[VOLG] Stal de Bonte Dijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:56

Oooooohhh ik ben laat, maar wat is Rockabella May een leuk veulen (en mamma mag er ook zijn)! Vind de naam ook superstoer! <3

wennydam

Berichten: 27
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:45

lees al een poosje mee maar wat een verschil! ze ziet er prachtig uit!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 20:49

BriPi schreef:
Oooooohhh ik ben laat, maar wat is Rockabella May een leuk veulen (en mamma mag er ook zijn)! Vind de naam ook superstoer! <3


Credits aan mijn vriend want die heeft de naam bedacht want ik ben dit jaar erg inspiratieloos haha.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 14:48

Het is hier even stil geweest maar ondertussen is er thuis wel wat gebeurd. Hunk is begin deze week geruind, erg blij dat ik deze beslissing heb genomen en hoop dat hij over een paar weken z'n hengstengedrag kwijt is, dat zou heel fijn zijn. Vond het geen makkelijke beslissing maar ik zag mijzelf gewoon zo echt niet met hem op concours gaan, ik heb twee hele mooie merrieveulens van hem dus ik vond het wel goed zo. De operatie is goed gegaan en hij heeft nu 4 weken vakantie, lekker op de wei lopen. Hij heeft eigenlijk geen zwelling dus dat gaat allemaal goed.

Inmiddels zijn we ook begonnen met het zadelmak maken van Kinadora (Kira). Ik ben zelf niet zo'n held en Stefan vindt dit erg leuk dus dan is het makkelijk zou je denken, maar Kira moet niet zoveel van Stefan hebben. Ik kan zo over haar heen hangen en Stefan hoeft nog niet met zn voet in de buurt te komen of ze is al weg. Dus tja, nu pruts ik zelf maar wat aan haha. Vandaag weer gehangen en een beetje gestapt en dat deed ze best braaf, iets spanning maar kon het wel bolwerken. We doen het in hele kleine stapjes met haar want ik ben bang dat als er iets een beetje verkeerd gaat ze dan bang wordt.

Kira heeft nog wel tijdens de hengstigheid bij Hunk gelopen maar heb hem er niet op gezien dus denk niet dat het wat is geworden, maar wordt 30 mei gescand en dan weten we het. De fries waar Hunk zn eerste veulen van is heeft er ook bijgelopen en die heeft hij meerdere keren gedekt, denk dat dat wel goed zit.

Signorita heeft een 2e behandeling gekregen bij de holistische arts waar ze een bindweefselmassage kreeg en rechtsachter ingespoten in de knie. Ze loopt al stukken beter, durf er zelfs een filmpje van te laten zien. Ze is er nog niet helemaal, moet er ook nog wat meer aan gaan rijden en veel schakelen en dan gaat het wel goed komen.



Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:42

Spannende beslissing om Hunk te ruinen, ik ben benieuwd naar zijn sportcarrière!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:22

Jeetje dat is best een pittige beslissing, was hij zoveel hengst met rijden?

Fijn dat het beter gaat met Signorita :D

En Kira is dus een leuke eigen uitdaging ;) ben benieuwd.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 12:24

Thuis is die best heel lief zolang er geen ander paard voorbij komt, maar op vreemd terrein is die echt niet te doen. Ik voel me er zelf dan niet vertrouwd mee en dat schiet natuurlijk niet op.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:38

Nee het moet wel echt leuk blijven :=

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 13:09

Botticelli kon 's ochtends dekken en 's avonds mee op concours en die hinnikte nooit naar een ander paard, die was eigenlijk echt heel braaf. En ik ben ook helemaal geen hengsten-mens dus het is helemaal goed zo.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 12:33

Zowel Kira als de Fries niet drachtig van Hunk. Kira is afgelopen maandag geinsimineerd met Cassanova du Bois en vandaag weer gescand en t ei is weg dus dat gaat voorspoedig. Over 17 dagen scannen op dracht. Ik was er heilig van overtuigd dat Signorita ook hengstig was, maar dat is niet het geval dus afgelopen maandag hengstig gespoten, vrijdag scannen om te kijken hoe en wat.

Afbeelding
Met Kira bij stoeterij du Bois.

Gister is Kira bij kliniek Emmeloord behandeld door een fysio/manueel therapeut. De vertraging die ze in het achterbeen heeft en t iets hakken in de kont trekken kan iets neurologisch zijn, maar de testjes hiervan deed ze wel goed. Ze is pijnlijk op de ribben en eigenlijk geen beweging in de rug naar rechts, wel iets naar links. Ze is hiervoor behandeld en moet 21 juni weer terug komen dan gaat ze de hals er ook bij pakken. Na de behandeling was er wel al gelijk meer beweging in de rug en qua lopen ook iets beter. Ze mag dus nog niet onder t zadel en blijven longeren tot de volgende behandeling.

Paar rijplaatjes van Signorita:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Hunk voelt zich nog steeds hengst :+
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:28

Erg hengst ziet hij er toch niet uit, kijk nou wat een schaapachtige blik :) !

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:41

Jammer dat de dames niet drachtig waren, maar het is niet anders en leuke keuze voor Kira.

En de hormoontjes van Hunk gaan wel even duren. Mijn jaarling was binnen een week helemaal de brave ruin, maar onze 3 jarige pony heeft het nog steeds in zijn bol na een paar maanden. Deze heeft ook gedekt en werd nog steeds leip van de hengstige merrie := Hij bijt overigens niet meer dus langzaamaan knapt het op.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 12:11

Hunk is ook echt wel een lieverd, tot dat zn hormonen en pubergedrag er bij komt en dan is het een hele dikke etter met zn 1.75 groot. Hij heeft nog erg lang een hele dikke balzak gehad, we vermoeden een bloeding, maar is nu eindelijk bijna weg.


Afbeelding
Kinadora is 17 juni drachtig gescand en is 30 april uitgerekend. Was zo in één keer drachtig wat ik heel bijzonder vind gezien ze het vorig jaar heeft verworpen en het jaar daarvoor kregen ze haar niet drachtig. Het is natuurlijk nog even spannend want het moet wel blijven zitten.
Ondertussen is ze ook twee keer bij de fysio geweest en hebben we groen licht gekregen om zadelmak te maken, heel spannend haha. Ze heeft nog al last van verlastingsangst en vindt het moeilijk om alleen in de bak te zijn, maar dit gaat al steeds beter. Ook hebben een schriktraining gedaan. Ze vond dit enorm spannend maar uiteindelijk alle oefeningen in ontspanning gedaan, trost op haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog een leuk nieuwtje, gisteravond is Signorita ook drachtig gescand. Zij is drachtig van Don Cremello du Bois en is 8 mei uitgerekend.
Afbeelding
Trotse vriend erbij haha.

Ook heb ik haar geprobeerd te starten, was geen succes haha beetje jammer. Ze loopt inmiddels echt goed rad maar gaat in de staak dus die moet ergens last hebben. 12 juli gaat ze naar de fysio toe.

Afbeelding

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:26

Jeeee wat leuk!
Allemaal veulentjes op komst :)

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 15:29

Vanmorgen met Signorita (Laatje) naar de fysio geweest en dat was zeker niet overbodig. Ze zit compleet vast in de bovenlijn. Ze zo niet pijnlijk maar zodra ze moet gaan bewegen/belast worden absoluut wel. Door de kleine vakantie die ze heeft gehad toch rechtsachter weer een slag in het wiel, mijn idee dat ze door training dus wel beter blijft en dat vond de fysio ook. Ook vond ze haar gevoelig op haar voorvoeten dus daar moet weer een ijzertje onder. Ze heeft haar een flinke behandeling gegeven dus nu even 3 dagen rustig aan longeren en daarna erop. Onder het zadel eerst alleen stap werk, en misschien een klein stukje draf maar niet over haar kunnen vragen en zo langzaam aan gaan opbouwen. Gelukkig geeft ze duidelijk aan wanneer het niet oke is dus daar kan ik zeker mee werken. 10 augustus moeten we weer terug voor een 2e behandeling. Tevens weer, niet de pees die het probleem is ;)

Dan ander heel erg leuk nieuws! We hebben Kira zadelmak. Was even een puzzeltje omdat ze een beetje gestrest werd zodra er iemand anders bij kwam, als ik alleen met haar was kon ik er zo ophangen.

Maar om er nou alleen zo op te gaan zitten :+ Gelukkig heb ik nog een cowboy vriendin, met haar heb ik al vaker probleempaardjes gefixed en Kira vond dit blijkbaar wel de juiste combi. Gister heeft ze er voor de 2e keer opgezeten en een mini rondje gestapt. Ze is heel braaf en ontspannen, vanuit hier kunnen we echt goed verder werken.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:35

Dat ziet er lekker relaxt uit!

Signorita was het springpaard? ik kan ze niet zo goed uit elkaar houden maar op de filmpjes hier boven vond ik die ook niet zo fijn lopen. Waar zat ze vast in de bovenlijn? is ze niet of heel erg scheef (gereden, dan zie je ook vaak een slag in het wiel) of toch ergens aan het compenseren?

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 15:38

Signorita is idd het springpaard met de peesblessure. Ze zit vanaf de hals tot de lendenen vast, rechts was er nog een heel klein beetje beweging, links niet. Scheef was ze idd ook maar dat had ik al een beetje beter kunnen krijgen. Ze is vooral nooit echt door haar lijf gereden, het is een energieke merrie en kan nogal hectisch worden. Ik denk dat er nooit echt een goede basis in is gereden, ontspanning, correcte buiging en de hals laten vallen. Op de filmpjes is ze zeker ook nog niet top, maar dmv training was er wel verbetering. Tot dat ze ging staken omdat ik dingen ging vragen die ze lichamelijk gewoon niet kan.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:42

Ah ja begrijpelijk, helemaal vast gereden dus en waarschijnlijk de blessure ook daardoor gekregen. Ben benieuwd of de fysio voldoende gaat helpen.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 14:04

Kinadora (v. Zardando x Houston) mocht vanmorgen shinen op de KWPN keuring. Ik ben zelf mega trots op haar hoe braaf ze was en hoe ze zich liet zien in de ring. Het commentaar dat ze gaven was terecht en met een paar punten te kort geen ster predikaat. De keuring was eigenlijk ook nog net iets te vroeg voor haar. Ze mag nog meer in de bespiering en leren omgaan met haar lijf. Maar ik kon er echt van genieten toen ze door de baan heen draafde. Lekker verder rijden en misschien in de toekomst nog een keertje voorstellen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:48

Ze is heel knap!

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:43

Ja iets meer in de bespiering geeft denk ik al een heel ander beeld, maar het blijft een aansprekend dier om te zien en opgenomen worden in het stamboek is ook al fijn. Mooie ervaring er bij!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 14:19

Nog even een stukje video van de keuring;


Ik vind het wel even leuk om de vergelijking te maken met 7 maanden geleden :D


Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:31

Zo wat een verschil! ze kan leuk lopen..lekker veertje en goed achterbeen zo te zien. Jammer dat het middenstuk gezonken is.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 14:38

Elisa2 schreef:
Zo wat een verschil! ze kan leuk lopen..lekker veertje en goed achterbeen zo te zien. Jammer dat het middenstuk gezonken is.


Je bedoeld net na de schoft hé op de rug? Zou dat met wat bespiering nog opvullen denk je?

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:41

Zo hé, echt een heel ander dier :wow: