Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

 
Profiel   

Bernoe ooh die heb ik even gemist in de IdS, welke pagina en welk nr was dat precies? Dan kijk ik even :D

We hebben sowieso een koper voor het veulen, maar ik wil eerst even kijken wat er precies uit komt rollen.

Gisteren is O-Jidee mee naar les geweest, voor het eerst. Jody had even vrij, die gaat zondag mee voor een lange rit over de Veluwe. Maar ons puppypaard van formaat deed het super! Ben wel echt wijs met die merrie en haar nuchtere karakter.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-22 07:34 



 
Profiel   

O-Jidee gaat met sprongen vooruit! Vandaag voor de wagen met veel go :D

[ img ]

Daarna naar buiten gegaan, stukje over de weg. Wat een droompaard.. zo braaf en dapper. Heb er een ander bitje in en daar doet ze het beter op. Ze durft het bit nu beter aan te nemen.

Jody is gescand vandaag en helaas niet drachtig. Hopelijk dit weekend een 2e keer proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 19:22 



 
Profiel   

Bohhh wat een knappe merrie is dat ook zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 13:29 



 
Profiel   

Dankjewel Granoek :D Ik ben ook echt zo wijs met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 08:45 



 
Profiel   

Hallo allemaal :D

Ik had al even niks gepost zie ik, maar in de tussentijd is er wel het een en ander gebeurd. Hier een up date.

Jody is drachtig *\o/* begin juni verwachten we haar eerste veulentje en ik ben zo onwijs nieuwsgierig!

O-Jidee is naar de stamboekkeuring geweest. Helaas is ze geen Ster geworden. Voor ons verandert ze niet, haar karakter blijft top, haar beweging ook en haar inzet ook. We kijken of we haar volgend jaar opnieuw aanbieden. Ze is met 3 jaar al 1,69 en dat maakt haar wellicht toch wat te bloot. Kreeg al de tip om haar bij de Geldersen aan te bieden, ze doet namelijk ook wel wat Gelders aan. Hierover ga ik in overleg met het stamboek.

Mijn vaste groom voor de lessen heeft het helaas te druk en kan nu vaker niet dan wel mee. Ik heb oproepjes geplaatst voor een leuke groom, maar het loopt helaas geen storm. Daarom had ik bedacht dat we er dan toch aan moeten geloven: het zelfstandig inspannen. Jody is momenteel zo super chill dat ik dat wel aan durf. Vanmorgen was dan het moment van de waarheid en het ging vlekkeloos! Sterker nog, ik voel me op deze manier nog meer een team met haar. Ze gedroeg zich echt voorbeeldig en was zo onwijs mooi ontspannen. Ook tijdens het rijden kon ik haar heel mooi ontspannen rijden. In de lessen rijd ik haar vervolgens weer naar meer activiteit, maar vanmorgen was ik zo apetrots op haar dat ik besloot om het vooral bij ontspanning te houden. Het uitspannen ging ook moeiteloos, de poowny wordt nog eens mak :D


[ img ]

Mijn blije gezicht zegt genoeg haha!

Op 16 september heb ik met O-Jidee een gastles van Ito Werkman en 17 september hebben Jody en ik ons debuut in de L.

O-Jidee wordt einde van de zomer ook nog zadelmak gemaakt. Dat wordt straks een echte allrounder. Vanaf januari mag ze mee op wedstrijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 12:37 



 
Profiel   

Goedemorgen,

Kleine update: we hadden het fantastische idee om een keer te gaan ringsteken met Jody. Echter, die tuigpaardenconcoursen hebben er vorig jaar zo in gehakt dat ze compleet in de paniek schoot. We gingen net niet om met de koets. Het is allemaal goed gekomen en we hebben het keurig op kunnen lossen. We zijn gestopt en weg gereden van alle prikkels om zo de spanning af te kunnen laten vloeien. Dit tot grote opluchting van Jody die direct herstelde zodra we om keerden.

Achteraf heb ik spijt dat ik haar zo ondergedompeld heb in de stress, maar ik had oprecht niet verwacht dat ze zo van de kaart zou zijn. Gelukkig ben ik dan eigen baas en kan ik zelf bepalen wat we doen. Heb dan ook geen tel angst gehad, mijn vertrouwen in haar is eindeloos :)

De conclusie is: Jody gaat lekker mee om te trainen, naar menwedstrijden dressuur en op buitenrit. Verder geen gekke dingen, daar is ze echt niet gelukkig mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 11:02 



 
Profiel   

Goedemiddag :D

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder nadat ik dit topic gestart ben.

Jody en Ojidee gaan beiden heel goed. Voor Ojidee heb ik een zadel aangeschaft en deze week gaan we echt beginnen met het zadelmak maken! Gisteren heb ik haar gereden op het land en ze maakt echt sprongen vooruit. Zo leuk!

Jody mag volgend weekend L starten, het is ons debuut. We zijn bijna 3 maanden niet op wedstrijd geweest. Ze loopt fijn en ik kan me thuis en op de rijvereniging helemaal zelf redden met haar. Ook zij maakt dus nog steeds duidelijk progressie.

Jody vanmorgen tijdens een heerlijke buitenrit:


[ img ]


Even wat anders: ik merk dat er nog maar mondjesmaat reacties komen op de updates. Dat is geen probleem, maar ik vraag me wel af of er nog mensen zijn die dit topic actief volgen en of jullie nog wel zitten te wachten op updates ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 13:50 



 
Profiel   

Ik lees nog steeds graag mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 13:51 



 
Profiel   

Ik lees ook mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 13:57 



 
Profiel   

Oke :D Ik vind het niet erg om steeds updates te plaatsen, ik zal de frequentie ook wat omhoog schroeven met hopelijk weer wat meer beeldmateriaal ;)

16 september gaat Ojidee mee naar een gastles van Ito Werkman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 14:03 



 
Profiel   

Gewoon blijven updaten hoor! Ik lees nog met veel plezier mee.

Ben ook benieuwd hoe je jonkie hey onder het zadel gaat doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 14:13 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Gewoon blijven updaten hoor! Ik lees nog met veel plezier mee.

Ben ook benieuwd hoe je jonkie hey onder het zadel gaat doen


Hoe doet jouw jonkie het?

Zondag zijn we weer in de buurt, Barsingerhorn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 14:22 



 
Profiel   

Ook ik lees nog steeds mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 14:24 



 
Profiel   

Da's een minuut of 40 hier vandaan inderdaad.

Mijn jonkie traint vooral haar kaakspieren en mijn lachspieren.

Maar wat ze doet, als werkje, doet ze leuk (mijn eisen liggen niet zo hoog)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 14:28 



 
Profiel   

Wat fijn Rocamor! Genieten is het allerbelangrijkste.

Ik heb nog twee videos van onze rit van vandaag. We zijn heel vroeg gaan rijden en het was heerlijk rustig op de weg. Daarom konden we voorsorteren op links :')



We hebben weinig bos hier, maar dat is wel het leukst:


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 14:38 



 
Profiel   

Ik lees ook nog mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 15:09 



 
Profiel   

Ook ik lees mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 16:08 



 
Profiel   

Leuk juist om weer wat te lezen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 17:04 



 
Profiel   

Thanks voor de fijne reacties :D Ik zal onze zoon ook weer mee vragen voor foto's ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 17:28 



 
Profiel   

Ah, ik was je even kwijtgeraakt. Wat top dat Jody zelf inspannen goed gaat! Dat biedt ook perspectief lijkt mij? En dat ze de drukte van ringsteken niet trekt, tja, kan gebeuren. Is gewoon misschien niet haar ding die drukte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 17:31 



 
Profiel   

Ook ik lees nog steeds mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 17:46 



 
Profiel   

Emj_23 schreef
Ah, ik was je even kwijtgeraakt. Wat top dat Jody zelf inspannen goed gaat! Dat biedt ook perspectief lijkt mij? En dat ze de drukte van ringsteken niet trekt, tja, kan gebeuren. Is gewoon misschien niet haar ding die drukte?


Dat klopt helemaal. Drukte en veel prikkels maken haar blijkbaar nerveus. Gisteren hadden ze feest bij de voetbalclub, die zitten naast het bedrijf waar ze staat. Dus met inspannen merkte ik dat ze meer gespannen was. Het land waar we op mogen rijden - en wat minstens het formaat van een heel wedstrijdterrein heeft *D - lag gelukkig de andere kant op. Zo kon ik wel mooi trainen en als afsluiter ben ik langs de muziek uit gaan stappen. Er zat nog wel een afstand tussen van ik denk 100 meter, maar vond het wel een mooie oefening. Ze deed het keurig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 18:21 



 
Profiel   

Hier ook nog een meelezer, maar niet zo'n reageerder
Wel fijn dat je er alleen mee kan trainen, dat houdt mij toch tegen om vaak te mennen. Maar ik moet ook de weg op en dat zie ik alleen ook niet zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 18:27 



 
Profiel   

Wat doet ze het stoer zo onderweg zeg! Nog even en je gaat nog sgwm met haar starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 19:03 



 
Profiel   

Nog een meelezer. Wat lopen je paarden heerlijk vrolijk.
Succes met het zadelmak maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 19:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen