Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 70 van de 115 [ 2872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

 
Profiel   

Babootje schreef
Maar waarom zou dat zijn denk je, dat pas vanaf het Z met dit soort bitten mag worden gereden?
Ik vind het een vrij heftig bit.


Is het ook, en de hefboom moet je ook niet onderschatten. Ik vind hem ook niet eerlijk met zo een pelhamriempje, want het kan heel fijn zijn met dubbele teugels, zodat je met name op je trensteugel rijdt, maar met zo een riempje krijg je imo teveel ruis en wordt hij grof en dat wil je niet.[/quote]

Ik vind het gevaar ook met dit soort bitten, dat het paard ermee "achter het bit" gaat lopen; dus loslaat, zonder dat je basis in orde is.

@Captain, ik zie dat je nu een Myler gaat proberen, maar bovenstaand was nog even een toevoeging op het andere bit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 11:22 



 
Profiel   

Babootje schreef
Babootje schreef
Maar waarom zou dat zijn denk je, dat pas vanaf het Z met dit soort bitten mag worden gereden?
Ik vind het een vrij heftig bit.


Is het ook, en de hefboom moet je ook niet onderschatten. Ik vind hem ook niet eerlijk met zo een pelhamriempje, want het kan heel fijn zijn met dubbele teugels, zodat je met name op je trensteugel rijdt, maar met zo een riempje krijg je imo teveel ruis en wordt hij grof en dat wil je niet.


Ik vind het gevaar ook met dit soort bitten, dat het paard ermee "achter het bit" gaat lopen; dus loslaat, zonder dat je basis in orde is.

[/quote]
Eens, 100%

Tegelijk zie je dat als de basis wel in orde is en de aanleuning is goed, dat paard vaak meer contact neemt op stang & trens/pelham.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 21:09 



 
Profiel   

Captain schreef
Het is echt lastig een fijne stal te vinden ja. :j Ik heb bij een paar verschillende stallen geïnformeerd maar bij het woord hengst hangen ze al bijna op. :') En als je er dan een vindt waar het wel kan dan staan ze voornamelijk binnen (met 3 dichte muren zodat ze weinig prikkels krijgen.. :')) en sowieso altijd alleen als ze buiten staan.

Voor sommige zal dat vast prima zijn, maar als ik zie hoeveel Latino speelt met zijn weidemaatje en hoe hij veranderd is sinds hij lekker 24/7 buiten staat wil ik nooit meer terug. Moet ik om de een of andere reden verhuizen naar een andere stal en ik kan niet weer zoiets vinden dan gaan zijn ballen er af. Paardwaardig is het belangrijkste!



Ja eens!

Onze hengst stond succesvol in de ruinen weide. Appeltje eitje. De intro was niet eens een intro te noemen en hij keek nergens naar. Echter, de naastgelegen merrie-weide eigenaren vonden het niet goed en wilden hem weg. Echt zo sneu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 22:25 



 
Profiel   

En toch snap ik de merrie eigenaren wel om eerlijk te zijn.
Een merrie die hengstig is, en die dan vervolgens de hengsten/ruinen op gaat lopen zoeken, geeft toch risico op hormonen die bij de hengst ineens naar boven komen. En als de hengst dan losbreekt en bij de merries terecht komt, geeft dat over het algemeen meer ellende, dan een ruin die er tussen komt (als in: die kan niet voor drachtige merries zorgen).

Ik vind dat TS haar hengst echt fantastisch houdt! Gelukkig heeft die ook (nog) geen last van zijn hormonen, en dat is echt heel fijn. Zo zouden alle dieren gehouden moeten kunnen worden.

Moet ik ook eerlijk zeggen dat het niet altijd mogelijk is. Mijn hengst was echt dusdanig veel hengst, dat die zichzelf in de weg zat, en gewoon echt niet tof was om mee om te gaan. Wilde eigenlijk naar de keuring, maar is toch gecastreerd en dat was echt een goede keuze voor hem. Die was echt niet leuk in de omgang, en werd ook echt gevaarlijk naar andere paarden toe. Hormonen zijn akelige dingen die echt voor onvoorspelbaar gedrag kunnen zorgen. (niet alleen bij hengsten, ook bij vrouwen :-P)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 14:16 



 
Profiel   

Fijn dat het bit bevalt.
Wat dat betreft lijkt Cordobes er wel veel op, die heeft ook een lastig mondje en ben nog steeds aan het puzzelen welk bit het best werkt voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 16:41 



 
Profiel   

Vanochtend weer vroeg op stal om Latino te laten vrijspringen. Was inmiddels alweer ruim een maand geleden maar wat vond hij het weer leuk! <3
[ img ]

[ img ]

Even kijken wat ik de rest van het weekend nog ga doen.. Wellicht zondagochtend heel vroeg nog een klein ritje buiten maken! <3



Oh enne... :')
[ img ]

:')


Laatst bijgewerkt door Captain op 12-08-22 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 11:07 



 
Profiel   

Hij vindt het leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 11:09 



 
Profiel   

Dat ziet er al rustiger en gecoördineerder uit dan eerder (scheelt ook dat je geen oxer met onredelijk veel ruimte tussen de onderdelen hebt :+ )

Leuk hoor
Ook nog met compliment e.d. Bezig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 16:25 



 
Profiel   

Haha ja zijn techniek lijkt wel wat verbeterd! Hij gaat meer verticaal dan horizontaal nu.

Vrijheidsdressuur ligt eigenlijk een beetje stil, zullen we met het natte en koude weer wel weer meer oppakken. :+

Vanochtend weer vroeg naar stal gegaan voor een ritje buiten. Het was zo fijn, de zon was net op, had Lord of the Rings muziek op, en lekker met z'n tweeën een stapritje gemaakt. <3 Echt weer helemaal opgeladen, wat een toppaard! _O_

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 10:26 



 
Profiel   

Prachtige foto's!!!! Leuk hoor, wat geeft hij al veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 11:35 



 
Profiel   

Heerlijk, dit is ook echt waar ik weer een paard voor zou overwegen (geen hengst hoor maar wat je doet)
Erg leuk om te volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 11:38 



 
Profiel   

Ja inderdaad, alleen zo zou ik weer een paard willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 15:36 



 
Profiel   

Boras schreef
Ja inderdaad, alleen zo zou ik weer een paard willen.



Het ligt toch ook aan je zelf hoe je met je paard omgaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 17:54 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Boras schreef
Ja inderdaad, alleen zo zou ik weer een paard willen.



Het ligt toch ook aan je zelf hoe je met je paard omgaat?


Dat dacht ik ook.

Ooit, en dat vond ik zo'n groot compliment, schreef een ex stalgenoot op Bokt, dat "hoe wij met de paarden omgingen, haar totaal anders naar paarden heeft laten kijken".

Dus zelfs als alle neuzen een kant op staan, een kant die niet de onze was, kun je gewoon lekker je ding doen.
Captain ligt erg dicht bij onze manier van omgaan en daarom geniet ik ook zo van dit topic . Ze heeft veel meer kennis als wij hadden in het begin bij Hercule. Dat is een groot verschil


Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-08-22 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 18:51 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Boras schreef
Ja inderdaad, alleen zo zou ik weer een paard willen.



Het ligt toch ook aan je zelf hoe je met je paard omgaat?


Ja precies. Dat zeg ik :)

Tijden en inzichten veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 18:54 



 
Profiel   

Ik ga ook precies met mijn paard om zoals ik wil...En dat bevalt goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 18:56 



 
Profiel   

Klinkt als een heerlijke rit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 19:59 



 
Profiel   

Boras schreef
Ja inderdaad, alleen zo zou ik weer een paard willen.


Dit was ook echt precies de reden waarom ik hem gekocht heb.. Lekker op mijn eigen manier dingen doen, en vooral lekker naar buiten mogen. Wat zeg ik, gewoon zelf beslissen wat ik met mijn paard wil doen.

Heb natuurlijk 15 jaar verzorgpaarden gehad, maar echt niets haalt het bij dit gevoel.
Soms is het poedersuiker omdat je nu zelf eindverantwoordelijk bent en, twijfel twijfel twijfel..
Maar in the end is dit echt zo'n opluchting, nooit meer toestemming hoeven vragen aan iemand en altijd een 'nee' krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 11:01 



 
Profiel   

Captain schreef
Boras schreef
Ja inderdaad, alleen zo zou ik weer een paard willen.


Dit was ook echt precies de reden waarom ik hem gekocht heb.. Lekker op mijn eigen manier dingen doen, en vooral lekker naar buiten mogen. Wat zeg ik, gewoon zelf beslissen wat ik met mijn paard wil doen.

Heb natuurlijk 15 jaar verzorgpaarden gehad, maar echt niets haalt het bij dit gevoel.
Soms is het poedersuiker omdat je nu zelf eindverantwoordelijk bent en, twijfel twijfel twijfel..
Maar in the end is dit echt zo'n opluchting, nooit meer toestemming hoeven vragen aan iemand en altijd een 'nee' krijgen.

Hhmm, zo raar ben ik toch niet, dacht ik altijd.
"mijn" dames moeten het wel vragen maar ze krijgen alleen een "nee" als ik daar een serieuze reden voor heb en dat geef ik ze dan ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 20:41 



 
Profiel   

Dat is ook helemaal prima dan toch? :D Als je echt een goede reden hebt voor iets is dat ook echt te begrijpen en super logisch!

Ik vroeg volgens mij ook echt geen onredelijke dingen. Maar ik mocht Menno bijvoorbeeld op een gegeven moment niet meer laten steigeren, oke prima. En vervolgens als er dan mensen op bezoek kwamen moest ik het wel laten zien? :? En ik liet hem echt niet 30x per sessie steigeren, 1x en dan klaar.

Of ik mocht bijvoorbeeld eerst wel een tijdje buitenrijden, en toen ineens mocht het niet meer want wellicht zou hij struikelen en zouden we vallen? :? Ik stapte 95% van de buitenritten want er was geen bos dus vrijwel alles op asfalt. Of ik kreeg de reden dat het andere paard niet alleen achter kon blijven. Wat prima ging, want het was 2x hinniken en daarna ging ze staan grazen. En ja, dat kon ik zien want we reden over een dijk, dus zelfs op een verre afstand zag ik dat ze gewoon rustig stond te vreten.

En ik mocht met Menno in eerste instantie niet lessen want dat was te zwaar voor hem (hij was.. 18 ofzo?) uiteindelijk mocht het dan toch wel, en gaf ze ook toe dat hij er juist veel beter van werd. Ik betaalde de lessen overigens zelf.

Of ik kwam op stal en hij had zijn onderlip open liggen.. Echt een vieze wond.. Werd geen dierenarts voor gebeld. Ging vanzelf wel dicht. Oke, heb hem toen zelf maar pijnstillers gegeven want leek me toch dat dat aardig pijnlijk moet zijn..

Allemaal van dat soort dingen, ik kan een boek schrijven over wat ik daar meegemaakt heb.. Paarden die geen medicatie kregen voor hun atrose want 'in stap is ze niet kreupel'. Dat ze zonder medicatie in draf amper kon lopen was dan niet belangrijk? :?

En in die tijd zie je dat niet zo, ofja ik heb wel een paar keer op het punt gestaan om te stoppen maar ik kon Menno niet missen. Nu zie ik pas in hoeveel mij dat gedaan heeft.. Het is gewoon heel frustrerend als je ziet dat dieren geen benodigde zorg krijgen.. Ja daar voel ik me nog weleens rot over ja. Al was het niet mijn schuld..

Maargoed, daardoor ben ik nu wel extra dankbaar voor alles wat ik nu gewoon kán doen, en dat ik zo'n geweldig paard heb die ook gewoon overal voor in is. <3

Morgen hebben we een fotoshoot op de heide, niks bijzonders gewoon een vriendin die even mee gaat. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Hopelijk minder zonnig dan vorig jaar. _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 13:15 



 
Profiel   

Ja prachtig met de paarse heide! Heel benieuwd naar de foto's! :D

Hier gelukkig nooit echt onredelijke dingen meegemaakt met verzorgpaarden. Uiteraard verschil je wel eens van mening wat wel en niet goed is, maar het dierenwelzijn kwam nooit in gevaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 13:21 



 
Profiel   

Mooie foto. Ben benieuwd morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 13:36 



 
Profiel   

Dat verschil tussen wat jij denkt dat belangrijk is voor het paardenwelzijn, en wat de eigenaar nodig vindt.. ik schrijf mee aan je boek. Zó frustrerend..
Idd een reden om weer een eigen te nemen
Maar ja, in mijn geval laat ik dan ook een paard achter wat nu meer zorg krijgt dan anders ( dat rot voelen dus)

En dat die van jou overal voor in is ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan jou! Lekker verder genieten 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 13:49 



 
Profiel   

Dat worden vast hele gave foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 13:58 



 
Profiel   

Het ging SUPER goed! Wow ik ben zo vreselijk trots op mijn paard! <3

Even snel 2 foto's van mn camerascherm.. morgen lekker bewerken! <3

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 22:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 70 van de 115 [ 2872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen