Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 115 [ 2871 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

 
Profiel   

Hij komt niet op stal, hij staat in een paddock of in de wei. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 15:54 



 
Profiel   

Captain schreef
Hij komt niet op stal, hij staat in een paddock of in de wei. :j


Ligt er toevallig stro op een plek waar hij graag ligt?
Bloedluis nestelt zich érg graag in stro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 15:56 



 
Profiel   

Nee ook niet.. enkel zand!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 21:38 



 
Profiel   

Och arme Latino. Wat fijn dat er nu een behandeling is.
Kon de dierenarts ook iets vertellen over hoe snel hij er vanaf zou moeten zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 22:24 



 
Profiel   

Duimen dat Latino snel van die luizen af is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 22:29 



 
Profiel   

Captain schreef
Ze kon er zo snel geen te pakken krijgen, maar we hebben ze wel zien rennen. Ik weet niet of zo te zien is of het bloedluizen zijn of gewone luizen. Ze kunnen overigens ook verspreid worden door vogels las ik. Dus niet perse kippen maar duiven of merels kunnen ze dus ook meedragen.

Lees online dat het ook een steekluis kan zijn? Nouja, behandeling blijft hetzelfde. :j Ik zal wel even het kippenhok ook controleren, mocht ik daar dingen zien dan zal ik die ook behandelen. Wij hebben ook kippen gehad met bloedluis, en dan zag je ze altijd wel in kiertjes van het hok zitten. Brrrrr!!!

Ik vroeg ook hoe het kan dat alleen hij er dan last van heeft, maar ze gaf aan dat het ene paard er gevoeliger op reageert dan het andere, wat dus getriggered kan zijn door de luzerne..

Gewone vogels hebben vogelmijt weer een ander beestje, maar net zo irritant. :+

Om bloedluis val te maken stukje buis met golf karton.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 23:39 



 
Profiel   

Matheno schreef
Bloedluizen op paarden?! Wait what?! Ik heb hier ook kippen.
Nog nooit gehoord dat ze overlast veroorzaakten op mensen of paarden/honden/katten.


Wij hebben daar ook wel eens een incident mee gehad. Als de uitbraak van bloedluis ineens heel erg was zonder dat we daar erg in hadden (gokje). Werd het paard in de stal naast de kippen ineens helemaal lijp. Ik heb het vermoeden, maar kan dat niet onderbouwen, dat die luizen 'op restaurant' gegaan zijn en een vreemde keuken hebben willen uitproberen. Maar volgens mij kunnen ze niet echt iets met paarden.
Het is hier 1 keer voorgekomen en was voorbij nadat we het kippenhok weer behandeld hebben.
Zag er wel anders uit. Dat paard kwam echt hysterisch zijn stal uit en is geen hysterisch type. Overal met zijn vel trekken, duidelijk zeeer geïrriteerd door iets over zijn hele lijf. Geen geschuur nadien maar ze staan hier ook maar 10 minuten per keer op stal om even te eten. Dus kan hooguit een korte invasie zijn geweest.
En we hebben 1 keer een ijslander te logeren gehad die heel vreemde bulten en jeuk kreeg vanuit diezelfde stal. Ook in de warmere tijd van het jaar. Oorzaak niet gevonden maar jaren later dacht ik dat het misschien vanuit dezelfde bloedluis hoek moet zijn gekomen.

Kortom: in ieder geval iets om even te controleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 08:22 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Och arme Latino. Wat fijn dat er nu een behandeling is.
Kon de dierenarts ook iets vertellen over hoe snel hij er vanaf zou moeten zijn?


De injectie zou redelijk snel moeten werken en ze zei dat de injectie zelfs soms al voldoende is. Maar ik wilde zelf nog er bij wassen, just to be sure!
Ze zei dat als ik alleen voor wassen zou kiezen ik na de eerste wasbeurt al resultaat zou zien. Dus ik verwacht dat het over een week al zichtbaar zou moeten zijn. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 11:12 



 
Profiel   

Ik hoop het voor jullie, jeuk is zo erg :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 11:30 



 
Profiel   

Arme man. Goed bezig TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 12:19 



 
Profiel   

Wat bij bijtende parasieten jeuk geeft, is het speeksel. Om hun zuigbuis schoon te maken van stolsels en de huid voor te bereiden op de beet, "spuiten" ze speeksel in de huid.

Wat voor middel heeft de da gespoten? iets tegen de reactie jeuk (dus symptoombestrijding) of iets om de luizen te doden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 12:48 



 
Profiel   

Dectomax, dus om de luizen te doden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 12:58 



 
Profiel   

Dit middel is niet voor paarden geregistreerd enkel voor schapen en runderen. De werkzame stof is moxidectine wat ook in equest zit...

De werkzame stof komt in de bloedbaan terecht, wat betekend dat de parasieten pas dood gaan als ze bijten en dan komt weer het speeksel vrij... dan gaan ze uiteindelijk wel dood, maar heeft het paard alsnog jeuk...

Net zoals muggen ons bijten... mug is allang gevlogen, maar wij houden wel een week jeuk...

Dit middel werkt ook tegen inwendige parasieten, dus je hoeft dan voorlopig ook niet meer te ontwormen, behalve in het najaar tegen lintwormen, want daar werkt moxidectine niet tegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 00:31 



 
Profiel   

Desi_2409 vroeger zat er moxidectine in, nu is het doramectine. Het klopt inderdaad wel dat alleen de parasieten worden gedood die hebben gebeten..

Ik vind het zelf een eng goedje omdat het bij sommige paarden een soort allergische reactie oplevert die lethaal kan zijn. Meestal gaat het goed, maar je zou maar net zo'n paard hebben.
Daarnaast is het ook irriterend spul om geïnjecteerd te krijgen. Eentje van mij heeft het zonder overleg toegediend gekregen, die was al niet makkelijk te prikken maar sindsdien is het helemaal mis.
Ik baal ontzettend dus dat het bij mijn pony is gebruikt (vooral de achteloze manier), ik hoop dat het jullie wel brengt wat je hoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 08:06 



 
Profiel   

Heh gatsie bloedluizen.
Op vorige locatie ook last van gehad. We hebben het op kunnen lossen door het kippenhok te “witten” met kalk. Daarnaast een grote platte bak met kalk neer te zetten voor de kippen zodat ze erin konden “badderen”.
Een van de paarden had er ook last van en die hebben we vervolgens ook “gebadderd” met kalk. Eerst kalk aangemaakt met water en dat op manen en staartaanzet goed tot op de huid ingesmeerd en het hele lijf een beetje ingepoederd met droge kalk. Dat een paar dagen achter elkaar vol gehouden en daarna wekelijks de huid in de manenbasis en staartaanzet gepoederd. Ik heb daarvoor een grote spuit van mijn werk meegenomen, daar de kalk in gedaan en zo de kalk tussen de haren op de huid “gespoten”.

Bloedluis in een kippenhok is bijna niet weg te krijgen, maar door continu hok en kippen te voorzien van kalk hebben we het beheersbaar weten te houden, zodat paard op een gegeven moment niet meer ingekalkt hoefde te worden.

Succes en veel kalk-smeer plezier :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 09:24 



 
Profiel   

Links was dinsdag, rechts vandaag! (Zit ook al honingzalf weer op)
[ img ]

Hij had nog wel geschuurd maar het ziet er allemaal al veel rustiger uit! Ik zet vanavond de borstels in de byemite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 19:01 



 
Profiel   

Het is zeker niet meer zonloos als de dinsdag!
Hopen dat het zo doorgaat TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-22 19:44 



 
Profiel   

Zo dat is echt wel verbeterd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 01:57 



 
Profiel   

chanicha schreef
Het is zeker niet meer zonloos als de dinsdag!
Hopen dat het zo doorgaat TS!


Ik bedoelde natuurlijk zo rood |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 09:26 



 
Profiel   

Vandaag weer rijles gehad!! Ik ben zo onzeker in bepaalde dingen, dat ik het een betere oplossing vond om dan maar gewoon niet te rijden, kan het ook niet mis gaan. :+ Maar zo komen we ook niet verder, dus schop onder de kont en aan het [***]!!

Merk dat ik nog wat voorzichtig was na het vallen vorige week, maar hij was erg braaf en deed goed zijn best! Volgende week weer dus een stok achter de deur!

Rijd nu voor de tweede keer met kaakgekruist, maar de release is niet heeeeel goed dus toch maar weer terug naar het bit. Is voor hem op dit moment duidelijker!

[ img ]

Morgen ga ik hem wassen voor het eerst met die gore mijt troep. :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 22:06 



 
Profiel   

Ik zou er zeker voor zorgen dat hij goed met het bit om kan gaan. Je kunt altijd nog ervoor kiezen om alsnog bitloos te gaan.
Het geeft je simpelweg meer opties om uiteindelijk uit te komen bij iets dat echt lekker werkt voor jullie.

Hier eentje die het bit nooit geleerd heeft en dat ga je dan na 15 jaar ook niet echt meer voor elkaar krijgen maar die doet het heel lekker op een simpel FRA-hoofdstelletje.

Over je onzekerheid, houdt deze eens in gedachte: wie niet in staat is een fout te maken, is tot niks in staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 22:18 



 
Profiel   

Heb je ook helemaal gelijk in! Gisteren weer fijn gereden, en de plekjes zagen er allemaal rustiger uit en waren aan het genezen. Niet meer van die diepe kloven. (Ewww) maar vandaag had hij weer staan schuren, weer tot bloedens toe. AAAARGH!

Dus net toch maar een eczeemdeken gehaald, baad het niet dan schaad het niet.. Wellicht dat dat nog iets kan ondersteunen dan ofzo.. woensdag komt de dierenarts weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 17:04 



 
Profiel   

Wat vervelend Captain dat hij jeuk maar blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 17:35 



 
Profiel   

Mocht hij toch jeuk blijven houden, kan ik Derfen van harte aanraden. Dat is sowieso erg fijn voor de geïrriteerde huid. Maar het stinkt wel heel erg en is niet kleurloos, helaas. Mijn paard is alleen wel de hele zomer jeukvrij door dat spul, dus ik ben er altijd nog enorm blij mee en neem de stank voor lief haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 20:13 



 
Profiel   

Captain schreef
Nou vooruit..

In het echt is hij nog VEEL MOOIER!! <3 <3 <3
[ [url=m/jORMfs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij heeft lekker zijn benen kunnen strekken (ziek goede spaanse pas en steigeren draait hij ook zijn hoef niet voor om!! :oo) en nu op stal. Was al chill aan het drinken en hooi knabbelen dus komt helemaal goed. :D

Denk dat een deken wel een uitdaging gaat worden, maar mooi iets om mee te gaan oefenen als 'ie wat gesetteld is.

Morgen komt mijn vriendin, gaan we even shoppen en daarna wat foto's maken. :D

Nu bijna weer thuis en proberen te slapen.
Wellterusten! :*


Vandaag (vanavond 23:30 :')) is het een jaar geleden dat ik mijn paard voor het eerst zag!! :):)


Celine_Famke schreef
Mocht hij toch jeuk blijven houden, kan ik Derfen van harte aanraden. Dat is sowieso erg fijn voor de geïrriteerde huid. Maar het stinkt wel heel erg en is niet kleurloos, helaas. Mijn paard is alleen wel de hele zomer jeukvrij door dat spul, dus ik ben er altijd nog enorm blij mee en neem de stank voor lief haha :D

Bedankt voor de tip! Moet ze allemaal eens op gaan schrijven want ik krijg zoveel suggesties voor middeltjes haha! Geen idee waar ik moet beginnen.. Eerst de dierenarts maar afwachten woensdag!

Gisteren zijn we trouwens nog 13km wezen wandelen. Ik was echt helemaal gesloopt toen we terug waren, hij loopt ZO SNEL en dan in dat mulle zand. :') Volgende keer maar erop denk ik. Hij had nergens last van. :+

[ img ]

Paard of berggeit? :))
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 115 [ 2871 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen