kunt ook Roalita doen, dan is de verwijzing misschien iets minder naar jouw naam, maar ik vind Rosalita ook heel leuk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 15:08 



 
Profiel   

Ik vind de namen die je nu hebt al super leuk! :D Zou zeggen pin je nog niet te erg vast op 1 naam maar zet er een aantal onder elkaar en kijk welke naam het beste voelt als het veulen geboren is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 15:48 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik volg ook graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 18:11 



 
Profiel   

Ik ben heel slecht in namen, maar wat leuk dat je Whitehead hebt gebruikt!

De eigenaresse van mijn bijrijdpaarden heeft m ook gebruikt en daar hebben we nu een super mooi hengstje van. Staat nu lekker op te groeien in de opfok <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 19:12 



 
Profiel   

Weer even volgen.
Topic is blijkbaar ontstipt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 21:16 



 
Profiel   

Zo, alle 15 pagina's in 1 ruk doorgelezen. Wat een leuke stal heb je en vooral wat fijn dat je af en toe de ruimte hebt en de liefde voor een projectje! Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 11:23 



 
Profiel   

Op t moment is het even rustig hier gezien alles weer onder water staat en ik zelf even corona had.

Wel heb ik minder leuk nieuws gekregen over Mattie. Een opmerkzame lezer hier in het topic heeft mij een berichtje gestuurd dat zij Mattie een paar jaar geleden heeft laten keuren en dat was niet zo top. Hij blijkt kissing spines te hebben. Ik neem het de verkoper kwalijk dat ze dit er niet bij hebben verteld gezien ze dit wisten. Dat ik opgelicht wordt is nog 1 ding, maar dit gaat gewoon ten koste van het paard en dat vind ik wel kwalijk. Door deze info besloten om Mattie niet meer onder het zadel te doen, hij heeft er geen last van maar wil het ook niet gaan opzoeken. Daarom besloten om hem voor de kar te gaan beleren. Weet zeker dat hij hier heel geschikt voor zal zijn gezien hij buiten nergens naar op of om kijkt.

Hunk moet aanstaande zaterdag voor de hengstenkeuring dus dat is even spannend!


Laatst bijgewerkt door littleroosie op 16-02-22 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 11:17 



 
Profiel   

Zo dan, dat is echt wel jammer...
Hij is wel echt leuk
Maar voor de kar zou inderdaad nog best kunnen mits alles goed afgesteld is qua tuig en kar

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 11:55 



 
Profiel   

Ah dat is jammer van Mattie, maar als hij er geen last van heeft is het misschien niet zo ernstig? bij KS kan juist goed in het werk en over de rug houden soms juist goed helpen. Maar goed, voor de kar kan natuurlijk ook prima.

Alvast veel succes zaterdag! idd spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 14:21 



 
Profiel   

Wat heb en vind jij steeds knappe paarden zeg!
Ik ga zeker je topic volgen (waarschijnlijk in stilte maar ik ben er wel ;) ) om te zien wat er nog verder op je pad komt en gebeurd.

Jammer van Mattie, maar zeker mooi dat je besluit om dan een andere richting uit te gaan in belang van het paard. Benieuwd hoe hij het gaat oppakken om voor de kar te lopen.

Succes ook vandaag! Spannend :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 13:54 



 
Profiel   

*\o/* *\%/* *\o/*
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Hij is goedgekeurd :D Hij heeft veel geleerd vandaag maar was braver dan ik had verwacht. Voor het eerst zo op vreemd terrein tussen andere paarden. Het is nog wel een paard wat kracht mist maar met z'n 1.75 is dat ook nog niet zo gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 16:37 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\o/*

Ik juich met je mee, wat goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 16:40 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd! Wat een knapperd is het toch !

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 17:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 19:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd TS

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 22:16 



 
Profiel   

Wauw! Gefeliciteerd !!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 22:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen