Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

 
Profiel   

Goedenavond :D

Vandaag voor de 3e keer op wedstrijd geweest, de eerste keer op gras. Het terrein lag pal naast een doorgaande 80 weg, en daar kwam veel verkeer over. Met zware en minder zware motoren. Jody was op haar heetst, moest hier en daar wel alle zeilen bij zetten. Toen ze ook nog het gerammel van een wagen bij de vaardigheid hoorde gaf ze eigenlijk even op. Ze begon te hupsen en verliest dan de verbinding met mij. Alsof ze de hoorn er op gooit :') ik moet dan letterlijk even praten als Brugman om die gekke merrie weer het vertrouwen te geven dat er echt niks raars gaat gebeuren. Zelf vermoed ik dat het haar deed denken aan de tuigconcoursen.

Gaandeweg werd het wel beter. In allerijl waren we wel vergeten proppen te draaien. Gelukkig train ik thuis ook vaak op gras, zonder proppen, en het was mooi droog. Ze liep er niet anders door.

In een proeven was nog wel wat spanning. Mijn doel was echt om haar vertrouwen te geven dat dit niet anders was dan de wedstrijden binnen. En dat er geen enge dingen gebeuren. Ze is trouwens totaal niet kijkerig, heel fijn. Fysiek kan ze dit ook echt met 2 vingers in de neus. De uitdaging zit em in het mentale stuk. Vertrouwen in mij, zichzelf en de omgeving.

Gelukkig kon ik prima door de proeven komen en leek ze het spel te herkennen. Alleen al daarom was ik heel tevreden. Toen kregen we een punten terug: 195 en 190! Hoppaaa! We hadden twee keer de eerste prijs :D

Wauw.. wat een mooie stijgende lijn en nu op onze 3e wedstrijd al 2 keer eerste! Het deelnemersveld was niet heel groot, maar toch! We hebben nu alweer 7 winstpunten. We blijven sowieso tot en met medio juni in de B rijden, daarna kijken we wel weer. We hebben nu in mei nog 2 wedstrijden en in juni nog 1 wedstrijd gepland.

Het was trouwens een hele gemoedelijke wedstrijd in Hippolytushoef. De sfeer was fijn en de mensen vriendelijk :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 20:03 



 
Profiel   

Toen ik je met inspannen bezig zag dacht ik wel even pfffff ;) .
Ik heb niet alles gezien maar spanning was te zien, maar er zaten meer dan voldoende hele fijne stukken tussen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 20:48 



 
Profiel   

Ja ik zeg maar zo: het is niet bepaald een beginnerspaard :')

Rustig blijven werkt het best. Net doen of je neus bloedt, gewoon nogmaals draaien en als ze het terrein kan zien, dan staat ze wat langer stil. Meer mensen hebben dat inspannen gezien, maakte wel indruk geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 21:08 



 
Profiel   

Haha, de meeste staan gewoon aan de trailer, kar er achter en rijden maar.
Je zag hoe ik terug kwam, zo vertrek ik ook. Dat is nog al een verschil met jou dame ;) .

Zo leuk om te zien dat eenmaal er voor het best prima gaat, en in verhouding tot het inspannen zelfs geweldig. Want je zou bijna denken dat je niet veilig rond zou komen als je het inspannen zie ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 22:33 



 
Profiel   

Ja, lijkt me heerlijk om zo chill in te kunnen spannen op vreemd terrein. Thuis is ze echt anders hoor ;)

Ze is gewoon heet en scherp. Denk dat ze ook veel op haar vader lijkt. We zijn inmiddels wel echt op elkaar ingespeeld, en ik weet waar haar grenzen liggen, tot hoever ze gaat. Dat scheelt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 06:13 



 
Profiel   

Zo te lezen heb ik niks gemist aan het inspannen (en deels het losrijden).

Vond het heel leuk om je proeven zo te kunnen zien en de tweede vond ik zelf fijner ogen dan de eerste. Je kon er meer aan rijden, leek het.

Proficiat met je punten en je eerste prijzen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-22 06:56 



 
Profiel   

Wat een mooie punten zeg, gefeliciteerd *\o/* Het harde werk wordt beloond, dat is altijd fijn om te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-22 09:57 



 
Profiel   

Het is ons gelukt :D in 5 wedstrijden de B door! Merk wel dat niet iedere jury even gecharmeerd is van mijn chique merrie met veel tritt in de benen. Ze is snel wat gespannen en vorige week en deze week werd dat echt wel afgestraft. Vorige week vond ik dat niet geheel terecht, gisteren verknoeiden we de staponderdelen wel dusdanig dat ik wel begreep dat het een lage score opleverde.

We hadden gisteren 40 punten verschil tussen 2 proeven :') De tweede proef ging een stuk beter en daar hadden we een andere jury die dus wel echt blij is met een paard als Jody in de baan :D we haalden 204,5 punten!


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 12:16 



 
Profiel   

De tweede foto is magnifiek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 14:25 



 
Profiel   

Dat verschil viel ons ook al op, ik zat op de Rekenkamer gisteren. Heb je helaas niet zien rijden, maar de foto’s zien er goed uit. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:05 



 
Profiel   

Prachtige foto's! En gefeliciteerd met het resultaat! *\o/* Ik had laatst 50 punten verschil tussen de twee proeven, maar toen ik het narekende bleek het maar 10 punten te zijn. Daar was iets niet helaas goed gegaan. := _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:23 



 
Profiel   

Proficiat met je laatste punten voor de B.

Mag of moet je nu naar de L?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:24 



 
Profiel   

MoniqueT schreef
De tweede foto is magnifiek!


Dankjewel! Het enthousiasme spat er vanaf he :D


Depende schreef
Dat verschil viel ons ook al op, ik zat op de Rekenkamer gisteren. Heb je helaas niet zien rijden, maar de foto’s zien er goed uit. :))


Haha ja dat kan ik me goed voorstellen, zeker als je de proeven niet gezien hebt. Dan lijkt het wel een flauwe grap :')

LinSa: ja bij mij klopte het wel helaas :P

Rocamor: nee ik mag door tot 30 punten, hebben er nu 10 :) ga nog sowieso 1 keer B starten en dan ons L debuut plannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 20:22 



 
Profiel   

Foto's van vandaag :D

[ITP] Ruige tuigers in de picture!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 19:24 



 
Profiel   

gave fotos hoor! en gefeliciteerd met de punten!
Mooi stel paarden heb je <3
Herken het opgenaaide gedrag van Jody wel, maar als je er mee om kan gaan heb je er meestal een gouden paard aan. En dat blijkt wel. Gewoon net doen of er niks aan de hand is haha :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-22 22:37 



 
Profiel   

Vandaag Ojidee en Jody op het land kunnen rijden :D ze deden het beiden super! Heb vooral knappe foto's van Ojidee want onze zoon was ook mee en bij Jody zat hij gezellig bij me op de wagen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik praat veel tegen haar. Ze mag nog meer go hebben voor een echt mooie verbinding maar wat een onwijs brave 3jarige op een heel groot grasveld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 14:18 



 
Profiel   

Vanavond heerlijk kunnen trainen! Zoonlief was mee voor wat plaatjes :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 22:59 



 
Profiel   

Wat heb je toch een heerlijke combi, zo'n fotogeniek paard icm een zoon die zulke plaatjes kan schieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 07:04 



 
Profiel   

Ja super blij mee! Mijn instructeur grapte al: als je wel klaar bent met je merrie dan kan ze altijd nog op Marktplaats want je hebt weer meer dan genoeg foto's! :')

Nog een klein nieuwtje: Jody is mogelijk drachtig! Ze is gedekt door de Friese hengst Eise 489 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 07:59 



 
Profiel   

Waaaah, gaaf. Mogelijk ;) Proficiat

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 11:10 



 
Profiel   

Ziet er goed uit, TS! Mooie plaatjes... en Jody mogelijk drachtig, spannendddd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 12:44 



 
Profiel   

Thanks :D 22 juni wordt ze gescand op dracht. Nog even geduld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 12:45 



 
Profiel   

Gefeliciteerd. Waarom heb je haar onder een Friese hengst gezet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 12:56 



 
Profiel   

FriesWytske schreef
Gefeliciteerd. Waarom heb je haar onder een Friese hengst gezet?


Vooral vanwege het karakter en het feit dat ik gewoon niet zonder inteelt kan fokken met een tuigpaardhengst. Nu doe ik dat wel, dit veulen heeft 0 procent inteelt. Daarnaast kan Eise geweldig tuigen dus blijf ik nog een beetje in de buurt. Tot slot komen er uit de combinatie Fries x TP hele fijne paarden, naar wat ik begrepen heb althans. Dus ik dacht laten we een gokje wagen :)

Vandaag kampioenschap gereden in Sonnega. Ze was moeilijk.. en begon weer te springen en te hippen bij het stappen. Dan draait ze eerst ineens naar links en bij herstel begint ze daarna te hupsen. Gelukkig vind ik het niet eng (meer), maar ik baalde wel. Zo ontspannen als ze de vorige keer kon lopen lukte me vandaag echt niet.

Het is wel een kwestie van kms maken, dat besef ik me wel. Het is alleen extra balen als ze donderdag nog onwijs fijn loopt en dan vandaag weer teveel spanning op bouwt.

De volgende wedstrijd heb ik nog niet gepland.

Aankomende donderdag gaat Ojidee mee naar les, voor het eerst. Daar heb ik ook onwijs veel zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 14:43 



 
Profiel   

Ojidee is echt een prachtig paard voor de wagen! Elegante merrie.
En Jody gedekt met een Fries haha, in eerste instantie dacht ik hmmm oké zonde, maar inderdaad dat inteelt verhaal is wel echt een ding...
In de laatste strengen stond ook een leuke tuigpaardmerrie die geloof ik 25% Fries was.
Wordt het een veulen voor de verkoop of wat is het plan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-22 07:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen