Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Van wie is dit leuke haflingerveulen langs de N70 wandelroute?

 
Profiel   

Ayasha schreef
Dat weet ik dus niet. En indien er van mij verwacht wordt verantwoordelijk te zijn wanneer iemand anders stommiteiten doet vind ik het niet zo raar dat ik daar niet enthousiast van word.

Zo ver ik weet hebben die ‘eigen risico’ bordjes weinig wettelijke draagkracht.


Wie verwacht dat van jou?
Denk je echt dat als er iemand een bloedende vinger heeft na een paardenbeet van jouw paard je voor de rechter gaat slepen, en dat die rechter je dan ook nog een boete gaat opleggen :?

We zitten niet in Amerika…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 19:26 



 
Profiel   

Het is het haflingerveulen Amor van Stichting CAP (https://stichtingcap.nl/ of https://m.facebook.com/stichtingcap/). Dat is inderdaad een leuk en mak veulen, hij moet later met mensen met een beperking gaan werken. Je kan gerust eens langs de Maartenshoeve lopen tijdens openingstijden om een kijkje te nemen en ze zijn altijd op zoek naar vrijwilligers.


Laatst bijgewerkt door Linde83 op 04-07-22 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 19:52 



 
Profiel   

horsii schreef
Een aai geven over het hek heen kan toch geen kwaad. Wat een azijn zeikerds, dan moet je paard op privé terrein staan.
Er wordt toch niet gevoerd en gereden.


Precies... voeren zou ik een ander verhaal vinden, maar een aai?
Wat een jankerds. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 20:06 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Ayasha schreef
Dat weet ik dus niet. En indien er van mij verwacht wordt verantwoordelijk te zijn wanneer iemand anders stommiteiten doet vind ik het niet zo raar dat ik daar niet enthousiast van word.

Zo ver ik weet hebben die ‘eigen risico’ bordjes weinig wettelijke draagkracht.


Wie verwacht dat van jou?
Denk je echt dat als er iemand een bloedende vinger heeft na een paardenbeet van jouw paard je voor de rechter gaat slepen, en dat die rechter je dan ook nog een boete gaat opleggen :?

We zitten niet in Amerika…

Míjn vertrouwen in de mensheid is niet dusdanig dat ik er van uit ga dat dat niet kan gebeuren nee. Gezien honden die op eigen erf iemand bijt en die daar niet hoort te zijn ook afgemaakt geweest zijn. Dus nee ik durf er niet van uit gaan dat iets dergelijks níet zou kunnen gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 20:07 



 
Profiel   

Linde83 schreef
Het is het haflingerveulen Amor van Stichting CAP (https://stichtingcap.nl/ of https://m.facebook.com/stichtingcap/). Dat is inderdaad een leuk en mak veulen, hij moet later met mensen met een beperking gaan werken. Je kan gerust eens langs de Maartenshoeve lopen tijdens openingstijden om een kijkje te nemen en ze zijn altijd op zoek naar vrijwilligers.



Wat leuk dat er een antwoord is op se startvraag nu!

Super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 20:22 



 
Profiel   

En misschien een mogelijkheid om iets met paarden te doen TS, als je dat mist.
Fijn dat er duidelijkheid is nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 20:25 



 
Profiel   

Linde83 schreef
Het is het haflingerveulen Amor van Stichting CAP (https://stichtingcap.nl/ of https://m.facebook.com/stichtingcap/). Dat is inderdaad een leuk en mak veulen, hij moet later met mensen met een beperking gaan werken. Je kan gerust eens langs de Maartenshoeve lopen tijdens openingstijden om een kijkje te nemen en ze zijn altijd op zoek naar vrijwilligers.


Oh wat leuk dat het bekend is! En aan TS, ik vind het vrijwilligerswerk echt een hele leuke manier om met paarden om te gaan, dus wie weet is het wat voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 20:30 



 
Profiel   

Super te lezen dat je nu weet ts van wie het veulen is. En zo te lezen gaat hij/zij super werk doe in de toekomst en dus veel meer mensen blij maken. Hopelijk kun je na je verhuizing weer ergens lekker gaan genieten bij paarden. Ze doen zoveel meer voor ons!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 20:35 



 
Profiel   

Ah, wat superleuk, het verhaal van dit Haflingerveulen. Fijn dat je antwoord op jouw vraag hebt gekregen, TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:08 



 
Profiel   

Hallo

Van ons !!! Hij heet amor. Zijn moeder heet Ayla en de crèmekleurig lune.

Hij is van stichting cap

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:12 



 
Profiel   

Anna1983 schreef
Hallo

Van ons !!! Hij heet amor. Zijn moeder heet Ayla en de crèmekleurig lune.

Hij is van stichting cap



Oh wat leuk dat de eigenaar zich meldt!!


Welkom op bokt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:14 



 
Profiel   

Wat leuk dat 'ie nu een naam heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:21 



 
Profiel   

Anna1983 schreef
Hallo

Van ons !!! Hij heet amor. Zijn moeder heet Ayla en de crèmekleurig lune.

Hij is van stichting cap


Wat súper leuk zeg! Bij deze dus direct aan jullie, wat een heerlijk paard. Ik snap helemaal dat hij voor dat doel gebruikt gaat worden. Staat hij nu nog bij jullie en gaat over een tijdje naar stichting cap? Heel leuk idee om daar vrijwilligerswerk te doen. Heb vroeger op de manege ook geholpen met lessen voor kinderen met een beperking. Eens kijken of dat tot de verhuizing daar nog mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:31 



 
Profiel   

Stichting cap heeft meerdere lokaties.
Lune Ayla en amor verblijven op het moment op lokatie maartenshoeve. Hier zullen ze nog een tijdje blijven.
Kom graag eens langs. Vinden we leuk en kun je amor nog eens lekker kroelen!!

Niet al onze paarden komen aan het hek, vinden kroelen niet leuk. De keuze is aan hun en kunnen makkelijk zich verplaatsen. Amor vind dit nog prachtig al die aandacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 21:39 



 

Wat een feelgood topic <3 .
Houd je ons op de hoogte ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 01:15 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Wat een feelgood topic <3 .
Houd je ons op de hoogte ts?


Zal ik zeker doen! Is voor mij een kwartiertje rijden en als ik nog iets kan bijdragen tot de verhuizing zou dat natuurlijk heel mooi zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 06:41 



 
Profiel   

Wat een leuke ontknoping! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 08:14 



 
Profiel   

Súper leuke ontknoping. Dat vind ik nu echt het leuke aan bokt. Dat zo'n eigenaar gevonden wordt en plezierig reageert. Toch nog een lekker feel good einde.

En voor iedereen die niet wil dat een ander aan zijn/haar paard zit:
Vooral niet vertrouwen op het feit dat de ander níet zijn hand over de omheinig steekt om je paard te aaien ( dan wel respectvol achteruit stapt als je paard met zijn/haar hoofd over de omheining om aandacht vraagt), en domweg dan vertrouwen op de maatregelen die je zelf kunt nemen:
met prikpaaltjes een strook van een meter afzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 08:42 



 

superpony schreef
pimaude schreef
Wow oliebol. Wat negatief. Ik vond het heel fijn als ze mijn babypaard aaiden, blijft ze mooi braaf!! Zolang er niet gevoerd wordt zie ik geen problemen. Sinds wanneer heeft een pony het alleenrecht op jou en niemand anders?


Als het onze dieren zijn, dus ook de honden, varkens, katten etc, moeten wij voor ze zorgen. Wij zorgen voor hun veiligheid, voeding etc. Mensen zijn niet allemaal betrouwbaar en dat is doorgaans niet aan je neus te zien, dus vaak willen mensen contact voorkomen.

Toen er droes heerste, had de buurvrouw een drachtige merrie en daar hadden kinderen geaaid. Dat is ze heel netjes duidelijk gemaakt dat ze niet van het ene huis en paarden naar de anderen moesten gaan en dat snapten ze goed...............leek het.

Daarbij kan er ook veel mis gaan en is er niemand thuis. Mensen die toch voeren en paarden ziek maken. Paarden die door omheining gaan en zich beschadigen.
Paarden die elkaar wat doen omdat ze vooraan willen staan bij het aaien of evt voeren..........etc etc

Dat jij het goed vindt, prima. Maar anderen niet en daar kan je ook respect voor hebben. Daar tegenover zit ik ook nooit aan andermans dieren.



Ik zeg nergens dat ik geen respect heb voor jou wens dat niemand aan je dier mag zitten. Ik heb geen respect voor sommige opmerkingen- er wordt iets liefbedoelds verteld door TS, als je een andere mening hebt kun je die zoals jij in deze post geeft goed onderbouwen. Heb jij prima gedaan. Op het zinnetje dat ik geen respect heb af dan hé. Zere been.

Edit: reactie is wat laat nu. Super leuke plot twist !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 16:20 



 
Profiel   

Tjonge hoeveel modder komt er uit een emmer ? Zelfs na leuke reacties van de eigenaar van amor blijven jullie modder gooien.

Super leuk voor de ts dat er zo een warme en welkome reactie opgekomen is .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 17:38 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk dat je de eigenaars hebt kunnen achterhalen en je naar hartelust mag gaan knuffelen en meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 14:53 



 
Profiel   

Linde83 schreef
Het is het haflingerveulen Amor van Stichting CAP (https://stichtingcap.nl/ of https://m.facebook.com/stichtingcap/). Dat is inderdaad een leuk en mak veulen, hij moet later met mensen met een beperking gaan werken. Je kan gerust eens langs de Maartenshoeve lopen tijdens openingstijden om een kijkje te nemen en ze zijn altijd op zoek naar vrijwilligers.




Hee is dat niet een nakomeling van Amber?? Ik heb stage gelopen op de Maartenshoeve en vond het daar echt geweldig!!! Heel bijzondere paarden!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 19:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen