Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 van onze merries op weg naar Amerika

 
Profiel   

Krijg net te horen dat de medewerkers van de quarantaine ze niet kwijt willen haha.

"they have never had such sweet and gentle horses go through their farm"

Heerlijke merries <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 23:00 



 
Profiel   

Goede reclame!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 23:45 



 
Profiel   

haha ooh wat heerlijk <3
wat zei je “dan stuur ik er nog wel een paar” :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:19 



 
Profiel   

Dit is voor jou als verkoopster toch het mooiste om te zien en te horen <3 <3 Het karakter van deze merries is gewoon fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:31 



 
Profiel   

cp112 schreef
Krijg net te horen dat de medewerkers van de quarantaine ze niet kwijt willen haha.

"they have never had such sweet and gentle horses go through their farm"

Heerlijke merries <3



Dat zegt heel veel he!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:05 



 
Profiel   

Ze zijn zojuist aangekomen bij hun nieuwe thuis <3

Ze zien er goed uit. Schimp wel wat afgevallen maar dat is ook niet zo heel gek na zo'n reis. Ze had vetjes over vor ze wegging gelukkig :D
Nu is het wachten op de veulens. Schimp is on April uitgerekend.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 01:39 



 
Profiel   

Wat fijn, ze zijn er goed uit, je ziet aan de oogjes dat ze nog wel even wat te verwerken hebben, maar ze zijn zo nuchter, komt ook goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 05:40 



 
Profiel   

Wat een leuk huisje daar op de achtergrond !

Gaaf dat je dit hebt kunnen doen Chantal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 07:42 



 
Profiel   

Ze zien er goed uit. Fijn dat het voorbij is voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:40 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Mja of ze op een vrachtwagen staan of op een vliegtuig, ze hebben ook geen tijdsbesef. Als ze maar op tijd te eten en water krijgen, dan is dat al heel wat denk ik


Ik zie dit topic nu pas. Als fokker moet dit super zijn, export naar de VS.

Ik ga zo verder lezen, ben benieuwd hoe de reis afloopt. Moet voor de koper ook spannend zijn.

Om nog even terug te komen op de uitspraak dat paarden geen tijdsbesef hebben van Cemlys; ik herinnerde me daar een passend artikel over. Misschien wel interessant om te lezen

Het tijdsbesef van je paard

“Dieren kunnen onderscheid maken tussen lange en korte perioden. Een paard voelt het verschil tussen 1 of 4 uur op de trailer staan. Of hij het verschil tussen 4 en 4,5 uur aanvoelt, dat vraag ik me af.”


De hele uitleg vindt je op https://www.bitmagazine.nl/bit-print/he ... ard/89639/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:00 



 
Profiel   

Oh wat super dat ze nu aangekomen zijn!! Ze zien er vermoeid uit maar nu kunnen ze lekker bijkomen!! Ben stiekem benieuwd naar hun veulentjes!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:50 



 
Profiel   

Fijn dat ze bij hun nieuwe thuis zijn aangekomen nu in alle rust voorbereiden op de veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:53 



 
Profiel   

Cp112 vind jij ze ook vermoeid ogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:26 



 
Profiel   

Ze zien er prima uit ik zie op de foto geen vermoeide beesten. Fijn dat ze eindelijk op de eindplek zijn en dat ze maar prachtige nakomelingen gaan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:06 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze veilig zijn aangekomen, zal ook wel een beetje een opluchting zijn voor jou ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:09 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Ze zien er prima uit ik zie op de foto geen vermoeide beesten. Fijn dat ze eindelijk op de eindplek zijn en dat ze maar prachtige nakomelingen gaan krijgen.


Dat vind ik dus ook vandaar de vraag aan cp112. Zij kent de dames het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:40 



 
Profiel   

Op tiktok plaatst de nieuwe eigenaar filmpjes. Grappig, ik herkende ze van dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:26 



 
Profiel   

Ik snap wel wat Tinkermuts bedoelt, die stressoogjes. Tinkers zijn introverte paarden, mijn ervaring is dat dit vaak het enige is wat je ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:09 



 
Profiel   

Ik snap wat jullie bedoelen. Aan de andere kant, TS schrijft "Ze zijn zojuist aangekomen bij hun nieuwe thuis". Als ik een beetje denk aan wat mensen doen dan zou je dat 'zojuist' wel eens heel letterlijk kunnen nemen. Net 2 seconden uit de trailer, hebben nog niet eens de kans gehad rustig om zich heen te kijken of er staat al weer een malloot met een camera *-:)



Doet me denken aan mijn merrie, toen ze een veulen had zijn we langere tijd niet op pad geweest. Toen het veulen net gespeend was hadden we de trailer nodig, en terwijl die toch achter de auto hing de merrie even in de trailer gezet om er weer aan te wennen. De trailer heeft geen meter gereden, maar toen ze er twee-drie minuten later uit mocht zag je haar kijken "waar ben ik ??". Dus dat de merries van TS even wat beduusd kijken is helemaal niet raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:20 



 
Profiel   

Zo zie ik het ook. Ze kijken naar de camera en omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:22 



 
Profiel   

Ts wat zal jij ongelofelijk trots zijn! Dit is toch wel de kers op de taart als fokker/handelaar. Ik lees je berichten vaker, en ik gun het je enorm dat je de connectie met Amerika nu gelegd hebt. Stiekem wel een beetje jaloers hoor. :D
Dat de merries moe zijn is natuurlijk logisch, die zijn met een paar dagen vast een stuk rustiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:36 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Cp112 vind jij ze ook vermoeid ogen?



Nee hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:41 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Ts wat zal jij ongelofelijk trots zijn! Dit is toch wel de kers op de taart als fokker/handelaar. Ik lees je berichten vaker, en ik gun het je enorm dat je de connectie met Amerika nu gelegd hebt. Stiekem wel een beetje jaloers hoor. :D
Dat de merries moe zijn is natuurlijk logisch, die zijn met een paar dagen vast een stuk rustiger.


Dankjewel :D



CarinaR schreef
Op tiktok plaatst de nieuwe eigenaar filmpjes. Grappig, ik herkende ze van dit topic.



Dat kan kloppen inderdaad! West coast gypsys :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:43 



 
Profiel   

cp112 schreef
pien_2010 schreef
Cp112 vind jij ze ook vermoeid ogen?



Nee hoor :)


Fijn om te lezen. Dan zien we hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:07 



 
Profiel   

Ze zien er goed uit! Fijn dat ze er zo door zijn gekomen. Zit er nog wel een veulentje in de schimmel? Als die voor april is dan heeft de baby zich goed verstopt :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen