Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Stal de Bonte Dijk

 
Profiel   

Ik volg wat heb jij veel leuks staan zeg !!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 15:15 



 
Profiel   

jetdekkers schreef
Ik volg wat heb jij veel leuks staan zeg !!


Dankjewel, ben ook erg blij met de paarden die we op t moment hebben.

Eapolita pakt het onder het zadel ook weer goed op en die heeft er zulke ruige stukjes tussen zitten. Die wil ik vanaf t najaar wel gaan starten. Naast dat ze goed kan bewegen, maakt ze een mooi front en is ze echt braaf en niet snel onder de indruk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 15:36 



 
Profiel   

Houdt iedereen het nog een beetje vol met de hitte?

Ik zit een beetje in dubio met Signorita. Ze staat samen met Kira (beide drachtig) maar begint de laatste tijd heel bazig over Kira te doen en soms zelfs gemeen. Kira is een zacht ei en heeft soms paniek om bij haar weg te komen. Ik heb Signorita van de week bij Hunk gezet maar dat was ook niet het grootste succes want ze deed aardig hysterisch tegen hem, Hunk snapte er niks van. Dit was niet helemaal het beeld wat ik voor ogen had en ben een beetje bang als er volgend jaar een veulen bij loopt ze nog banketstaaf tegen Kira gaat doen. Ik heb dan eigenlijk niet genoeg land (en straks van de winter paddocks) om betere groepjes te maken :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 13:40 



 
Profiel   

Sommige merries worden echt bitches als ze drachtig zijn. Vaak is het een fase. Wel is het handig om ze op een groot stuk samen te zetten. Als het niet samen gaat dan wellicht Kira met Hunk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 09:08 



 
Profiel   

Wat lastig maar ik zou ook actie ondernemen. Soms gaan drachtige merries echt niet goed samen. Een keer zelfs geweten dat de merrie het veulen van de andere merrie doodgeschopt had |( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 12:22 



 
Profiel   

Ik ben nog een steeds in dubio wat betreft Signorita, ze heeft sinds van de week haar achterbeen helemaal dik omdat ze schrok van een kat op stal en daar nogal hysterisch op reageerde.

Even een andere vraag, misschien hebben jullie daar een idee bij. Ik heb nu sinds 2 nachten de veulens samen in de box, zonder moeder. De moeder staan er naast dus die zien ze gewoon en hebben ze contact mee, maar niet meer drinken. Ze doen het allemaal super goed en braaf en overdag dan samen op de weide. Zo wilde ik het afspenen rustig aanpakken. Maar wat mij opvalt is dat de uier (logisch ook) in de ochtend enorm gevuld is en spanning op staat, de veulens drinken dan wel gelijk dus de druk is er dan wel weer af. Maar zolang ik het op deze manier doe dan hebben de moeders iedere keer een gevulde uier met spanning?

Kelsy is onder voorbehoud van keuring verkocht. Ze wordt 15 september gekeurd en als het dan goed is gaat ze ook gelijk verhuizen. Ze gaat naar een heel fijn adres, voelt erg goed.
Zondag komt er een jongen voor Hunk kijken om hem eventueel in bruikleen te nemen, dan gaat Hunk uit logeren.

En nog een paar gave fotos van Rosalita gemaakt door Sandra Nieuwendijk op de keuring.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 12:14 



 
Profiel   

Ik zou de veulens helemaal niet meer laten drinken, anders heb je straks kans op uierontsteking.
2 keer per dag afspuiten en de merries een paar dagen alleen hooi geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 12:17 



 
Profiel   

Je kunt ook het laten drinken verkorten.
Alleen de "druk" eraf drinken zeg maar. Zodat de uier went aan het minder produceren

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 12:25 



 
Profiel   

Doordat er minder gedronken word, word de melkproductie ook minder. Maar dat heeft wel even tijd nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 13:17 



 
Profiel   

Zoals je de veulens nu s'nachts hebt kan prima hoor. Het uier moet er even aan wennen maar past zich naar een paar nachten aan.

Zo werkt het ook bij jezelf, als je kindje ineens doorslaapt krijg je ook niet gelijk een borstontsteking omdat er minder gedronken wordt... de eerste nachten heb je enorme spanning erop, en na een paar nachten is de productie aangepast.

Zoals jij het nu doet, heb ik het met mijn eerste veulen ook gedaan. Ik heb nu geen box vrij, dus deze keer gaat dat niet lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-22 20:50 



 
Profiel   

Hoe is het gegaan met Hunk en de jongen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 14:35 



 
Profiel   

Nou Hunk heeft even gelijk laten zien dat die stout kan zijn, maar Jochem kan echt heel knap rijden en was ook totaal niet onder de indruk van hem. Dan geeft Hunk het gelukkig ook snel op, want anders wordt die moe en dat past hem dan ook weer niet helemaal haha. Halverwege september gaat Hunk verhuizen naar Drachten toe en gaat Jochem en trainen en als het goed gaat uiteindelijk ook starten. Heb er een heel fijn gevoel bij want die twee zijn wel aan elkaar gewaagd.

Even twee filmpjes over de voortgang van Kira:




Vanessa vond eigenlijk dat ik er vandaag op moest uitstappen. Maar Kira vindt het opstappen soms nog iets spannend en ik heb een opstap-tik, dus ik laat hun nog even een paar km's samen maken voordat ik mij ermee ga bemoeien.

Signorita staat sinds vrijdag voor op een ijzer met zooltjes. Vanmorgen even aan de longe en dat zag er heel goed uit dus die moet ook weer aan de bak. Misschien wordt ze dan ook weer wat liever tegen Kira als ze weer aan het werk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 14:03 



 
Profiel   

Dat ziet er netjes uit, ze loopt fijn en ontspannen..gaat nog steeds goed dus?

Waarom heeft Signorita zooltjes?

Fijn dat het zo klikt met Hunk en Jochem, altijd belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 14:54 



 
Profiel   

Kira gaat echt heel goed, we zoeken haar ook al meer op door meer te buigen in het lijf, pasje wijken, pasje vooruit, halsstrekken. Ze doet het allemaal zonder ook maar een teken van spanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 15:23 



 
Profiel   

Wat leuk dat het zo goed is gegaan! Ik had al een vermoeden dat het Jochem ging zijn. Fijn! Jochem praat altijd met veel liefde en passie over zijn eigen paarden. Ik ben benieuwd waar ze samen eindigen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 21:29 



 
Profiel   

Ik ben ook heel benieuwd naar de combi Hunk en Jochem. Ik hoop dat Jochem het leuk gaat vinden met Hunk.

Signorita heb ik op zooltjes gezet met het idee van, laten we het maar gelijk goed doen. Ze loopt inmiddels veel beter en denk dat de zooltjes misschien een beetje overdreven waren, volgende keer maar alleen een ijzertje doen. Heb inmiddels 2 keer een klein rondje met haar gereden en het is nog wel even aftasten. Zij is best wel dominant en met veel energie, en ik wil graag dat ze haar lijf op de juiste manier gebruikt zonder dat ze in de staak komt. Ze is wel echt al stukken beter dan voor haar behandeling bij de fysio. Nu rustig doorrijden en dan 6 september weer behandelen.

De veulens staan vanaf vandaag helemaal zonder moeders, ze waren buiten al vrij snel aan het idee gewend en waren rustig aan het grazen en hooi eten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-22 13:40 



 
Profiel   

Eapolita, vind het zo'n ruige merrie.
[ img ]

Kinadora, het rijden zelf gaat echt super goed. Vorige week met opstappen iets teveel spanning en een kleine explosie, weer een stapje terug gedaan en dat gaat goed. Het rijden zelf is echt het probleem niet, het opstappen daar moet ze nog wat meer vertrouwen in krijgen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vorige week zijn Kinadora en Signorita gescand en nu blijkt Signorita niet meer drachtig te zijn, dat is erg jammer. Hierdoor zal de keuze komen dat we haar nu verder revalideren, wat heel goed gaat en dan opzoek gaan naar een fanatieke ruiter die goed bij haar past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 14:16 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd naar een update :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 12:12 



 
Profiel   

Het was idd even rustig, ik ben op vakantie geweest en nog even corona gehad en nu kan ik er weer tegen aan haha. Om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen, onze nieuwe aanwinst Kolletje! Een 6 jarige merrie van 1.60 groot, nog niet beleerd maar lijkt erg rustig en lief. Lijkt een beetje op XL haflinger, misschien kruising comtois?
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

De veulens doen het erg goed, beginnen al flink te groeien en uit verhouding te raken. Rosie is vriendinnetjes geworden met Kira en Kira beschermd haar nu ook. Met 2 moeders wordt die alleen maar brutaler :P

Lita ben ik ondertussen zelf ook wat meer aan het rijden en wil ik klaar gaan maken voor de wedstrijden. Doel is om in december een keertje B mee te pakken en dan in januari selecties in de B rijden. Ze geeft een fijn en vertrouwd gevoel maar is echt nog kneiter scheef, gaat volgende week naar de fysio toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 14:20 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk dier zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:07 



 
Profiel   

Oehhh die is mooi, lijkt mij een lief en zachtaardig dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:11 



 
Profiel   

Ah, die zag ik voorbij komen in het topic van de Zuidlaardermarkt. Erg lieve blik heeft ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 21:53 



 
Profiel   

Haha dat was ik op Facebook die dat dacht inderdaad!
Wat een leuk dier zeg!
Benieuwd hoe ze onder het zadel is

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 07:59 



 
Profiel   

Ondertussen heeft Kolletje een dekje en een singeltje op gehad, hier was ze niet zo van onder de indruk. Kan wel merken dat ze wat schrikkerig is, denk dat dat komt omdat ze gewoon nog niet zoveel gezien heeft in haar leventje.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gister hadden we een Halloween schriktraining tijdens de les, Kelsy was in het begin best dapper maar schrok heel erg van een ander paard dat schrok en toen was de lol er wel af.

[ img ]

Kira zit bijna halverwege haar dracht en begint al een beetje buik te krijgen.


[ img ]

[ img ]

En de dametjes:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 12:14 



 
Profiel   

Geef je kolletje ook krachtvoer, ik merkte bij mijn haflingers dat ze schrikkeriger waren op krachtvoer, ik geef ze nu vitalbix dc en zijn een stuk rustiger geworden, voer nu al een jaar of 6 vitalbix en ik zweer erbij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 12:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen